Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väite: Naiset eivät kestä itseään älykkäämpää miestä

Vierailija
27.08.2023 |

Onko totta vai ei?

Kommentit (148)

Vierailija
141/148 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen kuvittelee usein olevansa älykkäämpi ja kyvykkäämpi kuin mitä todellisuudessa on. Työyhteisössä älykäs ihminen hakee ympärilleen itseään älykkäämpiä ihmisiä. Mitä älykkyys ylipäätään on ja onko se yliarvostettua?

Usein työyhteisöissä kaikkein fiksuimpien älykkyys ei välttämättä koskaan tule edes esiin. Älykkyys voi johtaa vähemmän älykläiden taholta ihan jopa kiusaamiseen ja kaikkeen muuhunkin lapselliseen käytökseen. Älykkyys on usein myös aliarvostettua. Joillakin on kyky nähdä mihin jokin ratkaisu johtaa, mutta yleensä vähemmän älykkäät ryhtyvät vastustamaan ja haluavat tehdä asian omalla tavallaan. Lopulta se kuitenkin tehdään niin, kuten älykäs sen alunperin ehdotti.

Vierailija
142/148 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä saisin valita spermapankista luovuttajan ominaisuuksien perusteella lasteni isän, niin ehdottomasti ykkösprioriteetti olisi koulutustaso ja ammatti sekä se, että onko kyseinen spermanluovuttaja avioliitossa. Niistä voisi vetää johtopäätöksen että mies on todennäköisesti riittävän älykäs sekä sosiaalisesti kykeneväinen parisuhteeseen. Jotka olisivat hyviä ominaisuuksia myös omalle jälkikasvulle. 

Jos olisit älykkäämpi ja vieläpä mies, niin ymmärtäisit ettei ammatti eikä koulutustaso välttämättä kerro ihmisen älykkyydestä kuin sen, että on muistanut hyvin ja jaksanut opiskella. Kuulun miesporukkaan, jossa jokainen on toiminut hyvin vaativissa tehtävissä ja vuosien varrella ollaan vaihdettu kokemuksia työuriemme varrelta. Moni ei uskoisi millaisia tomppeleita myös korkeasti koulutetuista löytyy ja se pöljyys kulkee mukana myös työelämään.

Älykkyyteen pätee sama kuin naiskauneuteenkin, että ne jotka eivät tuo itseään mitenkään korostetusti esiin, voivat paljastua todellisiksi helmiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/148 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitat, kuin tuntisimme. En tiedä, tunne sinua. Missä ja minkälaisissa tunnelmissa olemme tavanneet? 

Eli tunnistit itsesi kuvauksesta. Kaiken tuo voi lukea rivien välistä. Heikkolahjainen ei osaa sellaisia lukea, saati tajua että puheellaan/kirjoituksellaan implikoi asioita myös sanattomasti. Samalla tavalla kuin ei osaa lukea ympärillä olevien ihmisten tunteita ja reaktioita oikein, vaan ne sekoittuu omiin narsistisiin kuvitelmiin itsestä.

Voit kertoa ihan rehellisestikin, että sinulla on skitsofrenia.

Vierailija
144/148 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkyyttä on monenlaista. Sosiaalinen älykkyys on seksikästä. Nippelitiedoilla brassailu ei ole. 

Naisena olen parisuhteissa toistuvasti päätynyt tilanteiseen, jossa mies alkaa passiivis-agressiiviseksi tai jopa väkivaltaiseksi koska kokee, että on hhuonompi kuin minä. Olen oikeasti kiltti ja mukava ihminen, mutta myös ihan älykäs ja etenkin arkijärki ja elämänhallinta toimivat. Mulla on hyvä työ. En oikein jaksa ikuisia pikkupoikia jotka sössivät kaiken, joiden järjenjuoksuun ei voi luottaa joten päädyn äidinrooliin vaikken haluais. Miehiä jotka ovat epävarmoja itsestään ja siksi misogynistiä. Joiden seurassa ei saa sanoa onnistuneensa missään, kun niille tulee paha mieli ja kiukuttelevat. Todellakin haluaisin tavata älykkään, järkevän, tasapainoisen aikuisen miehen. Saattaisin vaikka pitää sellaisesta. 

Pikkupojat ja äidinrooli paljastivat, ettet ole niin älykäs kuin itse kuvittelet.

Vierailija
145/148 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellisen älykkyyden ihmisessä tunnistaa oikeastaan asennoitumisesta muihin ihmisiin. Jos kaikki viiteryhmät joihin itse sattuu kuulumaan on jees, mutta kaikki mikä edustaa jotain muuta ihmisryhmää on kollektiivisesti huonoa, koska tämän asetelman kuvitteleminen hivelee omaa egoa, on se merkki siitä että kyseisen miesyksilön älykkyys on niin matala että on vaikea oikeuttaa hänen kutsumistaan edes ihmiseksi kun yhteistä ei ole kuin kehon anatomia noin suurinpiirtein.

Naiset eivät tavallisesti pidä miehistä jotka esim. vihaavat naisia kollektiivisesti, puhuvat yleistäen että kaikki naiset +jokin negatiivinen väite. Tai vaikka miehen asiaton räpätys koskisi jotain ihmisryhmää jota nainen itse ei edusta.

Eli naiset eivät siedä typeriä miehiä.

Typerän naisen tunnistaa esim. siitä, että jos kertoo naisten töppäilyistä monikossa, niin typerä nainen kuvittelee sen mielessään tarkoittavan kaikkia naisia. Tuohon törmää täällä aika usein.

Vierailija
146/148 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika koomista, että täällä joku kuvittelee, että se, että jossain älykköjen porukassa tai tietyllä koulutusalalla on enemmän miehiä, tarkoittaa, ettei älykkäitä naisia ole yhtä paljon kuin älykkäitä miehiä. Eivät kaikki älykkäät hakeudu Mensaan tai opiskelemaan fysiikkaa. 

Vierailija
147/148 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen älykäs mies ja mulla on 4 yliopistotutkintoa. Olen johtotehtävissä...työtäni on toisten ongelmien ratkominen....missä olenkin hyvä. Näiltä spekseiltä en jaksais yhtään katella tyhmää tai sivistymätöntä naista. Olen laajasti kiinnostunut tieteistä taiteista politiikasta kulttuurista jne. 

Vierailija
148/148 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole korkeakoulututkintoa, mutta olen muutaman kerran jotunut ratkaisemaan asioita, joissa huippuälykkäillä on mennyt sormi suuhun. Tuntuuhan se mukavalta kun tohtoriksi väitellyt sanoo rehdisti, että olet todella älykäs. Eikä ole ollut yksittäisen ihmisen kehu. Minä taas ajattelen, että mitä enemmän omaksuu uutta tietoa, sen tyhmemmäksi kokee itensä, koska maailma on täynnä tietoa, jota yksi ihminen ei voi oppia kaikkea millään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän