Vuoden sijoittaja pääsi tuetulle lomalle - someraivo repesi
Vuoden sijoittaja pääsi vähävaraisille tarkoitetulle tuetulle lomalle - ihmiset raivostuivat somessa. Sijoittaja kertoi sijoittavansa kuukausittain 500-1000 euroa. Tuetulle lomalle hakevan ei tarvitse olla "leipäjonoköyhä". Näinhän jää enemmän rahaa sijoittaa eikä tarvitse tinkiä lomista.
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
En ota kantaa kyseisen henkilön tuettuun lomaan. Mutta kyllä tuo loma maksaa saajalleen, vaikka melkein ilmaista onkin, ja matkoihin menee myös rahaa että ei ihan ilmaista ole. Itse olen kerran päässyt ,toisenkin kerran hain mutta oli varmaan liian iso eläke, alle1500€ brutto, kun hylky tuli. Nauttimaan te joiden hakemus hyväksytään.
100e omavastuu ja saman verran matkat. Ei oo kallista tuhansia euroja tienaavalle jolla on 2 asuntoa sekä sijoituksia ja säästöjä.
100e on taskuraha päiville, hehän ostavat jäätelöäkin satasella kuukaudessa.
Maltillinen ajattelija kirjoitti:
Ottamatta kantaa juuri tähän tapaukseen, haluan sanoa, että ihminen on pirun ärsyyntynyt, jos toinen, jolla samat saati pienemmät tulot, saa jotain säästöön ja itse ei saa. Se ärsyttää kauheesti!
Minä suon kaikille säästämisen ja sijoittamisen, koska se on tapa päästä seuraavan ja jopa sitä seuraavan tulodesiilin elämänlaatuun kiinni. Ei toki heti, mutta kärsivällisyydellä. Sitä ennen se vaatii pidättäytymään tänäisistä riemuista ja nautinnoista. Kaikista ei siihen ole.
Moi Päivi.
PS
Muista kieltää ettet ole Päivi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisilapsisen perheen yh, joka selättänyt velkakierteen ja opastaa muita taloudenpidossa. Ei tarkoita, että on upporikas. Mun puolesta on ansainnut lomansa. Turha lööppi.
Käyppä yliksellä lukemassa todellinen tarina
En pidä päikyn tavasta toimia, mutta yliksen juttuihin en ihan ekana lähtisi uskomaan.
Ihan yhtä luotettavia ne on kuin täälläkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kyseessä tämä nainen? https://www.op-media.fi/saastaminen/saastovinkit/paivin-tili-oli-tyhja-…
Kuvassa katse on sairaan ja psykoottisen näköinen, sellainen pistävä. Ei normaalin ihmisen katse. Jos on varaa säästää kuukaudessa 1000 eur, ei ole mielestäni oikeutettu tuettuihin lomiin. Näyttää olevan sellainen ahne pyrkyri mitä nykyaika pullollaan.
Vai että psykoottisen 😂.
Ihan normaalin näköinen suomalainen nainen on kuvassa. Vähän nyt näyttää psykoosit olevan kommentoijan päässä. Ei pidä leikkiä psykiatria peruskoulupohjalla. Ei, en itsekään hyväksy näitä hyvätuloisten tuettuja lomia mutta yhden kuvan perusteella ei pidä kenenkään henkistä tilaa arvostella, vaikka onkin epäreilusti kohdeltu.
Kateellinen en kenenkään lomista ole. Mutta väärin tuo on. Tuetut lomat myönsi että seuraavat Päivin tiliä muttei muka tienneet sitä kun loma myönnettiin. Tuota en usko. Luulen Päivin kertoneen hakemuksessa tilistä ja loman myöntämisen jälkeen varmaa huomiota tuetulle lomille mutta tulipahan negatiivinen huomio. Itse joskus aikoinaan hain tuettuja lomia( en muista oliko juuri tämä vai joku muu) muttein ikinä saatu. Ei tullut mitään vastausta. Vuosiin en ole enää hakenut enkä hae.
Jos on mahdollisuus, kannattaa käyttää pois! Hatunnosto, kun hakee tukia rohkeasti ja tekee töitä vaurastumisen eteen. Kaikilla sama mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Jos on mahdollisuus, kannattaa käyttää pois! Hatunnosto, kun hakee tukia rohkeasti ja tekee töitä vaurastumisen eteen. Kaikilla sama mahdollisuus.
Mitä töitä? Kyseinen henkilö oikein kehuu miten hän väärin käyttää järjestelmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä töitä? Kyseinen henkilö oikein kehuu miten hän väärin käyttää järjestelmää.
Hoitaa lapsia. Tekee ilmaisia postauksia somessa ja opettaa köyhiä. Ja kyllä tuo tukien etsiminen ja hakeminen työstä käy, ei kaikista ole siihen
Vierailija kirjoitti:
Hän on vaurastunut sillä että valehtelemalla osaa keplotella yhteiskunnan tuet.
Mitään oikeita töitä tuo ei tee.
Nythän se on myöntänyt ettei menis lomalle jos itse pitäis maksaa. Ei oo kuulemma loma kun on pienet lapset mukana.
Aina vaan minä minä minä, pikkusista ei mitään väliä.
Eihän se oikeastaan ole Päivin vika, että systeemi niin sanotusti lirisee. Näissä lomien myöntämisessä on selvästi ns. rakenteellinen vika, eli systeemiä pitää muuttaa. Toisaalta, tässä yhteiskunnassa haaskataan täysin turhiin asioihin rahaa muutenkin, esim. miljoonia uusiin liikennemerkkeihin vaikkei edellisissä ollut mitään vikaa. Rahaa viskellään sinne, tänne ja tuonne turhuuteen ja syytetään työttömiä valtion velkaantumisesta. Juu ei.
Ehdotan että lopetetaan kaikki tuetut lomat niin ei ole jatkossa tämmöisiäkään ongelmia. Jokainen tienatkoot omat lomarahansa.
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta kantaa juuri tähän tapaukseen, haluan sanoa, että ihminen on pirun ärsyyntynyt, jos toinen, jolla samat saati pienemmät tulot, saa jotain säästöön ja itse ei saa. Se ärsyttää kauheesti!
Minä suon kaikille säästämisen ja sijoittamisen, koska se on tapa päästä seuraavan ja jopa sitä seuraavan tulodesiilin elämänlaatuun kiinni. Ei toki heti, mutta kärsivällisyydellä. Sitä ennen se vaatii pidättäytymään tänäisistä riemuista ja nautinnoista. Kaikista ei siihen ole.
Moi Päivi.
PS
Ootte te erikoista sakkia. Ehkä vaihdan sivustoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on vaurastunut sillä että valehtelemalla osaa keplotella yhteiskunnan tuet.
Mitään oikeita töitä tuo ei tee.
Eikö kukaan tukien saaja saisi vaurastua?
Pitääkö sairauspäiväraha ottaa pois, jos on liikaa omaisuutta? Vai kuuluuko sitä saada, jos on sairas?
Pitääkö työmarkkinatuki ottaa pois, jos on liikaa omaisuutta? Vai kuuluuko sitä saada, jos on sairas?
Mehän viedään kannustimia pois säästämisestä, jos voisi käydä niin, että kun kaksi samassa työpaikassa samalla palkalla olevaa ihmistä saa potkut eivätkä ansiosidonnaisen loputtuakaan saa töitä, niin työmarkkinatukea saisi vain se, joka on tajunnut työurallaan käyttää kaikki rahat eikä se, joka on säästänyt.
Miettikää nyt oikeasti tätä tilannetta. Onko pankkitilin saldo oikeasti se, josta katsotaan kuka saa esim. työttömyyskorvausta? Vai olisiko kuitenkin oikeudenmukaisempaa antaa kaikille työttömyydestä saman verran? Tai sairaudesta? Tai siitä, että on lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Varakkaat sitten osaa. Vaikka olisi kymppitonneja säästössä niin systeemin porsaanreiät osataan tarkasti hyödyntää.
Tietysti. Siksi he ovat varakkaita. Vaikka impulssi-iiroille syytäisi miten paljon tukia niin elävät silti kädestä suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan että lopetetaan kaikki tuetut lomat niin ei ole jatkossa tämmöisiäkään ongelmia. Jokainen tienatkoot omat lomarahansa.
Ehdotan samaa. Tähänkin kitinään menneellä ajalla olisi saanut melkoisen määrän marjoja ja sieniä kerättyä.
Meillähän on puoli kansaa sellaista, että jos jonkun arvo-osuustilillä on yli 50 000e, niin sen on oltava jotain hämärää, perustua arpavoittoon tai sitten valmiiksi isoon pääomaan/perintöön.
Ja jätin ihan tahallani kirjoittamatta, että olisi pankkitilillä tuollainen summa, koska se olisi hölmöä pitää tilillä.
No mitä tarkoittaa 50 000e arvo-osuustilillä? Se voi tarkoittaa esim. sitä, että on säästänyt sinne 15 vuoden ajan 150e/kk. Niinpä! Luitte ihan oikein. 150 euroa kuukaudessa.
Joko alkaa raksuttamaan, että ihan jokainen voi vaurastua (jos 50 000 on edes suunnatonta vaurautta)? Siis ihan jokainen pienituloinenkin. 150e/kk on yllättävän vähän, kun alatte sitä laskemaan. Se on 5e/päivä.
Sympatiat kaikille teille, joilla ei oikeasti ole mitään mahdollisuutta tuohon, mutta aika monella on. Suomessa jotkut joutuu tulemaan toimeen 1 100 euron nettotuloilla. Siispä 1 250 euron nettotuloista pitäisi saada aikaan tuo säästö, JOS tyytyy samaan elintasoon kuin tämä 1 100e tienaava. Mutta kun te Impulssi-Iirot nostatte elintasoa samaa tahtia kuin tulot nousee. Ja kun pitää näyttää naapurille. Ja mitä näitä on.
Vierailija kirjoitti:
Moi Päivi.
PS
Ootte te erikoista sakkia. Ehkä vaihdan sivustoa.
Vaihda vaan sinne someen johon kaikki asiasi listaat.
Leipäjonoköyhällä ei ole varaa maksaa omavastuuosuutta, joten sosiaaliset lomat menevät niille, joilla on varaa maksaa se muodollinen omavastuuosuus. Lisäksi hakijoita on yleensä aika vähän, joten rikkaammatkin voivat päästä tuetulle lomalle, koska köyhemmät ei edes hae.
Lisäksi valintaa suoritetaan hakijan oman kertomuksen perusteella. Esimerkiksi kerrotaan ettei ole muuta mahdollisuutta lomailla ja sitten kun loma saadaan, niin valitetaan kun se osuu päällekkäin ulkomaanmatkan kanssa ja kerrotaan, mikä on kesän ainoa vapaa viikko.
Eli sanavalmiin valittajan apajat saada halpa lomaviikko.
Kertoo aika paljon tästä maasta