Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen mies ja asunut 14 eri naisen kanssa yhdessä. Naiset ovat nykyään erilaisia..

Vierailija
03.09.2023 |

Olen tosiaan mies ja asunut elämäni aikana yhdessä naisten kanssa erimittaisissa suhteissa aina puolesta vuodesta lähes kaksikymmentä vuotta kestäneissä suhteista. Naisystävät ovat olleet tuona aikana reilu parikymppisistä päälle nelikymppisiin.

Minulla ei ole ollut suhteissa mitään erityistä moitittavaa, vaan päinvastoin. Lähes aina on ollut kivaa. Suhteet ovat päättyneet kun työt ovat vieneet muualle päin maata, tai jostain muusta käytännön syystä. Koskaan ei kuitenkaan ole ollut mitään väkivalta- tai päihdeongelmia.

Nyt olen sinkku ja viime aikoina tapaillut sekä kolmekymppistä että lähes viisikymppistä naista. Vähän kyllä arveluttaa, että näistä kumpikaan olisi riittävän mielenkiintoinen..

Tässä lähipäivinä oli telkkarissa juttu Tinderistä ja somealustojen muista parisuhde"haitta-työkaluista". "Tutkijan" tai "asiantuntijan" mielestä näistä somealustoista olisi haittaa parisuhteelle. Mene/tiedä mikä tässä on sitten totuus, mutta ylipäänsä digitaalisuus arjessamme on muuttanut käyttäytymistämme paljonkin. Minulla on kokemusta pelkästään perinteisitä heterosuhteista, enkä muuten halua syyllistää ketään tai osoitella sormella ylipäänsä ihmisiä. Samaan aikaan kun digitaaliset alusta ovat yleistyneet käytössä myös sinkkujen määrä on globaalisti kasvanut samoin kuin ylipäänsä mielenterveyden ongelmat. Myös painoindeksimme on noussut ja ylipäänsä terveytemme on heikentynyt.

Tilastot ovat tilastoja eikä niistä voi vetää oikeastaan mitään selkeitä johtopäätöksiä.
Mielestäni Naiset ovat sillätavoin erilaisia nykyään että selkeästi jakaudutaan sellaisiin joilla on joku harrastus jota vedetään ihan täpöillä ja elämä pyörii sitten tämän harrastuksen ympärillä. Toisen ääripään ryhmä ovat nämä täysin somen lumoissa elävät realityjen seuraajat, joita voisi kutsua vaikka sohvaperunan kukkasiksi.

Minä kaipaan sellaista aitoa suhdetta jossa tehdään ruokaa iltaisin, nautitaan se yhdessä ja viikonloppuna pilkotaan halkoja liiteriin tai käydään kilistelemässä ystävien kissanristiäisissä jossain muussa ympäristössä.

Mutta miten katkaista tämä helvetillinen suorittaminen ja kiire ylipäänsä? Nainen, kerro minne olet oikeastaan matkalla?

Kommentit (233)

Vierailija
21/233 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täsmennän nyt vielä sen verran, että minulla ei ole ollut mitään somealustoja käytössä parinvalinnassa ja olen luonteeltani introvertti. En ole koskaan erityisesti lähestynyt ketään naista vaan lähes aina suhde on alkanut sinkkuna ja nainen on ollut se aloitteelinen osapuoli.

Tämän kirjoituksen tarkoituksena on keskustella siitä, mitä odotuksia some on asettanut nimenomaan naisille ja miten he sen kokevat. En ole nilittämässä naisista, koska ei heissä ole mitään vikaa.

Toivon mukaan seuraavakin parisuhde mihin olen varmaankin jollain aikavälillä ajatumassa, olisi taas molempia osapuolia kunnioittava. Olen juuri muuttanut työn vuoksi uudelle paikkakunnalle.

-AP-

"Tämän kirjoituksen tarkoituksena on keskustella siitä, mitä odotuksia some on asettanut nimenomaan naisille ja miten he sen kokevat."

No oisko tuo kannattanut kertoa jo otsikossa ja heti tekstin alussa. Sen sijaan lurittelit itsestäsi ja tuuliviirimäisestä nais- ja asumishistoriastastasi pitkät pätkät.

Ihan ok provo, mutta mielenkiintoisempaa olisi kyllä ruotia sitä miksi sinä olet käyttäytynyt noin, kuin se miksi some sitä ja naiset tätä.

Vierailija
22/233 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on aikamoinen naishistoria. Itse olen asunut kahden miehen kanssa. Suhtautuisin sinuun siinä mielessä epäillen.

Olen matkalla hautaan. Sitä ennen pyrin tekemään ja näkemään niin paljon asioita kuin mahdollista. Maailma on iso ja elämiä yksi.

Sillä on 2 naista kerralla nytkin.

Ja valittaa kaikista naisista. Toivottavasti saisi impotenssin.

Hassua. Ensiksi te pyöritte kaikki samojen miesten kanssa, ja sitten alkaa harmittaa, kun joillain miehillä on monia naisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/233 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni ei ole tiukasti aikataulutettua, eikä se pyöri minkään tietyn harrastuksen ympärillä, en seuraa realityä tai muutenkaan tv:tä, eikä minulla ole yhtäkään sometiliä, ja kuvailemasi vapaa-ajan vietto kuulostaa oikein mukavalta, mutta en voisi kiinnostua sinusta, kuulostat kauhean arvostelevalta, sekä epäilyttävältä.

Vierailija
24/233 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täsmennän nyt vielä sen verran, että minulla ei ole ollut mitään somealustoja käytössä parinvalinnassa ja olen luonteeltani introvertti. En ole koskaan erityisesti lähestynyt ketään naista vaan lähes aina suhde on alkanut sinkkuna ja nainen on ollut se aloitteelinen osapuoli.

Tämän kirjoituksen tarkoituksena on keskustella siitä, mitä odotuksia some on asettanut nimenomaan naisille ja miten he sen kokevat. En ole nilittämässä naisista, koska ei heissä ole mitään vikaa.

Toivon mukaan seuraavakin parisuhde mihin olen varmaankin jollain aikavälillä ajatumassa, olisi taas molempia osapuolia kunnioittava. Olen juuri muuttanut työn vuoksi uudelle paikkakunnalle.

-AP-

Avainsana ajautumassa. Ehkä naisissa alkaa olla vähemmän ja vähemmän tällaisia ajelehtijoita haluavia, mielummin harrastavat.

Vierailija
25/233 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa alkuperäisessä postauksessahan kysyttiin, että nainen minne olet matkalla?

tuohon kun oisaisi joku vastata....

Vierailija
26/233 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on aikamoinen naishistoria. Itse olen asunut kahden miehen kanssa. Suhtautuisin sinuun siinä mielessä epäillen.

Olen matkalla hautaan. Sitä ennen pyrin tekemään ja näkemään niin paljon asioita kuin mahdollista. Maailma on iso ja elämiä yksi.

Sillä on 2 naista kerralla nytkin.

Ja valittaa kaikista naisista. Toivottavasti saisi impotenssin.

Hassua. Ensiksi te pyöritte kaikki samojen miesten kanssa, ja sitten alkaa harmittaa, kun joillain miehillä on monia naisia.

Heh. Voihan sen alapeukuillakin osoittaa, että harmittaa.

Vierailija
27/233 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljäntoista naisen kanssa? Alemman tason mies.

Alemman tason? Monta naista tarvitaan, että pääse keskitasolle?

Vierailija
28/233 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se selvää, että aikuisella sinkulla ja lapsettomalla/lapset aikuisia/vuoroviikko naisella on jotain muutakin elämää kuin ruuanlaitto ja kyläily. Ihmisillä ei ylipäätään ole aikaa tai jaksamista kestitä ketään, niin ne kenellä on aikaa aika täyttyy em. asioista vapaalla vastapainona työlle. Omassa tuttavapiirissä käytännössä kaikilla on perhe ja hetkellisesti sinkuillakin on lapsia/lapsenlapsia.

Vierailija
29/233 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ottaisi tuollaista naisten hyväksikäyttäjää.

Avaatko vielä, miten ap on hyväksikäyttänyt ketään?

Vierailija
30/233 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos onnistuu edes satavuotiaaksi mennessä asumaan yhdessä 14 eri kumppanin kanssa, niin ei siinä kovin täysillä käyvä ihminen voi olla kyseessä. Ellei sitten laske mukaan sisaruskatrastaan ta asuintovereita jossakin mielenterveys-/päihdeyksikössä, mikä kieltämättä kävisi järkeen. Tai muuten koditon, joka tosiaan aiemman kirjoittajan sanoin on loisinut milloin kenenkin nurkissa.

Vierailija
31/233 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska avaus johon oikeastaan vain muutama on kommentoinut. Sen sijaan nykytyyliin tartutaan pariin sanaan ja irroitetaan ne asiahteydestä. Eikös tässä ole kokemusasiantuntija?

Vierailija
32/233 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuollainen nainen, mutta minulla on lapsia myös, enkä pysty elämään pelkästään jollekkin miehelle. Lisäksi mietin että mitähän sinä haet parisuhteesta. Oletko sarjarakastuja vai haluatko vain palvelua kaikilla osa-alueilla. Itse toivon löytäväni vielä loppuelämän parisuhteen, etkä vaikuta siltä että olisit sellainen kenellekkään.

Mitä tulee varsinaiseen kysymykseen, niin iän myötä ihmiset tulee tavallaan enemmän siksi mitä pohjimmiltaan ovat. Parikymppisenä sitä on taipuvainen mukauttamaan tekemisiä enemmän sen mukaan mitä ajattelee muiden ihmisten itseltä toivovan. Kolmikymppisenä enää vähemmän ja nelikymppisenä ei juuri ollenkaan.

Vierailija
33/233 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos onnistuu edes satavuotiaaksi mennessä asumaan yhdessä 14 eri kumppanin kanssa, niin ei siinä kovin täysillä käyvä ihminen voi olla kyseessä. Ellei sitten laske mukaan sisaruskatrastaan ta asuintovereita jossakin mielenterveys-/päihdeyksikössä, mikä kieltämättä kävisi järkeen. Tai muuten koditon, joka tosiaan aiemman kirjoittajan sanoin on loisinut milloin kenenkin nurkissa.

Juu, juu. Aika pahoinvoivan ihmisen tekstiä. Heti alkaa viuhua päihde ja mt kortit. Ei sullakaan hirveän hyvin mene.

Vierailija
34/233 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tuollainen nainen, mutta minulla on lapsia myös, enkä pysty elämään pelkästään jollekkin miehelle. Lisäksi mietin että mitähän sinä haet parisuhteesta. Oletko sarjarakastuja vai haluatko vain palvelua kaikilla osa-alueilla. Itse toivon löytäväni vielä loppuelämän parisuhteen, etkä vaikuta siltä että olisit sellainen kenellekkään.

Mitä tulee varsinaiseen kysymykseen, niin iän myötä ihmiset tulee tavallaan enemmän siksi mitä pohjimmiltaan ovat. Parikymppisenä sitä on taipuvainen mukauttamaan tekemisiä enemmän sen mukaan mitä ajattelee muiden ihmisten itseltä toivovan. Kolmikymppisenä enää vähemmän ja nelikymppisenä ei juuri ollenkaan.

Toi on varmaan totta. Sitä tulee mukavuudenhaluiseksi ja asettuu odottelemaan loppuelämän parisuhdetta. Mitä jos sitä ei enää koskaan tulekaan? Mitähän tuo mies ajattelee, jos sinulla on lapsia, mutta et toisaalta ole valmis panostamaan osaksi myös parisuhteeseen?

35/233 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vaan, mutta jos ok asunut yhdessä 14 eri kumppanin kanssa niin silloin kyllä pitää katsoa peiliin.

Vierailija
36/233 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on matkalla hakemaan halkoja liiteristään saunaan. Ajatteli sitten ottaa kuvan Instaan yhteisestä illallisesta avomiehen kanssa, olihan luvassa gourmeeta suoraan omasta grillistä. Odotukset olivat korkealla, olihan somessa kerrottu, että kovimmat kokit on miehiä, joten mies voi vahtia mestarillisesti sekä grilli- että uuniruokia jopa 10 minuuttia, jonka pitäisi TikToK-vinkkien mukaan riittää sekä halkojen että vesien kantoon ja saunan pesän sytyttelyyn jopa naiselta. Valitettavasti koko cuisine oli kärähtänyt ja tämä käytännön syy johti luonnollisesti eroon.

Vierailija
37/233 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Anteeksi vaan, mutta jos ok asunut yhdessä 14 eri kumppanin kanssa niin silloin kyllä pitää katsoa peiliin.

Tuossahan lukee, että ap on muutanut eri paikkakunnille työn vuoksi tai jostain käytännön syystä. En minä ainakaan haluisi jäädä parisuhteen vuoksi sellaiselle paikkakunnalle jolle en työllistyisi. Etäsuhteet harvoin toimivat, vaikka joillekin se sopiikin paremmin kuin lähisuhde.

Kun ei tiedä taustoja, niin paha on lähteä tuomitsemaan ketään tai ylipäänsä osoittamaan mikä on oikea tai väärä tapa toimia. En nyt tiedä onko 14 seurustelusuhdetta sen tuomittavampaa kuin 14 irtosuhdetta? Mikä merkitys sillä on kauanko suhde ylipäänsä kestää ja kertooko se mitään ihmisen luonteesta?

Vierailija
38/233 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Tuossahan lukee, että ap on muutanut eri paikkakunnille työn vuoksi tai jostain käytännön syystä. En minä ainakaan haluisi jäädä parisuhteen vuoksi sellaiselle paikkakunnalle jolle en työllistyisi. Etäsuhteet harvoin toimivat, vaikka joillekin se sopiikin paremmin kuin lähisuhde.

Kun ei tiedä taustoja, niin paha on lähteä tuomitsemaan ketään tai ylipäänsä osoittamaan mikä on oikea tai väärä tapa toimia. En nyt tiedä onko 14 seurustelusuhdetta sen tuomittavampaa kuin 14 irtosuhdetta? Mikä merkitys sillä on kauanko suhde ylipäänsä kestää ja kertooko se mitään ihmisen luonteesta?

Ei "Ollut 14 seurustelukumppania 😧 "

Vaan "Asunut yhdessä 14 seurustelukumppanin kanssa. 🤨 ".

Vierailija
39/233 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-AP-

Kirjoitustyylisi saa epäilemään, että olet nainen, joka haluaa virittää keskustelua aiheesta.

Vierailija
40/233 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on varmaan totta. Sitä tulee mukavuudenhaluiseksi ja asettuu odottelemaan loppuelämän parisuhdetta. Mitä jos sitä ei enää koskaan tulekaan? Mitähän tuo mies ajattelee, jos sinulla on lapsia, mutta et toisaalta ole valmis panostamaan osaksi myös parisuhteeseen?

Se tulee jos tulee. Miehet joilla on omiakin lapsia yleensä ymmärtää prioriteetit ja heillä on samat prioriteetit itselläänkin. Mutta rakastuminen ja vastarakkauden saaminen nyt on muutenkin harvinaista, ei sitä voi laskea sen varaan että sellainen tulee vielä omalle kohdalle. Jos tulee niin se on sitten erityinen tilanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä