Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen mies ja asunut 14 eri naisen kanssa yhdessä. Naiset ovat nykyään erilaisia..

Vierailija
03.09.2023 |

Olen tosiaan mies ja asunut elämäni aikana yhdessä naisten kanssa erimittaisissa suhteissa aina puolesta vuodesta lähes kaksikymmentä vuotta kestäneissä suhteista. Naisystävät ovat olleet tuona aikana reilu parikymppisistä päälle nelikymppisiin.

Minulla ei ole ollut suhteissa mitään erityistä moitittavaa, vaan päinvastoin. Lähes aina on ollut kivaa. Suhteet ovat päättyneet kun työt ovat vieneet muualle päin maata, tai jostain muusta käytännön syystä. Koskaan ei kuitenkaan ole ollut mitään väkivalta- tai päihdeongelmia.

Nyt olen sinkku ja viime aikoina tapaillut sekä kolmekymppistä että lähes viisikymppistä naista. Vähän kyllä arveluttaa, että näistä kumpikaan olisi riittävän mielenkiintoinen..

Tässä lähipäivinä oli telkkarissa juttu Tinderistä ja somealustojen muista parisuhde"haitta-työkaluista". "Tutkijan" tai "asiantuntijan" mielestä näistä somealustoista olisi haittaa parisuhteelle. Mene/tiedä mikä tässä on sitten totuus, mutta ylipäänsä digitaalisuus arjessamme on muuttanut käyttäytymistämme paljonkin. Minulla on kokemusta pelkästään perinteisitä heterosuhteista, enkä muuten halua syyllistää ketään tai osoitella sormella ylipäänsä ihmisiä. Samaan aikaan kun digitaaliset alusta ovat yleistyneet käytössä myös sinkkujen määrä on globaalisti kasvanut samoin kuin ylipäänsä mielenterveyden ongelmat. Myös painoindeksimme on noussut ja ylipäänsä terveytemme on heikentynyt.

Tilastot ovat tilastoja eikä niistä voi vetää oikeastaan mitään selkeitä johtopäätöksiä.
Mielestäni Naiset ovat sillätavoin erilaisia nykyään että selkeästi jakaudutaan sellaisiin joilla on joku harrastus jota vedetään ihan täpöillä ja elämä pyörii sitten tämän harrastuksen ympärillä. Toisen ääripään ryhmä ovat nämä täysin somen lumoissa elävät realityjen seuraajat, joita voisi kutsua vaikka sohvaperunan kukkasiksi.

Minä kaipaan sellaista aitoa suhdetta jossa tehdään ruokaa iltaisin, nautitaan se yhdessä ja viikonloppuna pilkotaan halkoja liiteriin tai käydään kilistelemässä ystävien kissanristiäisissä jossain muussa ympäristössä.

Mutta miten katkaista tämä helvetillinen suorittaminen ja kiire ylipäänsä? Nainen, kerro minne olet oikeastaan matkalla?

Kommentit (233)

Vierailija
161/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen sieluni silmin jonkun Suomi hiphop-tyylisen, joko juovan tai pössyttelevän, lippalakkityypin jolla aina reppu selässä sekä iso koira mukana. Niissä piireissä varmaan asutaankin toisten nurkissa pätkittäin, kun oma vuokrakämppä mennyt alta. Näitä on Tinderi täynnä. Ovat huvittavia. Järkevä nainen ei ota hörhöä koskaan.

Vierailija
162/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen toivomasi kaltainen nainen. En käytä somea, en harrasta mitään suurella intohimolla. Teen tavallisia arkisia juttuja. Liikuntaa harrastan liikunnan ilosta ja pysyäkseni hoikkana ja terveenä. Olen onnellisesti naimisissa ja ihan perinteisesti aikoinaan baarissa tavattiin. Kannatan ylipäätään hyvin perinteisiä elämäntapoja ja olen vähän vanhanaikainen.

Jos et käytä somea, niin mitä ihmettä Sinä täällä teet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä rikos on naisen tehdä mitä huvittaa? EIkö riitä ulkonäön ruotiminen, vaan käydään käsiksi myös harrastuksiin? "Yhyy, miksi naisella ei ole aikaa ainoastaan mulle?" Mutsis meni jo. Kaikki naiset eivät ole automaattisesti mutseja, jotka haluaa hoivata miestä.

Osa naisista on todella katkeria omien valintojensa edessä.

Vierailija
164/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä rikos on naisen tehdä mitä huvittaa? EIkö riitä ulkonäön ruotiminen, vaan käydään käsiksi myös harrastuksiin? "Yhyy, miksi naisella ei ole aikaa ainoastaan mulle?" Mutsis meni jo. Kaikki naiset eivät ole automaattisesti mutseja, jotka haluaa hoivata miestä.

Keskityhän vihanhallintaan ja omaan elämääsi.

Vierailija
165/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen toivomasi kaltainen nainen. En käytä somea, en harrasta mitään suurella intohimolla. Teen tavallisia arkisia juttuja. Liikuntaa harrastan liikunnan ilosta ja pysyäkseni hoikkana ja terveenä. Olen onnellisesti naimisissa ja ihan perinteisesti aikoinaan baarissa tavattiin. Kannatan ylipäätään hyvin perinteisiä elämäntapoja ja olen vähän vanhanaikainen.

Jos et käytä somea, niin mitä ihmettä Sinä täällä teet?

Jep. Ja onnellisesti naimisissa.

Ja baarissa on perinteisesti tavattu.

Vierailija
166/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itte voisin vähän hoivailla jotain kivaa naista hähähä

Vierailija
167/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu näissä kommenteissa. Kukaan nainen ei kerro omia kokemuksiaan yhdessä asumisistaan, eikä niissä epäonnistumistaan. Muutama kertoo kyllä onnistumisistaan. Aivan kuin tuossa olisi jotain hävettävää?

Tapasin tulevan aviopuolisoni 21-vuotiaana. Olin 24-vuotias, kun ostimme ensimmäisen yhteisen asunnon ja muutimme yhteen, epävirallisesti hän oli ollut opiskelija-asunnossani jo edeltävien vuosien aikana suurimman osan ajasta. Virallisesti asui ne vuodet vanhemmillaan. Menimme saman tien myös naimisiin ja päätimme, että lapsi saa tulla. Olin 25-vuotias, kun tulin äidiksi.

Olimme aivan liian nuoria ja kokemattomia, mies tosiaan muutti suoraan lapsuudenkodistaan avoliittoon, joten ei liene ihme, että noin viisi vuotta myöhemmin tuli ero ja jouduimme myymään yhteisen kotimme. Minä ja lapsi muutimme vuokralle, mies muutti taholleen ja aika pian asui jonkun naisen kanssa.

Seuraavien 20+ vuoden ajan asuin ensin yh:na lapsen kanssa, sitten yksin. Minulla oli seurustelusuhteita, pisimmät 4+ vuotta ja puolitoista vuotta. Kumpikaan suhde ei kuitenkaan ollut sellainen, että olisin luottanut siihen, että kyseessä on loppuelämän suhde, joten emme muuttaneet yhteen.

Lopulta, 21 vuotta avioeroni jälkeen tapasin nykyisen kumppanini. Neljän vuoden seurustelun jälkeen muutimme avoliittoon. Minä luovuin omasta, rakkaaksi tulleesta kodistani ja muutin tänne puolisoni luo. Päätös ei ollut helppo enkä tehnyt sitä kevyin perustein. Mutta molemmat uskomme edelleen, että tämä on loppuelämän parisuhde.

Vierailija
168/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu näissä kommenteissa. Kukaan nainen ei kerro omia kokemuksiaan yhdessä asumisistaan, eikä niissä epäonnistumistaan. Muutama kertoo kyllä onnistumisistaan. Aivan kuin tuossa olisi jotain hävettävää?

+20v asuin yhdessä miehen kanssa kunnes mies yksipuolisesti päätti tuoda kolmansia osapuolia avioliittoon. Se eo sopinut mulle joten lähdin.

Eron jälkeen kaksi noin kolmen vuoden pituista vakavampaa suhdetta, ei asuttu yhdessä.

Ja koska perinteisesti baarissa ei nykyään voi tavata niin uutta suhdetta ei ole tulossa johon ajautua.

N50

Vierailija
169/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun "kunnollinen" nainen pettää useamman kerran peräkkäin, niin sitä alkaa hakeutumaan helpompien misujen seuraan. Ongelma parisuhdemarkkinoilla on varmaankin se, että ne hyvät naiset ovat jo suhteissaan eivätkä eroa. Ja jos jostain syystä eroavat, niin perässä on valmiiksi pitkä jono miehiä.

Nämä ikisinkku-naiset, jotka pitävät itseään valioyksilöinä, ovat miehille useinmiten menetettyjä toiveita alusta alkaen. Ja erityisesti tämä kostautuu tietysti köyhemmille miehille.

Vierailija
170/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aitoon parisuhteeseen, jota aloituksessa peräänkuulutit, kuuluu myös rakkaus. Pidät naisia kuin käyttötavaraa, tapailet kahta joista kumpikaan ei oikein kiinnosta, ja naiset jäävät kun muutat. Kuin huonekalu jota on hankala viedä matkassaan. Aina löytyy uusi.

Ei naiset ymmärrä mitään rakkaudesta. Mies on naiselle vaan yks sisustuselementti muiden seassa

Sohvatyyny näyttää paremmalta kuin mies. Ei teitä esteettisten arvojen takia huolita.

Vierailija
171/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aitoon parisuhteeseen, jota aloituksessa peräänkuulutit, kuuluu myös rakkaus. Pidät naisia kuin käyttötavaraa, tapailet kahta joista kumpikaan ei oikein kiinnosta, ja naiset jäävät kun muutat. Kuin huonekalu jota on hankala viedä matkassaan. Aina löytyy uusi.

Ei naiset ymmärrä mitään rakkaudesta. Mies on naiselle vaan yks sisustuselementti muiden seassa

Sohvatyyny näyttää paremmalta kuin mies. Ei teitä esteettisten arvojen takia huolita.

Paitsi mut 😁

Vierailija
172/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvi miettiä moisia. Olen ollut mun Momoan kanssa onnellisesti jo 30 vuotta. Jos tämä kosahtaa, tuskin jaksan enää etsimällä mitään etsiä.

Vierailija
173/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä kuin ap. Some ja joukkopsykoosinaiset ovat yhtenä ja suorittjaniset toisena joukkona.

Ja sitten deittiappien kautta löytyi vielä kolmas ryhmä, joka on mielenterveyden kanssa painiva joukko. En olisi uskonut että ongelma on näin massiiviinen.

Neljän vuoden etsinnän jälkeen löysin naisen joka on ns normaali omilla aivoilla ajatteleva yksilö, joka arvostaa elämän pieniä iloja.

Kysyisin ihan samaa kuin ap, minne te naiset olette menossa?

Minulle ei ole vielä 40 vuoden aikana riittänyt tasapainoista, ihmissuhdetaitoista ja vastuuntuntoista miestä kumppaniksi. Uskon kyllä että heitä on, muttei vapaana.

Vierailija
174/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä kuin ap. Some ja joukkopsykoosinaiset ovat yhtenä ja suorittjaniset toisena joukkona.

Ja sitten deittiappien kautta löytyi vielä kolmas ryhmä, joka on mielenterveyden kanssa painiva joukko. En olisi uskonut että ongelma on näin massiiviinen.

Neljän vuoden etsinnän jälkeen löysin naisen joka on ns normaali omilla aivoilla ajatteleva yksilö, joka arvostaa elämän pieniä iloja.

Minulle ei ole vielä 40 vuoden aikana riittänyt tasapainoista, ihmissuhdetaitoista ja vastuuntuntoista miestä kumppaniksi. Uskon kyllä että heitä on, muttei vapaana.

No on tavotteet aika korkeella

Vierailija
175/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän tässäkin päädyttiin heti ekalta sivulta alkaen sylkemään ja syyttelemään tätä tyyppiä?

Vai ettekö muuta osaa?

Laske itse. Tyyppi väittää eläneensä 14 eri avoliitossa, joista kaksi on kestänyt 20v per nainen. Yhteensä niistä tulee jo 40 vuotta avoliittoa, jonka lisäksi tyypillä on vielä muka 12 muuta avoliittoa edes takas muuttoineen 🤣 Huono trolli on huono trolli.

Jos tyyppi alussa kirjoittaa "erimittaisissa suhteissa aina puolesta vuodesta lähes kaksikymmentä vuotta kestäneissä suhteista", niin miten tuosta saa sen että kaksi suhteista olisi kestänyt 20 vuotta?

Vierailija
176/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun "kunnollinen" nainen pettää useamman kerran peräkkäin, niin sitä alkaa hakeutumaan helpompien misujen seuraan. Ongelma parisuhdemarkkinoilla on varmaankin se, että ne hyvät naiset ovat jo suhteissaan eivätkä eroa. Ja jos jostain syystä eroavat, niin perässä on valmiiksi pitkä jono miehiä.

Nämä ikisinkku-naiset, jotka pitävät itseään valioyksilöinä, ovat miehille useinmiten menetettyjä toiveita alusta alkaen. Ja erityisesti tämä kostautuu tietysti köyhemmille miehille.

Mitä tarkoittaa lauseesi ikisinkkunaisista?

Vierailija
177/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä palstavinkujien juttuja on hauska lukea, kun itse tuntee vain normaaleja miehiä.

Vierailija
178/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä palstavinkujien juttuja on hauska lukea, kun itse tuntee vain normaaleja miehiä.

Normaali kuulostaa aika tylsältä

Vierailija
179/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On korkealla joo. Mikä kohta noista on sellainen, jonka voisi ottaa pois? En keksi yhtäkään. Eikä listalla ole täydellinen eli mokata saa eikä kukaan ole koskaan valmis, kunhan vallitseva asiantila ja mielenlaatu on kohdillaan.

Vierailija
180/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On korkealla joo. Mikä kohta noista on sellainen, jonka voisi ottaa pois? En keksi yhtäkään. Eikä listalla ole täydellinen eli mokata saa eikä kukaan ole koskaan valmis, kunhan vallitseva asiantila ja mielenlaatu on kohdillaan.

Itte oon tyytyväinen jos jotain positiivisia kohtaamisia ees saa. Sit pitäs joku toine ihmine omistaa 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan