Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saisit tupaantuliaiskassin, mihin olisi laitettu kodin tarvikkeita tyyliin

Vierailija
27.08.2023 |

leivinpapereita, folioita, kahvia, kaakaaota ym. Mitä itse haluaisit sieltä löytyvän jos kassi olisi sulle?

Kommentit (525)

Vierailija
421/525 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ykköstoive olisi akkuporakone. Toiseksi jotain parempia herkkuja, esim. teetä, suklaata. Tai kukkia. Jotain Myös vessa- tai talouspaperi olisi ihan kiva, kun tulee varmasti käytettyä.

Jos sitten saisit sen toivelahjasi, niin aika nopeasti huomaisit, että oikeasti halusitkin iskuporakoneen.

Kelpaisi sekin, mutta aika vähän käyttöä sille olisi.

Vierailija
422/525 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leivinpaperi voi olla väärää kokoa, ja siten käyttökelvotonta.

Oho. Peukuista voi päätellä, että 90% ihmisistä ei tiedä, että on olemassa myös tavallista isompia uuneja. Niihin ei tosin joka kaupasta leivinpaperiakaan löydy. Rullia en ole löytänyt vielä koskaan mistään. Pelkkiä valmiita arkkeja.

Sokea olet. Leivinpaperirullia on joka helkutin kaupassa, kaikista pienimmissä marketeissakin. Näissä pienissä voi olla niin päin, että arkkeja ei löydykään vaan vain niitä rullia.

Tästä joutsenmerkin omaavien leivinpaperivalmisteiden listasta näkee, että yli 50 cm leivinpaperirullia ei ole saatavana lainkaan mm. tuotemerkeillä K-menu, Pirkka, Rainbow, Eldorado, Euroshopper jne. Ei yhdelläkään joutsenmerkki tuotteella. Arkkeja kuitenkin on.

https://joutsenmerkki.fi/tuoteryhma/leivinpaperit-465-100099/

Lintuinfluenssan aikana ei ole korrektia antaa joutsenlippuja, WC-ankkoja tai pingviini-jäätelöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/525 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjaksi annetaan luksusta, sellaista jota ei ehkä itse tule ostettua. Ei tarvitse olla kallista mutta ei nyt mitään helvetin vessanraikastajaa tai naulojakaan.

Tupareihin mennessä järjestäjä on tuttu ihminen ja sen perusteella valitaan lahja. Viimeisimpiin tupareihin vein lahjaksi kauniita pellavaisia servettejä. Ystäväni pitää ruoanlaitosta, kutsuu meitä aika usein syömään ja väri sopi sisustukseen.

Oli oikein tyytyväinen!

Kuparinaulat ovat luksusta - kaikki ei vaan sitä tajua...

Vierailija
424/525 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, kassit keikkuu joulupukillakin ja nyyttikestit on alkamassa..

Vierailija
425/525 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keittiöpyyhkeitä

Ei näitä. Meillähän on jokaisella erilainen maku.

Valkoinen käy kaikille.

Mä en IKINÄ ottaisi valkoista!

Vierailija
426/525 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keittiöpyyhkeitä

Valkoinen käy kaikille.

Sama. Valkoinen sisustus oli muotia joskus 90- ja 2000-luvuilla... Nykyään valkoista karsastetaan.

Vierailija
427/525 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupareihin laitamme pankin , johon voi tiputtaa setelin/ seteleitä, ei siis kolikoita. Ja vain ainoastaan. Ei mitään muuta saa tuoda.

Vierailija
428/525 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silakoita kannattaisi laittaa mukaan. Eu:ssa ollaan kieltämässä silakoiden kalastus, joten siitä saattaa tulla arvostettu herkku. Moderaattori kuitenkin päätti, että tuostakaan asiasta ei saa täällä keskustella, niin annan vihjeen tälle palstalle.

Vierailija
429/525 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keittiöpyyhkeitä

Valkoinen käy kaikille.

Sama. Mä en myöskään tykkää yhtään mistään pellavatekstiileistä.

Vierailija
430/525 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös saanut tuparikassin jossa oli vaikka mitä Fairya, makaroonia, kahvia, keksejä,leivinpaperia, näkkäriä..En muista mitä mutta sen muistan että tykkäsin kovasti koska kaikki tulivat hyötykäyttöön.

Tehtiin kerran tyyliin : pikkuisia nauloja, jeesusteippiä, sinitarraa, tavallista teippiä, hakaneuloja, ompelulankaa ja neuloja, yliviivaustussi, lyijykynä ja teroitin, muistilappuja laastareita,...kaikkea sitä pientä sälää mitä kotona ei koskaan ole.

Toimii vain sille joka muuttaa lapsuudenkodista ensimmäisen kerran omaan kotiin.

Kyllä luulen, että moni pienituloinen tykkäisi myös tollasesta ämpäristä sisältöineen lahjana. 

Minä olen pienituloinen enkä haluaisi mitään ylimääräistä sälää kotiini. En tee mitään nauloilla, sinitarralla tai yliviivaustussilla, ja kaikkia muita löytyy jo kotoa riittämiin..

Toisin sulle ämpärillisen pottuja ja pahvilaatikollisen makarooneja ja pari kiloa kurkkua ja tomaattia, ja kaalinpään. Kelpaisiko tämä`?

En tarvitse ämpäriä enkä syö perunaa, makaronia (enkä ainakaan makaroonia) tai kaalia. Kurkkua ja tomaattia voin ottaa, mutta en niitäkään älyttömiä määriä.

Ota sinä sitten ne, koska minulle kelpaavat makaronit ja kaali. Vielä on siis ämpäri ja perunat jäljellä.

Vierailija
431/525 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silakoita kannattais laittaa mukaan. Eu:ssa ollaan kieltämässä silakoiden kalastus, joten siitä saattaa tulla arvostettu herkku. Moderaattori kuitenkin päätti, että tuostakaan asiasta ei saa täällä keskustella, niin annan vihjeen tälle palstalle.

Ei täällä ole moderaattoria!! Vain palstahulluja jotka poistavat keskusteluja.

Vierailija
432/525 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä voi olla niin erilaisia tilanteita, kun muuttaa. Yleensähän muuttoihin kuitenkin sitä rahaa saa uppoamaan ja kaikilla ei sitä ylimääräistä rahaa ole ja joku voi aloittaa vaikka ihan nollasta vanhempanakin.

Voi olla useamman kuukauden takuuvuokrat, ehkä päällekkäisetkin vuokrat ja muuttopalvelu, mahdollisesti uusien huonekalujen hankintaa ym.

Olin iloinen lahjakortista huonekaluliikkeeseen. Olen saanut myös kahvinkeittimen ja olen antanut itse lähes uuden itselle tarpeettoman maton "tuparilahjaksi" sellaiselle henkilölle, jolla ei ollut juuri mitään tyhjässä kodissa.

Aika hyvin tuntuu palstalaisilla asiat olevan, kun kelpaa vain samppanjat ja muu luksus suurelle osalle.

Mielestäni tuparilahja on eri asia kuin syntymäpäivälahja tai joululahja, toki se leivinpaperi, pesuaine ja tiskirätti syntymäpäivälahjana on huono, mutta en kyllä tuparilahjana ottaisi sitä v*ttuiluna.

Vierailija
433/525 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Love live laugh kyltti

Vierailija
434/525 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupareihin laitamme pankin , johon voi tiputtaa setelin/ seteleitä, ei siis kolikoita. Ja vain ainoastaan. Ei mitään muuta saa tuoda.

Joo, ja ne voisi lahjoittaa johonkin hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
435/525 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvia, teetä, pari kaunista mukia ja suklaarasia käärittynä kauniisti sellofaaniin, vaikka vielä keittiöpyyhe. Jos budjetti riittää niin voi lisätä vaikka mitä. Toinen vaihtoehto mitä antaisin olisi kylppärikori, pyyhesetti, kaunis saippua, jalkakylpysuolaa (tosin jos ei ole edes ämpäriä niin turha).. itse teen tällaisia koreja jatkuvasti esim jouluksi ja ihan vain kyläillessä, esim keksejä, teetä, kahvia ja joku pieni juttu esim teesihti ja ne mukit.

Älä helvetissä tuo minulle mitään SINUN mielestäsi kauniita, kivoja, ihania, söpöjä, hassunhauskoja tai jostain muusta syystä SINUN mielestäsi juuri meille sopivia mukeja. Minulla on jo yhden kaapin ylähylly täynnä näitä ei-toivotunlaisia ja siksi käyttämättä jääviä mukeja. Sama koskee ihan mitä tahansa muitakin astioita ja keittiötarvikkeita, ostan ihan itse oman makuni mukaiset.

Vierailija
436/525 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä nirsoja lahjansaajia! Ette ehkä tarvitsekaan tuparilahjoja, jos on noin varaa nirsoilla? Sekin on ok ja kannattaa silloin kirjoittaa jo kutsuun että lahjoja ei tarvitse tuoda. :)

Vierailija
437/525 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä hyvä idea viedä jotain käytännöllistä lahjaksi. Meillä otettaisiin hyvin vastaan varmasti ja jos jotain olisi jo liikaa tai "väärää" sorttia, veisin jollekin kaverille tai opiskelevalle ja köyhälle veljelleni. Mutta luultavasti tulisi ihan meille käyttöön!!

Vierailija
438/525 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä nirsoja lahjansaajia! Ette ehkä tarvitsekaan tuparilahjoja, jos on noin varaa nirsoilla? Sekin on ok ja kannattaa silloin kirjoittaa jo kutsuun että lahjoja ei tarvitse tuoda. :)

Millon olet viimeksi muuttanut? Mä muutin äskettäin ja edelleen on hyvässä muistissa se kuinka tuskaista oli raahata se tavaramäärä vanhasta kodista uuteen. En todellakaan halua ainuttakaan ylimääräistä tavaraa tänne.

Vierailija
439/525 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukas käsisaippua, kauniit käsipyyhkeet, suklaa, alkoholi, servietit, parempi öljy, herkulliset säilykkeet, pannulaput, lasinaluset..

Tai ihan vaan tiskiharjan vaihtopäät (tai kaunis tiskiharja), vessapaperi, talouspaperi, kivat tiskirätit, roskapussit jne. Kaikki olisi tervetullutta!!!

Vierailija
440/525 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millon olet viimeksi muuttanut? Mä muutin äskettäin ja edelleen on hyvässä muistissa se kuinka tuskaista oli raahata se tavaramäärä vanhasta kodista uuteen. En todellakaan halua ainuttakaan ylimääräistä tavaraa tänne.

Miksi et siis kirjoita sitä kutsuun???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi