Suomen kaunein koti 2023 OFFICIAL
Keskustelua tänään alkavasta uusimmasta kaudesta.
Katso lähetysajat : Suomen kaunein koti - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1131)
Vierailija kirjoitti:
Eka jugendkoti lytättiin täysin, toinen koti yllättäen oli niiiin kiva, kolmas oli tehty hulluudella mutta Hanna ei kehdannu olla antamatta kymppiä tunnetulle sisustussuunnittelijalle ... plaa plaa. En koskaan laittaisi kotiani noiden arvosteluun.
Eikö mielestäsi Iisa Strandin koti ollut kaunis? Mä ainakin pidin, niin harmoninen ja tyylikäs. Levollinen ja kodikas. Samalla myös hyvin omistajansa persoonaa ja tyyliä kuvaaja, ei mikään tusinakämppä. Laatua ja nähty vaivaa. Kaikki sopi kaikkeen. Maiseman olisin antanut näkyä, verhoja sivuun hieman.
Iisan ylitsevuotavaisista omakehuista en sen sijaan pitänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tuomareiden mielipiteitä. Tampereen jugendasunto sai pisteitä 8-9, kun viime viikon romunkerääjien värien sekamelskat saivat kymppejä. Oikeastiko ne olivat heistä hienompia koteja?
Minusta se Tampereen asunto oli hienossa talossa ja itse asunnon kehys oli hieno, mutta sisustus petti todella monessa kohtaa. Mm. ne katot ja varsinkin keittiö oli ihan kamalia.
Juurikin tämä. Talo ja paikka on hieno, mutta sisustus vielä kovin keskeneräinen ja linjaton. Varsinkin keittiö oli todella epäonnistunut.
Ja muuhun keskusteluun viitaten, eiköhän se ole hyvin pitkälle käsikirjoitettua, että kuka menee ensimmäisenä sisään ja kuka tasatilanteessa antaa viimeisen äänen, kuten koko ohjelma muutenkin. Minusta juontajat ovat ihan hyviä, yksi on tietyllä tapaa "tavis"-roolissa ja kaksi asiantuntijaa. Sini on minunkin suosikkini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eka jugendkoti lytättiin täysin, toinen koti yllättäen oli niiiin kiva, kolmas oli tehty hulluudella mutta Hanna ei kehdannu olla antamatta kymppiä tunnetulle sisustussuunnittelijalle ... plaa plaa. En koskaan laittaisi kotiani noiden arvosteluun.
Eikö mielestäsi Iisa Strandin koti ollut kaunis? Mä ainakin pidin, niin harmoninen ja tyylikäs. Levollinen ja kodikas. Samalla myös hyvin omistajansa persoonaa ja tyyliä kuvaaja, ei mikään tusinakämppä. Laatua ja nähty vaivaa. Kaikki sopi kaikkeen. Maiseman olisin antanut näkyä, verhoja sivuun hieman.
Minustakin asunto oli ihan kaunis ja sisustus yhtenäinen. Itse toki pidänkin tuollaisesta aika minimalistisesta tyylistä ja en ensimmäisen jakson runsaat sisustukset olivat minulle aivan kauhistus. Mutta totta on, että sisustus ei sopinut talon henkeen. Toistaalta pitääkö sen? Eiköhän jokainen sisusta kuitenkin pääosin itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko huomanneet, että Hanna Sumari ry tää aina ensimmäisenä kohteeseen sisälle. Olen täysin kyllästynyt häneen tuomarina, täysin kulunut TV kasvo.
Ja se hemmetin härdelli etsiä sitä punaista mattoa. Hyppää metrin ilmaan ja huutaa, mä näin mä näin, katsokaa, arrrvasin että se löytyy täältä. Eikös se tule vastaan vaikka ei kieli pitkällä juokse läähättäen kurkkimassa nurkkien taakse. Ihana Sini onneksi edes jotenkin rauhoittaa olemuksellaan tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tykännyt. Väärällä tavalla aikansa elänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakin asunto oli ihan kaunis ja sisustus yhtenäinen. Itse toki pidänkin tuollaisesta aika minimalistisesta tyylistä ja en ensimmäisen jakson runsaat sisustukset olivat minulle aivan kauhistus. Mutta totta on, että sisustus ei sopinut talon henkeen. Toistaalta pitääkö sen? Eiköhän jokainen sisusta kuitenkin pääosin itselleen.
Juu, ei talon henkeä ollutkaan, mutta silti tykkään, ei ampunut yli. Ja oli esim. antiikkilipastoa, verhotupsuja jne. Olishan se voinut jotain Ikeaakin olla, niin huh huh. Tai industrial ;D
Vierailija kirjoitti:
Tämä Iisan olohuone oli jotenkin ankeuden perikuva. Kaikki kalusteet oli sillä tavoin matalia, että oli kuin lattiatasolle olisi levitetty romuvarasto. Sitten verhot tiukasti kiinni.
Siinä yhdessä asunnossa kammoksutti, kun tiskialtaan taakse oli laitettu pyöreä peili. Mitä ihmettä?
Mahtaa siinä olla putsaamista, kun alituiseen siivoaa ne roiskeet. Mikä virka peilillä on tiskatessa? Muutoinkin keittiö näytti enemmän kylppäriltä.
Mä ensin katsoin, että onpa ylellinen kylpyhuone isoine kaapistoineen. Sitten se osoittautuikin aika oudoksi keittiöksi peileineen. Outo ratkaisu.
Vieläköhän nähdään kokovalkoisia ja live love laugh, vai miten se menee, countryhousetyyppisiä "persoonallisia" koteja.
Vierailija kirjoitti:
Nämä kerrostaloasunnot tuskin ikinä voittaa Suomen kauneimman kodin titteliä. Eka oli kyllä kivan värikäs, mutta jotenkin ahdistava määrä kaikkea.
Olen luullut, että minulla on liikaa tavaraa, mutta jollakin on vielä paljon enemmän. Miten tuollaista kotia edes siivoaa, kun tavaraa on joka paikassa?
moi
Ne vaaleansiniset verhot eivät sopineet tyyliin. Mieluummin jotkut neutraalimmat ja sivuun vedettävät.
Miksi joku haluaa piilottaa kauniin maiseman? Sehän on juuri eräs viehättävä elementti ja myös ilmeisesti vaikuttanut ostopäätökseen.
Kun asuu noin kauniissa ympäristössä luulisi sen haluavan myös ikkunoistaan näkyvän.
Tietysti saa itse valita, mutta kun oli ohjelmaankin mennyt.
Tupuliini kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä kerrostaloasunnot tuskin ikinä voittaa Suomen kauneimman kodin titteliä. Eka oli kyllä kivan värikäs, mutta jotenkin ahdistava määrä kaikkea.
Olen luullut, että minulla on liikaa tavaraa, mutta jollakin on vielä paljon enemmän. Miten tuollaista kotia edes siivoaa, kun tavaraa on joka paikassa?
Monilla on ihan käytännön kannalta epätodennäköistä tavaraa aseteltu vain asettelun vuoksi eri paikkoihin.
Siivouksen kannalta ihan todella työlästä. Toki nämä tuskin itse siivoavatkaan.
Koko ajan saisi varoa milloin mitäkin tilpehööriä. Kodissa olisi hankalaa asua.
Ovatkin monilla näyttelykoteja. Koko aja ovat itse menossa ja tulossa.
Luulen, että noissa on verhot usein kiinni ihan kuvausteknisistäkin syistä. Sieltä tulee heijastumia ja pahimmassa tapauksessa peilautuu koko kameraryhmä kuvaan.
Vierailija kirjoitti:
Turun koti on aivan mielettömän hienossa 1940-luvun rakennuksessa, mutta se olikin sitten ainoo mistä tykkäsin. En löytäny siitä sisustuksesta yhtään mitään mistä olisin tykännyt. Kauhee se keittiönpöytä keltasine muovituoleineen, hirveät seinät, ruma vaaleansininen tuoli, ja ihan kaikki loputkin oli niin no no.
Jaha ja nää maksetut tuomarit sitten valitsee tuon hirvityksen jatkoon, tietysti joo, mikähän tuttu se oli mitäkin kautta ja kenelle.
Olen kanssasi täysin eri mieltä! 😄 Ja ilmeisesti makuni kohtaa tuomareiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että noissa on verhot usein kiinni ihan kuvausteknisistäkin syistä. Sieltä tulee heijastumia ja pahimmassa tapauksessa peilautuu koko kameraryhmä kuvaan.
Miksi se Sini sitten uikutti Sipoon (Nikkilä) kodissa niistä verhoista? Ei kait niitä kuitenkaan oltu pultattu kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa!
Voi kun ihanaa!!
No onhan ne aika ihania. Mitä siinä pitäisi sanoa? " No onpas tämäkin taas keskinkertainen" ??
Vierailija kirjoitti:
Asuukohan se Iisa Strand isossa ullakkohuoneistossaan yksin? Kuulosti niin surkealta, kun hän totesi makuuhuoneen olevan nukkumista varten. Kyllä siellä muutakin voi tehdä...
Eihän sänkyäkään ostaessa myyjä kehu, että tässä on sitten hyvä n*ssia. Kellä se makkari on missäkin käytössä. Mutta kaikki ihmiset nukkuvat joskus. Se on yhteinen piirre.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuukohan se Iisa Strand isossa ullakkohuoneistossaan yksin? Kuulosti niin surkealta, kun hän totesi makuuhuoneen olevan nukkumista varten. Kyllä siellä muutakin voi tehdä...
Eihän sänkyäkään ostaessa myyjä kehu, että tässä on sitten hyvä n*ssia. Kellä se makkari on missäkin käytössä. Mutta kaikki ihmiset nukkuvat joskus. Se on yhteinen piirre.
Pitäis sanoa, kävis kauppa paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa!
Voi kun ihanaa!!
No onhan ne aika ihania. Mitä siinä pitäisi sanoa? " No onpas tämäkin taas keskinkertainen" ??
Mielestäni sanovat ohjelmassa aika paljon muutakin. Kuinka moni osaisi arvoida yhtä kokonaisvaltaisesti noita asuntoja, voisi olla hiljaista.
No eikös nuo asunnon omistajat hae ohjelmaan ja siinä kerro esim. asukkaiden määrän (sinkkukoti, suurperhe jne) ja millainen se koti on? Jospa nuo tuomarit jo silloin saavat tietää asukkaista oleellisen, kun valitsevat nuo kolme oman genrensä edustajaa jaksoon. Hakijoita voi olla vaikka kuinka paljon, eli on jo pieni voitto päästä tuohon yhteen tv-jaksoon kahden muun valitun kanssa.