Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väite: Naiset eivät kestä itseään älykkäämpää miestä

Vierailija
27.08.2023 |

Onko totta vai ei?

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole totta. Ainakin mä ihailen älykkäitä miehiä. Se on seksikästäkin.

Ei mensa äo tarkoita vielä seksikkyyttä. Pitää olla myös kunnianhimoa. Puhun kokemuksesta.

Vierailija
22/105 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitäisi määritellä, mitä älykkyydellä tarkoitetaan. Hyvä kaverini kuuluu Mensaan ja sieltä löytämänsä vaimonsa on erityisen älykäs. Molemmat ovat oikein mukavia tyyppejä. 

Olin kuitenkin joskus heidän bileissään, jossa oli paljon muitakin mensalaisia. Kaikki olivat epäilemättä älykkäitä, mutta osa oli aivan ihmissuhde- ja käytöstaidottomia.

Itse sain aikoinaan armeijan p-arvotestistä 9, minkä saa muistaakseni 2,5% testatuista. En kuitenkaan läpäissyt Mensan testiä, kun joskus itseksekseni kokeilin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No -itse ainakin miehenä voin myöntää, että älykkäämpi nainen on ollut kova pala. Toki yritin haastaa ja väitellä, mutta huomasin , että toinen on älykkäämpi.  

Hyväksymisen jälkeen suhde muuttui rennoksi ja ihailin kumppaniani. En oikein tiedä, miksi meillä miehillä on tämä juttu, että pitäisi olla älykkäämpi, kun jo koulutustilastotkin osoittavat, että tytöt ja naiset menevät ohi oikealta ja vasemmalta. 

Mä tulen vielä 49-v. ns. vanhasta maailmasta.

Olkaa naiset armollisia meille, älkääkä viekö feminismiä kostotasolla.

Kyllä me ihaillaan ja arvostetaan teitä, me jäämme nyt vähän syrjään yhteiskunnassa/koulutuksessa/pariutumisessa - perhekuvioissa. Toiv. tähän kiinnitetään huomiota. 

Sinulla onkin hyvä itsetunto ja osaat käsitellä selvästi asioita, tuommoiset miehet kiinnostaa myös älykkäitä naisia, ihan vaan sivuhuomiona.

24/105 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei koskaan voi olla naista älykkäämpi. Se typeryys on aina siellä geeneissä.

Vierailija
25/105 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole älykkäämpiä juuri kohdannut. Liekö syynä, että jätin korkeakoulun kesken ja lähinnä ns.duunaripuolen miesten kanssa pyörinyt. Ja usein kokenut itseni "älykkäämmäksi". Tai siis tiennyt enemmän asioista ja ollut kiinnostuneempi. Matkoillakin ottanut ohjat käsiin (tosin syy voi olla kielitaito).

Harvan älyllisesti "haastavan"olen kohdannut. Toki muutaman.

Tietysti oma kuvitelmani älykkyydestä voi olla juuri sitä; kuvitelmaa.heh. tai tulkintani siis älykkyydestä. Silti eli en koe,että olisi ollut helppoa löytää omalla taustalla ns. Älykästä miestä.

Mutta joku akateeminenkin voi olla olevinaan älykäs. Sinne päin en ole edes tavoitellut tosin.

Ehkä koen sen sittenkin niinpäin,että vain harva mies on voittanut minut sanallisessa debatissa. Kai olen sen lukenut sitten älykkyydeksi. Yksi kovasti lukemista harrastava taiteilija toki.

Silti rakastuin ihan tavalliseen duunariin, joka ei ollut lukenut,ei edes kovin kiinnostunut asioista mutta huumorintaju oli yhteinen.

Mutta miten sen älykkyyden sitten mittaa?

Vierailija
26/105 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse keskivertoa älykkäämpi. Älykkyys on hottia, mutta tunneäly ehkä vielä tärkeämpää.

Vierailija
27/105 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mensa äo tarkoita vielä seksikkyyttä. Pitää olla myös kunnianhimoa. Puhun kokemuksesta.

Makuja on monia. Arvostan älyä, mutta en yliampuvaa kunnianhimoa. En halua mieheksi uraohjusta tai tyyppiä, jonka on pakko menestyä. Arvostan tiettyä rentoutta.

Vierailija
28/105 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyyden lajeja on monia ihan tutkitusti. Viisaus ja tieto on kanssa hyvä. Että osaa perusasiat no ne mitä nyt sellaisina pitää vaikkei aina kiinnostaiskaan. Sosiaalinen älykkyys että tulee toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Tietysti on niitä joiden kanssa ei todellakaan voi tulla toimeen. Ne ääripäät. 

Vierailija
29/105 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minä väitän, etteivät miehet kestä itseään älykkäämpiä naisia. Miesten on myös vaikea hyväksyä itseään fiksumpia ja sivistyneempiä naisia.

Vierailija
30/105 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se älykkyys on? 

Tietoviisas, itsekäs, empatiakyvytön yhden asian narsisti, joka ei ymmärrä arkielämästä mitään?

Kuka sellaista haluaa elämäänsä, ei kukaan.

Vierailija
31/105 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa keskustella kenenkään itsestäni huomattavasti tyhmemmän kanssa.. Väsyn ihan totaalisesti.. Tuntuu kuil kuulo häviäisi... Hakeudun vaivihkaa kauemmas.. Huohhhh..

Vierailija
32/105 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan miehet ei kestä itseään älykkäämpää naista koska miehillä kaikki liittyy tarpeeseen alistaa nainen ja katsoa itseään alempana olentona. Toisin päin ilmiötä ei ole.

Mutta tämä ei koske niitä miehiä, joilla on hyvä itsetunto ja uskaltavat ottaa vastaan älykkään naisen tarjoaman älyllisen haasteen. Harvemmat siihen kykenevät, jolloin joutuvat tyytymään.

Niin sanotusti älykkäiden naisten haaste on irrottautua naisellisesta viiteryhmästä, mikä luo hiukan valheellista todellisuutta todellisesta älykkyydestä. Älykkyys kun tunnetusti jakautuu epäsuhdasti sukupuolten välillä, joten superälykkäitä, eli neroja, naisia ei edes ole olemassa.

Mutta noin muuten naiset tuntuvat yleisesti arvostavan älykkyyttä miehessä, kunhan ei ole ihan puolituinen muilla osa-alueilla.

Vierailija
33/105 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, kun en ole tavannut.

Vierailija
34/105 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No -itse ainakin miehenä voin myöntää, että älykkäämpi nainen on ollut kova pala. Toki yritin haastaa ja väitellä, mutta huomasin , että toinen on älykkäämpi.  

Hyväksymisen jälkeen suhde muuttui rennoksi ja ihailin kumppaniani. En oikein tiedä, miksi meillä miehillä on tämä juttu, että pitäisi olla älykkäämpi, kun jo koulutustilastotkin osoittavat, että tytöt ja naiset menevät ohi oikealta ja vasemmalta. 

Mä tulen vielä 49-v. ns. vanhasta maailmasta.

Olkaa naiset armollisia meille, älkääkä viekö feminismiä kostotasolla.

Kyllä me ihaillaan ja arvostetaan teitä, me jäämme nyt vähän syrjään yhteiskunnassa/koulutuksessa/pariutumisessa - perhekuvioissa. Toiv. tähän kiinnitetään huomiota. 

Täti esittämässä viikonlopun viimeisillä höyryillä modernia spermuritaria. Ei todellakaan jatkoon!

Vierailija
35/105 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykäs mies on lottovoitto. Suomessa erittäin harvinainen.

Opiskelin aiemmin teknillistä fysiikkaa ja siellä riitti älykkäitä miehiä. Lähes kaikki olivat kuitenkin sinkkuja. Naisia ei kiinnostanutkaan lottovoitto.

Vierailija
36/105 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä lasketaan "älykkyydeksi"?

Exällä oli äo 142, itsellä vain 128.

En tiedä liittyikö tuo "älykkyys" siihen, että oli pahasti mt-ongelmainen, sairaalloisen mustasukkainen, väkivaltainen ja petti mennen tullen.

Tämän kokemuksen perusteella joo, saa olla tyhmempikin.

Vierailija
37/105 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa menee iloisesti sekaisin loogismatemaattinen älykkyys, koulutustausta, yleissivistys ja tunneäly/hyvät käytöstavat. Jos siitä loogismatemaattisesta älykkyydestä puhutaan, niin olen ollut parisuhteessa sekä itseäni tyhmempien että älykkäämpien kanssa. Ja pidän älykkyyttä tärkeämpänä luonnetta, elämänarvoja ja mielenkiinnon kohteita.

Vierailija
38/105 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Itse väitän, että mieheni on minua älykkäämpi, ja kestän oikein hyvin. Se ehkä vähän tasoittaa, että olen korkeammin koulutettu ja työni on älyllisesti haastavaa ja vaatii myös hyvää yleissivistystasoa. Voisi ehkä tuntua vähän epätasa-arvoiselta suhteelta, jos itsellä olisi vaikka vain peruskoulutausta ja toinen olisi vielä huomattavasti älykkäämpikin.

Vierailija
39/105 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viehätyn itseäni älykkäämmistä miehistä. Asenne ratkaisee ärsyynnynkö eli ottaako mies holhoavan tai alentuvan asenteen minua kohtaan. Älykkyys on viehättävää, mutta älykkyydellä brassailu ei.

Vierailija
40/105 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se älykkyys on? 

Tietoviisas, itsekäs, empatiakyvytön yhden asian narsisti, joka ei ymmärrä arkielämästä mitään?

Kuka sellaista haluaa elämäänsä, ei kukaan.

Luen älykkyyteen myös sivistyneisyyden, käytöstavat sekä sosiaalisen- ja tunneälykkyyden. sivusta