Jos saisit tupaantuliaiskassin, mihin olisi laitettu kodin tarvikkeita tyyliin
leivinpapereita, folioita, kahvia, kaakaaota ym. Mitä itse haluaisit sieltä löytyvän jos kassi olisi sulle?
Kommentit (525)
Vierailija kirjoitti:
Viiniä, suklaata ja joku laadukkaampi saippua tai tiskiharja/bamburätti, yms. Myös lahjakortti sisustusliikkeeseen (jos yhtään tietää tyyliä) tai vaikkapa 1 hemmetin hyvä paistinpannu on hyvä vaihtoehto.
Kaunis kukka toimii aina. Saajan luonteesta riippuen voi valita leikkokukkia tai istutettavaa mallia. Hyvällä sarkasmilla ja huonolla kukkienkasvatus kokemuksella varustettua ystävää voisi muistaa kaktuksella =D
Itellä ainakin jäisi juustot ja marmeladit syömättä.
Meitähän on joka lähtöön. Itse olen allerginen tuoksuille, eli en voi pitää asunnossa tuoksuvia kukkia tai mitään tuoksukynttilöitä. Jos haluaa viedä kukkia, niin mielellään tuoksuttomia. Eikä sitten valkoisia, ne kuuluvat hautajaisiin.
Herkkukorit yleensä kelpaavat, varsinkin kun tuntee saajan mieltymykset ja ostaa laatua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viiniä, suklaata ja joku laadukkaampi saippua tai tiskiharja/bamburätti, yms. Myös lahjakortti sisustusliikkeeseen (jos yhtään tietää tyyliä) tai vaikkapa 1 hemmetin hyvä paistinpannu on hyvä vaihtoehto.
Kaunis kukka toimii aina. Saajan luonteesta riippuen voi valita leikkokukkia tai istutettavaa mallia. Hyvällä sarkasmilla ja huonolla kukkienkasvatus kokemuksella varustettua ystävää voisi muistaa kaktuksella =D
Meitähän on joka lähtöön. Itse olen allerginen tuoksuille, eli en voi pitää asunnossa tuoksuvia kukkia tai mitään tuoksukynttilöitä. Jos haluaa viedä kukkia, niin mielellään tuoksuttomia. Eikä sitten valkoisia, ne kuuluvat hautajaisiin.
Herkkukorit yleensä kelpaavat, varsinkin kun tuntee saajan mieltymykset ja ostaa laatua.
Valkoiset kukat lahjaksi on kyllä jotain ihan 😬...
Ja hei oikeesti, tiskiharjoja tai tiskirättejä lahjaksi? Ei ikinä!
Vierailija kirjoitti:
Silakoita kannattaisi laittaa mukaan. Eu:ssa ollaan kieltämässä silakoiden kalastus, joten siitä saattaa tulla arvostettu herkku. Moderaattori kuitenkin päätti, että tuostakaan asiasta ei saa täällä keskustella, niin annan vihjeen tälle palstalle.
Off topic: oli hauska video, kun ruotsalaiset olivat antaneet ulkomaisille sotilaille maisteltavaksi perinneherkkuaan hapansilakkaa. Kuului ulos pakenemisen jälkeen jopa epäilyjä biolgisesta aseesta.
Jos on ihan pakottava ja välttämätön tarve viedä jotain lahjaksi, vie neutraalin värisiä leikkokukkia. Ne kyllä kuolevat sujuvasti pian pois pöydältä kulkemasta. Jos et kertakaikkiaan voi olla viemättä syötävää, vie sitten sellaista minkä olet valmis syömään itse samantien kokonaan jos se pöytään tarjoilun yhteydessä laitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hei oikeesti, tiskiharjoja tai tiskirättejä lahjaksi? Ei ikinä!
Kyllä mulle valkoiset kukat käy. Punaiset ja kaikki värjätyt sen sijaan lentää kompostiin heti kun olet lähtenyt.
Vierailija kirjoitti:
Paketti parhainta vessapaperia.
Eihän sitä raski käyttää
573 kirjoitti:
N. 11 pulloa Gambiinaa ja muutama tukku seteleitä. Kilo kannabista ja raittiusopas.
Paras ehdotus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keittiöpyyhkeitä
Ei näitä. Meillähän on jokaisella erilainen maku.
No mut tuota minä ehdotin. Se on minun toive. En välitä muiden mielipiteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hei oikeesti, tiskiharjoja tai tiskirättejä lahjaksi? Ei ikinä!Kyllä mulle valkoiset kukat käy. Punaiset ja kaikki värjätyt sen sijaan lentää kompostiin heti kun olet lähtenyt.
Valkoisten, punaisten ja värjättyjen lisäksi on onneksi olemassa iso liuta muun värisiä kukkia.
Vähän riippuu saajasta. Opiskelijana sain siskolta sellaisen kassin, missä oli hyvin säilyviä perusjuttuja esim jauhoja, hiivaa, makaroonia, wc-paperia ja säilykkeitä. Oli tarpeen ja auttoi todella siinä tilanteessa. Nyt 40v nuo jutut on kaapissa aina, joten joku herkkukassi olisi kivempi. Tai vaikka se ruisleipä ja suola.
Luin ketjun. Peruin juuri menon tupareihin. En osaa ostaa lahjaa ja tyhjin käsin en kehtaa mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hei oikeesti, tiskiharjoja tai tiskirättejä lahjaksi? Ei ikinä!Kyllä mulle valkoiset kukat käy. Punaiset ja kaikki värjätyt sen sijaan lentää kompostiin heti kun olet lähtenyt.
Typeryyden huippu heittää kukkia roskiin ihan vain siksi, että ovat "väärän" värisiä 🙄. Veikkaanpa, että sulla on monia muitakin ongelmia elämässäsi ja itsessäsi kuin vain kukkien värit...
Vain biojätteeeen sopivaa eli syötävää, juotavaa tai kukkia. Yhtään esinettä enkä tavaraa halua muiden arpovan mitä meillä käytetään tai pitäisi käyttää.
En juo viiniä enkä kahvia. Taloustavarat haluan tietynlaiset tutut merkit. Tuoksukynttilöitä en käytä. Minulle tullessasi voisit tuoda vaikka hedelmäkorin, tai 20e lahjakortin kauppaan. Tai ihan mitä vaan minulle ajatuksella tekemääsi. Ihailen sitä ja lämmintä ajatusta sen takana joka tapauksessa pari kk.
Meillä oli just tuparit. Kutsutut tunsi munt niin hyvin ettei tuoneet kukkia (allerginen) vaan sain esim makean+suolaisen herkkukorin/ kivoja saippuoita pulloissa (inhoan palasaippuoita)/ viinipulloja ja kahvipaketin +keksit. Kaikki lahjat oli kivoja. Ja paras oli kaveri joka kysy mitä tahtoisin tarjottavaksi (tietää etten leivo usein)ja teki tupareihin omenapiirakan ja pekaanipähkinätortun, ne oli tosi hyviä ja teki kauppansa. Tuparilahja löytyy varmasti, kun vähän miettii saajaa.
Ainakaan itse en näin aikuisena ja työssäkäyvänä odottaisi mitään ihmeitä tupaantuliaislahjaksi.
Viinipullo tai kukkakimppu olisi parhaasta päästä. Eikä tarvitse olla kallista.
Tavaroita ei missään nimessä.
Auttakaa naista!
Muutimme miehen kanssa helmikuussa ja ystäväpariskunta antoi tuparilahjaksi Fornasetin kynttilän. Katsoin että hinta on n. 170euroa.
Ensi viikolla pitäisi mennä heidän tupareihin enkä keksi mitään vietävää. Pää lyö tyhjää, mitä ihmettä keksin?
Toivoisin kassista löytyvän viiniä tai erikoisoluita. Jotain naposteltavaa ehkä. Mutta muutoin tämä on minun kotini ja minä päätän, millä aineilla ja välineillä sen pesen. Saatanasta tuollaiset mukaihanat "käyttölahjat".
Vierailija kirjoitti:
En juo viiniä enkä kahvia. Taloustavarat haluan tietynlaiset tutut merkit. Tuoksukynttilöitä en käytä. Minulle tullessasi voisit tuoda vaikka hedelmäkorin, tai 20e lahjakortin kauppaan. Tai ihan mitä vaan minulle ajatuksella tekemääsi. Ihailen sitä ja lämmintä ajatusta sen takana joka tapauksessa pari kk.
On tosiaan hyvä tietää millaiselle ihmiselle tai perheelle on lahjaa viemässä. Minäkään en käytä alkoholia lähes lainkaan, kahvia en ole juonut koskaan eikä meillä ole edes kahvinkeitintä koska sille ei ole käyttöä. Emme käytä myöskään kynttilöitä ja koriste-esineet valitsemme itse, samoin arkisemmat tuotteet. Toisaalta jos saisin lahjaksi jotain, yrittäisin kyllä käyttää sitä jos vain suinkin mahdollista. Jopa se kahvi toimisi ehkä leivonnassa. Mutta joku muu taas ei luultavasti olisi tässä mielessä samanlainen.
Minä en haluaisi
Viiniä (en juo mitään alkoholia)
Kahvia (en juo)
Kukkia (en tykkää)
Mulle vois tuoda esim.
Makaroonia
Suklaata
Tortilla aineita
Säilykepapuja
Tomaattimurskaa
Konetiskitabuja
...