Keskisarja: Esivanhempamme eli Pohjolan n***erit olivat 1800-luvun rotuopeissa vastakohta germaanitaustaisille viikingeille ja vaaleiden arjalaisten sinisilmille.
Nyt sitten keskisarja on juotunut vasemmiston jahdin kohteeksi, on tätä pelleilyä huvittava seurata sivusta. 😆
Kaikesta mistä vain voi loukkaantua loukkaannutaan,
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009835659.html
"Teemu Keskisarja (ps) väitti aikaisemmassa puheenvuorossaan, että suomalaiset eivät ole tehneet mitään väärin. Hän antoi ymmärtää, että suomalaiset eivät ole toimineet rasistisesti. Hänen mukaansa suomalaiset ovat olleet aiemmin sorretussa asemassa.
Esivanhempamme eli Pohjolan n***erit olivat 1800-luvun rotuopeissa vastakohta germaanitaustaisille viikingeille ja vaaleiden arjalaisten sinisilmille.
Keskisarjan kielenkäyttö on herättänyt närää muun muassa viestipalvelu X:ssä (entinen Twitter). Esimerkiksi kansanedustaja Pinja Perholehdon (sd) mukaan hallituksen tiedonannon "viimeisetkin uskottavuuden rippeet" katosivat Keskisarjan kielenkäytön myötä."
Kommentit (699)
Vierailija kirjoitti:
Kertoo vain siitä, miten tällainen kaavoihinsa kalkkeutunut historia-yliopistoihminen elää jossain menneisyyden teoreettisessa hötössä eikä osaa sanoa mitään, mikä liittyisi oikeaan elämään nykypäivänä.
Se, miksi tällainen menneessä elävä hahmo on halunnut kansanedustajaksi - tai miksi häntä on äänestetty - on minulle hyvin epäselvää.
Hän on akateemisen maailman silmissä täysi pelle, joten meni persuilemaan kun tiesi että siitä ainakin saa säädyllistä kuukausipalkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mitä rotuoppeja tarkoittaa.
Niitäkö, kun jotkut tieteentekijät tulivat Suomeen esim. kalloja mittailemaan... Yrittivät mittauksillaan todistaa jotain...
Epätiedettä nykyään!
Jos Keskisarja olis elänyt noina aikoina, olisko hän itse kuulunut niihin epätieteilijöihin!
Keskisarja olisi todennäköisesti ollut se, jokna kalloa mittailtiin. Aivan kuten sinä ja minäkin, ellet kuulut parempaan väkeen, eli ruotsinkielisiin.
Osa suvustani on mm. ruotsista ja muutenkin länsirannikolta suurin osa ja jopa ruotsinkielisiä osa. Olenko siis parempi ihminen kun kerran geenini ovat ylivertaiset teihin metsäläissuomalaisiin verrattuna?
En pidä vasemmistolaisuutta erityisen järkevänä ideana, varsinkaan tätä nykymuotoista woke/hokema/varis vasemmistolaisuutta jossa tunnutaan olettavan että kansa on ja pysyy tyhmänä ja uskoo mitä sanotaan.
Olisin tyytyväinen jos suomalaiset oppisi ajattelemaan eikä vaan toistelemaan sitä samaa mitä milloinkin hoetaan somessa. Ja ei, minulla ei ole muita ehdottomia totuuksia teille tarjolla. Tuolla teidän metsäsuomalaisten nyt vaan on pärjättävä.
Triggeröidyit aivan turhaan. Kallojen mittailu tapahtui ajankohtana, jolloin pääosa sivistyneistöstä ja näin ollen myös tiedemiehistä oli Suomessa ruotsinkielisiä. Tämä on osa historiaamme ja ei siitä kannata sen enempää loukkaantua, kuuluit sitten kalloja mittaileeseen sukuun tai sukuun jonka kalloja mittailtiin.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että suomalaisten tarve unohtaa oma alisteinen asemansa historiassa on jonkinlainen käsittelemätön trauma. Verrataan vaikka nyt irlantilaisten historiaan. Ei ole montaa asiaa, missä suomalaisten vuosisatoja kokema kärsimys ei olisi suhteessa suurempaa mitä irlantilaisten kokema kärsimys. Tästä huolimatta koko maailma tietää ja tuntee irlantilaisten nälänhädän ja aseman kolonialismin uhrina, jne.. Suomessa taas koko historia kielletään ja näin ollen edes suomalaiset itse eivät ymmärrä historiaansa.
Mutta ehkä se on omalla laillaan ollut myös suomalaisen kulttuurin vahvuus. Siis tuo kieltäytyminen myöntämästä omaa uhrin asemaa. Sen ja per*eleen voimalla Suomi on tehnyt vertaansa vailla olevan luokkaloikan kehitysmaasta hyvinvointivaltioksi.
Suomalaiset uhriutuvat koska haluavat unohtaa että maa kuului saamelaisille. Heiltä tämä kaikki on pöllitty.
Eiköhän se kuule mennyt niin, että saamelaiset siirtyivät ihan itse kohti parempia laidunmaita. Sitä mukaa, kun jää siirtyi pohjoisemmaksi.
Olitko sinä siellä silloin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva kuulla arvon edustajan peruste n-sanan käytölle istuntosalissa. Olen lukenut hänen kirjojaan ja todennut hänet verbaalisesti niin lahjakkaaksi, että vaihtoehtoja olisi ollut paljon. Huomionkipeys?
Jos et itse ymmärtänyt, niin voin kyllä auttaa. Hän yritti sillä sanalla kertoa, että me suomalaiset olemme olleet alempaa kansaa jota on rasistisesti kohdeltu kaltoin vuosisadat. Hyvin puhui, mutta vasemmisto ei kuullu kuin sen yhden sanan. 🙄
Enemmän Suomesta on prosentuaalisesti viety orjia kuin miltään Afrikan alueelta. Suurin osa päätyi Turkin, Syyrian ja pohjois-Afrikan alueelle, joten se ei ole ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo vain siitä, miten tällainen kaavoihinsa kalkkeutunut historia-yliopistoihminen elää jossain menneisyyden teoreettisessa hötössä eikä osaa sanoa mitään, mikä liittyisi oikeaan elämään nykypäivänä.
Se, miksi tällainen menneessä elävä hahmo on halunnut kansanedustajaksi - tai miksi häntä on äänestetty - on minulle hyvin epäselvää.
Ei hätää. Älä vaivaa tuolla päätäsi. Sinun päätäsi ei ole tarkoitettu tällaisten asioiden ymmärtämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kauheaa historiallista revisionismia tässä ketjussa, milloin meistä suomalaisista tuli tällaisia uhriutujia? Ruotsi oli jo 1600-luvulla Euroopan tasa-arvoisin maa: talonpojat olivat vapaita, oikeusjärjestelmä pohjautui lakeihin eikä aatelisten oikkuihin. Kieli ei jakanut ihmisiä ennen kuin fennomaanit satoja vuosia myöhemmin aloittivat kielisodan.
Kaikista pahinta on että suomalaiset uhritui ja alistuu sijaiskärsijä rooliin kun puhutaan Afrikan maiden kolonnoalismista tai tässä historiallisesta ilmastotaakasta..
Kummastakaan Suomella ei ole historiallista taakkaa kun on itse ollut siirtomaa asemassa suhteessa Ruotsiin ja Venäjään ja historiallisessa ilmastotaakasta Suomi on teollistumit reilu 100 vuotta muita Eurooppaa myöhemmin ..
Silti itseruoskinnassa suomalaisilta vaaditaan suurimman synnillisen asemaa suhteessa näihin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Termi "Pohjolan n**kerit" on peräisin Arthur de Gobineaun teoksesta Essai sur l'inégalité des races humaines (1853).
"de Gobineau oli ranskalainen aristokraatti, diplomaatti, kirjailija ja filosofi, joka piti muita pohjoiseurooppalaisia 'puhtaimpina valkoisina', mutta suomalaisia taas alempaan rotuun kuuluvana sekoittumiskansana, 'rumina ja laiskoina, puhtaaseen keltaiseen rotuun kuuluvina' 'pohjoisen n**kereinä'! -- Kaikki, mitä de Gobineau sanoi suomalaisista johtuu siitä, että suomi kuului uralilaiseen kieliperheeseen ei indoeurooppalaiseen. Hän sekoitti kielitieteen ja antropologian. Kaiken lisäksi hän ei itse tuntenut suomalaisia. Termi 'pohjolan n**kerit' juontuu siitä, että de Gobineaun mukaan Euroopan väestö oli syntynyt sekoittumalla etelässä 'n**kereihin' ja pohjoisessa 'suomalaisiin'."
Lähde:
Jukka Hildén, Ahvenanmaan kysymys "Pohjolan n**kerit" vastaan vaaleat, pitkät, sinisilmäiset ahvenanmaalaiset. Tieteessä tapahtuu 2/2017Noniin tälle termille löytyy historiallinen lähde ja konteksti. Miksi emme suomalaisina saisi käyttää meistä itsestämme kutsuttua rasistista termiä?
Jossakin kontekstissa voisi ehkä sanoa, että "meitä kutsuttiin halventavasti Pohjolan ...ksi", jolloin toisi esille, että kyse on halventavasta termistä, joka ei kuulu nykymaailman kielenkäyttöön sivistyneillä ihmisillä.
Päinvastoin jokaisella on oikeus käyttää sanaa heidän puolestaan ja edukseen joita on millä tahansa termillä historiassa sorrettu. Se on osa sitä perintöä mitä sovittiin jo 1940-luvulla "ei enää koskaan".
Ihmisen muisti on muutoin niin lyhyt että historian haamut palaavat kummittelemaan.
Sinäkin olet oletettavasti sorrettujen Pohjolan n reiden jälkeläinen ja esitän myötätuntoni. Onpa hyvä juttu että niistä ajoista on tultu näinkin pitkälle.
Ahaa. N-sanan käyttöön onkin nyt jokaisella oikeus ja jopa velvollisuus. Etenkin niillä, joihin sanalla ei yleisesti viitata.
Onkohan tässä nyt ihan pikkuisen toisten päiden yli puhumisen meininki.
Kyllä. Jos kysytään millaisia ilmenemismuotoja afroamerikkalaisten kohtelu sai Pohjois-Amerikassa ei voisi välttää erilaisten halventavien termien mainitsemista tai viittaamista.
Jos keskustellaan juutalaisvainoista niin keskustelu jää vajavaiseksi jos osa vainon ilmenemismuodoista on itsesensuroitua. Sortavissa termeissä on sentään se hyvä puoli että niillä voidaan mitata sortavien asenteiden esiintyvyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitäkö, kun jotkut tieteentekijät tulivat Suomeen esim. kalloja mittailemaan... Yrittivät mittauksillaan todistaa jotain...
Epätiedettä nykyään!
Jos Keskisarja olis elänyt noina aikoina, olisko hän itse kuulunut niihin epätieteilijöihin!
Keskisarja olisi todennäköisesti ollut se, jokna kalloa mittailtiin. Aivan kuten sinä ja minäkin, ellet kuulut parempaan väkeen, eli ruotsinkielisiin.
Osa suvustani on mm. ruotsista ja muutenkin länsirannikolta suurin osa ja jopa ruotsinkielisiä osa. Olenko siis parempi ihminen kun kerran geenini ovat ylivertaiset teihin metsäläissuomalaisiin verrattuna?
En pidä vasemmistolaisuutta erityisen järkevänä ideana, varsinkaan tätä nykymuotoista woke/hokema/varis vasemmistolaisuutta jossa tunnutaan olettavan että kansa on ja pysyy tyhmänä ja uskoo mitä sanotaan.
Olisin tyytyväinen jos suomalaiset oppisi ajattelemaan eikä vaan toistelemaan sitä samaa mitä milloinkin hoetaan somessa. Ja ei, minulla ei ole muita ehdottomia totuuksia teille tarjolla. Tuolla teidän metsäsuomalaisten nyt vaan on pärjättävä.
Triggeröidyit aivan turhaan. Kallojen mittailu tapahtui ajankohtana, jolloin pääosa sivistyneistöstä ja näin ollen myös tiedemiehistä oli Suomessa ruotsinkielisiä. Tämä on osa historiaamme ja ei siitä kannata sen enempää loukkaantua, kuuluit sitten kalloja mittaileeseen sukuun tai sukuun jonka kalloja mittailtiin.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että suomalaisten tarve unohtaa oma alisteinen asemansa historiassa on jonkinlainen käsittelemätön trauma. Verrataan vaikka nyt irlantilaisten historiaan. Ei ole montaa asiaa, missä suomalaisten vuosisatoja kokema kärsimys ei olisi suhteessa suurempaa mitä irlantilaisten kokema kärsimys. Tästä huolimatta koko maailma tietää ja tuntee irlantilaisten nälänhädän ja aseman kolonialismin uhrina, jne.. Suomessa taas koko historia kielletään ja näin ollen edes suomalaiset itse eivät ymmärrä historiaansa.
Mutta ehkä se on omalla laillaan ollut myös suomalaisen kulttuurin vahvuus. Siis tuo kieltäytyminen myöntämästä omaa uhrin asemaa. Sen ja per*eleen voimalla Suomi on tehnyt vertaansa vailla olevan luokkaloikan kehitysmaasta hyvinvointivaltioksi.
Suomalaiset uhriutuvat koska haluavat unohtaa että maa kuului saamelaisille. Heiltä tämä kaikki on pöllitty.
Eiköhän se kuule mennyt niin, että saamelaiset siirtyivät ihan itse kohti parempia laidunmaita. Sitä mukaa, kun jää siirtyi pohjoisemmaksi.
Olitko sinä siellä silloin?
Heidät vainottiin, vangittiin pidettiin ilmaisena työvoimana ja myytiin eteenpäin.
Vaikka suomalaisia sorrettiin, niin sen verran saatiin painetta luotua, että päästiin rakentamaan hyvinvointivaltiota ja parantamaan sorrettujen asemaa.
Vasemmistohan se aloitti hyvinvointivaltion rakentamisen. Suuri osa lapsen, naisen, köyhän, duunarin eduista on vasureiden aikaansaannos.
Ilman vasemmistoa oltaisiin edelleen pohjolan orjakansaa. Myöhemmin sitten itse syyllistyimme saamelaisten kurittamiseen samalla tyylillä kuin mitä jenkit teki intiaaneille.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka suomalaisia sorrettiin, niin sen verran saatiin painetta luotua, että päästiin rakentamaan hyvinvointivaltiota ja parantamaan sorrettujen asemaa.
Vasemmistohan se aloitti hyvinvointivaltion rakentamisen. Suuri osa lapsen, naisen, köyhän, duunarin eduista on vasureiden aikaansaannos.
Ilman vasemmistoa oltaisiin edelleen pohjolan orjakansaa. Myöhemmin sitten itse syyllistyimme saamelaisten kurittamiseen samalla tyylillä kuin mitä jenkit teki intiaaneille.
Suomea sorretaan edelleen ja se näkyy hyvin EU politiikassa..Suomesta on ajautunut siirtomaa asemaan suhteessa Euroopan unioniin joissa suomen resursseja kuten varoja ja maantieteellisiä resursseja käytetään muiden valtioiden hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epätiedettä nykyään!
Niimp, oikesti Suomi oli Irlantiakin kurjempi ja köyhempi. Ruotsin vallan aikana yli 50 000 suomalaistamiestä kuoli Keski-Euroopassa Ruotsin suurvalta ajan sodissa. Se olisi vastannut Talvisodan aikana kun väkiluku oli 4 miljoona 1 miljoona uhria. Ison Vihan ja Pikku-Vihan aikana venäläiset ryöstivät suomalaisia orjuteen väkilukuun suhteutettuna erittäin suurissa määrin. Suomessa on koettu monta nälänhätää jossa viimeisimmän 1800 luvun pienenjääkauden aihettamassa kuoli suomalaisia nälkään väkilukuun suhteuttenu lähes maailmanennätysluokkaa.
Silti kun Suomi sotien jälkeen vähän vaurastui. Saavuttamatta kuitenkaan koskaan Ruotsin tai vaikka Yhdysvaltojen keskiluokan vauraustasoa. Rupesi vasemmisto jo 60-luvulta alkaen puhumaan fantasioissaan kuin Suomi olisi joku suurvalta jolla oli siirtomaita. Tämä harha Suomen asemasta on jo vanhempaa perua. Virolaiset poliitikot nauroivat jo 30-luvulla suomalaisille kun nämä esiintyivtä kuin Suomi olisi Euroopan suurvaltojen joukossa.
Suomalaisten veroaste oli joskus Ruotsin suurvaltasotien aikaa 80 %. Ja miehistä 40 % vietiin sotiin, joista eivät koskaan palanneet. Kun poikalapsia syntyi n. 2000 vuodessa, suonenisku kansalle oli kova.
Ruotsi sai lisäksi sotien ryöstösaaliin ja vaurastui.
Ruotsin vaurastuminen johtui teollistumisessa ja eteenkin kaivosteollisuudessa. Ei valtiontaloutta kasvateta jollain varastetulla ehtoollispikarilla ja mökkiläisten rihkamalla
Ruotsi möi toisen maailmansodan ajan Saksalle rautamalmia ihan kiltisti, ja rikastuivat kunnolla. Siksi Saksa ei sinne hyökännytkään, kun ne möi mitä pyydettiin.
Ja mehän lähdettiin nassukkoitten kelkkaan Suur-Suomea yrittämään. Turpiin tuli
Niinhän te venäläiset teitte, Hitler ja Stalin teitte sen drippentrop sopparin.
Vierailija kirjoitti:
Renazilla taas turvaton tila? Joko Valtaoja canceloitu?
Valtaoja erityisesti on hyvin vulgäärin, ja uhkaavan oloinen henkilö. Minulle tuli häntä televisiosta katsoessani niin turvaton olo, että täytyi mennä parvekkeelle vähän itkemään.
Vaikka sanan käyttö ei ole laitonta, niin kertoo kyllä sanan käyttäjistä jotain, kun sitä viljelevät. Perussuomalaisilla on jokin pakkomielle saada n-sana yleisesti hyväksytyksi. Kuitenkin suuressa maailmassa se liitetään rotusorjoon ja orjuuteen. Eli vaatisi, että rajat laitetaan kiinni ja täällä vain pyöritään sisäsiittoisesti keskenämme mölisemässä n-sanoja ja hekottamassa päälle.
Tässä ei voida puhua ajojahdista, kun mies itse tekee tietoisen valinnan kampittaa itseään.
Keskisarja käytti sanaa ilmeisesti historiallisessa asiayhteydessä viitaten tuonne satojen vuosien taakse, kun on historioitsija. Miten vanhoja tekstejä sitten käytetään historian tutkimuksessa, kun siellä toistuu tuo n-sana. Historiantutkimuksessa kirjoitetaan asioista niin kuin ne ovat tapahtuneet tai pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Näin konservatiivisena entisenä vasemmistoakin sekä demareita äänestäneenä, ihmettelen sitä että mihin ne työläisten edustajat ovat kadonneet, jotka taistelivat nämä edut ihmisille. En tunnista näitä enää.
Julia, Sanna, Fatim, Li ei ketään sen oloistakaan, kuin ennen??
Heidän aiheensa liikkuvat oudoissa seksuaaliasioissa, nimen muuttamisissa ja ras ismikysymyksissä.
Joku Arhinmäki käy suttaamassa alikulkuja ja toinen tekee ntsitervehdystä.
Valkoihoisesta heteromiehestä saa ja voi sanoa ihan mitä tahansa, eikä tarvitse pelätä seuraamuksia.
Kaikkien muiden ryhmien suhteen tulee noudattaa suurta harkintaa ulostuloissaan.
Lapsekasta uhmaa käyttää tuota sanaa tässä tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka sanan käyttö ei ole laitonta, niin kertoo kyllä sanan käyttäjistä jotain, kun sitä viljelevät. Perussuomalaisilla on jokin pakkomielle saada n-sana yleisesti hyväksytyksi. Kuitenkin suuressa maailmassa se liitetään rotusorjoon ja orjuuteen. Eli vaatisi, että rajat laitetaan kiinni ja täällä vain pyöritään sisäsiittoisesti keskenämme mölisemässä n-sanoja ja hekottamassa päälle.
Tässä ei voida puhua ajojahdista, kun mies itse tekee tietoisen valinnan kampittaa itseään.
Suomalaiset on olleet ja ovat edelleenkin monessa asiassa ihan samassa asemassa kuin nämä n e e k e r it. Historiallisessa mielessä . Suomalaiset on historiallisesti ja nyky hetkessä syrjitty ja väheksytty vähemmistö kansa mutta sitä ei suomen eliitti halua nähdä tai tunnustaa..
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva kuulla arvon edustajan peruste n-sanan käytölle istuntosalissa. Olen lukenut hänen kirjojaan ja todennut hänet verbaalisesti niin lahjakkaaksi, että vaihtoehtoja olisi ollut paljon. Huomionkipeys?
Kuka sinut on ohjelmoinut loukkaantumaan omassa kontekstissaan puheen osuvimmasta sanasta?
Olisikohan hänen kannattanut asetella sanansa hiukan toisin?