Väite: Naiset eivät kestä itseään älykkäämpää miestä
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
En ole älykkäämpiä juuri kohdannut. Liekö syynä, että jätin korkeakoulun kesken ja lähinnä ns.duunaripuolen miesten kanssa pyörinyt. Ja usein kokenut itseni "älykkäämmäksi". Tai siis tiennyt enemmän asioista ja ollut kiinnostuneempi. Matkoillakin ottanut ohjat käsiin (tosin syy voi olla kielitaito).
Harvan älyllisesti "haastavan"olen kohdannut. Toki muutaman.
Tietysti oma kuvitelmani älykkyydestä voi olla juuri sitä; kuvitelmaa.heh. tai tulkintani siis älykkyydestä. Silti eli en koe,että olisi ollut helppoa löytää omalla taustalla ns. Älykästä miestä.
Mutta joku akateeminenkin voi olla olevinaan älykäs. Sinne päin en ole edes tavoitellut tosin.
Ehkä koen sen sittenkin niinpäin,että vain harva mies on voittanut minut sanallisessa debatissa. Kai olen sen lukenut sitten älykkyydeksi. Yksi kovasti lukemista harrastava taiteilija toki.
Silti rakastuin ihan tavalliseen duunariin, joka ei ollut lukenut,ei edes kovin kiinnostunut asioista mutta huumorintaju oli yhteinen.
Mutta miten sen älykkyyden sitten mittaa?
Palstaälykköjen mukaan sinulle nauraa nyt harakatkin.
No jaa, paras keskustelukumppani olisi viisas mies. Sanotaanhan sitä, että viisas mies ei joudu tilanteisiin, joista älykäs mies selviää. Miksei älykäskin kunhan ei nokkela.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole totta. Ainakin mä ihailen älykkäitä miehiä. Se on seksikästäkin.
Ei mensa äo tarkoita vielä seksikkyyttä. Pitää olla myös kunnianhimoa. Puhun kokemuksesta.
Makuja on monia. Arvostan älyä, mutta en yliampuvaa kunnianhimoa. En halua mieheksi uraohjusta tai tyyppiä, jonka on pakko menestyä. Arvostan tiettyä rentoutta.
Tuosta löytyy sille harhalle, ettei miehet muka kestä "älykästä" naista.
Ilmankos naiset inhoavat miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole älykkäämpiä juuri kohdannut. Liekö syynä, että jätin korkeakoulun kesken ja lähinnä ns.duunaripuolen miesten kanssa pyörinyt. Ja usein kokenut itseni "älykkäämmäksi". Tai siis tiennyt enemmän asioista ja ollut kiinnostuneempi. Matkoillakin ottanut ohjat käsiin (tosin syy voi olla kielitaito).
Tietysti oma kuvitelmani älykkyydestä voi olla juuri sitä; kuvitelmaa.heh. tai tulkintani siis älykkyydestä. Silti eli en koe,että olisi ollut helppoa löytää omalla taustalla ns. Älykästä miestä.
Mutta joku akateeminenkin voi olla olevinaan älykäs. Sinne päin en ole edes tavoitellut tosin.
Ehkä koen sen sittenkin niinpäin,että vain harva mies on voittanut minut sanallisessa debatissa. Kai olen sen lukenut sitten älykkyydeksi. Yksi kovasti lukemista harrastava taiteilija toki.
Silti rakastuin ihan tavalliseen duunariin, joka ei ollut lukenut,ei edes kovin kiinnostunut asioista mutta huumorintaju oli yhteinen.
Mille ne nauravat, kerro.
Olisipa ollut enemmän tyhmä mies
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tulee esiin miten eri tavalla naiset ja miehet kokevat älykkyyden.
Hyvin kestän. Mies ja pojat kaikki älykkäämpiä kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Palstaälykköjen mukaan sinulle nauraa nyt harakatkin."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Palstaälykköjen mukaan sinulle nauraa nyt harakatkin."
Älykkyyttä mitataan perinteisesti armeijan ja Mensan testeillä. Onko parempia ehdotuksia?
Evoluutio sotkeutuu ideologisiin luuloihin. Älykkyyden nousu nykyiselle tasolle on tapahtunut siten, että molemmat sukupuolet ovat paria valitellessaan arvostaneet älykkyyttä. Geenimutaatiot ovat tuottaneet entistä älykkäämpiä yksilöitä, joista henkilöt ovat valinneet älykkäimmät.
Nykyisin tietokoneiden ja muiden apuneuvojen aikana älykkyys ei enää ole yhtä merkittävä hyöty, joten muut hyödyt lienevät arvokkaampia. Keskimääräinen älykkyystaso siis laskee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No -itse ainakin miehenä voin myöntää, että älykkäämpi nainen on ollut kova pala. Toki yritin haastaa ja väitellä, mutta huomasin , että toinen on älykkäämpi.
Hyväksymisen jälkeen suhde muuttui rennoksi ja ihailin kumppaniani. En oikein tiedä, miksi meillä miehillä on tämä juttu, että pitäisi olla älykkäämpi, kun jo koulutustilastotkin osoittavat, että tytöt ja naiset menevät ohi oikealta ja vasemmalta.
Mä tulen vielä 49-v. ns. vanhasta maailmasta.
Olkaa naiset armollisia meille, älkääkä viekö feminismiä kostotasolla.
Kyllä me ihaillaan ja arvostetaan teitä, me jäämme nyt vähän syrjään yhteiskunnassa/koulutuksessa/pariutumisessa - perhekuvioissa. Toiv. tähän kiinnitetään huomiota.
Täti esittämässä viikonlopun viimeisillä höyryillä modernia spermuritaria. Ei todellakaan jatkoon!
Olen ihan todellinen hahmo. Ehkä ylikselle kannattaisi mennä?
Olen itse Fm, mutta kumppanini oli vain yksinkertaisesti minua älykkämpi/fiksumpi ja se oli ihan ookoo, kun hyväksyin sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No -itse ainakin miehenä voin myöntää, että älykkäämpi nainen on ollut kova pala. Toki yritin haastaa ja väitellä, mutta huomasin , että toinen on älykkäämpi.
Hyväksymisen jälkeen suhde muuttui rennoksi ja ihailin kumppaniani. En oikein tiedä, miksi meillä miehillä on tämä juttu, että pitäisi olla älykkäämpi, kun jo koulutustilastotkin osoittavat, että tytöt ja naiset menevät ohi oikealta ja vasemmalta.
Mä tulen vielä 49-v. ns. vanhasta maailmasta.
Olkaa naiset armollisia meille, älkääkä viekö feminismiä kostotasolla.
Kyllä me ihaillaan ja arvostetaan teitä, me jäämme nyt vähän syrjään yhteiskunnassa/koulutuksessa/pariutumisessa - perhekuvioissa. Toiv. tähän kiinnitetään huomiota.
Täti esittämässä viikonlopun viimeisillä höyryillä modernia spermuritaria. Ei todellakaan jatkoon!
Olen ihan todellinen hahmo. Ehkä ylikselle kannattaisi mennä?
Olen itse Fm, mutta kumppanini oli vain yksinkertaisesti minua älykkämpi/fiksumpi ja se oli ihan ookoo, kun hyväksyin sen.
Jostain syystä naiset eivät koskaan voisi sanoa noin, että vaikka ovat korkeasti koulutettuja, mies on silti älykkäämpi ja fiksumpi.
Ennen oli yo-bileitä. Ne yhdistivät älykkäämpiä ja tuli älykkäämpiä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole totta. Ainakin mä ihailen älykkäitä miehiä. Se on seksikästäkin.
Ja minä väitän, etteivät miehet kestä itseään älykkäämpiä naisia. Miesten on myös vaikea hyväksyä itseään fiksumpia ja sivistyneempiä naisia.
Sinun kohdalla kyse lienee siitä, että miehet ovat tajunneet välittömästi sinun vain kuvittelevan, että olet älykäs, fiksu ja sivistynyt.
Parasta on, kun ollaan älyllisesti samalla tasolla. Minun on vaikea edes kuvitella itselleni muunlaista suhdetta.
Ihmiset pariutuu yleensä yhtä älykkäiden kanssa, kuin itse ovat. Tätä on tutkittu. Mieluummin ottaisin itseäni älykkäämmän miehen kuin tyhmemmän. Tai no, riippuu kuinka paljon tyhmemmän. Testien mukaan olen itse keskivertoa älykkäämpi, on siis joskus tutkittu ja Mensan testissä sain myös riittävät pisteet. En ole kuitenkaan käynyt kuin ammattikoulun, koska halusin kyseiselle alalle, ura ei minulle merkitse mitään. Alalla kyllä tarvitaan laskutaitoa ym.
Mutta olen aina ollut suhteessa muiden duunarien kanssa ja kyllä sen huomaa, että miehille se on usein kova paikka kun ne huomaa että nainen onkin fiksu. Nyt pysynkin mieluummin sinkkuna.
Miksi pidät miehiä älykkäinä?
Lue palstaa ja etenkin miesten pissakakkakikkeliseksi-kommentteja.
Moni maisterinainen ei tunnu ymmärtävän, että älykkyys ja ahkeruus on eri asioita. Eikä edes se, että onnistuu muuttamaan tutkintonsa hyväksi työpaikaksi ja palkaksi, ei automaattisesti kerro älykkyydestä. Useimmiten enemmänkin ahkeruuesta.
Ja ke samat miehet on sinkkuja vielä nelikymppisinäkin?