Jos saisit tupaantuliaiskassin, mihin olisi laitettu kodin tarvikkeita tyyliin
leivinpapereita, folioita, kahvia, kaakaaota ym. Mitä itse haluaisit sieltä löytyvän jos kassi olisi sulle?
Kommentit (525)
En haluis mitään leivinpaperia ja suodatinpusseja vaan jotain hyvää syötävää ja viiniä.
Pastaa, Muttia, oliiviöljyä, servettejä, salaatin ottimet, säilykkeitä, pyykkietikkaa.
Just ollaan miettimässä teinin vähän vanhemman kaverin ekaan kotiin tupaantuliaiskassia.
Mietin, mistä nuori aikuinen tykkäisi? Tavaraa vai herkkuja vai sekä että?
N. 11 pulloa Gambiinaa ja muutama tukku seteleitä. Kilo kannabista ja raittiusopas.
Mieluimmin jotain nautiskeltavaa. Vaikkapa hunajaa, teetä, pähkinöitä, erikoisempaa pastaa, mausteita, suklaata, karkkia, hilloa, marmeladia yms.
Mites olisi jos tekisi ihan kutsun tupareihin, johon listaisi kotiin toivottavia ja tarvittavia tuotteita? Tulisi vähemmän niitä huteja. Vähän niinkuin häälahjalistan tapaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi hyvi ärsyttävää saada näitä luettelimianne "lahjoja". Ei eletä enää pula-aikaa. Jokaisella on kaikkea mitä tarvitsee ja yleensä oma makunsa, mitä tuotteita käyttää. Olisi ärsyttävää esim.alkaa leikkelemään tai pienistä paloista sommittelemaan niitä leivinpapereita vain siksi, että se tuliaisrulla tulisi käytettyä. Niin paljon kätevämpää ottaa siitä itse ostetusta rullasta valmis sopivankokoinen arkki.
Jos nyt oli pakko puuttua tuohon leivinpaperirullaan, niin siitähän saa leikellä sopivan kokoisiakin paloja.
Tai jos sulla kävisi tuparivieraita, voisko joku tuntea sut siten, että osais ostaa sun merkkiä?
Tämä onkin harhaa, noin kiittämättömällä pilkunnussijalla ei voi olla ystäviä.
Pah. Se oli vain esimerkki, kaikessa muussa käy helposti samoin. En juo kuin yhtä kahvimerkkiä. Jos antamasi kahvi olisi säädyllistä, niin oma vaivansa kuitenkin lahjoittaa eteenpäin. Jos jotain halpaa paskaa, niin roskiin menisi, kun itse en kehtaisi moista lahjoittaa. Servetit ja ktnttilät valitsen oman makuni mukaan, en käytä väärän värisiä. Pesuaineissa olen hyvin tarkka allergioideni vuoksi. Ruoka-aineissa sama juttu, eli se turha väärä merkki ärsyttää, kun itse en käytä ja roskiin heittämisestä tulee paha mieli ja ei oikein tiedä ketään niin köyhää, kelle kehtaisi mennä "almuja jakamaan".
Sitten jotkut tarpeelliset lamput tai sinitarrat tai kynät, niin ei niitäkään määrättömiä tarvitse. Turhaa vievät tilaa laatikossa, kun ei ne juurikaan kulu.
Eli rasite olisi ihan mikä tahansa tavara.Ihan eri asia ostaa omalle kotoa pois muuttavalle nuorelle tällainen kodin tarvikepaketti vasaroineen ja nauloineen. Ei niitä enää toisille aikuisille ostella.
No nyt joku kysyy, että miksi ei voisi itse käyttää. Joskus nuorempana käytinkin ja huomasin, että niistä tulee vain pahalle tuulelle. Miksi pilaisin päiväni pahanmakuisilla kekseillä, kun voisin valita mieluisen?
Oletko kuullut, että ihmisillä on erilaisia harrastuksia? Minä ainakin tarvitsen vasaraa, nauloja, ruuveja, rautalankaa, kuokkaa, haravaa ja ties mitä työkalua ja onhan niitä jo kerääntynytkin mutta aina puuttuu jotain. Pieni moottorisaha olisi kiva. Niin, että kyllä "toisilla aikuisilla" on tarvatta näillekin. Siis niillä, jotka puuhaavat jotain vapaa-ajallaan.
No ei kyllä aikuiselle enää mitään vasaroita viedä, muutenhan niitä olisi kaikilla kaapit täynnä. Nuorelle ensimmäiseen asuntoon Ok, mutta aikuisilla sellainen jo on, kukaan ei tarvitse 30 vasaraa kaappiin riviin. Ihan syystä ei ole kovin suosittu tuparilahja.
ja jos vasaraa käyttää merkillä ja koolla on väliä. minä olen bulloxin ystävä, poika fiskarsin ja ex bahcon, eikä kukaan hevin ota toisen vasaraa. ja koolla on väliä sen mukaan mitä tekee, mutta myös vasaroijan kokokin vaikuttaa. mutta ei minua haittaa, jos joku tuo minulle 16 oz bulloxin.
Mutta nuo sinulta varmaan jo löytyvät. Jos vieraat toisivat vasaroita aina lahjaksi niin aikamoinen rivi todennäköisesti samanlaisia vasaroita sitten kaapissa pyörisi.
Vierailija kirjoitti:
No niin, taas se nähtiin! Konvehtirasia on hieno ja riidaton tuliainen.
Kaikki tykkää suklaasta, rasian voi myös antaa edelleen toisin kuin pussin makaronia tai rasian nastoja.
Minä en ole koskaan erityisesti pitänyt suklaasta, tosin muutama kappale jotain käsintehtyjä konvehteja olisi varmaan kiva.
Mieluiten ottaisin esim jotain laadukasta balsamicoa, ehkä tryffeliöljyä tai jotain muuta hyvää öljyä jota voi laittaa esim salaattiin... Erilaiset laadukkaat suolat ovat kivoja, esim parmesaanisuola kauniissa purkissa, tai sienisuola.
Kuivatut sienet kelpaisivat myös oikein hyvin!
Vierailija kirjoitti:
Leivinpaperi voi olla väärää kokoa, ja siten käyttökelvotonta.
Sulle pitäisi laittaa myös sakset mukaan.
Pari juustoa ja punaviinipullo. Tai juustoja ja suolakeksejä. Tai suklaata.
Kukkakimppu tai jokin viherkasvi.
Pullo viiniä, proseccoa tai calvadosta.
Ei nastoja, nauloja, sinitarraa, teippiä, nuppineuloja, liimaa tai remontointitavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leivinpaperi voi olla väärää kokoa, ja siten käyttökelvotonta.
Sulle pitäisi laittaa myös sakset mukaan.
Kerro vielä, miten niillä saa liian kapean paperin leveämmäksi.
Pari pientä vieraspyyhettä. Lautasliinoja. Patalappuja ja kynnysmatto.
Jotain hyvää suklaata.
Toivoisin kivoja servettejä, pari kynttilää ja pullon hyvää punaviiniä. Sekä perinteiset ruisleipä ja suolaa. Nuohan voisi tuoda porukkalahjana, ei tulisi niin kalliiksi.
Jonkinlainen naapureiden, sukulaisten, jahovien sekä persujen torjuntalaite olisi mieluinen tuliainen. Tyttöystäväkin olisi ihan kiva juttu.
Tykkäisin esim. seuraavista komboista:
A) 2 käsipyyhettä, hienoa käsisaippuaa ja laadukas kynsiharja
B) 2 hamam-pyyhettä ja pari erilaista palasaippuaa
C) Shampanja ja käsintehdyt konvehdit
Vierailija kirjoitti:
Tykkäisin esim. seuraavista komboista:
A) 2 käsipyyhettä, hienoa käsisaippuaa ja laadukas kynsiharja
B) 2 hamam-pyyhettä ja pari erilaista palasaippuaa
C) Shampanja ja käsintehdyt konvehdit
Itse en haluaisi mitään noista.
Ihmettelen muutenkin tätä käsisaippuan suosiota täällä, kun niitä saa parilla eurolla ihan joka marketista. En koe kalliin hinnan antavan saippualle mitään lisäarvoa tai tekevän siitä jotenkin "luksusta".
Ehdottomasti viini, kahvi, suklaalevy ja vaikkapa käsisaippua tai suihkusaippua.