Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammashoitaja vastailee hetken

Vierailija
31.08.2008 |

Jos sattuu olemaan kysymyksiä

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voiko menetettyn kiilteen saada edes takaisin?

Vierailija
22/65 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävisin aina näyttämässä jos lapsi on saanut kovan iskun maitohampaaseen, koska pysyvä hammas kehittyy sen lähellä, on mahdollista, että pysyvä hammas viottuu iskusta.

Jos ei ole dokumenttia (röntgenkuva ja hml lausunto) tilanteesta, joka on saattanu vahingoittaa pysyvää hammasta, ei vakuutukset yms korvaa mitään jos pysyvään hampaaseen tulee vaurio.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakenteellisista syistä eli en päässyt kunnalliseen hoitoon ajoissa (en valehdellut kipuja), jonotin 1,5 vuotta ja juuri olin pääsemässä hoitoon, kun tulikin muutto toiselle paikkakunnalle ja yhtä pitkä odotus oli edessä. Se hoitotakuusta!

Hammaskiveä oli toki kertynyt ja yksi reikä sekä yksi murtunut hammas, joka loppujen lopuksi revittiin irti ja korvattiin implantilla. Kalliiksi tuli. Tästä lähtien käyn yksityisellä hammaslääkärillä kaksi kertaa vuodessa, palvelu pelaa, eikä se niin kalliiksi tule. Minua jopa kohdellaankin kuin ihmistä.

Nyt aion mennä yksityiselle suoraan, ettei tarvitse kuunnella luentoa siitä, miten tulen yhteiskunnalle kalliiksi, kun en yksinkertaisesti päässyt kunnalliseen aikanaan. Olisi pitänyt valehdella, että särkee mutta en tajunnut! Elämänhallinta ei todellakaan ole hukassa :).

Vierailija
24/65 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ien on vetäytynyt ja hammasta vihloo joskus. Mitä tehdä?

Vierailija
25/65 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetettyä kiillettä ei saa takaisin, kiillettä voi vahvistaa fluorilla.

ap

Vierailija
26/65 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilin, että kunnallinen lääkäri voisi alkaa latoa vaikka mitä tekstiä, kun näkisi reiät ja hammaskivet.

15 ja 19

Vierailija
27/65 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemus on, että yksityisellä asiakasta pidettiin lypsylehmänä ja rahat otettiin pois aina kun vaan oli tilaisuus.

Nykyinen työparini on todella hyvä ja mukava hml, jota asiakkaat kiittelevät ja joilla on heihin parin kymmenen vuoden hoitosuhde.

ap

Vierailija
28/65 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljastuneessa hammaskaulassa. Johtuu siitä, että hammaskaulassa ei ole suojaavaa kiillettä. Kotikonstina hammastahnaa viiltelevälle kohdalle ja seuraavan kerran kun käyt tarkastuksessa, pyydä fluorilakkaa ko. kohtaan. saattaa myös reikiintyä helposti juuri tuosta kohdasta.

ap

Vierailija
29/65 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja maitohammas on vielä edessä, heiluu kyllä kovasti.

mitä pitäisi tehdä ja siirtyykö takaa tuleva hammas paikalleen kun maitohammas lähtee?

Vierailija
30/65 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kieli ja huuli siirtävät hampaat oikeille paikoilleen :) Ovat kuitenkin molemmat voimakkaita lihaksia molemmat.

Nyppäiskää se maittari pois, kerran se vaan kirpasee:) Paperilla kiinni hampaasta, ettei käsi lipeä ja lapsi ei huomakkaan, että hammas lähti :)

ap

Vierailija
31/65 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hammaskirurgiaa, kunnallisille puolelle on turha mennä, ja palvelu on todella tylyä (riippuu tietysti kunnasta, puhun omista kokemuksistani seitsemässä eri kunnassa, törmäsin yhteen asiallisesti käyttäytyvään kunnalliseen h-lääkäriin, hän olikin vastavalmistunut).

Vierailija
32/65 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

haaveillut olevasi hammaslääkäri?

Vierailija
33/65 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin heti opiskelemaan HLL-tutkintoa, jos se olisi mahdollista.

ap

Vierailija
34/65 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso väli ja ikäänkuin auramaisesti vinossa. Tehdäänkö asialle mitään ja vaikuttaako maitohampaiden vinous rautahampaiden asentoon. itse olen sitä mieltä, että hampaat ovat söpöt, mutta viimeistään leikki-iässä muut voivat olla toista mieltä. Voiko asiaan jotenkin vaikuttaa ja mistä moinen voi johtua? Anatomisesti muotoiltu tutti on käytössä. Pitäisiko tutti ottaa jo kokonaan pois? Hampaat tulivat noin 4-kuisena.

Vierailija
35/65 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei ole mahdollista? Taloudellisista syistä?

35

Vierailija
36/65 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen nyt lähihoitajan perusopintoja ja mahdollisuus on erikoistua hammashoitajaksi. Mitkä ovat työsi kivoimmat puolet entä haastavat?

Vierailija
37/65 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä kaikki on kivaa, ainoastaan kellon kanssa kamppailu on huonona puolena.

Ja suurin riski sille, että et jaksa töissä, on se, että oikeesti istut saman ihmisen kanssa nokatusten KOKO päivän, joten jos saat viddumaisen työparin, niin ei kiva...

ap

Vierailija
38/65 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsella edessä ylhäällä muita hampaita?

Kuvailemasi perusteella arvelisin, että lapsella on nyt jo tutista johtuva avopurenta, joka korjaantuu kun tutti jää pois. Myös tilaa on vielä paljon, koska kaikki hampaat eivät ole puhjenneet.

Itse vierotin lapseni tutista 1v synttäreiden loppuhuipennukseksi, ja alkava tuttirako hävisi esikoiselta viikossa. Toiselle sitä ei ehtinyt edes syntyä

ap

Vierailija
39/65 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuota olen miettinytkin, että jos kemiat tms ei pelaa niin työskentely voi olla vaikeaa, koska se on niin tiivistä työtä. Silti luulen että valitsen hammashoitajan linjan ja kiva kuulla että itse työ on kivaa!

t. 37

Vierailija
40/65 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri taloudellisista syistä. 6v yliopistossa on aika pitkä aika lapsiperheelle elää ilman toisen puolison tuloja tai opiskella ja tehdä töitä samalla.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän