Liikenneraivo? Mikä saa sinut hiiltymään, kokemuksia.
Mikä sinun kohdallasi saa liikenneraivon syttymään? Kerro kokemuksistasi!
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattais joskus tarkistaa se mittarivirhe, voi näyttää isommissa nopeuksissa melkein 10 alakanttiin.
Alakanttiin jos näyttää niin sillähän ei ole mitään merkitystä vaan jos yläkanttiin se näyttää niin sillä on merkitystä. Poliisit ei sakota pienestä ylityksestä koska mittarivirhe eli jos ajat 80 alueella mittarin mukaa 80 mutta todellinen nopeus on vaikka 85 niin poliisit ei sakota koska se menee mittarivirheen piikkiin.
Höpö höpö. Mittari näyttää aina enemän kuin todellien nopeus. Kaikissa autoissa, koska laki niin määrää. Se, että poliisi ei sakota pienestä ylinopeudesta ei liity mittarivirheeseen.
Mä olen oman nopeuteni tarkistanu gps sovelluksella ja auton mittari näyttää juuri oikein.
Ajan usein sitä suurinta sallittua nopeutta eli mittarin mukaan juuri sitä nopeutta mitä liikennemerkissä on määritetty suurimmaksi nopeudeksi.
Sinä et vissii ymmärrä sitä että jos ajaa alle suurimman sallitun nopeuden niin siinä ei ole mitään väärää vaan se on silloin nopeusrajoitusten mukaan ajamista?
Mua naurattaa hölmöt jotka ohittaa sen takia koska niillä on hienompi auto, luonto ei kestä sitä että edelle ajaa vaikka liittymästä ja ihan kunnon välilläkin joku rumempi ja vanhempi auto.
Minut saa hiiltymään rattiraivoajat. Ei vaikuta kovinkaan turvallisilta ja hyviltä kuskeilta ne ketkä harrastaa rattiraivoamista jos heidän pääkoppa ei kestä autoilua niin pitäisikö heiltä ottaa ajokortti pois vedoten mielisairauteen? Ajokortin saisivat takaisin sitten kun ovat käynneet uudestaan autokoulun jossa kerrotaan liikennesäännöt ja liikenne käyttäytyminen, sekä lääkäri tutkii heidän pääkopan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattais joskus tarkistaa se mittarivirhe, voi näyttää isommissa nopeuksissa melkein 10 alakanttiin.
Alakanttiin jos näyttää niin sillähän ei ole mitään merkitystä vaan jos yläkanttiin se näyttää niin sillä on merkitystä. Poliisit ei sakota pienestä ylityksestä koska mittarivirhe eli jos ajat 80 alueella mittarin mukaa 80 mutta todellinen nopeus on vaikka 85 niin poliisit ei sakota koska se menee mittarivirheen piikkiin.
Höpö höpö. Mittari näyttää aina enemän kuin todellien nopeus. Kaikissa autoissa, koska laki niin määrää. Se, että poliisi ei sakota pienestä ylinopeudesta ei liity mittarivirheeseen.
Mä olen oman nopeuteni tarkistanu gps sovelluksella ja auton mittari näyttää juuri oikein.
Ajan usein sitä suurinta sallittua nopeutta eli mittarin mukaan juuri sitä nopeutta mitä liikennemerkissä on määritetty suurimmaksi nopeudeksi.
Sinä et vissii ymmärrä sitä että jos ajaa alle suurimman sallitun nopeuden niin siinä ei ole mitään väärää vaan se on silloin nopeusrajoitusten mukaan ajamista?
Et nyt ymmärtänyt mitä tarkoitin. Komentoin vain ja ainoastaan sitä kun väitit, että jos ajaa mittarin mukaan 80 km/h niin todellinen nopeus voi olla 85 km/h. Jos näin on niin autosi ei ole lain mukainen. Mittarivirhe on eri autoissa erilainen ja riippuu mm. rengaskoosta mutta sen pitää olla aina niinpäin, että todellinen nopeus on pienempi kuin mittarin näyttämä. Jos mittarivirheesi on nolla, niin se on lain mukaan OK.
Mun mies on näitä jotka ajaa ihan perässä kiinni. Joudun koko ajan huomauttelemaan siitä. Syytä en tiedä hänen käytökselleen.
Ärsyttää myös motarilla ohittajat, jotka palaavat ohitettavan eteen. Sadekelillä kiva kun vesi lentää tuulilasiin. Miksi ei voi ajaa vähän pidemälle kun tie on vapaa. Osa saattaa myös hiljentää vauhtia ohituksen jälkeen.
Ne ketkä ei osaa pitää riittävää turvaväliä ei osaa ennakoida eikä ne osaa suhteuttaa omaa nopeuttaan edessä ajavaan.
Kaikki peräänajot johtuu liian pienestä turvavälistä.
Vierailija kirjoitti:
Mua naurattaa hölmöt jotka ohittaa sen takia koska niillä on hienompi auto, luonto ei kestä sitä että edelle ajaa vaikka liittymästä ja ihan kunnon välilläkin joku rumempi ja vanhempi auto.
Ei se ole autosta kiinni vaan kuskin itsetunnosta. Vanhemmat herrasmiehet, jotka ajelee hienoilla urheiluautoilla, usein ajaa motarilla alle nopeusrajoituksen. Ei niitä haittaa jos joku ohittaa.
En tiedä kun en ole sellaista hetkeä vielä koskaan kokenut. Ehkä joku aivovamma tai vastaava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla iskee raivo päälle, jos joku ajaa perseessä kiinni. Pikkuteillä, jolloin en häiritse muita kuin tuota persekärpästä, hidastan vauhtia, hidastan vauhtia, hidastan vauhtia jne. Viimeksi ajoin näin 20 km/h, ennekuin käännyin pihatielle.
Sama raivon aihe minulla.
Mikä ihme saa nämä perässä roikkujat kuvittelemaan, että nostaisin vauhtia???
Adaptiivinen vakionopeudensäädin on hieno laite stressittömään perässä roikkumiseen.
Hermostun (mutta se ei näy ajamisessa) mm. siitä, että jos ajan ihan nätisti oikeaa kaistaa motarilla kahdeksaakymppiä, joku tulee taakse tööttäilemään. Joo minä tiedän että ajan vähän liian hitaasti, mutta kun kyydissä on lapsi, joka alkaa voimaan pahoin sitä mukaan kun vauhti nousee yli 80. En huvikseni ajeluta häntä, vaan matkat ovat olleet enemmän tai vähemmän pakollisia, eikä tietyillä etäisyyksillä ole vaihtoehtoreittejä. Jos vasen kaista vetää normaalisti, voit unohtaa tööttäilyn, ja ihan vaan MENNÄ OHI.
Tätä tööttäilyä tapahtuu muuten joka ikinen kerta kun lapsi on kyydissä, eikä ole vain yksi tai kaksi autoa. Minusta ihmisten pinna katkeaa nykyään liiankin herkästi.
Prätkällä moottoritiellä oli ärsyttävää kun yritti pitää turvaväliä edellä ajavaan, niin aina joku tunkemassa oikealta takaa ohi siihen. Prätkällä ei halua ajaa perseessä kiinni, ei jää reagointiaikaa.
Jos joku hidastelee, niin yleensä se ajaa aina seuraavissa valoissa punaisia päin. Se on lähes laki.
Ajetaan laiskasti ja hitaasti kuin bentsoissa, ja sitten kun valo muuttuu keltaiseksi, niin runtataan kaasu pohjaan. Jotenkin koomista. Mielestäni on tärkeämpää noudattaa punaista valoa, kuin ajaa ylivarovaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on näitä jotka ajaa ihan perässä kiinni. Joudun koko ajan huomauttelemaan siitä. Syytä en tiedä hänen käytökselleen.
Tykkääkä miehesi ottaa sut takaapäin, nuoleeko perä-aukkoasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonon perältä ohittajat, jotka ei tajua, että letka puretaan sieltä alkupäästä. Yleensä ovat vieläpä samoja, jotka ohittavat ihan hulluissa paikoissa, joissa ei ole näkyvyyttä, tai sulkuviivan kohdalla. Sitten punkevat letkan väliin ja muut joutuu jarruttamaan.
Minä ohitan sieltä jonon perältä ja usein koko jonon koska siellä alkupäässä hukataan ohituspaikkoja.
Mitään vuoronumeroita ei ole olemassa.
Ja koska jokaisella on edessään turvaväli niin hyvähän siihen on hetkeksi tulla...
Kun sinä tulet sillä bemarillasi vauhdilla siihen jonon perään, niin et tasan tiedä, onko siinä hukattu ohituspaikkoja vai ei. Lähdet saman tien ohittamaan koko jonoa, vaikka lopultakin olisi se paikka, kun siinä jonossa edempänä olevatkin pystyisivät ohittamaan. Pilaat näiltä sen kauan odotetun ohituspaikan, kun et viitsi odottaa vuoroasi.
Siellä välissä voi olla sellainen, jolla on laiskempi auto, eikä oikeasti pysty ohittamaan kaikissa niissä paikoissa, missä tehokkaammilla autoilla ajavat pystyy. Silti hänkin haluaisi päästä sen rekan ohi. Mutta ei, kun se paikka tulisi, niin eikö joku päll.i ole jo ohittamassa, ja taas menee se paikka ohi. On myös äärimmäisen harvinaista, että se jonon perältä ohittaja pääsisi edes kerralla koko jonon ohi.
Älä ***** tunge sinne väliin, jos edellä ajavat näyttävät siltä, että aikovat mennä ohi. Turvaväli ei tarkoita sitä, että se on väli sinua varten. Se tarkoittaa sitä, että takana tuleva ehtii jarruttaa, jos edellä menevä jarruttaa. Sitten jos väliä jätetään ihan huomattavasti eikä kärkytä ohi, vaikka olisi ns. seuraavana vuorossa, niin silloin ei aio ohittaa ja voit mennä taempaakin ohi.
Ei.
Mikäli minulla on mahdollisuus ohittaa sieltä jonon perältä niin sehän on mahdollista ainoastaan sen takia että siellä jonon kärjessä on hukattu ohituspaikka, mietis nyt!!!
Ja kuten todettua, vuoronumeroita ei ole. Jos arkailee ja nysvää ei ikinä pääse ohi.
Monen monta kertaa olen ohittanut jonon -joko kerralla tai osissa- ja taustapeilistä näkyy että kaikki jäävät edelleen sen tukkirekan taakse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla iskee raivo päälle, jos joku ajaa perseessä kiinni. Pikkuteillä, jolloin en häiritse muita kuin tuota persekärpästä, hidastan vauhtia, hidastan vauhtia, hidastan vauhtia jne. Viimeksi ajoin näin 20 km/h, ennekuin käännyin pihatielle.
Sama raivon aihe minulla.
Mikä ihme saa nämä perässä roikkujat kuvittelemaan, että nostaisin vauhtia???
Adaptiivinen vakionopeudensäädin on hieno laite stressittömään perässä roikkumiseen.
Jarruttaako se myös jo edellä ajava vetää liinat kiinni jos vaikka peura hyppää eteen?.
Sivusta seuranneena jotkut kehittävät rattiraivon heti kun käynnistävät auton. Taitavat siirtää yleisen ketutuksen auton ajamiseen. Miten muuten voi selittää järjettömän käytöksen 10 min kauppareissulla pikku paikkakunnalla, jossa mitään oikeita ruuhkia edes ei ole?
Niin kaipaan 80-lukua jolloin autoilijat eivät suhtauneet nopeuteen neuroottisesti, kun ei ollut kameroita.
Saattoi olla 10-20 km/h yli välillä, mitä sitten. Liikenne oli jouhevampaa.
Ihmiset, jotka eivät osaa kääntyä!! Ensin hiljennellään nykien pari kilometriä ja sitten madellaan kunnes viimein käännytään johonkin. Että voi olla vaikeaa kääntää sitä rattia asiallisessa nopeudessa. Raivostun joka kerta, vaikka aina ajattelen, että tänään en suutu vaikka joku ei osaa kääntyä. Onneksi on vakkarit sun muut, mutta tuntuu vaan niin älyttömältä madella jotain kymppiä kasikympin aluella pitkät pätkät. On vissiin mustaa jäätä kesät talvet näiden kuskien mielestä, mitään muuta en keksi.
Vierailija kirjoitti:
Kysypä joskus ja pyydä selitys. Ehkä hän luulee että painostuksella edessäoleva lisää vauhtia. Moni tuntuu luulevan.
En. Toki jotkut ohitettavat kiihdyttää niin että on pakko puikahtaa eteen kun joku tulee vastaan. Kukahan siinä vaarantaa liikennettä?