Olen mies ja asunut 14 eri naisen kanssa yhdessä. Naiset ovat nykyään erilaisia..
Olen tosiaan mies ja asunut elämäni aikana yhdessä naisten kanssa erimittaisissa suhteissa aina puolesta vuodesta lähes kaksikymmentä vuotta kestäneissä suhteista. Naisystävät ovat olleet tuona aikana reilu parikymppisistä päälle nelikymppisiin.
Minulla ei ole ollut suhteissa mitään erityistä moitittavaa, vaan päinvastoin. Lähes aina on ollut kivaa. Suhteet ovat päättyneet kun työt ovat vieneet muualle päin maata, tai jostain muusta käytännön syystä. Koskaan ei kuitenkaan ole ollut mitään väkivalta- tai päihdeongelmia.
Nyt olen sinkku ja viime aikoina tapaillut sekä kolmekymppistä että lähes viisikymppistä naista. Vähän kyllä arveluttaa, että näistä kumpikaan olisi riittävän mielenkiintoinen..
Tässä lähipäivinä oli telkkarissa juttu Tinderistä ja somealustojen muista parisuhde"haitta-työkaluista". "Tutkijan" tai "asiantuntijan" mielestä näistä somealustoista olisi haittaa parisuhteelle. Mene/tiedä mikä tässä on sitten totuus, mutta ylipäänsä digitaalisuus arjessamme on muuttanut käyttäytymistämme paljonkin. Minulla on kokemusta pelkästään perinteisitä heterosuhteista, enkä muuten halua syyllistää ketään tai osoitella sormella ylipäänsä ihmisiä. Samaan aikaan kun digitaaliset alusta ovat yleistyneet käytössä myös sinkkujen määrä on globaalisti kasvanut samoin kuin ylipäänsä mielenterveyden ongelmat. Myös painoindeksimme on noussut ja ylipäänsä terveytemme on heikentynyt.
Tilastot ovat tilastoja eikä niistä voi vetää oikeastaan mitään selkeitä johtopäätöksiä.
Mielestäni Naiset ovat sillätavoin erilaisia nykyään että selkeästi jakaudutaan sellaisiin joilla on joku harrastus jota vedetään ihan täpöillä ja elämä pyörii sitten tämän harrastuksen ympärillä. Toisen ääripään ryhmä ovat nämä täysin somen lumoissa elävät realityjen seuraajat, joita voisi kutsua vaikka sohvaperunan kukkasiksi.
Minä kaipaan sellaista aitoa suhdetta jossa tehdään ruokaa iltaisin, nautitaan se yhdessä ja viikonloppuna pilkotaan halkoja liiteriin tai käydään kilistelemässä ystävien kissanristiäisissä jossain muussa ympäristössä.
Mutta miten katkaista tämä helvetillinen suorittaminen ja kiire ylipäänsä? Nainen, kerro minne olet oikeastaan matkalla?
Kommentit (233)
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Anteeksi vaan, mutta jos ok asunut yhdessä 14 eri kumppanin kanssa niin silloin kyllä pitää katsoa peiliin.
Tuossahan lukee, että ap on muutanut eri paikkakunnille työn vuoksi tai jostain käytännön syystä. En minä ainakaan haluisi jäädä parisuhteen vuoksi sellaiselle paikkakunnalle jolle en työllistyisi. Etäsuhteet harvoin toimivat, vaikka joillekin se sopiikin paremmin kuin lähisuhde.
Kun ei tiedä taustoja, niin paha on lähteä tuomitsemaan ketään tai ylipäänsä osoittamaan mikä on oikea tai väärä tapa toimia. En nyt tiedä onko 14 seurustelusuhdetta sen tuomittavampaa kuin 14 irtosuhdetta? Mikä merkitys sillä on kauanko suhde ylipäänsä kestää ja kertooko se mitään ihmisen luonteesta?
Jos on oikeasti rakastunut ja rakastaa, niin elämän järjestelee niin että toisen kanssa saa olla. Ap:n suhteet on jotain kevyttä kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Anteeksi vaan, mutta jos ok asunut yhdessä 14 eri kumppanin kanssa niin silloin kyllä pitää katsoa peiliin.
Tuossahan lukee, että ap on muutanut eri paikkakunnille työn vuoksi tai jostain käytännön syystä. En minä ainakaan haluisi jäädä parisuhteen vuoksi sellaiselle paikkakunnalle jolle en työllistyisi. Etäsuhteet harvoin toimivat, vaikka joillekin se sopiikin paremmin kuin lähisuhde.
Kun ei tiedä taustoja, niin paha on lähteä tuomitsemaan ketään tai ylipäänsä osoittamaan mikä on oikea tai väärä tapa toimia. En nyt tiedä onko 14 seurustelusuhdetta sen tuomittavampaa kuin 14 irtosuhdetta? Mikä merkitys sillä on kauanko suhde ylipäänsä kestää ja kertooko se mitään ihmisen luonteesta?
Jos on oikeasti rakastunut ja rakastaa, niin elämän järjestelee niin että toisen kanssa saa olla. Ap:n suhteet on jotain kevyttä kivaa.
Se on varmaan vähän niin, että kuka tyytyy mihinkäkin. Huonompikin parisuhde voi olla sellainen, johon moni tyytyy kun vaihtoehtona olisi matkustusta vaativa täydellinen etäsuhde?
Olen menossa mökille, jossa mies on hakannut halot ja lämmittänyt saunan. Luvassa rentoa yhdessäoloa.
Yhteistä taivalta on takana jo parikymmentä vuotta.
Tulin eilen Kööpenhaminasta, jossa edustin konferenssissa harrastusalaani. Usein osallistun Teamsin kautta, mutta nyt olin puhujana paikan päällä.
Mökillä teen vielä etätöitä. Pidän myös blogia. Facessa en ole eikä sellainen kiinnosta. Ystävien kanssa soittelen.
Mies on mukana metsästysporukassa ja tykkää myös kalastaa. On syksyllä lähdössä Norjaan kalastusmatkalle. Työskentelee kansainvälisessä yrityksessä ja työ pitää ulkomailla muutaman viikon vuodesta.
Tytär asuu Oulussa ja opiskelee.
Sinun kuvaamasi maailma on kovin kaukana omastani. Tuntuu, ettet osaa kiinnittyä minnekään. Millainen lapsuuskoti sinulla oli? Millaisen parisuhteen mallin sait kotoasi?
En oikein ymmärtänyt, mitä tekstilläsi hait.
"Tämän kirjoituksen tarkoituksena on keskustella siitä, mitä odotuksia some on asettanut nimenomaan naisille ja miten he sen kokevat."
En usko, että tasapainoiset, aikuiset naiset miettii jotain somen vaatimuksia. Ihan yhdentekeviä. Jos on itse tyytyväinen itseensä, se riittää.
Oikeita vaatimuksia asettaa työelämä, lapsiperhearki, taloustilanne yms.
Huono. Kuten provot nyt täällä ovat.
Ap:n kuvailemat toive-naiset ovat varattuja.
Turhaan vuodatit sydämesi ja arviolta noin viikon työtunnit tuohon tolloaloitukseen. Sen voi tiivistää näin:
Mikä mussa on vikana kun ennen sain naisia ja enää ei, terveisin Allu.
Ou fak, ehkä on tarkoituksenmukaista, etteivät tollomiehet pääse pukille?
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kuvailemat toive-naiset ovat varattuja.
Näin se taitaa mennä.
Siinä mielessä totta, että parisuhde on monellakin sinkulla toiveena.
Mutta toiveet ja realismi eivät kohtaa, kun pitää tavoitella täydellisyyttä jota some on näennäisesti pullollaan. Ensin seurataan jotain ihanneparia, joka postailee unelmasuhdettaan vuositolkulla ja sitten kaikki romahtaa ja riidellään julkisesti somessa kumman syytä suhteen loppuminen oli.
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi tuollaista naisten hyväksikäyttäjää.
Mikä tässä nyt on muka hyväksikäyttöä?
Erikoinen kommentti, kun lähtökohtaisesti oletat miehen toimineen jollain tavalla väärin?
Olipa sekava case. Olen nainen, enkä tiedä mitä vastaisin, enkä edes mikä on kysymys. Ilmeisesti meitä naisia syyretään jostain...?
Vierailija kirjoitti:
Olipa sekava case. Olen nainen, enkä tiedä mitä vastaisin, enkä edes mikä on kysymys. Ilmeisesti meitä naisia syyretään jostain...?
Mikähän diagnoosi on suhdekeräilijällä jolla on takana 14 avoliittoa? Varmaan tuntee muija numero 15 itsensä erityiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Ei "Ollut 14 seurustelukumppania 😧 "
Vaan "Asunut yhdessä 14 seurustelukumppanin kanssa. 🤨 ".
Enemmän minua ällöttää 14 seurustelu- tai irtosuhdetta kuin 14 asumisjärjestelyä. Haluaisin tulevalla puolisollani olevan arviolta yhtä monta edellistä suhdetta kuin minullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vaan "Asunut yhdessä 14 seurustelukumppanin kanssa. 🤨 ".Enemmän minua ällöttää 14 seurustelu- tai irtosuhdetta kuin 14 asumisjärjestelyä. Haluaisin tulevalla puolisollani olevan arviolta yhtä monta edellistä suhdetta kuin minullakin.
Monilla meistä on jo elettyä elämää.
Minulle on aivan sama, montako suhdetta jollakin on ollut, kunhan ei jauha niistä eksistään makuuhuoneessa tai saunassa :D
En ainakaan sellaiseen tyyppiin kajoaisi, jolla on ollut vain yksi tai muutama suhde. Tyyppi olisi tuolloin kyllä tosi epäilyttävä, ellei ole seurustelukokemuksia
Olet muuttanut yhteensä neljääntoista eri asuntoon neljäntoista eri naisen kanssa, MUTTA pari sinun suhteistasi on kestänyt jopa parikymmentä vuotta (eli 40 vuotta yhteensä). Oletko satavuotias? Seuraavan kerran kun trollaat, ota laskin käteesi 🤣
Ohiksena: en ikimaailmassa voisi kuvitella sitoutuvani mieheen, joka on ollut 14 kertaa avoliitossa. Minulle ehdoton maksimi on kaksi aiempaa avo- tai avioliittoa. Jos niitä on enemmän, niin en pysty mitenkään uskomaan, että mies sitoutuisi minuunkaan yhtään sen vakavammin kuin niihin aiempiin.
Puolisollani on taustalla yksi avioliitto, samoin minulla. Hänellä oli erosta yli viisi vuotta, kun tutustuimme, minulla reilut kaksikymmentä. Seurustelusuhteita itselläni oli sillä välin joitakin, pisin viitisen vuotta. Puolisoni seurustelusuhteista en ole kysellyt.
Meille avoliitto tarkoitti sitoumusta, jonka on tarkoitus kestää loppuelämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vaan "Asunut yhdessä 14 seurustelukumppanin kanssa. 🤨 ".Enemmän minua ällöttää 14 seurustelu- tai irtosuhdetta kuin 14 asumisjärjestelyä. Haluaisin tulevalla puolisollani olevan arviolta yhtä monta edellistä suhdetta kuin minullakin.
Monilla meistä on jo elettyä elämää.
Minulle on aivan sama, montako suhdetta jollakin on ollut, kunhan ei jauha niistä eksistään makuuhuoneessa tai saunassa :D
En ainakaan sellaiseen tyyppiin kajoaisi, jolla on ollut vain yksi tai muutama suhde. Tyyppi olisi tuolloin kyllä tosi epäilyttävä, ellei ole seurustelukokemuksia
Paras olisi 0 aiempaa seurustelu- tai irtosuhdetta. En tiedä mikä on ehdoton maksimi, mutta alle 14 sen täytyisi olla.
'Tosiaan olen mies'
Tosiaan olet trolli.
Mielelläni hakkaan halkoja, yksin. Lasien kilistelyn jätän muille.
N45