Olen mies ja asunut 14 eri naisen kanssa yhdessä. Naiset ovat nykyään erilaisia..
Olen tosiaan mies ja asunut elämäni aikana yhdessä naisten kanssa erimittaisissa suhteissa aina puolesta vuodesta lähes kaksikymmentä vuotta kestäneissä suhteista. Naisystävät ovat olleet tuona aikana reilu parikymppisistä päälle nelikymppisiin.
Minulla ei ole ollut suhteissa mitään erityistä moitittavaa, vaan päinvastoin. Lähes aina on ollut kivaa. Suhteet ovat päättyneet kun työt ovat vieneet muualle päin maata, tai jostain muusta käytännön syystä. Koskaan ei kuitenkaan ole ollut mitään väkivalta- tai päihdeongelmia.
Nyt olen sinkku ja viime aikoina tapaillut sekä kolmekymppistä että lähes viisikymppistä naista. Vähän kyllä arveluttaa, että näistä kumpikaan olisi riittävän mielenkiintoinen..
Tässä lähipäivinä oli telkkarissa juttu Tinderistä ja somealustojen muista parisuhde"haitta-työkaluista". "Tutkijan" tai "asiantuntijan" mielestä näistä somealustoista olisi haittaa parisuhteelle. Mene/tiedä mikä tässä on sitten totuus, mutta ylipäänsä digitaalisuus arjessamme on muuttanut käyttäytymistämme paljonkin. Minulla on kokemusta pelkästään perinteisitä heterosuhteista, enkä muuten halua syyllistää ketään tai osoitella sormella ylipäänsä ihmisiä. Samaan aikaan kun digitaaliset alusta ovat yleistyneet käytössä myös sinkkujen määrä on globaalisti kasvanut samoin kuin ylipäänsä mielenterveyden ongelmat. Myös painoindeksimme on noussut ja ylipäänsä terveytemme on heikentynyt.
Tilastot ovat tilastoja eikä niistä voi vetää oikeastaan mitään selkeitä johtopäätöksiä.
Mielestäni Naiset ovat sillätavoin erilaisia nykyään että selkeästi jakaudutaan sellaisiin joilla on joku harrastus jota vedetään ihan täpöillä ja elämä pyörii sitten tämän harrastuksen ympärillä. Toisen ääripään ryhmä ovat nämä täysin somen lumoissa elävät realityjen seuraajat, joita voisi kutsua vaikka sohvaperunan kukkasiksi.
Minä kaipaan sellaista aitoa suhdetta jossa tehdään ruokaa iltaisin, nautitaan se yhdessä ja viikonloppuna pilkotaan halkoja liiteriin tai käydään kilistelemässä ystävien kissanristiäisissä jossain muussa ympäristössä.
Mutta miten katkaista tämä helvetillinen suorittaminen ja kiire ylipäänsä? Nainen, kerro minne olet oikeastaan matkalla?
Kommentit (233)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisipa hämmentävää, jos kumppanilla olisi 14 exää.
Outoa, että ei varmaan inhottaisi 14 yhden illan panoa?
Noissa on ihan eri tason tunneside. Kyllä minuakin ihmetyttää, että noin valtavan paljon on asunut eri naisten kanssa. Siihen on varmaan laskettu mukaan äiti, siskot ja naispuoliset kämppikset.
Vierailija kirjoitti:
Asunut neljäntoista naisen kanssa!? Onko sulla excel näistä?
Normaali ihminen muistaa tuollaisen luvun ihan helposti.
Susta en sit tiedä.
Olen asunut neljän naisen kanssa, mutta pannut n. sataa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noissa on ihan eri tason tunneside. Kyllä minuakin ihmetyttää, että noin valtavan paljon on asunut eri naisten kanssa. Siihen on varmaan laskettu mukaan äiti, siskot ja naispuoliset kämppikset.
Eli naisille on parempi kun panee ilman tunnetta kuin se, että kokee tunteita naista kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli naisille on parempi kun panee ilman tunnetta kuin se, että kokee tunteita naista kohtaan?
Jos kaksi aikuista ei halua toisiltaan kun hetken hupia ilman sitoumuksia, niin on perin ahdistava ajatus, että mies rakastuu samoin tein.
Vierailija kirjoitti:
Naisia olisi siis kahdenlaisia, täysillä harrastustaan harrastavat tai täysillä somettavat? En ole samaa mieltä. Itse uskon balanssiin, 8 tuntia työtä, 8 tuntia vapaata, 8 tuntia unta. Työstä saa vapaata, joskus riittää vähempikin uni. Elämässä on oltava kohokohtia, ja arkeen mahtuu hyvin pienempiäkin kohokohtia, joista tulee hyvä mieli. Minusta elämässä pitää olla onnellinen, pitää huolehtia itsestään, perheestään ja suhtautua toisiin ihmisiin lähtökohtaisesti ystävällisesti.
En tarvitse kumppania pelastamaan minua tylsältä arjelta vaan jakamaan elämäänsä minun kanssani. Olen rakastanut useampaa mutta kiintynyt ja jakanut elämääni kolmen miehen kanssa, avoliitossa. No en nyt yhtäaikaa
Oivalluksia on tullut, sopivan kumppanin kanssa ei ole valtataistelua, ja kumppani ei ajattele samalla lailla kuin sinä. Yhteiselo on kuulostelua, missä mennään, minne mennään ja sitten sovitaan asioista. Täytyy opetella kuuntelemaan ja puhumaan, mitä toinen sanoilla tarkoittaa. Viihdyn, jos mies on älykäs, hellä ja hauska, yhteinen huumori, lämpö ja mielen viisaus vie pitkälle. Toista ei tarvitse muokata mieleisekseen mutta reilussa parisuhteessa molemmat tulee kuulluksi ja sekä kivat että vähän paskemmat asiat jaetaan, kuten hyvä hapanjuurileipä murretaan yhdessä ja roskat tulee vietyä.
Ap:lle sanoisin ettei kannata muuttaa yhteen jos mielenkiinto naiseen ei riitä, tulee vain pahaa mieltä molemmille. Kiinnostavan kumppanin eteen jaksaa nähdä vaivaa, ja siitä tulee hyvä mieli. Tsemppiä syksyyn!
Hyvä pointti tuo jatkuva valtataistelu. Se on tosiaan suhdetta näätävää.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen toivomasi kaltainen nainen. En käytä somea, en harrasta mitään suurella intohimolla. Teen tavallisia arkisia juttuja. Liikuntaa harrastan liikunnan ilosta ja pysyäkseni hoikkana ja terveenä. Olen onnellisesti naimisissa ja ihan perinteisesti aikoinaan baarissa tavattiin. Kannatan ylipäätään hyvin perinteisiä elämäntapoja ja olen vähän vanhanaikainen.
Sama paitsi mä olen sinkku enkä baareile, joten en löytäisi miestä baarista. Olen ehkä vähän vanhanaikainen, mutta tasa-arvoinen. Vaikea löytää samanlaista miestä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen toivomasi kaltainen nainen. En käytä somea, en harrasta mitään suurella intohimolla. Teen tavallisia arkisia juttuja. Liikuntaa harrastan liikunnan ilosta ja pysyäkseni hoikkana ja terveenä. Olen onnellisesti naimisissa ja ihan perinteisesti aikoinaan baarissa tavattiin. Kannatan ylipäätään hyvin perinteisiä elämäntapoja ja olen vähän vanhanaikainen.
Sama paitsi mä olen sinkku enkä baareile, joten en löytäisi miestä baarista. Olen ehkä vähän vanhanaikainen, mutta tasa-arvoinen. Vaikea löytää samanlaista miestä...
Kerro lisää. Millä tavalla vanhanaikainen?
Seksiähän sinä haluat. Vielä niin, että olisi heti tarjolla kotona. Muuten se taitaa olla aloittajassa vika, kun on niin monen kanssa asunut
Vierailija kirjoitti:
Seksiähän sinä haluat. Vielä niin, että olisi heti tarjolla kotona. Muuten se taitaa olla aloittajassa vika, kun on niin monen kanssa asunut
No juuri vastattiin, että jos siinä ei ole miehen osalta tunteita mukana niin kaikki hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole somessa ja luen kirjat paperikirjoina. Harrastan epämuodikkaita lajeja kuten kävelyä, ryhmäliikuntaa ja puutarhanhoitoa. Laitan itse ruokani enkä wolttaa. Syön ihan tavallista sekaruokaa. Tapaan ihmisiä kasvokkain ja soitan puheluita. Tässäpä näitä jotain vanhanaikaisia hyväksi havaittuja juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole somessa ja luen kirjat paperikirjoina. Harrastan epämuodikkaita lajeja kuten kävelyä, ryhmäliikuntaa ja puutarhanhoitoa. Laitan itse ruokani enkä wolttaa. Syön ihan tavallista sekaruokaa. Tapaan ihmisiä kasvokkain ja soitan puheluita. Tässäpä näitä jotain vanhanaikaisia hyväksi havaittuja juttuja.
Oikea aarre olet :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea aarre olet :)
Kuka?
Minä olen asunut kolmen kanssa ja kaikki on ollut erilaisia. 90 luvulta alkaen tähän päivään. Selittää sekin varmaan osaltaan että miksi erilaisia. Maailma on siinä ajassa muuttunut, niinku minäkin. En ole enää se sama mies kuin 20 vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko oikeasti, että se olisi ihan ok jos mies ei haluaisi seksiä ja että ei haluaisi sitä varsinkaan kotona?
Kyllä seksi on parisuhteessa todella tärkeä asia varsinkin jos asuu yhdessä.
Jos seksiä ei ole tai se on huonoa ainakaan minä en viihtyisi sellaisessa suhteessa montaa päivää.
Tietenkin voi olla niin, että toinen puoliso vaikka sairastuu ja seksittömyys olisi väliaikaista. Sehän olisi eri asia. Mutta pidempiaiaikainen seksittömyys johtaisi kyllä melko pian isompaan muuviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaksi aikuista ei halua toisiltaan kun hetken hupia ilman sitoumuksia, niin on perin ahdistava ajatus, että mies rakastuu samoin tein.
Kyllä se voi olla nainenkin joka rakastuu/ihastuu syvästi samoin tein. Minulle kävi näin, että kun menin ensimmäistä kertaa tyttöystävän luo oli hän ostanut minulle valmiiksi hammasharjan, laittanut pyyhkeen koukkuun minun nimellä ja tyhjentänyt vaatekaapista pari hyllyä. Ihan kätevä tapa koukuttaa mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juuri vastattiin, että jos siinä ei ole miehen osalta tunteita mukana niin kaikki hyvin?
Ei yhden illan panojen kanssa muuteta yhteen. Etkö tosiaan osaa erottaa parisuhdetta yhdessä asuen ja kertapanoa toisistaan? Mahtaa sinulla olla vaikea toimia oikeass elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se voi olla nainenkin joka rakastuu/ihastuu syvästi samoin tein. Minulle kävi näin, että kun menin ensimmäistä kertaa tyttöystävän luo oli hän ostanut minulle valmiiksi hammasharjan, laittanut pyyhkeen koukkuun minun nimellä ja tyhjentänyt vaatekaapista pari hyllyä. Ihan kätevä tapa koukuttaa mies?
Mistä se sinun nimen tiesi, kun ette olleet aiemmin tavanneet?
Vierailija kirjoitti:
Täsmennän nyt vielä sen verran, että minulla ei ole ollut mitään somealustoja käytössä parinvalinnassa ja olen luonteeltani introvertti. En ole koskaan erityisesti lähestynyt ketään naista vaan lähes aina suhde on alkanut sinkkuna ja nainen on ollut se aloitteelinen osapuoli.
Tämän kirjoituksen tarkoituksena on keskustella siitä, mitä odotuksia some on asettanut nimenomaan naisille ja miten he sen kokevat. En ole nilittämässä naisista, koska ei heissä ole mitään vikaa.
Toivon mukaan seuraavakin parisuhde mihin olen varmaankin jollain aikavälillä ajatumassa, olisi taas molempia osapuolia kunnioittava. Olen juuri muuttanut työn vuoksi uudelle paikkakunnalle.
-AP-
Ajautumassa parisuhteeseen - tämä kuulostaa patologiselta. Muutenkin tekstisi on manipuloivaa. En naisena halua vastata kysymykseesi näistä syistä. Minulla on odotukseni miehelle.