Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä kaikki vauhkoaminen tukien pienentämisessä?

Vierailija
27.08.2023 |

Ymmärrän hyvin sairastumisen tai muut kriisit. Silloin ihmistä pitää tukea. Mutta nämä muut jotka haluavat kaiken tekemättä itse mitään: pitää elää varallisuuden mukaan.

Itse koen eläväni hyvin toimeentulevaa ja etuoikeutettua elämää, vaikka olen hoitoalalla, yksinhuoltaja, ja asun pienessä mutta viihtyisässä asunnossa kahden lapsen kanssa pk-seudulla hyvien yhteyksien varrella. Palkka nettona 2500 e josta maksan 900 e vuokraa. Muita pakollisia menoeriä on edullinen sähkö, puhelin/netti, vakuutus. Ruoat teen itse, ostan vaatteet kirppareilta, alennusmyynneistä, ulkomailta. En omista autoa. Eläimiä ei ole. Ei kalliita harrastuksia, turhaa shoppailua ja kulutusta materiaan. Rahaa jää säästöön, matkaillaan välillä ja kaupasta voi aika huoletta ostaa mitä halutaan. Kaikkea on juuri sopivasti, ja vähän ylikin.

Muuttakaa työpaikan lähelle, luopukaa autosta, turhan isosta asunnosta, turhasta materiasta. Laittakaa luottokortit poikki.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä joilla on elämiseen 250e kuussa. Ja tilanne voi olla hankala jos on puoliksi omistusasunnossa tai vuokralla. Varmasti elävät sillä pienellä rahalla kun muuta ei ole, onko sekin kohta leikattu pois. Haluatko puutteeseen ja kipuun nääntyneiden ruumiit kotisi edustalle, tuskin.

Vierailija
2/14 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihmisiä joilla on elämiseen 250e kuussa. Ja tilanne voi olla hankala jos on puoliksi omistusasunnossa tai vuokralla. Varmasti elävät sillä pienellä rahalla kun muuta ei ole, onko sekin kohta leikattu pois. Haluatko puutteeseen ja kipuun nääntyneiden ruumiit kotisi edustalle, tuskin.

Ymmärrän elämäntilanteet ja kriisit joihin on ajauduttu ilman syytä ja joille ei voi mitään. Silloin pitää tukea kaikin tavoin.

Mutta nämä muut, jotka muuten vaan elävät yli varojensa ja sitten huutavat yhteiskuntaa apuun. Heitäkin pitää auttaa esim talousneuvonnalla.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään noista mitä mainitsit. 

Vierailija
4/14 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kuuluisi olla yhteiskunnan tehtävä huolehtia aikuisista sairaista. Suomi on sairaiden paratiisi.

Vierailija
5/14 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaukset osuvat eniten niihin, jotka tarvitsevat eniten tukea ja ovat huonoimassa asemassa. En usko, että hallituksella on jatkosuunnitelmia heidän varalle, joten vanhat byrokratiat rattaat jatkavat päähän potkimista.

Vierailija
6/14 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/14 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkareista se on tarpeellista, varsinkin kun samaan aikaan annetaan tuntuvia veronhelpotuksia varakkaille, ilman kyykyttämistä ei onnistuisi mutta koska osa kansasta niin järkyttyneitä etteivät kykene vastustamaan. 

Vierailija
8/14 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista että joillakin velkaantuminen on tullut arkielämästä, ei yli varojen elämisestä. Yhtäkkinen suuri asumiskulu, pesukone hajoaa, muu hajoaa tai hammaslääkärilasku voi olla liikaa. Jos tulee yhtäkkisiä tilanteita, eikä ole sukulaisia hätiin. Ei voi tuomita oikein ihmisiä. Nuorena taas voi syntyä joku väärinkäsitys asioissa.

Vierailija
9/14 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan kuuluisi olla yhteiskunnan tehtävä huolehtia aikuisista sairaista. Suomi on sairaiden paratiisi.

Jos se ei ole yhteiskunnan tehtävä silloin myös kaikki terveystuotteet ja diagnoosit vapautetaan lääkärien vastuulta. Eli täysin asiakkaan oman päätäntövallan alka. Näin se menee täällä reaalimaailmassa logiikka.

Vierailija
10/14 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen pienituloisia töitä ja saan esimerkiksi asumistukea. Teen jo töitä tukia vastaan. Kun tukia leikataan, riittääkö motivaatiota tehdä töitä niin pienellä korvauksella? 

Vierailija
11/14 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee sota ja makaat haavoittuneena, en sinusta huolehdikaan. Muistan nuo sanasi kyllä. 

Vierailija
12/14 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ap että Sinulla on kaikki hyvin. Kaikki eivät ole yhtä onnekkaita ja monella on tarvetta esim. asumistukeen työssäkäyvänä. On aika alentavaa puhua ihmisistä joukkona, joka ei tee mitään. Kannattaa ottaa selvää asioista ja katsoa sen oman kuplan ulkopuolelle.

Vierailija
13/14 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan ala töihin menemään!

T. Vassari

Vierailija
14/14 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikka on keskustassa. Miten se alentaa mun asumiskustannuksia että muutan täältä syrjemmästä keskustan tuntumaan?