Olen mies ja asunut 14 eri naisen kanssa yhdessä. Naiset ovat nykyään erilaisia..
Olen tosiaan mies ja asunut elämäni aikana yhdessä naisten kanssa erimittaisissa suhteissa aina puolesta vuodesta lähes kaksikymmentä vuotta kestäneissä suhteista. Naisystävät ovat olleet tuona aikana reilu parikymppisistä päälle nelikymppisiin.
Minulla ei ole ollut suhteissa mitään erityistä moitittavaa, vaan päinvastoin. Lähes aina on ollut kivaa. Suhteet ovat päättyneet kun työt ovat vieneet muualle päin maata, tai jostain muusta käytännön syystä. Koskaan ei kuitenkaan ole ollut mitään väkivalta- tai päihdeongelmia.
Nyt olen sinkku ja viime aikoina tapaillut sekä kolmekymppistä että lähes viisikymppistä naista. Vähän kyllä arveluttaa, että näistä kumpikaan olisi riittävän mielenkiintoinen..
Tässä lähipäivinä oli telkkarissa juttu Tinderistä ja somealustojen muista parisuhde"haitta-työkaluista". "Tutkijan" tai "asiantuntijan" mielestä näistä somealustoista olisi haittaa parisuhteelle. Mene/tiedä mikä tässä on sitten totuus, mutta ylipäänsä digitaalisuus arjessamme on muuttanut käyttäytymistämme paljonkin. Minulla on kokemusta pelkästään perinteisitä heterosuhteista, enkä muuten halua syyllistää ketään tai osoitella sormella ylipäänsä ihmisiä. Samaan aikaan kun digitaaliset alusta ovat yleistyneet käytössä myös sinkkujen määrä on globaalisti kasvanut samoin kuin ylipäänsä mielenterveyden ongelmat. Myös painoindeksimme on noussut ja ylipäänsä terveytemme on heikentynyt.
Tilastot ovat tilastoja eikä niistä voi vetää oikeastaan mitään selkeitä johtopäätöksiä.
Mielestäni Naiset ovat sillätavoin erilaisia nykyään että selkeästi jakaudutaan sellaisiin joilla on joku harrastus jota vedetään ihan täpöillä ja elämä pyörii sitten tämän harrastuksen ympärillä. Toisen ääripään ryhmä ovat nämä täysin somen lumoissa elävät realityjen seuraajat, joita voisi kutsua vaikka sohvaperunan kukkasiksi.
Minä kaipaan sellaista aitoa suhdetta jossa tehdään ruokaa iltaisin, nautitaan se yhdessä ja viikonloppuna pilkotaan halkoja liiteriin tai käydään kilistelemässä ystävien kissanristiäisissä jossain muussa ympäristössä.
Mutta miten katkaista tämä helvetillinen suorittaminen ja kiire ylipäänsä? Nainen, kerro minne olet oikeastaan matkalla?
Kommentit (233)
kuinka monella niistä oli in nie ja monellako 0utie?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Anteeksi vaan, mutta jos ok asunut yhdessä 14 eri kumppanin kanssa niin silloin kyllä pitää katsoa peiliin.
Tuossahan lukee, että ap on muutanut eri paikkakunnille työn vuoksi tai jostain käytännön syystä. En minä ainakaan haluisi jäädä parisuhteen vuoksi sellaiselle paikkakunnalle jolle en työllistyisi. Etäsuhteet harvoin toimivat, vaikka joillekin se sopiikin paremmin kuin lähisuhde.
Kun ei tiedä taustoja, niin paha on lähteä tuomitsemaan ketään tai ylipäänsä osoittamaan mikä on oikea tai väärä tapa toimia. En nyt tiedä onko 14 seurustelusuhdetta sen tuomittavampaa kuin 14 irtosuhdetta? Mikä merkitys sillä on kauanko suhde ylipäänsä kestää ja kertooko se mitään ihmisen luonteesta?
Jos on oikeasti rakastunut ja rakastaa, niin elämän järjestelee niin että toisen kanssa saa olla. Ap:n suhteet on jotain kevyttä kivaa.
Se on varmaan vähän niin, että kuka tyytyy mihinkäkin. Huonompikin parisuhde voi olla sellainen, johon moni tyytyy kun vaihtoehtona olisi matkustusta vaativa täydellinen etäsuhde?
Se että on jossain huonompi parempi valintatilanteessa tarkoittaa ettei ole rakastunut kumpaakaan ja omalla mittapuulla kumpikin suhde on silloin aika samantekevä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet muuttanut yhteensä neljääntoista eri asuntoon neljäntoista eri naisen kanssa, MUTTA pari sinun suhteistasi on kestänyt jopa parikymmentä vuotta (eli 40 vuotta yhteensä). Oletko satavuotias? Seuraavan kerran kun trollaat, ota laskin käteesi 🤣
Ihan mielenkiinnosta, niin missä tuossa luki että yli 20v suhteita on ollut kaksi?
Siinähän lukee selvällä suomen kiellellä että suhteita on puolen ja parinkymmnen vuoden väliltä?
Tuohan noilla muuttujilla on yhtälönä matemaattisesti mahdollista jopa alle nelikymppiselle.
No niinpä tosiaan on! 13-vuotiaana kun aloittaa, niin 13 puolen vuoden suhdetta ja yksi 20 vuoden suhde alle nelikymppisenä on tosiaan aivan mahdollista, kunhan ei pidä avoliittojen välissä yhtään taukoa. Eli mitään ihmeellistä tässä ei ole, täysin yksiselitteinen yhtälö.
Aloituksessa on ihan valtava määrä varoitusmerkkejä.
Erikseen pitää mainita että ei ole ollut alkoholi- ja väkivaltaongelmia. Eli joko on ollut tai lähipiirissä on niin paljon, että se on normaalia. Ja pisteet vielä passiivin käytöstä.
Somen demonisointi. Niin väsynyttä. Tykkään ihmisistä joilla on omia ajatuksia. En jaksa niitä jotka päivittelevät samoja asioita kuin miljoona muutakin. Jos identiteetti pitää rakentaa sen varaan että en ole somessa, ihmisessä ei ole mitään kiinnostavaa.
Syyllistäminen. Ei vaadi perusteluja.
Pahimpana kaikista tuo järjetön poukkoilu asiasta toiseen. Olen järjestelmällinen ihminen, enkä jaksa niitä joiden ajatus ei pysy mitenkään kasassa.
Ja viehän tuo naishistoria tietenkin kaiken uskottavuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet muuttanut yhteensä neljääntoista eri asuntoon neljäntoista eri naisen kanssa, MUTTA pari sinun suhteistasi on kestänyt jopa parikymmentä vuotta (eli 40 vuotta yhteensä). Oletko satavuotias? Seuraavan kerran kun trollaat, ota laskin käteesi 🤣
Ihan mielenkiinnosta, niin missä tuossa luki että yli 20v suhteita on ollut kaksi?
Siinähän lukee selvällä suomen kiellellä että suhteita on puolen ja parinkymmnen vuoden väliltä?
Tuohan noilla muuttujilla on yhtälönä matemaattisesti mahdollista jopa alle nelikymppiselle.
No niinpä tosiaan on! 13-vuotiaana kun aloittaa, niin 13 puolen vuoden suhdetta ja yksi 20 vuoden suhde alle nelikymppisenä on tosiaan aivan mahdollista, kunhan ei pidä avoliittojen välissä yhtään taukoa. Eli mitään ihmeellistä tässä ei ole, täysin yksiselitteinen yhtälö.
13-vuotiaana avoliittoon?
Uskon että tuollainen henkilö kuin ap voi olla olemassa. Tekee reissutyötä ja työnantaja tarjoaa sen parakkimajoituksen, josta syystä yrittää löytää mahdollisimman nopeasti naisen jonka luona voi loisia. Muuttaa pois kun työmaa siirtyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan ei ollut selvää suomen kieltä, vaan niin huonoa että vaikea sanoa mitä ap yritti kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä siinä luki että tyyppi olisi ollut samaan aikaan vain yhdessä suhteessa? Kyllä tuo yhtälö on ihan Suomen lainkin mukaan mahdollista. :D Ei tavitse aloittaa kolmaetoista vanhana, vaan ihan täys-ikäisenäkin mahdollista.
Jos naisia riittää, mutta törmää aina tasan kahden tyyppisiin naisiin, silloin on etsittävä syytä itsestään. Tuntemani pariskunnat viettävät juuri tuollaista elämää kuin aloittaja toivoo ja yhdistävä tekijä on se, että miehellä on jotain henkistä annettavaa suhteeseen. Ehkä aloittajalla ei ole, kerta tapaa noita naisia joiden elämä pyörii yhden asian ympärillä.
Vakat ja kannet, tiedättehän.
Vierailija kirjoitti:
Uskon että tuollainen henkilö kuin ap voi olla olemassa. Tekee reissutyötä ja työnantaja tarjoaa sen parakkimajoituksen, josta syystä yrittää löytää mahdollisimman nopeasti naisen jonka luona voi loisia. Muuttaa pois kun työmaa siirtyy.
Mistä tiedät, että ap muutanut aina eri naisten luo? Voihan tuo olla päinvastoinkin?
Siis muutatko heti välittömästi saman katon alle?
Vierailija kirjoitti:
Tinderissä on tietyn kaltaisia ihmisiä, sieltä seura löytää kaltaisensa. Heille Tinder on yksi suoritus siinä samassa, mitä elämäkin.
Tiedän ystäväpiiristä, että moni on tinderissä valokuvaajalla otetuilla kuvillaan vain sen vuoksi, että näkee kelpaisiko edelleen jollekin muulle.
Ihan vaan varuiksi..
Vierailija kirjoitti:
Olen menossa mökille, jossa mies on hakannut halot ja lämmittänyt saunan. Luvassa rentoa yhdessäoloa.
Yhteistä taivalta on takana jo parikymmentä vuotta.Tulin eilen Kööpenhaminasta, jossa edustin konferenssissa harrastusalaani. Usein osallistun Teamsin kautta, mutta nyt olin puhujana paikan päällä.
Mökillä teen vielä etätöitä. Pidän myös blogia. Facessa en ole eikä sellainen kiinnosta. Ystävien kanssa soittelen.
Mies on mukana metsästysporukassa ja tykkää myös kalastaa. On syksyllä lähdössä Norjaan kalastusmatkalle. Työskentelee kansainvälisessä yrityksessä ja työ pitää ulkomailla muutaman viikon vuodesta.
Tytär asuu Oulussa ja opiskelee.Sinun kuvaamasi maailma on kovin kaukana omastani. Tuntuu, ettet osaa kiinnittyä minnekään. Millainen lapsuuskoti sinulla oli? Millaisen parisuhteen mallin sait kotoasi?
En oikein ymmärtänyt, mitä tekstilläsi hait.
Kuka järjestää elämänsä milläkin tapaa. Ei minua ainakaan kiinnostaisi elää loppuikää samassa suhteessa. Arjesta tulee äkkiä suorittamista ja rutiinia.
Uusi suhde on usein mielenkiintoinen ja aina voi oppia jotain elämästä.
Jo se että olet asunut 14 tiputtaisi listoiltani välittömästi.
En kuulu kumpaanaan naisryhmään, enkä haluaisi tehdä myöskään itse kuvailemiasi asioita. Haluan halot valmiina tilattuna, mutten tarvitse koska asun kerrostalossa. En halua haistella käryjä tai tehdä ruokaa iltaisin, vaan päivällä yritän syödä, ellei ole poikkeus että ollut muuta. Ei alkoholia, ei kilistelyä, ei joukkotapaamisia. Haluan tehdä omassa rauhassa asioita tai jos on joku fiksu seurassa. Lisäksi en harrasta perhetapaamisia.
Olet ollut avoliitossa 14 eri naisen kanssa??!! Ensitreffeiltä suoraan saman katon alle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täsmennän nyt vielä sen verran, että minulla ei ole ollut mitään somealustoja käytössä parinvalinnassa ja olen luonteeltani introvertti. En ole koskaan erityisesti lähestynyt ketään naista vaan lähes aina suhde on alkanut sinkkuna ja nainen on ollut se aloitteelinen osapuoli.
Tämän kirjoituksen tarkoituksena on keskustella siitä, mitä odotuksia some on asettanut nimenomaan naisille ja miten he sen kokevat. En ole nilittämässä naisista, koska ei heissä ole mitään vikaa.
Toivon mukaan seuraavakin parisuhde mihin olen varmaankin jollain aikavälillä ajatumassa, olisi taas molempia osapuolia kunnioittava. Olen juuri muuttanut työn vuoksi uudelle paikkakunnalle.
-AP-
Avainsana ajautumassa. Ehkä naisissa alkaa olla vähemmän ja vähemmän tällaisia ajelehtijoita haluavia, mielummin harrastavat.
Ajautuu ja lähes aina sinkkuna 😅
Vierailija kirjoitti:
Olet ollut avoliitossa 14 eri naisen kanssa??!! Ensitreffeiltä suoraan saman katon alle?
Niin ja toisessa viestissä sano että suhteet ovat alkaneet lähes aina sinkkuna eli välillä ollaan muutettu toisen naisen luota suoraan toisen naisen luokse 😂
No miksi etsit kumppania Tinderistä. Tinderissä ovat juuri ne naiset, joita et halua. Ja mitä nuorempi hän on sitä enemmän hän on kuvailemasi kaltainen. Kannattaisiko tapailla vain oman ikäisiä naisia, niin saat enemmän omanlaista seuraa.