Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen mies ja asunut 14 eri naisen kanssa yhdessä. Naiset ovat nykyään erilaisia..

Vierailija
03.09.2023 |

Olen tosiaan mies ja asunut elämäni aikana yhdessä naisten kanssa erimittaisissa suhteissa aina puolesta vuodesta lähes kaksikymmentä vuotta kestäneissä suhteista. Naisystävät ovat olleet tuona aikana reilu parikymppisistä päälle nelikymppisiin.

Minulla ei ole ollut suhteissa mitään erityistä moitittavaa, vaan päinvastoin. Lähes aina on ollut kivaa. Suhteet ovat päättyneet kun työt ovat vieneet muualle päin maata, tai jostain muusta käytännön syystä. Koskaan ei kuitenkaan ole ollut mitään väkivalta- tai päihdeongelmia.

Nyt olen sinkku ja viime aikoina tapaillut sekä kolmekymppistä että lähes viisikymppistä naista. Vähän kyllä arveluttaa, että näistä kumpikaan olisi riittävän mielenkiintoinen..

Tässä lähipäivinä oli telkkarissa juttu Tinderistä ja somealustojen muista parisuhde"haitta-työkaluista". "Tutkijan" tai "asiantuntijan" mielestä näistä somealustoista olisi haittaa parisuhteelle. Mene/tiedä mikä tässä on sitten totuus, mutta ylipäänsä digitaalisuus arjessamme on muuttanut käyttäytymistämme paljonkin. Minulla on kokemusta pelkästään perinteisitä heterosuhteista, enkä muuten halua syyllistää ketään tai osoitella sormella ylipäänsä ihmisiä. Samaan aikaan kun digitaaliset alusta ovat yleistyneet käytössä myös sinkkujen määrä on globaalisti kasvanut samoin kuin ylipäänsä mielenterveyden ongelmat. Myös painoindeksimme on noussut ja ylipäänsä terveytemme on heikentynyt.

Tilastot ovat tilastoja eikä niistä voi vetää oikeastaan mitään selkeitä johtopäätöksiä.
Mielestäni Naiset ovat sillätavoin erilaisia nykyään että selkeästi jakaudutaan sellaisiin joilla on joku harrastus jota vedetään ihan täpöillä ja elämä pyörii sitten tämän harrastuksen ympärillä. Toisen ääripään ryhmä ovat nämä täysin somen lumoissa elävät realityjen seuraajat, joita voisi kutsua vaikka sohvaperunan kukkasiksi.

Minä kaipaan sellaista aitoa suhdetta jossa tehdään ruokaa iltaisin, nautitaan se yhdessä ja viikonloppuna pilkotaan halkoja liiteriin tai käydään kilistelemässä ystävien kissanristiäisissä jossain muussa ympäristössä.

Mutta miten katkaista tämä helvetillinen suorittaminen ja kiire ylipäänsä? Nainen, kerro minne olet oikeastaan matkalla?

Kommentit (233)

Vierailija
121/233 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut neljän naisen kanssa, mutta pannut n. sataa.

Wow ootpa kova jätkä 🙄. Oikeesti kovat jätkät pitää naisensa.

Vierailija
122/233 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 avoliittoa? Sen kun jatkat valitsemallasi tiellä.

Tosin tulet huomaamaan tai huomasitkin ehkä jo, että keski-ikäisellä ei flaksi käy niin kuin nuorena. Sun ikäiset on enimmäkseen jo naimisissa tai heillä on lapsia hoidettavanaan. Jotkut viihtyvät yksin eivätkä halua ketään siihen sotkemaan.

Ts. valot sammutetaan ja bileet alkaa olla ohi.

Muistutat systeriäni. Se aloitti seurustelun murkkuna. Poikaystävää vaihdettiin tiuhaan. Aina tuli jotain ongelmaa, bänät ja uusi. Mitä enemmän kertyy ikää mittariin ja elettyä elämää, sitä mutkikkaampia on kuviot. Parinvaihto ei ole enää hilpeää, vaan rasittavaa. 40 jälkeen ei uutta enää löytynyt. Nyt se on kitkeröitynyt yksinäinen, ja kadehtii mua. Mä löysin parini 30senä oltuani siihen asti enimmäkseen yksin. Ja tylsästi olen edelleen naimisissa ilman vaihtoaikeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/233 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ollut avoliitossa 14 eri naisen kanssa??!! Ensitreffeiltä suoraan saman katon alle?

Niin ja toisessa viestissä sano että suhteet ovat alkaneet lähes aina sinkkuna eli välillä ollaan muutettu toisen naisen luota suoraan toisen naisen luokse 😂

No täytyy myöntää, että näinkin on muutamasti käynyt. Tunnustan että olen muuttanut jokus seuraavan naisen luo samoin tein ja usein on käynyt myös niinkin, että seuraava on kohta muuttanut minun luo.

Mutta yhtä kaikki, eivät nämä nämä kaikki ole olleet rakkaustarinoita menestyselokuvien käsikirjoituksiksi. En ole sellaista suhdetta koskaan edes odottanut, joka olisi kaikilla tavoilla täydellinen.

Edellisestä olen juuri eronnut, koska muutan työn vuoksi toiselle puolelle Suomea. Suuri osa näistä kumppaneista on ollut mun työkavereita tai ennestään muuten tuttuja.

Kirjoitin avauksen siksi, että maailma on tältä osin muuttunut. Parisuhde, sinkkuna eläminen tai jokin muu välimuoto on yleisesti täysin hyväksyttävää. Eikö se ole jokaisen pariskunnan oma valinta miten haluaa arkensa ratkaista? Minulle sopii tämä malli.

Parisuhteessakin voi olla ongelmia. Joku notkuu ravintoloissa, toinen Tinderissä ja kolmas nilittää jossain vaikka koiralleen yksinäisyyttään.

Jos jossain vaiheessa asetun aloilleni jostakin syystä, niin mielenkiinnolla odotan mitä se sitten tuokaan tullessaan. Minun mielestä parisuhde on paras tapa elää, vaikka hiukan epätäydellisemmäskin.. Mutta huonosta suhteesta pääsee aina pois.

Mutta jos ei ole mitään yhteistä tai millään tavalla samoja arvoja tai asenteita joita jakaa, niin ei silloin myöskään kannata mennä yhteen. Ennen se hetki jota elettiin, oli se mitä juuri sillä hetkellä kykeni havainnoimaan. Nyt pitäisi elää jotain tulevaa, hypoteettista ja jakaa siitä satumaisia kuvia ja fiboja someen. Aivan kuin olisimme oman elämämme avatareja jossain roolipelissä.

Totesin avauksessa, että maailma on muutunut, minäkin varmaan. Mutta isossa kuvassa harva kykenee sen huomaaman.

-AP-

Hirveesti kirjoitat mutta oikein mitään tolkkua tuosta ei saa.

Mä en huomaa yhtään asiaa miksi susta pitäisi kiinnostua. Joudut valehtelemaan ja salailemaan historiaasi. Koska olet niin häilyvä että tuollaisen kanssa harva edes aloittaa mitään.

Puhe parisuhteesta kuullostaa lähinnä huvittavalta.

Ei susta selvästi siihen ole.

Vierailija
124/233 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ollut avoliitossa 14 eri naisen kanssa??!! Ensitreffeiltä suoraan saman katon alle?

Niin ja toisessa viestissä sano että suhteet ovat alkaneet lähes aina sinkkuna eli välillä ollaan muutettu toisen naisen luota suoraan toisen naisen luokse 😂

No täytyy myöntää, että näinkin on muutamasti käynyt. Tunnustan että olen muuttanut jokus seuraavan naisen luo samoin tein ja usein on käynyt myös niinkin, että seuraava on kohta muuttanut minun luo.

Mutta yhtä kaikki, eivät nämä nämä kaikki ole olleet rakkaustarinoita menestyselokuvien käsikirjoituksiksi. En ole sellaista suhdetta koskaan edes odottanut, joka olisi kaikilla tavoilla täydellinen.

Edellisestä olen juuri eronnut, koska muutan työn vuoksi toiselle puolelle Suomea. Suuri osa näistä kumppaneista on ollut mun työkavereita tai ennestään muuten tuttuja.

Kirjoitin avauksen siksi, että maailma on tältä osin muuttunut. Parisuhde, sinkkuna eläminen tai jokin muu välimuoto on yleisesti täysin hyväksyttävää. Eikö se ole jokaisen pariskunnan oma valinta miten haluaa arkensa ratkaista? Minulle sopii tämä malli.

Parisuhteessakin voi olla ongelmia. Joku notkuu ravintoloissa, toinen Tinderissä ja kolmas nilittää jossain vaikka koiralleen yksinäisyyttään.

Jos jossain vaiheessa asetun aloilleni jostakin syystä, niin mielenkiinnolla odotan mitä se sitten tuokaan tullessaan. Minun mielestä parisuhde on paras tapa elää, vaikka hiukan epätäydellisemmäskin.. Mutta huonosta suhteesta pääsee aina pois.

Mutta jos ei ole mitään yhteistä tai millään tavalla samoja arvoja tai asenteita joita jakaa, niin ei silloin myöskään kannata mennä yhteen. Ennen se hetki jota elettiin, oli se mitä juuri sillä hetkellä kykeni havainnoimaan. Nyt pitäisi elää jotain tulevaa, hypoteettista ja jakaa siitä satumaisia kuvia ja fiboja someen. Aivan kuin olisimme oman elämämme avatareja jossain roolipelissä.

Totesin avauksessa, että maailma on muutunut, minäkin varmaan. Mutta isossa kuvassa harva kykenee sen huomaaman.

-AP-

Mä en huomaa yhtään asiaa miksi susta pitäisi kiinnostua. Joudut valehtelemaan ja salailemaan historiaasi. Koska olet niin häilyvä että tuollaisen kanssa harva edes aloittaa mitään.

Minä ainakin sain ihan tolkkua. Se ei todellakaan ole enää paheksuttavaa jos joillakuilla joku suhde päättyy ja lusikat menee jakoon. Sen sijaan paheksuttavaa on se, että jotkut jäävät kärsimään suhteeseen jossa on henkistä- tai fyysistä väkivaltaa, al.istamista, kyykyttämistä tai pettämistä.

Sinun mielestä ihminen on jotetenkin huono jos eroaa suhteessaan?

Vierailija
125/233 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP-

Minä ainakin sain ihan tolkkua. Se ei todellakaan ole enää paheksuttavaa jos joillakuilla joku suhde päättyy ja lusikat menee jakoon. Sen sijaan paheksuttavaa on se, että jotkut jäävät kärsimään suhteeseen jossa on henkistä- tai fyysistä väkivaltaa, al.istamista, kyykyttämistä tai pettämistä.

No 14 avoliittoa, haloo. Ei kai ole mikään pakko muuttaa yhteen ennen kuin toista tuntee yhtään. Sitten kun tulee ekan kerran erimielisyyttä, niin erotaan. Minulle tulee mieleen pihi tyyppi, joka maksattaa asumisensa muilla.

Vierailija
126/233 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP-

No 14 avoliittoa, haloo. Ei kai ole mikään pakko muuttaa yhteen ennen kuin toista tuntee yhtään. Sitten kun tulee ekan kerran erimielisyyttä, niin erotaan. Minulle tulee mieleen pihi tyyppi, joka maksattaa asumisensa muilla.

Tiedän ainakin kaksi ihmistä tosielämästä jotka toimivat näin, muuttavat jatkuvasti uuden mies/naisystävän kanssa yhteen. Toinen nainen, toinen mies.

Naisesta osaan sanoa ainakin sen verran, että hän menee tunne-elämältään nollasta sataan ihan hetkessä, ja joka ikinen kerta luulee että no NYT löytyi se elämän suuri rakkaus vihdoinkin. Heti mennään kihloihin ja muutetaan yhteen ja kaikki menee salamavauhtia, ja tulee se erokin viimeistään muutaman kuukauden päästä.

Miestä en tunne tarpeeksi hyvin sanoakseni mitään hänen motiiveistaan. Todennäköisesti jotenkin pelkää olla yksin? Tai ehkä hän "ajautuu" suhteisiin samalla kun yli-innokkaat naiset (kuten tuo mainitsemani salamarakastuja) tekevät päätökset? Mene ja tiedä.

Vierailija
127/233 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä tuo on ihan ok jos perustuu molemminpuoliseen sopimiseen.

Mitä se kenellekkään ulkopuoliselle kuuluu miten ihmiset ratkovat parisuhteissaan asumiskuvionsa?

Vierailija
128/233 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut neljän naisen kanssa, mutta pannut n. sataa.

Wow ootpa kova jätkä 🙄. Oikeesti kovat jätkät pitää naisensa.

Tämähän on se naisten ihanne, ilman tunnetta sataa ja parin kanssa tunteella.

Vierailija
129/233 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen toivomasi kaltainen nainen. En käytä somea, en harrasta mitään suurella intohimolla. Teen tavallisia arkisia juttuja. Liikuntaa harrastan liikunnan ilosta ja pysyäkseni hoikkana ja terveenä. Olen onnellisesti naimisissa ja ihan perinteisesti aikoinaan baarissa tavattiin. Kannatan ylipäätään hyvin perinteisiä elämäntapoja ja olen vähän vanhanaikainen.

Sama paitsi mä olen sinkku enkä baareile, joten en löytäisi miestä baarista. Olen ehkä vähän vanhanaikainen, mutta tasa-arvoinen. Vaikea löytää samanlaista miestä...

Minua ei haittaisi jos kumppanilla olisi ollut monia avoliittoja aiemmin elämässään. Ennenminkin haittaisi jos olisi ollut vain yksi tai hyvin harvoja suhteita ylipäänsä. Tämä on tietenkin ikäkysymys, mutta kyllä parisuhteessa eläminen vaatii harjoittelua puolin jos toisinkin.

Vierailija
130/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 avoliittoa? Ja minua aikanaan häiritsi, kun keski-ikäisenä tapaamallani miehelläni oli niitä kolme. Kun kävi ilmi, ettei yhtä voinut oikein avoliitoksi kutsua, vaikka naisella oli avain, niin olo helpottui.

Joka tapauksessa, en tajua, miten ne naiset ovat muuttuneet. Siis en ole itse tällaista muutosta havainnut kavereissani.

Vierailija
131/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän tässäkin päädyttiin heti ekalta sivulta alkaen sylkemään ja syyttelemään tätä tyyppiä?

Vai ettekö muuta osaa?

Vierailija
132/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän tässäkin päädyttiin heti ekalta sivulta alkaen sylkemään ja syyttelemään tätä tyyppiä?

Vai ettekö muuta osaa?

Mitäpä voit tältä paskapalstalta odottaa

Vierailija
133/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täsmennän nyt vielä sen verran, että minulla ei ole ollut mitään somealustoja käytössä parinvalinnassa ja olen luonteeltani introvertti. En ole koskaan erityisesti lähestynyt ketään naista vaan lähes aina suhde on alkanut sinkkuna ja nainen on ollut se aloitteelinen osapuoli.

Tämän kirjoituksen tarkoituksena on keskustella siitä, mitä odotuksia some on asettanut nimenomaan naisille ja miten he sen kokevat. En ole nilittämässä naisista, koska ei heissä ole mitään vikaa.

Toivon mukaan seuraavakin parisuhde mihin olen varmaankin jollain aikavälillä ajatumassa, olisi taas molempia osapuolia kunnioittava. Olen juuri muuttanut työn vuoksi uudelle paikkakunnalle.

-AP-

Naiset ovat kuin miehet: heillä on hyvin erilaisia ajatuksia ja odotuksia parisuhteista ja vapaa-ajasta. Naisten odotukset ovat varmaan kasvaneet entisestä. Se on vain hyvä asia.

Naisilla on aikaisempaa kovemmat odotukset, mutta vähemmän tarjottavaa. He ovat aikaisempaa lihavampia, itsekkäämpiä, ja vähemmän mukavia.

Naiseen ei kannata sitoutua täysin. Muuten päätyy käveleväksi työkalupakiksi joka raataa perheen ja naisen eteen, mutta kun nainen haluaa taas "elää itselleen", lopputuloksena on vain rikki mennyt selkä ja elämän tarkoituksen puuttuminen. Tämän virheen on moni mies tehnyt; he ajattelivat tulevaisuuden naisen kanssa, mutta nainen oli saanut miehestä haluamansa (lapset, perhevaihe elämässä) ja nyt oli uuden elämänvaiheen aika.

Nainen on opportunisti joka hyppää sinne missä ruoho on vihreämpää. Nainen ei ole rakentaja, kuten mies.

Vaikka naiset valittavat perhemiehistä jotka panostavat itseensä, se juurikin kannattaa. Kannattaa panostaa omaan varallisuuteen josta vaimo ei saa 50%, ulkonäköön, kuntoon, harrastuksiin, kavereihin, jne. Silloin on hyvissä asemissa kun on eron aika.

Vierailija
134/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai ettekö muuta osaa?

Laske itse. Tyyppi väittää eläneensä 14 eri avoliitossa, joista kaksi on kestänyt 20v per nainen. Yhteensä niistä tulee jo 40 vuotta avoliittoa, jonka lisäksi tyypillä on vielä muka 12 muuta avoliittoa edes takas muuttoineen 🤣 Huono trolli on huono trolli.

Vierailija
135/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska trolli mutta hauska sinänsä. Mies joka 14 kertaa hajottanut suhteensa lähtisi vielä kritisoimaan NAISIA peiliin katsomatta

Vierailija
136/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen toivomasi kaltainen nainen. En käytä somea, en harrasta mitään suurella intohimolla. Teen tavallisia arkisia juttuja. Liikuntaa harrastan liikunnan ilosta ja pysyäkseni hoikkana ja terveenä. Olen onnellisesti naimisissa ja ihan perinteisesti aikoinaan baarissa tavattiin. Kannatan ylipäätään hyvin perinteisiä elämäntapoja ja olen vähän vanhanaikainen.

Sama paitsi mä olen sinkku enkä baareile, joten en löytäisi miestä baarista. Olen ehkä vähän vanhanaikainen, mutta tasa-arvoinen. Vaikea löytää samanlaista miestä...

Minua ei haittaisi jos kumppanilla olisi ollut monia avoliittoja aiemmin elämässään. Ennenminkin haittaisi jos olisi ollut vain yksi tai hyvin harvoja suhteita ylipäänsä. Tämä on tietenkin ikäkysymys, mutta kyllä parisuhteessa eläminen vaatii harjoittelua puolin jos toisinkin.

Eiköhän se ole niin, että niillä onnistujilla on suhteita yksi tai kaksi. Harjoittelijoilla kohde vaihtuu ja ongelmat pysyy.

Vierailija
137/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai ettekö muuta osaa?

Laske itse. Tyyppi väittää eläneensä 14 eri avoliitossa, joista kaksi on kestänyt 20v per nainen. Yhteensä niistä tulee jo 40 vuotta avoliittoa, jonka lisäksi tyypillä on vielä muka 12 muuta avoliittoa edes takas muuttoineen 🤣 Huono trolli on huono trolli.

Tolla jätkällä mahtuu koko omaisuus yhteen putkikassiin, jonka hän asettaa milloin mihinkin onnistuu. Luultavasti loisii naisten asunnoissa ja ruuilla.

Vierailija
138/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kaipaan normaalia arkista tekemistä ja yhdessäoloa suhteessa. En somea. No, en olekaan Tinderissä.

Vierailija
139/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokitaan nyt trollia, mutta itselleni tuollainen toiminta olisi ehdoton dealbreaker, sillä en koe että henkilö osaisi oikeasti sitoutua. Koen että sitoutuminen, ihan seurustelusta lähtien mutta varsinkin avoliitto/kihlaus/avioliitto, tulee tehdä äärimmäistä harkintaa käyttäen ja että siihen suhteeseen on silloin 100% sitouduttu. Tässä skenaariossa sitoutumista ei ole tehty suhteeseen vaikka yhteen onkin muutettu, jonka itse koen omien arvojeni vastaiseksi. Suhteeseen sitoutuessa itse ainakin laitan suhteen ykkössijalle ja sitä vaalitaan ja sen eteen tehdään kompromisseja ja uhrauksia. Samaa arvostusta parisuhdetta kohtaan haluan myös toiselta ja tälläiseltä sarjaseurustelijalta sitä ei saa.

Vierailija
140/233 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kaipaan normaalia arkista tekemistä ja yhdessäoloa suhteessa. En somea. No, en olekaan Tinderissä.

Tällä paskapalstalla kuiteski notkut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan