Miksi naiset katsoo maahan kun heitä vastaan kävelee kadulla
Miehenä yritän katsoa silmiin, mutta naiset ovat todella sulkeutuneita
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Kommenteista päätellen ketään ei saa huomioida mitenkään. Pitää vaan katsoa maahan.
Niin. Tämä on Suomi.
Sosiaalipsykologinen testi kirjoitti:
Mä olen ottanut uuden tavan nyt ihan huvikseen käyttöön. Eli sivusilmällä katson jos mielenkiintoinen profiili. Jos on, niin luon tarkemman katseen.
Joskus tietenkin pakko katsoa jos vaikka asiakaspalvelutilanne, vaikka ei huvittaisi tai kiinnostaisi pätkääkään.
Asiakaspalvelijana on kyllä ahdistavaa jos jostain miesasiakkaasta selvästi huomaa että on iskenyt silmänsä minuun ja käy paikassa vain minun takiani. Näille tekee mieli aina olla vähän tympeämpi. Yleensä olenkin.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sellainen, joka katsoo maahan kun mies kävelee vastaan. Jotenkin pelkään sitä tilannetta, jossa mies ottaisi kontaktia katseellaan. Outoa, mutta en tiedä mistä johtuu, olen kuitenkin sosiaalinen jne.
Tuntemattomilta miehiltä tulevat kontaktien otot on 95%:sti sellaisia, että parempi niitä on välttää. Miehille tosiaan vuorovaikutus naisten kanssa randomisti voi olla hauskaa, naisille harvemmin.
Toki tilanteesta ja ihmsestä riippuu myös. Avoimemmat naiset on usein niitä vähän vanhempia. Miksiköhän näin? Mietipä sitä.
Vierailija kirjoitti:
veikkauksia onko aloittaja pohjimmiltaan:
narsisti
sosiopaatti
ahdistelija
perheväkivaltainen
alistaja
stalkkeri
vai muu?
Itse tunnet itsesi parhaiten.
Uskomattoman töykeitä kommentteja!
Mies on siis paha jos katsoo teitä kohti!!
Miksi kattelisin silmiin täysin outoja ihmisiä, kun ohitamme toisemme?
Oli sitten kyseessä kuka tahansa.
Juuri tuo, että katsekontaktilla en halua ilmaista yhtään mitään naisena miehelle, se on suomalaisessa kulttuurissa jotenkin hieman kiusallista. Lisäksi ei voi tietää onko joku mt-ongelmainen (harvemmin ehkä pelkään miesten olevan yllättäen päihteiden alaisena, se näkyy yleensä jo kauas ja silloin voi kiertää. Lisäksi olen elänyt rauhallisissa kaupunginosissa Hgissä). Jos joku on esim. mt-ongelmainen, voi ottaa katsekontaktin kettuiluna (en ole kokenut mutta en myöskään kokeile eli en katso silmiin). En halua stigmaa luoda tässä, mutta tarkoitan aggressiivisia ihmisiä.
Ei kiinnosta miehet ja vaikka kiinnostaisi niin en voisi olla joka ikisestä vastaan tulevasta miehestä kiinnostunut.
Itse en ota katsekontaktia kehenkään. Joku puupää voi vielä luulla sitä lähestymiskutsuksi. Ei tod.
Vierailija kirjoitti:
Uskomattoman töykeitä kommentteja!
Mies on siis paha jos katsoo teitä kohti!!
Aika monessa kulttuurissa tuijottaminen ja katsominen on hyvin epäkohteliasta, jopa röyhkeää. Kyllä suomalaisillekin opetetaan, että älä tuijota, se on epäkohteliasta.
Vierailija kirjoitti:
narsisti
sosiopaatti
ahdistelija
perheväkivaltainen
alistaja
stalkkeri
vai muu?
Enpä usko.
Aloitus on vitsi.
Mutta todellisuudessa toiset ihmiset ovat avoimempia.
He katsovat silmiin, hymyilevät, ovat vastaanottavaisia kontakteille.
He ovat vain sosiaalisempia, kuin keskimääräinen suomalainen.
Yleensä tuollainen tulee ihmiseen jo geeneissä.
He ovat myös itsevarmempia, ulospäinsuuntautuneempia persoonia.
Sitäpaitsi yksikään suomalainen mies tuskin ois puolisoa saanut, ellei olis joskus rohkaistunut, jotenkin naiseen tutustumaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ota katsekontaktia kehenkään. Joku puupää voi vielä luulla sitä lähestymiskutsuksi. Ei tod.
Tuo on jo sairaaloista.
Evoluution tulos. Vieraat miehet on uhka. Kannattaa olla varovainen.
Vierailija kirjoitti:
Kommenteista päätellen ketään ei saa huomioida mitenkään. Pitää vaan katsoa maahan.
Ei, pitää osata katsoa ohi.
On epäkohteliasta katsoa jotakuta alspäin noin ja se tuntuu olevan tavallista nykyään
Onpa outo kysymys. Miksi pitäisi katsoa silmiin tuntematonta vastaantulijaa? En yleensä katso vastaan tulevia naisiakaan silmiin.
Katson viehättäviä miehiä silmiin, muita en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
narsisti
sosiopaatti
ahdistelija
perheväkivaltainen
alistaja
stalkkeri
vai muu?
Enpä usko.
Aloitus on vitsi.
Mutta todellisuudessa toiset ihmiset ovat avoimempia.He katsovat silmiin, hymyilevät, ovat vastaanottavaisia kontakteille.
He ovat vain sosiaalisempia, kuin keskimääräinen suomalainen.
Yleensä tuollainen tulee ihmiseen jo geeneissä.He ovat myös itsevarmempia, ulospäinsuuntautuneempia persoonia.
Sitäpaitsi yksikään suomalainen mies tuskin ois puolisoa saanut, ellei olis joskus rohkaistunut, jotenkin naiseen tutustumaan.
Sama ihminen voi käyttäytyä eri tavoin riippuen paikasta, päivästä ja fiiliksestä.
Vierailija kirjoitti:
Joku puupää voisi luulla, että
- tuo on poliisi ja on kiinnostunut juuri minusta olenkohan tehnyt rikoksia, olenkohan laittomasti maassa
- tuo on poliisi ja nyt se tulee pidättämään minut huu meiden takia
- tuo on vartija ja nyt se tulee ottamaan minut kiinni
- tuo on etsivä siviilivaatteissa ja nyt se tulee vakoilemaam juuri minua
- tuo haluaa antaa minul le sek siä
- tuo on halpa nainen kun katsoo minua
- tuo tulee tar joa maan minulle sek siä
- tuo nainen tu lee ahdistelemaan minua, miestä
narsisti
sosiopaatti
ahdistelija
perheväkivaltainen