Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen mies ja asunut 14 eri naisen kanssa yhdessä. Naiset ovat nykyään erilaisia..

Vierailija
03.09.2023 |

Olen tosiaan mies ja asunut elämäni aikana yhdessä naisten kanssa erimittaisissa suhteissa aina puolesta vuodesta lähes kaksikymmentä vuotta kestäneissä suhteista. Naisystävät ovat olleet tuona aikana reilu parikymppisistä päälle nelikymppisiin.

Minulla ei ole ollut suhteissa mitään erityistä moitittavaa, vaan päinvastoin. Lähes aina on ollut kivaa. Suhteet ovat päättyneet kun työt ovat vieneet muualle päin maata, tai jostain muusta käytännön syystä. Koskaan ei kuitenkaan ole ollut mitään väkivalta- tai päihdeongelmia.

Nyt olen sinkku ja viime aikoina tapaillut sekä kolmekymppistä että lähes viisikymppistä naista. Vähän kyllä arveluttaa, että näistä kumpikaan olisi riittävän mielenkiintoinen..

Tässä lähipäivinä oli telkkarissa juttu Tinderistä ja somealustojen muista parisuhde"haitta-työkaluista". "Tutkijan" tai "asiantuntijan" mielestä näistä somealustoista olisi haittaa parisuhteelle. Mene/tiedä mikä tässä on sitten totuus, mutta ylipäänsä digitaalisuus arjessamme on muuttanut käyttäytymistämme paljonkin. Minulla on kokemusta pelkästään perinteisitä heterosuhteista, enkä muuten halua syyllistää ketään tai osoitella sormella ylipäänsä ihmisiä. Samaan aikaan kun digitaaliset alusta ovat yleistyneet käytössä myös sinkkujen määrä on globaalisti kasvanut samoin kuin ylipäänsä mielenterveyden ongelmat. Myös painoindeksimme on noussut ja ylipäänsä terveytemme on heikentynyt.

Tilastot ovat tilastoja eikä niistä voi vetää oikeastaan mitään selkeitä johtopäätöksiä.
Mielestäni Naiset ovat sillätavoin erilaisia nykyään että selkeästi jakaudutaan sellaisiin joilla on joku harrastus jota vedetään ihan täpöillä ja elämä pyörii sitten tämän harrastuksen ympärillä. Toisen ääripään ryhmä ovat nämä täysin somen lumoissa elävät realityjen seuraajat, joita voisi kutsua vaikka sohvaperunan kukkasiksi.

Minä kaipaan sellaista aitoa suhdetta jossa tehdään ruokaa iltaisin, nautitaan se yhdessä ja viikonloppuna pilkotaan halkoja liiteriin tai käydään kilistelemässä ystävien kissanristiäisissä jossain muussa ympäristössä.

Mutta miten katkaista tämä helvetillinen suorittaminen ja kiire ylipäänsä? Nainen, kerro minne olet oikeastaan matkalla?

Kommentit (233)

Vierailija
81/233 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on miesh*ro

Vierailija
82/233 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan asunut miehen kanssa saman katon alla. Elämä vain on mennyt niin. Huonoa onnea rakkaudessa, suhteet ei ole kantanut niin pitkälle että yhteenmuutto olisi tullut edes ajankohtaiseksi. Muutama mies kyllä yritti n. 8kk seurustelun kohdalla ruveta puhumaan siihen suuntaan, että viimeistään vuoden kohdalla muutetaan yhteen. Mutta nuokin suhteet oli sellaisia, että tyrmäsin ajatuksen heti. Muutenkaan en ymmärrä miksi heti pitäisi olla muuttamassa yhteen. Eikö nyt edes pari vuotta voitaisi asua erillään ja katsoa tuleeko siitä suhteesta edes mitään....

Nyt 40-vuotiaana en enää edes tiedä, osaisinko asua kenenkään miehen kanssa saman katon alla. Tässä vuosien saatossa itselle on kehittynyt omat tavat ja rutiinit. Sietäisinkö sitä että mies tulisi määräilemään ja sotkemaan minun kotiini? En usko että sietäisin. Nykyään minulla on se ajatus, että parisuhteessa kumpikin pitää omat kämppänsä. Uskoisin että tällaiset suhteet on niitä onnellisimpia. Minä introverttina tarvitsen myös omaa aikaa, tilaa ja hiljaisuutta. Tämänkin takia on hyvä että mies saisi välillä mennä omaan kämppäänsä, en jaksa jos täytyy nyhjätä kylki kyljessä 24/7.

Somessa olen vain Facebookissa, sitä katselen päivässä silloin tällöin. Instat, tiktokit sun muut on minulle hepreaa. Vauvapalstaa lueskelen välillä ja nettishoppailen. Intohimoharrastuksia ei ole, mikä kyllä välillä hieman harmittaa. Lenkillä ja salilla tulee käytyä säännöllisen epäsäännöllisesti,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/233 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ainakaan kilistelemään ryyppäjäisiin.

Olen asunut vain kolmen miehen kanssa, joten en sopis lortostelijan kumppaniksi kuitenkaan.

Hieno sana lortostelija. Aloituksessa ap kehuskeleekin sillä, että on ollut paljon naisia ... siis naiset ovat vaihtuneet usein. Olisiko jonkinlainen lortostelu syynä?

Vierailija
84/233 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vtu, ei ole alkuperäinen postaaja yli 30-vuotias, eikä ole asunut yhteensä 14 naisen kanssa. Ei ole edes pannut niin montaa naista.

Iäksi veikkaan 19, naissuhteita 1 yhden illan juttu ja muutama tinder-kyhäelmä, joiden kanssa ei koskaan edennyt edes sänkyyn asti.

Aistin beta-tasoista värinää...

Vierailija
85/233 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi et ole osannut vakiintua kenenkään kanssa?

Itse olen ollut saman miehen kanssa 21 vuotta, joista 18 vuotta naimisissa. Olen 44-vuotias. Ennen nykyistä miestäni oli yksi lukioaikainen poikaystävä ja toinen poikakaveri opiskelujen alussa samoin kuin yksi deittailusuhde. Mieheni on vuoden minua vanhempi ja seurusteli vakavammin kolmen tytön kanssa ennen minua. 

Jos olisi sellainen kuviteltu tilanne, että jäisin sinkuksi ja alkaisin etsiä uutta seuraa ikäisistäni tai vähän vanhemmista miehistä, niin minusta olisi perin juurin outoa, jos mies olisi suhteessa 14 naisen kanssa ennen minua. 

Vierailija
86/233 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha ap on?

Jos oletetaan että 50, ja siis ollut lähes 20 vuotta jonkun kanssa avoliitossa, siis vaikkapa ikävuodet 32-50.

Ap tuski on muuttanut kenenkään kanssa yhteen vielä lukiossa tai amis/kauppis whatever ollessaan. Eli leikitään että eka avoliitto on alkanut hänen ollessa 19. Niin tällöin hän on ollut 13 vuoden aikana 13 naisen kanssa avoliitossa.

Hurja tahti. Miksi olet aina halunnut muuttaa yhteen?

Jos taas mies on 60, ja ollut pitkässä avoliitossa ikävuodet 42-60, niin tällöin 13 avoliittoa 23 vuoden aikana. Kaksi vuotta per liitto. Jestas. Ja tällöin siis yhteen on muutettu lähes heti kun suhde on alkanut, sen kummemmin miettimättä. Jos on mietitty, niin liitot on olleet vieläkin lyhyempiä. Huhheijaa.

Eikö sulla ole rahaa omaan asuntoon, kun on pitänyt naisen kanssa kimppaan muuttaa välittömästi?

Vierailija
87/233 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanha ap on?

Jos oletetaan että 50, ja siis ollut lähes 20 vuotta jonkun kanssa avoliitossa, siis vaikkapa ikävuodet 32-50.

Ap tuski on muuttanut kenenkään kanssa yhteen vielä lukiossa tai amis/kauppis whatever ollessaan. Eli leikitään että eka avoliitto on alkanut hänen ollessa 19. Niin tällöin hän on ollut 13 vuoden aikana 13 naisen kanssa avoliitossa.

Jos taas mies on 60, ja ollut pitkässä avoliitossa ikävuodet 42-60, niin tällöin 13 avoliittoa 23 vuoden aikana. Kaksi vuotta per liitto. Jestas. Ja tällöin siis yhteen on muutettu lähes heti kun suhde on alkanut, sen kummemmin miettimättä. Jos on mietitty, niin liitot on olleet vieläkin lyhyempiä. Huhheijaa.

Eikö sulla ole rahaa omaan asuntoon, kun on pitänyt naisen kanssa kimppaan muuttaa välittömästi?

Kuulehan, ei tässä ole kyse siitä, että joku Markku 52 vuotta tai edes Tommi 43 vuotta kertoilee tosiasioita ja havaintoja suhteista ja naisista. Vaan kyse on siitä kolmekymppisen incelin ikuisesta itkuvirrestä, että miksi hänelle ei tule osumia niiden treenattujen instabeibejen kanssa vaan niiden sohvaperunoiden kanssa. Että hänelle kyllä kelpaisi tavallinenkin nainen, jos se olisi treenattu ja hyvännäköinen ja laittaisi ruokaa. Mutta kun ei tule matcheja, ainoastaan niiden kanssa jotka katsovat tosi-tv:tä ja juovat siideriä.

Vähän taitavammin kirjoitettu vaan tällä kertaa tämä vuodatus. 

Vierailija
88/233 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat hakata halkoja, asutko jossain syrjemmässä? Se voi rajata kiinnostuneita naisia.

Usein myös harrastavat naiset käyttävät somea jonkun verran ja harrastusryhmät voivat viestiä somessa. Erona kai lähinnä, käyttääkö somea hyödylliseenkin vai vain ajankuluksi.

Somen ääreltä luulisi olevan helppo irrottautua ruoanlaittoon ja harrastus tuskin vie kaikilla 7 päivää viikossa.

Jos ura ei ole valmis, lisäopiskelu voi kuormittaa. Joko ihminen on työtön ja voi kouluttautua päivä- tai ilta-aikaan, tai työssä ja kouluttautuu sen ohella. Ellei ole jo lisäkoulutuksia suorittanut. Pelkästään työttömänä olevat ovat erikseen. Määräaikaiset voivat hakea töitä mutta harvoin siitä kai on haittaa iltaisin. Lapsia jo tehneillä on omat kiireensä.

Jos tapailemasi naiset eivät ole riittävän mielenkiintoisia, puuttuuko heiltä intohimoharrastus, joka vie aikaa?

Vierailija
89/233 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljätoista naista? Hrr. 

Yäk.

Vierailija
90/233 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täsmennän nyt vielä sen verran, että minulla ei ole ollut mitään somealustoja käytössä parinvalinnassa ja olen luonteeltani introvertti. En ole koskaan erityisesti lähestynyt ketään naista vaan lähes aina suhde on alkanut sinkkuna ja nainen on ollut se aloitteelinen osapuoli.

Tämän kirjoituksen tarkoituksena on keskustella siitä, mitä odotuksia some on asettanut nimenomaan naisille ja miten he sen kokevat. En ole nilittämässä naisista, koska ei heissä ole mitään vikaa.

Toivon mukaan seuraavakin parisuhde mihin olen varmaankin jollain aikavälillä ajatumassa, olisi taas molempia osapuolia kunnioittava. Olen juuri muuttanut työn vuoksi uudelle paikkakunnalle.

-AP-

Tapanasi on AJAUTUA parisuhteisiin? Se selittää paljon.

No eikös se ole toivottavin malli. Luonnollinen ihastumiseen perustuva pariutuminen.

-eri

Vierailija
91/233 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ollut avoliitossa 14 eri naisen kanssa??!! Ensitreffeiltä suoraan saman katon alle?

Niin ja toisessa viestissä sano että suhteet ovat alkaneet lähes aina sinkkuna eli välillä ollaan muutettu toisen naisen luota suoraan toisen naisen luokse 😂

No täytyy myöntää, että näinkin on muutamasti käynyt. Tunnustan että olen muuttanut jokus seuraavan naisen luo samoin tein ja usein on käynyt myös niinkin, että seuraava on kohta muuttanut minun luo.

Mutta yhtä kaikki, eivät nämä nämä kaikki ole olleet rakkaustarinoita menestyselokuvien käsikirjoituksiksi. En ole sellaista suhdetta koskaan edes odottanut, joka olisi kaikilla tavoilla täydellinen.

Edellisestä olen juuri eronnut, koska muutan työn vuoksi toiselle puolelle Suomea. Suuri osa näistä kumppaneista on ollut mun työkavereita tai ennestään muuten tuttuja.

Kirjoitin avauksen siksi, että maailma on tältä osin muuttunut. Parisuhde, sinkkuna eläminen tai jokin muu välimuoto on yleisesti täysin hyväksyttävää. Eikö se ole jokaisen pariskunnan oma valinta miten haluaa arkensa ratkaista? Minulle sopii tämä malli.

Parisuhteessakin voi olla ongelmia. Joku notkuu ravintoloissa, toinen Tinderissä ja kolmas nilittää jossain vaikka koiralleen yksinäisyyttään.

Jos jossain vaiheessa asetun aloilleni jostakin syystä, niin mielenkiinnolla odotan mitä se sitten tuokaan tullessaan. Minun mielestä parisuhde on paras tapa elää, vaikka hiukan epätäydellisemmäskin.. Mutta huonosta suhteesta pääsee aina pois.

Mutta jos ei ole mitään yhteistä tai millään tavalla samoja arvoja tai asenteita joita jakaa, niin ei silloin myöskään kannata mennä yhteen. Ennen se hetki jota elettiin, oli se mitä juuri sillä hetkellä kykeni havainnoimaan. Nyt pitäisi elää jotain tulevaa, hypoteettista ja jakaa siitä satumaisia kuvia ja fiboja someen. Aivan kuin olisimme oman elämämme avatareja jossain roolipelissä.

Totesin avauksessa, että maailma on muutunut, minäkin varmaan. Mutta isossa kuvassa harva kykenee sen huomaaman.

-AP-

Vierailija
92/233 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minusta on outoa jos edes Suomen sisäinen etäsuhde ei ole ikinä tullut kyseeseen. Tai siis tapaamiset eivät ole mahdottomia. Jokaiken tavallaan tietty..tai eikö kukaan ole halunnut muuttaa mukana, tai sinä jäädä?

Niin totta. Ja sitten vihjailua, ettei ole kokemusta kuin perinteisistä heterosuhteista. Onko voinut muuttaa uudelle paikkakunnalle avoimena miehen löytämiselle, mutta sitten joku nainen on lähestynyt ja taas suunnitelma on jäänyt?

Vierailija
93/233 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut elämäni aikana toistaiseksi yhden miehen kanssa. Myönnän kyllä harrastavani intohimoisesti mutta ei mun elämä sen ympärillä pyöri. Käyn töissä, hoidan kotiani ja vähän teinejäkin vielä. Mun somessa harrastukseni ei näy mitenkään. Olen rakastunut mieheen josta on hienoa että mulla on oma juttu, tuo harrastus siis. Kannustaa mua tekemään sitä mistä tykkään. Tämän miehen kanssa varmasti tulen vielä joku päivä asumaan saman katon alla. Odotan sitä. Elämä on hyvää just nyt.

Vierailija
94/233 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet muuttanut yhteensä neljääntoista eri asuntoon neljäntoista eri naisen kanssa, MUTTA pari sinun suhteistasi on kestänyt jopa parikymmentä vuotta (eli 40 vuotta yhteensä). Oletko satavuotias? Seuraavan kerran kun trollaat, ota laskin käteesi 🤣

Ihan mielenkiinnosta, niin missä tuossa luki että yli 20v suhteita on ollut kaksi?

Siinähän lukee selvällä suomen kiellellä että suhteita on puolen ja parinkymmnen vuoden väliltä?

Tuohan noilla muuttujilla on yhtälönä matemaattisesti mahdollista jopa alle nelikymppiselle.

No niinpä tosiaan on! 13-vuotiaana kun aloittaa, niin 13 puolen vuoden suhdetta ja yksi 20 vuoden suhde alle nelikymppisenä on tosiaan aivan mahdollista, kunhan ei pidä avoliittojen välissä yhtään taukoa. Eli mitään ihmeellistä tässä ei ole, täysin yksiselitteinen yhtälö.

Missä siinä luki että tyyppi olisi ollut samaan aikaan vain yhdessä suhteessa? Kyllä tuo yhtälö on ihan Suomen lainkin mukaan mahdollista. :D Ei tavitse aloittaa kolmaetoista vanhana, vaan ihan täys-ikäisenäkin mahdollista.

oli puhe yhdessä asumisestä

Vierailija
95/233 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia olisi siis kahdenlaisia, täysillä harrastustaan harrastavat tai täysillä somettavat? En ole samaa mieltä. Itse uskon balanssiin, 8 tuntia työtä, 8 tuntia vapaata, 8 tuntia unta. Työstä saa vapaata, joskus riittää vähempikin uni. Elämässä on oltava kohokohtia, ja arkeen mahtuu hyvin pienempiäkin kohokohtia, joista tulee hyvä mieli. Minusta elämässä pitää olla onnellinen, pitää huolehtia itsestään, perheestään ja suhtautua toisiin ihmisiin lähtökohtaisesti ystävällisesti.

En tarvitse kumppania pelastamaan minua tylsältä arjelta vaan jakamaan elämäänsä minun kanssani. Olen rakastanut useampaa mutta kiintynyt ja jakanut elämääni kolmen miehen kanssa, avoliitossa. No en nyt yhtäaikaa

Oivalluksia on tullut, sopivan kumppanin kanssa ei ole valtataistelua, ja kumppani ei ajattele samalla lailla kuin sinä. Yhteiselo on kuulostelua, missä mennään, minne mennään ja sitten sovitaan asioista. Täytyy opetella kuuntelemaan ja puhumaan, mitä toinen sanoilla tarkoittaa. Viihdyn, jos mies on älykäs, hellä ja hauska, yhteinen huumori, lämpö ja mielen viisaus vie pitkälle. Toista ei tarvitse muokata mieleisekseen mutta reilussa parisuhteessa molemmat tulee kuulluksi ja sekä kivat että vähän paskemmat asiat jaetaan, kuten hyvä hapanjuurileipä murretaan yhdessä ja roskat tulee vietyä.

Ap:lle sanoisin ettei kannata muuttaa yhteen jos mielenkiinto naiseen ei riitä, tulee vain pahaa mieltä molemmille. Kiinnostavan kumppanin eteen jaksaa nähdä vaivaa, ja siitä tulee hyvä mieli. Tsemppiä syksyyn!

Vierailija
96/233 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat sillätavoin erilaisia nykyään että selkeästi jakaudutaan sellaisiin joilla on joku harrastus jota vedetään ihan täpöillä ja elämä pyörii sitten tämän harrastuksen ympärillä. Toisen ääripään ryhmä ovat nämä täysin somen lumoissa elävät realityjen seuraajat, joita voisi kutsua vaikka sohvaperunan kukkasiksi.

Minä kaipaan sellaista aitoa suhdetta jossa tehdään ruokaa iltaisin, nautitaan se yhdessä ja viikonloppuna pilkotaan halkoja liiteriin tai käydään kilistelemässä ystävien kissanristiäisissä jossain muussa ympäristössä.

Mutta miten katkaista tämä helvetillinen suorittaminen ja kiire ylipäänsä? Nainen, kerro minne olet oikeastaan matkalla?

Seuraavaksi olen matkalla Prahaan parin viikon kuluttua. Tänä viikonloppuna olen siivonnut puolison kanssa varastoa, löytyi paljon tavaraa, mitä laitan FB:n kirpputorille ja roskalavalle. Olemme myös juoneet viiniä ja lukeneet, puoliso suositteli minulle yhtä lukemaansa kirjaa ja minä hänelle kirjaa, joka teki minuun vaikutuksen. Perjantaina käytiin yhdessä kävelyllä. Nyt puoliso on ulkona polttamassa roskia, minä tulin syömään lounasta, teen samalla salaatin päivälliselle. Sen jälkeen varmaan menen hetkeksi sohvalle ja selailen somea. Huomenna alkaa taas työviikko.

En tunnista itseäni kummastakaan naistyypistä. Minulla on harrastuksia ja on aikaa selata somea, mutta kumpikaan ei täytä elämääni.

Vierailija
97/233 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanha ap on?

Se halui vaan äidin ja huushollin pitäjän itelleen

Vierailija
98/233 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ollut avoliitossa 14 eri naisen kanssa??!! Ensitreffeiltä suoraan saman katon alle?

Niin ja toisessa viestissä sano että suhteet ovat alkaneet lähes aina sinkkuna eli välillä ollaan muutettu toisen naisen luota suoraan toisen naisen luokse 😂

No täytyy myöntää, että näinkin on muutamasti käynyt. Tunnustan että olen muuttanut jokus seuraavan naisen luo samoin tein ja usein on käynyt myös niinkin, että seuraava on kohta muuttanut minun luo.

Mutta yhtä kaikki, eivät nämä nämä kaikki ole olleet rakkaustarinoita menestyselokuvien käsikirjoituksiksi. En ole sellaista suhdetta koskaan edes odottanut, joka olisi kaikilla tavoilla täydellinen.

Edellisestä olen juuri eronnut, koska muutan työn vuoksi toiselle puolelle Suomea. Suuri osa näistä kumppaneista on ollut mun työkavereita tai ennestään muuten tuttuja.

Kirjoitin avauksen siksi, että maailma on tältä osin muuttunut. Parisuhde, sinkkuna eläminen tai jokin muu välimuoto on yleisesti täysin hyväksyttävää. Eikö se ole jokaisen pariskunnan oma valinta miten haluaa arkensa ratkaista? Minulle sopii tämä malli.

Parisuhteessakin voi olla ongelmia. Joku notkuu ravintoloissa, toinen Tinderissä ja kolmas nilittää jossain vaikka koiralleen yksinäisyyttään.

Jos jossain vaiheessa asetun aloilleni jostakin syystä, niin mielenkiinnolla odotan mitä se sitten tuokaan tullessaan. Minun mielestä parisuhde on paras tapa elää, vaikka hiukan epätäydellisemmäskin.. Mutta huonosta suhteesta pääsee aina pois.

Mutta jos ei ole mitään yhteistä tai millään tavalla samoja arvoja tai asenteita joita jakaa, niin ei silloin myöskään kannata mennä yhteen. Ennen se hetki jota elettiin, oli se mitä juuri sillä hetkellä kykeni havainnoimaan. Nyt pitäisi elää jotain tulevaa, hypoteettista ja jakaa siitä satumaisia kuvia ja fiboja someen. Aivan kuin olisimme oman elämämme avatareja jossain roolipelissä.

Totesin avauksessa, että maailma on muutunut, minäkin varmaan. Mutta isossa kuvassa harva kykenee sen huomaaman.

-AP-

Oli kyllä niin oksettavan itseriittoista tekstiä että oikein sydän muljahti ja meinasi oksennusrefleksi tulla.

Mikähän ala mahtaa olla kyseessä? Joku wt homma varmaan. Tuskin mitään lääkäreitä olette.

Vierailija
99/233 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa hämmentävää, jos kumppanilla olisi 14 exää.

Vierailija
100/233 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuulun molempiin noista naistyypeistä 😂 Onneksi mies on samanlainen, katsotaan sitten sitä realitya yhdessä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme