Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen mies ja asunut 14 eri naisen kanssa yhdessä. Naiset ovat nykyään erilaisia..

Vierailija
03.09.2023 |

Olen tosiaan mies ja asunut elämäni aikana yhdessä naisten kanssa erimittaisissa suhteissa aina puolesta vuodesta lähes kaksikymmentä vuotta kestäneissä suhteista. Naisystävät ovat olleet tuona aikana reilu parikymppisistä päälle nelikymppisiin.

Minulla ei ole ollut suhteissa mitään erityistä moitittavaa, vaan päinvastoin. Lähes aina on ollut kivaa. Suhteet ovat päättyneet kun työt ovat vieneet muualle päin maata, tai jostain muusta käytännön syystä. Koskaan ei kuitenkaan ole ollut mitään väkivalta- tai päihdeongelmia.

Nyt olen sinkku ja viime aikoina tapaillut sekä kolmekymppistä että lähes viisikymppistä naista. Vähän kyllä arveluttaa, että näistä kumpikaan olisi riittävän mielenkiintoinen..

Tässä lähipäivinä oli telkkarissa juttu Tinderistä ja somealustojen muista parisuhde"haitta-työkaluista". "Tutkijan" tai "asiantuntijan" mielestä näistä somealustoista olisi haittaa parisuhteelle. Mene/tiedä mikä tässä on sitten totuus, mutta ylipäänsä digitaalisuus arjessamme on muuttanut käyttäytymistämme paljonkin. Minulla on kokemusta pelkästään perinteisitä heterosuhteista, enkä muuten halua syyllistää ketään tai osoitella sormella ylipäänsä ihmisiä. Samaan aikaan kun digitaaliset alusta ovat yleistyneet käytössä myös sinkkujen määrä on globaalisti kasvanut samoin kuin ylipäänsä mielenterveyden ongelmat. Myös painoindeksimme on noussut ja ylipäänsä terveytemme on heikentynyt.

Tilastot ovat tilastoja eikä niistä voi vetää oikeastaan mitään selkeitä johtopäätöksiä.
Mielestäni Naiset ovat sillätavoin erilaisia nykyään että selkeästi jakaudutaan sellaisiin joilla on joku harrastus jota vedetään ihan täpöillä ja elämä pyörii sitten tämän harrastuksen ympärillä. Toisen ääripään ryhmä ovat nämä täysin somen lumoissa elävät realityjen seuraajat, joita voisi kutsua vaikka sohvaperunan kukkasiksi.

Minä kaipaan sellaista aitoa suhdetta jossa tehdään ruokaa iltaisin, nautitaan se yhdessä ja viikonloppuna pilkotaan halkoja liiteriin tai käydään kilistelemässä ystävien kissanristiäisissä jossain muussa ympäristössä.

Mutta miten katkaista tämä helvetillinen suorittaminen ja kiire ylipäänsä? Nainen, kerro minne olet oikeastaan matkalla?

Kommentit (233)

Vierailija
181/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä palstavinkujien juttuja on hauska lukea, kun itse tuntee vain normaaleja miehiä.

Normaali kuulostaa aika tylsältä

Meistä normaaleista normaali elämä on hyvää ja antoisaa elämää ja draamahakuisten, persoonallisuushäiriöisten ja addiktien sekoilu painajaismaista.

Vierailija
182/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä kuin ap. Some ja joukkopsykoosinaiset ovat yhtenä ja suorittjaniset toisena joukkona.

Ja sitten deittiappien kautta löytyi vielä kolmas ryhmä, joka on mielenterveyden kanssa painiva joukko. En olisi uskonut että ongelma on näin massiiviinen.

Neljän vuoden etsinnän jälkeen löysin naisen joka on ns normaali omilla aivoilla ajatteleva yksilö, joka arvostaa elämän pieniä iloja.

Kysyisin ihan samaa kuin ap, minne te naiset olette menossa?

Minulle ei ole vielä 40 vuoden aikana riittänyt tasapainoista, ihmissuhdetaitoista ja vastuuntuntoista miestä kumppaniksi. Uskon kyllä että heitä on, muttei vapaana.

No on tavotteet aika korkeella

On korkealla joo. Mikä kohta noista on sellainen, jonka voisi ottaa pois? En keksi yhtäkään. Eikä listalla ole täydellinen eli mokata saa eikä kukaan ole koskaan valmis, kunhan vallitseva asiantila ja mielenlaatu on kohdillaan.

Itte oon tyytyväinen jos jotain positiivisia kohtaamisia ees saa. Sit pitäs joku toine ihmine omistaa 

Ei se ole omistamista, jos yhdessä tietoisesti rakentaa hyvää parisuhdetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä kuin ap. Some ja joukkopsykoosinaiset ovat yhtenä ja suorittjaniset toisena joukkona.

Ja sitten deittiappien kautta löytyi vielä kolmas ryhmä, joka on mielenterveyden kanssa painiva joukko. En olisi uskonut että ongelma on näin massiiviinen.

Neljän vuoden etsinnän jälkeen löysin naisen joka on ns normaali omilla aivoilla ajatteleva yksilö, joka arvostaa elämän pieniä iloja.

Minulle ei ole vielä 40 vuoden aikana riittänyt tasapainoista, ihmissuhdetaitoista ja vastuuntuntoista miestä kumppaniksi. Uskon kyllä että heitä on, muttei vapaana.

On korkealla joo. Mikä kohta noista on sellainen, jonka voisi ottaa pois? En keksi yhtäkään. Eikä listalla ole täydellinen eli mokata saa eikä kukaan ole koskaan valmis, kunhan vallitseva asiantila ja mielenlaatu on kohdillaan.

Itte oon tyytyväinen jos jotain positiivisia kohtaamisia ees saa. Sit pitäs joku toine ihmine omistaa 

Ei se ole omistamista, jos yhdessä tietoisesti rakentaa hyvää parisuhdetta.

No voe hellanlettas. Onnea sit matkaan vaan

Vierailija
184/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu näissä kommenteissa. Kukaan nainen ei kerro omia kokemuksiaan yhdessä asumisistaan, eikä niissä epäonnistumistaan. Muutama kertoo kyllä onnistumisistaan. Aivan kuin tuossa olisi jotain hävettävää?

Tapasin tulevan aviopuolisoni 21-vuotiaana. Olin 24-vuotias, kun ostimme ensimmäisen yhteisen asunnon ja muutimme yhteen, epävirallisesti hän oli ollut opiskelija-asunnossani jo edeltävien vuosien aikana suurimman osan ajasta. Virallisesti asui ne vuodet vanhemmillaan. Menimme saman tien myös naimisiin ja päätimme, että lapsi saa tulla. Olin 25-vuotias, kun tulin äidiksi.

Olimme aivan liian nuoria ja kokemattomia, mies tosiaan muutti suoraan lapsuudenkodistaan avoliittoon, joten ei liene ihme, että noin viisi vuotta myöhemmin tuli ero ja jouduimme myymään yhteisen kotimme. Minä ja lapsi muutimme vuokralle, mies muutti taholleen ja aika pian asui jonkun naisen kanssa.

Seuraavien 20+ vuoden ajan asuin ensin yh:na lapsen kanssa, sitten yksin. Minulla oli seurustelusuhteita, pisimmät 4+ vuotta ja puolitoista vuotta. Kumpikaan suhde ei kuitenkaan ollut sellainen, että olisin luottanut siihen, että kyseessä on loppuelämän suhde, joten emme muuttaneet yhteen.

Lopulta, 21 vuotta avioeroni jälkeen tapasin nykyisen kumppanini. Neljän vuoden seurustelun jälkeen muutimme avoliittoon. Minä luovuin omasta, rakkaaksi tulleesta kodistani ja muutin tänne puolisoni luo. Päätös ei ollut helppo enkä tehnyt sitä kevyin perustein. Mutta molemmat uskomme edelleen, että tämä on loppuelämän parisuhde.

Hienoa, että olet löytänyt suhteen ja uskot siihen. Monet traumatisoituvat eron jälkeen ja pelko epäonnistumisesta jäytää lopun ikää. Kiitos tästä kertomuksestasi sisko. Se luo uskoa omaan elämään.

Toivotaan sinulle parasta :o)

Vierailija
185/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa, että liikut väärissä piireissä ja/tai lapsuuden ongelmat vielä käsittelemättä. Ansaitset parempaa. Itsellesi itseltäsi ja muiltakin.

Vierailija
186/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä palstavinkujien juttuja on hauska lukea, kun itse tuntee vain normaaleja miehiä.

Se on sun ongelma, jos siltä kuulostaa. Me normaalit viihdytään hyvin keskenämme ja edustamme vieläpä enemmistöä.

Vierailija
187/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sun ongelma, jos siltä kuulostaa. Me normaalit viihdytään hyvin keskenämme ja edustamme vieläpä enemmistöä.

Juuh. Erilaiset outoudet ja alakulttuurijutut on kyl kai aina kiinnostanu itteeni enemmän

Vierailija
188/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa, että liikut väärissä piireissä ja/tai lapsuuden ongelmat vielä käsittelemättä. Ansaitset parempaa. Itsellesi itseltäsi ja muiltakin.

En oikeen usko tuohon lapsuuden ongelmien käsittelemiseen tai että se jotain autuutta tois. Mut jos jollain toimii niin kiva

Vierailija
189/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

💕

Vierailija
190/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

💕💕

Vierailija
191/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 eri naisen kanssa asunut mies on ongelmajätettä. Ihan sama millainen luonne sinulla on, en koskisi. Ongelmajätettä.

Vierailija
192/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo sekava aloitus hakee? Sinua ärsyttää ihmisten paino ja sekin on jotenkin somen syytä, koska ennen kaikki ihmiset olivat samanpainoisia ja samanpituisia? Sekava sepustus, ja kun olet niin monen naisen kanssa asunut yhdessä, tajuat varmaan, että normaali nainen ei sinun kanssasi enää suhteeseen ala. Ihan yhtä houkuttelevaa kuin kolmen lapsen yh, eri äiti joka lapsella.

Vierailija
193/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homo sapiens on täysin muuttumaton eläin riippumatta siitä löytyykö tätä "digiä" ja somea ympärillä vai ei. On todella helppo projisoida ongelmat jotenkin täysin deittisovellusten syyksi.

En usko tätä diskurssia. Isoin muutos parisuhteissa on se että nainen voi nykyään elättää itsensä, dynamiikka on täysin eri verrattuna tilanteeseen missä naisen on PAKKO löytää mies jotta saa edes vuokran maksettua. Totta himputissa tällä on positiivisia JA negatiivisia vaikutuksia nykyajan deittimaailmaan.

Vierailija
194/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 avoliittoa kosahtanut ja kaikki onnellisesti. Mutta nykynaiset on ongelma, ei mies itse. 🤣🤣🤣

Vierailija
195/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän tässäkin päädyttiin heti ekalta sivulta alkaen sylkemään ja syyttelemään tätä tyyppiä?

Vai ettekö muuta osaa?

Laske itse. Tyyppi väittää eläneensä 14 eri avoliitossa, joista kaksi on kestänyt 20v per nainen. Yhteensä niistä tulee jo 40 vuotta avoliittoa, jonka lisäksi tyypillä on vielä muka 12 muuta avoliittoa edes takas muuttoineen 🤣 Huono trolli on huono trolli.

Sanoi että suhteet on olleet 0,5v - 20v. Ei että 2 olis kestäneet 20v

Vierailija
196/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täsmennän nyt vielä sen verran, että minulla ei ole ollut mitään somealustoja käytössä parinvalinnassa ja olen luonteeltani introvertti. En ole koskaan erityisesti lähestynyt ketään naista vaan lähes aina suhde on alkanut sinkkuna ja nainen on ollut se aloitteelinen osapuoli.

Tämän kirjoituksen tarkoituksena on keskustella siitä, mitä odotuksia some on asettanut nimenomaan naisille ja miten he sen kokevat. En ole nilittämässä naisista, koska ei heissä ole mitään vikaa.

Toivon mukaan seuraavakin parisuhde mihin olen varmaankin jollain aikavälillä ajatumassa, olisi taas molempia osapuolia kunnioittava. Olen juuri muuttanut työn vuoksi uudelle paikkakunnalle.

-AP-

Tässä sen näkee.

Tälläkin palstalla naisia vaadittu tekemään aloite ja tässä on todiste siitä mitä me naiset on kerrottu:

Nainen, älä tee aloitetta koska mies ei ole silloin tosissaan.

Toinen asia joka kiinnitti huomion:

"Toivon mukaan seuraavakin parisuhde mihin olen varmaankin jollain aikavälillä ajatumassa, olisi taas molempia osapuolia kunnioittava. "

Ajautumassa?

Eli olet pahimman luokan loinen, ilman omaa vastuuta, hyväksikäyttäjä.

Kun se nainen tahtoi suhteen niin selvä; otanpa työn toiselta paikkakumnalta niin pääsempä tuostakin eroon.

Ei naisiakaan lähestyä kannata. Juoruilijoita ja selkäänpuukottajia kaikki. Ja todella rasittavia humalassa

Vierailija
197/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täsmennän nyt vielä sen verran, että minulla ei ole ollut mitään somealustoja käytössä parinvalinnassa ja olen luonteeltani introvertti. En ole koskaan erityisesti lähestynyt ketään naista vaan lähes aina suhde on alkanut sinkkuna ja nainen on ollut se aloitteelinen osapuoli.

Tämän kirjoituksen tarkoituksena on keskustella siitä, mitä odotuksia some on asettanut nimenomaan naisille ja miten he sen kokevat. En ole nilittämässä naisista, koska ei heissä ole mitään vikaa.

Toivon mukaan seuraavakin parisuhde mihin olen varmaankin jollain aikavälillä ajatumassa, olisi taas molempia osapuolia kunnioittava. Olen juuri muuttanut työn vuoksi uudelle paikkakunnalle.

-AP-

Edellisessä elämässä merimies - vaimo joka satamassa.

Vierailija
198/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aitoon parisuhteeseen, jota aloituksessa peräänkuulutit, kuuluu myös rakkaus. Pidät naisia kuin käyttötavaraa, tapailet kahta joista kumpikaan ei oikein kiinnosta, ja naiset jäävät kun muutat. Kuin huonekalu jota on hankala viedä matkassaan. Aina löytyy uusi.

Ei naiset ymmärrä mitään rakkaudesta. Mies on naiselle vaan yks sisustuselementti muiden seassa

Sohvatyyny näyttää paremmalta kuin mies. Ei teitä esteettisten arvojen takia huolita.

Eli sinulle mies on vain esine. Tai omaisuutta. Työkalu. Toivottavasti emme tapaa koskaan

Vierailija
199/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylmä totuus on, että noilla kriteereillä pärjää parisuhdemarkkinoilla. Tasapaino ja vastuuntunto selviävät vasta myöhemmin. Täysin muut asiat aiheuttavat torjunnan jo kauan ennen.

Vierailija
200/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ollut avoliitossa 14 eri naisen kanssa??!! Ensitreffeiltä suoraan saman katon alle?

Niin ja toisessa viestissä sano että suhteet ovat alkaneet lähes aina sinkkuna eli välillä ollaan muutettu toisen naisen luota suoraan toisen naisen luokse 😂

No täytyy myöntää, että näinkin on muutamasti käynyt. Tunnustan että olen muuttanut jokus seuraavan naisen luo samoin tein ja usein on käynyt myös niinkin, että seuraava on kohta muuttanut minun luo.

Mutta yhtä kaikki, eivät nämä nämä kaikki ole olleet rakkaustarinoita menestyselokuvien käsikirjoituksiksi. En ole sellaista suhdetta koskaan edes odottanut, joka olisi kaikilla tavoilla täydellinen.

Edellisestä olen juuri eronnut, koska muutan työn vuoksi toiselle puolelle Suomea. Suuri osa näistä kumppaneista on ollut mun työkavereita tai ennestään muuten tuttuja.

Kirjoitin avauksen siksi, että maailma on tältä osin muuttunut. Parisuhde, sinkkuna eläminen tai jokin muu välimuoto on yleisesti täysin hyväksyttävää. Eikö se ole jokaisen pariskunnan oma valinta miten haluaa arkensa ratkaista? Minulle sopii tämä malli.

Parisuhteessakin voi olla ongelmia. Joku notkuu ravintoloissa, toinen Tinderissä ja kolmas nilittää jossain vaikka koiralleen yksinäisyyttään.

Jos jossain vaiheessa asetun aloilleni jostakin syystä, niin mielenkiinnolla odotan mitä se sitten tuokaan tullessaan. Minun mielestä parisuhde on paras tapa elää, vaikka hiukan epätäydellisemmäskin.. Mutta huonosta suhteesta pääsee aina pois.

Mutta jos ei ole mitään yhteistä tai millään tavalla samoja arvoja tai asenteita joita jakaa, niin ei silloin myöskään kannata mennä yhteen. Ennen se hetki jota elettiin, oli se mitä juuri sillä hetkellä kykeni havainnoimaan. Nyt pitäisi elää jotain tulevaa, hypoteettista ja jakaa siitä satumaisia kuvia ja fiboja someen. Aivan kuin olisimme oman elämämme avatareja jossain roolipelissä.

Totesin avauksessa, että maailma on muutunut, minäkin varmaan. Mutta isossa kuvassa harva kykenee sen huomaaman.

-AP-

Tästä ap:n tekstistä hyvin näkyy se syy, miksi 14 avoliittoa on pahempi kuin 14 yhden illan juttua. Syyn olen lihavoinut tekstiin. Miehellä on asenne, että huonokin suhde on parempi kuin ei suhdetta ja ainahan pääsee pois. Eli ei suhtaudu vakavasti suhteisiin, vaan hänelle on aika sama, kenen kanssa elelee eikä häneen siten voi luottaa. En koskaan edes harkitsisi miestä, jolla ollut avo-/avioliittoja takana enemmän kuin pari kolme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän