Olen mies ja asunut 14 eri naisen kanssa yhdessä. Naiset ovat nykyään erilaisia..
Olen tosiaan mies ja asunut elämäni aikana yhdessä naisten kanssa erimittaisissa suhteissa aina puolesta vuodesta lähes kaksikymmentä vuotta kestäneissä suhteista. Naisystävät ovat olleet tuona aikana reilu parikymppisistä päälle nelikymppisiin.
Minulla ei ole ollut suhteissa mitään erityistä moitittavaa, vaan päinvastoin. Lähes aina on ollut kivaa. Suhteet ovat päättyneet kun työt ovat vieneet muualle päin maata, tai jostain muusta käytännön syystä. Koskaan ei kuitenkaan ole ollut mitään väkivalta- tai päihdeongelmia.
Nyt olen sinkku ja viime aikoina tapaillut sekä kolmekymppistä että lähes viisikymppistä naista. Vähän kyllä arveluttaa, että näistä kumpikaan olisi riittävän mielenkiintoinen..
Tässä lähipäivinä oli telkkarissa juttu Tinderistä ja somealustojen muista parisuhde"haitta-työkaluista". "Tutkijan" tai "asiantuntijan" mielestä näistä somealustoista olisi haittaa parisuhteelle. Mene/tiedä mikä tässä on sitten totuus, mutta ylipäänsä digitaalisuus arjessamme on muuttanut käyttäytymistämme paljonkin. Minulla on kokemusta pelkästään perinteisitä heterosuhteista, enkä muuten halua syyllistää ketään tai osoitella sormella ylipäänsä ihmisiä. Samaan aikaan kun digitaaliset alusta ovat yleistyneet käytössä myös sinkkujen määrä on globaalisti kasvanut samoin kuin ylipäänsä mielenterveyden ongelmat. Myös painoindeksimme on noussut ja ylipäänsä terveytemme on heikentynyt.
Tilastot ovat tilastoja eikä niistä voi vetää oikeastaan mitään selkeitä johtopäätöksiä.
Mielestäni Naiset ovat sillätavoin erilaisia nykyään että selkeästi jakaudutaan sellaisiin joilla on joku harrastus jota vedetään ihan täpöillä ja elämä pyörii sitten tämän harrastuksen ympärillä. Toisen ääripään ryhmä ovat nämä täysin somen lumoissa elävät realityjen seuraajat, joita voisi kutsua vaikka sohvaperunan kukkasiksi.
Minä kaipaan sellaista aitoa suhdetta jossa tehdään ruokaa iltaisin, nautitaan se yhdessä ja viikonloppuna pilkotaan halkoja liiteriin tai käydään kilistelemässä ystävien kissanristiäisissä jossain muussa ympäristössä.
Mutta miten katkaista tämä helvetillinen suorittaminen ja kiire ylipäänsä? Nainen, kerro minne olet oikeastaan matkalla?
Kommentit (233)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä palstavinkujien juttuja on hauska lukea, kun itse tuntee vain normaaleja miehiä.
Normaali kuulostaa aika tylsältä
Ei se normaali useimmille kelpaa.
Ap on selkeästi läheisriippuvainen, kun koko ajan pitää jonkun kanssa asua tai olla. Poistupa tinderistä ja ala tutustua itseesi ensin.
Parisuhteessa on aina vähintään kaksi osapuolta ja näissä uusioperheissä sitten jo enemmän.
Mutta enemmän näissä suhteissa kuitenkin kummittelee aikaisemmin muissa parisuhteissa/suhteissa eletty elämä ja sen myötä pelot ja/tai odotukset uudessa suhteessa.
Ensimmäisen epäonnistuneen suhteen myötä hieman kyynistyy ja useamman suhteen jälkeen kyynisyys saattaa muuttua arjen realismiksi.
Ei minun mielestä parisuhteen päättyminen ole pelkästään epäonnistuminen, varsinkaan jos on paljon hyviä muistoja?
Miten joku ehtii keski-ikään mennessä asua 14 naisen kanssa. Ilmeisesti yhteenmuutto muutaman viikon tuntemisen jälkeen. Tarkoituksena varmaan elinkustannusten minimointi.
Joo, naiset ovat muuttuneet, kun suostuvat olemaan tuollaisen miehen viides, kuudes, seitsemäs jne asuinkumppani.
Jaahas, sellainen kiertokulli siellä. Ei jatkoon. Introvertti mies joka ajautuu suhteisiin. Kunnon hupiukko sä olet. Tai sitten asut jossain päihdeasuntolassa ja lasket ne kaikki naiset asuinkumppaneiksi, joita siellä on.
Vauva-palsta on käänteistä eheytysterapiaa. Tuo tänne heteromies ja se ei enää kohta katokaan naisiin päin hahaha
Vierailija kirjoitti:
14 eri naisen kanssa asunut mies on ongelmajätettä. Ihan sama millainen luonne sinulla on, en koskisi. Ongelmajätettä.
Kysymys: Onko 14 eri miehen kanssa asunut nainen ongelmajätettä?
Vinkki: Jos ei, olet feikki. Tai trolli
Vierailija kirjoitti:
Joo, naiset ovat muuttuneet, kun suostuvat olemaan tuollaisen miehen viides, kuudes, seitsemäs jne asuinkumppani.
Syyllistätkö tässä nyt jotakuta?
Ajattelet että kaikki nuo 15 ihmistä ovat olleet väärässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen toivomasi kaltainen nainen. En käytä somea, en harrasta mitään suurella intohimolla. Teen tavallisia arkisia juttuja. Liikuntaa harrastan liikunnan ilosta ja pysyäkseni hoikkana ja terveenä. Olen onnellisesti naimisissa ja ihan perinteisesti aikoinaan baarissa tavattiin. Kannatan ylipäätään hyvin perinteisiä elämäntapoja ja olen vähän vanhanaikainen.
Jos et käytä somea, niin mitä ihmettä Sinä täällä teet?
Itse en jotain anonyymiä palstaa someksi miellä.
Ehkä oon vaan vanhanaikainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyllistätkö tässä nyt jotakuta?
Ajattelet että kaikki nuo 15 ihmistä ovat olleet väärässä?
14 naista vapaaehtoisesti valinneet muuttaa yhteen ton kanssa. Mutta mielestäsi niissä 14 naisessa ei siis ole mitään vialla. Kun kerran 14 kertaan on joku nainen saman virheen (?) tehnyt. Huonoa arvostelukykyä mielestäni osoittaa. Noilta naisilta siis. Ehkä ajattelivat, että onnistuvat "muuttamaan" sen tyypin jonkinlaiseksi unelmakumppaniksi. Eikös se ole se tarkoitus?
-eri
Masennus on sellainen mihin ette halua alkaa seurustella.
Ette pysty auttamaan vaikka kuinka haluaisitte, apunne ymmärretään väärin joko tahallaan tai vahingossa.
Tuollainen on aina tuhoon tuomittu, lisäksi se tuhoaa osittain sitä tervejärkistäkin osapuolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
14 eri naisen kanssa asunut mies on ongelmajätettä. Ihan sama millainen luonne sinulla on, en koskisi. Ongelmajätettä.
Tai onko 1000 miehen kanssa maannut n. 30-vuotias nainen ongelmajätettä? Valtamedian mukaan ei. Mihin tässä enää uskoisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai onko 1000 miehen kanssa maannut n. 30-vuotias nainen ongelmajätettä? Valtamedian mukaan ei. Mihin tässä enää uskoisi?
Omiin arvoihin. Minun arvoni ovat janan toisessa päässä verrattuna tuohon valtamedian tuputukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko tätä. Tässä on tervehenkinen artikkeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko tätä. Tässä on tervehenkinen artikkeli.
Naisten huomionhaku oikeastaan kaikilla kuviteltavissa olevilla asioilla ei jaksa enää edes yllättää.
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta jäi kiinnostamaan että oliko se lähes 20 vuoden yhteiselo naisen kanssa oma äiti?
Itse olen nainen ja asun vasta toisen miehen kanssa yhdessä. Ensimmäinen avoliitto kesti kymmenen vuotta ja kariutui siihen että mies ei halunnutkaan lapsia, vaikka muuta sanoikin aluksi. Muutakin ongelmaa suhteessa oli, mutta lapsiasia oli se viimeinen naula arkkuun.
Nyt toisen miehen kanssa asun joka on aviomieheni ja jonka kanssa meillä on lapsia. Suhdetta ihan muodostaessa ja seurustelun alkaessa oli selvää tuleva avioliitto ja lapset ja mitkä on yhteiset tavoitteet elämässä.
Itse en todellakaan ajelehdi vain suhteisiin tai avoliittoon kenenkään kanssa vaan kyse on harkitusta päätöksestä ja sitoutumisesta, jota ei kevyin perustein tehdä. Sitten kun sitoudutaan niin sitoudutaan kunnolla ja nähdään vaivaa suhteen eteen ja panostetaan.
Seksi ja irtosuhteet ovat täysin eri asia kun parisuhde, vaikkei itsellä useita irtosuhteita ole ollutkaan, sillä irtosuhteissa ollaan rehellisiä siitä että toiseen ja tilanteeseen ei panosteta. Tuollainen sarja-avokki taas saa uuden kumppanin luulemaan että suhteeseen ja häneen panostetaan, vaikka aina onkin jalka oven välissä. Tällöin ei olla rehellisiä itselle eikä toiselle. Sen vuoksi itsekin laittaisin 14 avoliiton miehen ongelmajätteeseen. Samoin kun esimerkiksi 10 avioliiton miehen. 100 tai 1000 eri seksikumppanin mies taas voisi olla potentiaalinen kumppani jos näyttöä on myös siitä että on välissä sitoutunut myös ja ollut uskollinen.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nainen ja asun vasta toisen miehen kanssa yhdessä. Ensimmäinen avoliitto kesti kymmenen vuotta ja kariutui siihen että mies ei halunnutkaan lapsia, vaikka muuta sanoikin aluksi. Muutakin ongelmaa suhteessa oli, mutta lapsiasia oli se viimeinen naula arkkuun.
Nyt toisen miehen kanssa asun joka on aviomieheni ja jonka kanssa meillä on lapsia. Suhdetta ihan muodostaessa ja seurustelun alkaessa oli selvää tuleva avioliitto ja lapset ja mitkä on yhteiset tavoitteet elämässä.
Itse en todellakaan ajelehdi vain suhteisiin tai avoliittoon kenenkään kanssa vaan kyse on harkitusta päätöksestä ja sitoutumisesta, jota ei kevyin perustein tehdä. Sitten kun sitoudutaan niin sitoudutaan kunnolla ja nähdään vaivaa suhteen eteen ja panostetaan.
Seksi ja irtosuhteet ovat täysin eri asia kun parisuhde, vaikkei itsellä useita irtosuhteita ole ollutkaan, sillä irtosuhteissa ollaan rehellisiä siitä että toiseen ja tilanteeseen ei panosteta. Tuollainen sarja-avokki taas saa uuden kumppanin luulemaan että suhteeseen ja häneen panostetaan, vaikka aina onkin jalka oven välissä. Tällöin ei olla rehellisiä itselle eikä toiselle. Sen vuoksi itsekin laittaisin 14 avoliiton miehen ongelmajätteeseen. Samoin kun esimerkiksi 10 avioliiton miehen. 100 tai 1000 eri seksikumppanin mies taas voisi olla potentiaalinen kumppani jos näyttöä on myös siitä että on välissä sitoutunut myös ja ollut uskollinen.
Entäs jos se 14 avosuhteen mies onkin se jota on vedetty höplästä? Itse on panostanut mutta naiset vieneet kuin litran mittaa, käyttäneet hyväksi ja sitten hylänneet?
Pää käy jo niin kuumana omien ennakkoluulojen takia, ettei sinne muuta mahdu kuin se (väärin kohdistettu) viha. Laskutaidoista tai luetunymmärtämisestä puhumattakaan