Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuoden sijoittaja pääsi tuetulle lomalle - someraivo repesi

Vierailija
31.08.2023 |

Vuoden sijoittaja pääsi vähävaraisille tarkoitetulle tuetulle lomalle - ihmiset raivostuivat somessa. Sijoittaja kertoi sijoittavansa kuukausittain 500-1000 euroa. Tuetulle lomalle hakevan ei tarvitse olla "leipäjonoköyhä". Näinhän jää enemmän rahaa sijoittaa eikä tarvitse tinkiä lomista.

Kommentit (134)

Vierailija
41/134 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan joka mammalta tulee perustelut minkä takia hänen olisi kuulunut saada se loma

Vierailija
42/134 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kyseessä tämä nainen? https://www.op-media.fi/saastaminen/saastovinkit/paivin-tili-oli-tyhja-…

Kuvassa katse on sairaan ja psykoottisen näköinen, sellainen pistävä. Ei normaalin ihmisen katse. Jos on varaa säästää kuukaudessa 1000 eur, ei ole mielestäni oikeutettu tuettuihin lomiin. Näyttää olevan sellainen ahne pyrkyri mitä nykyaika pullollaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/134 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläiset epäoikeudenmukaiset tuetut lomat pitäisi lopettaa välittömästi. Taas hyysätään köyhiä ja sairaita, uskomatonta! Suomi on sairaiden paratiisi.

Vierailija
44/134 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän päkä on loman ansainnut kun juurihan se osti 1000e sängyn, 700e imurin, 1700e kuvausvehkeet, lasiseinä 2200e jne.

Siivoojakin heillä käy kun kiireinen yrittäjä makaa päivästä toiseen sohvalla miettien miten saisi vielä lisää rahaa yhteiskunnalta.

Oikeasti köyhät ei voi edes unelmoida tuollaisista.

Lasiseinä????

Vierailija
45/134 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisilapsisen perheen yh, joka selättänyt velkakierteen ja opastaa muita taloudenpidossa. Ei tarkoita, että on upporikas. Mun puolesta on ansainnut lomansa. Turha lööppi.

Käyppä yliksellä lukemassa todellinen tarina

46/134 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tähän kansaan on mennyt?

Jos joku asia on tarkoitettu pienituloisille, niin eikö silloin ole ihan sama mihin käyttää rahansa? Toinen hankkii kaikki maksukanavat ja juo ja syö ravintolassa, kun toinen päättää säästää.

Mielestäni on tasapuolista, että kohtelu on kaikille sama ja siksi kannatan, että samoilla tuloilla on sama kohtelu.

Vierailija
47/134 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisilapsisen perheen yh, joka selättänyt velkakierteen ja opastaa muita taloudenpidossa. Ei tarkoita, että on upporikas. Mun puolesta on ansainnut lomansa. Turha lööppi.

En pidä päikyn tavasta toimia, mutta yliksen juttuihin en ihan ekana lähtisi uskomaan.

Vierailija
48/134 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen vielä tilillään oli hänen oma kertomuksensa siitä miten haluaa tuoda ihmisille esille sitä miten järjestelmä toimii ja miten hän tuista on mahdollista säästää isot summat vuodessa. 

Vierailija
49/134 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pidä päikyn tavasta toimia, mutta yliksen juttuihin en ihan ekana lähtisi uskomaan.

Yliksen jutut on suoraan päkän omasta instasta.

Vierailija
50/134 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole niin kateellinen kuin suomalainen nainen

Vierailija
51/134 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen vielä tilillään oli hänen oma kertomuksensa siitä miten haluaa tuoda ihmisille esille sitä miten järjestelmä toimii ja miten hän tuista on mahdollista säästää isot summat vuodessa. 

ei, kun on ne siellä vielä. Eilen poistettiin keskustelu missä oli paljon lainauksia siitä mitkä olivat hänen tulot ja menot elokuussa ja miten säästöön ja sijoituksiin jäi vajaa 1000 euroa. Löytyy kohdasta Elokuun budjetti, miten meni. Samassa kohdassa keskustelussa kertoi, että säästää tuista vuodessa 10 000 euroa.

52/134 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sinällään ymmärrän tuon näkemyksen ja se varmasti on ärsyttävää, jos joku pienituloinen tai itseään pienituloisempi saa jotain säästöön, mutta silti mä oon vahvasti sitä mieltä, jos ihminen saa vaikka 1 200e nettona kuukaudessa eli on kiistatta pienituloinen, on ihan sama mitä se sillä rahalla tekee.

Perustelkaa minulle miksi se on jotenkin enemmän autettava, joka valittaa viikko ennen tilipäivää, että kaikki rahat loppu?

Oikeastihan ihmisten ongelma on, että menot kasvaa tulojen kasvaessa. Ihmiset on opetettu liiaksikin elämään tulojen mukaan. Säästäminen on monelle pienituloisessa perheessa kasvaneelle ihan outua, käsittämätöntä ja vähintäänkin hämärää, jos saa jotain säästöön.

Vierailija
53/134 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliksen jutut on suoraan päkän omasta instasta.

Joo, lainasin tänne eilen toiseen keskusteluun useamman kohdan siitä miten tuissakin raha menee rahan luo , mutta keskustelu oli tietysti poistettu

Vierailija
54/134 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löytyy nimet, jotta voi lähettää vanhemmille vähän kysymyksiä?

Vierailija
55/134 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kantaa kyseisen henkilön tuettuun lomaan. Mutta kyllä tuo loma maksaa saajalleen, vaikka melkein ilmaista onkin, ja matkoihin menee myös rahaa että ei ihan ilmaista ole. Itse olen kerran päässyt ,toisenkin kerran hain mutta oli varmaan liian iso eläke, alle1500€ brutto, kun hylky tuli. Nauttimaan te joiden hakemus hyväksytään.

Vierailija
56/134 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole niin kateellinen kuin suomalainen nainen

Tässä ei ole kyse kateudesta, vaan oikeudenmukaisuudesta. Tällaiset ahneet pyrkyrit ovat mielestäni luotaantyöntäviä ja oksettavia, valitettavan yleistä nykyään. Olen itse 100 prosenttinen yksinhuoltaja, en ole koskaan hakenut mitään tuettuja lomia, on ollut varaa maksaa lomat ihan itse. En pidä tällaisesta moraalittomasta käytöksestä, kovin yleistä nykyään tuntuu olevan. Ihmisten moraali on kokenut kovan laskun, itsellä on moraalia jota vastaan en pysty toimimaan, edes senkään vuoksi että hyötyisin rahallisesti. 

Vierailija
57/134 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

poliisi tutkinta asiasta täyttää kavalluksen tunnus merkit

58/134 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa juuri tähän tapaukseen, haluan sanoa, että ihminen on pirun ärsyyntynyt, jos toinen, jolla samat saati pienemmät tulot, saa jotain säästöön ja itse ei saa. Se ärsyttää kauheesti!

Minä suon kaikille säästämisen ja sijoittamisen, koska se on tapa päästä seuraavan ja jopa sitä seuraavan tulodesiilin elämänlaatuun kiinni. Ei toki heti, mutta kärsivällisyydellä. Sitä ennen se vaatii pidättäytymään tänäisistä riemuista ja nautinnoista. Kaikista ei siihen ole.

Vierailija
59/134 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska nuille on muka leipäjonoköyhä pitänyt olla, ja miten leipäjonoköyhällä olisi varaa lähteä edes tuetulle lomalle, kun siinähän pitää silti maksaa omavastuu ja matkat?

Eli ei, leipäjonosta ei lähdetä edes tuetulle lomalle.

Itse tiedän joitain tuetulla lomilla olleita, heidän tilanteet olleet tällaisia:

- yksinhuoltaja, lapsensa ja poikaystävänsä (tuon yh:n tulot jotain 3500e/kk)

- uusperhe eli pariskunta ja molempien kolme lasta, molemmat töissä myös tuollaisissa noin kolmen tonnin hommissa

- opettajaperhe ja viisi lasta, toisella vanhemmalla krooninen sairaus

- pariskunta lapsineen, en tiedä tulotasoa mutta heillä on uusi hieno 200 neliöinen okt jne eli eivät köyhiä ainakaan

Ei näistä kukaan ole varakas, mutta eivät leipäjonossakaan. Tavallisia ihmisiä.

Itse olen ollut siinä käsityksessä, että tuollaisen loman saa jos on esim. yksinhuoltaja, uusperhe joka tarvitsee ryhmäytymistä, perheessä kroonisesti sairas (esim. epilepsia) yms.

Veikkauksen monopolia perustellaan pelihaittojen ehkäisyllä ja sillä että saadaan varoja yleiseen hyvään. Pelihaittoja Veikkaus ei vähennä, eikä tuo ole yleistä hyvää.

Noi on sosiaalista tukea. Sitä ei pidä antaa ihmisille jotka tienaavat 3000 euroa kuussa.

Vierailija
60/134 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo säätiö tai yhdistys saa julkista rahaa niin tulonsiirrot hyvätuloisille kuuluu julkistaa. Huvittaa etteivät tarkista omaisuutta, pelkät tulot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi