Miksi naiset katsoo maahan kun heitä vastaan kävelee kadulla
Miehenä yritän katsoa silmiin, mutta naiset ovat todella sulkeutuneita
Kommentit (128)
Koska olen ujo. En katso naisiakaan. Joskus tämä ärsyttää itseäkin. Tänäänkin kaupassa kassalla minun jälkeeni tuli ihan komea mies, luultavasti ukrainalainen, niitä on nyt paljon tällä alueella. Hymyili minulle ja ilmeisesti meinasi ehkä tervehtiä. Itse menin vaan jotenkin lukkoon ja katsoin pois.
Narsistista ajatella, että nainen jotenkin reagoi, tavalla tai toisella, vastaantulevaan mieheen. Ettei muuta vaihtoehtoa ole.
Usein kävelen ihmisten ohi huomaamatta heitä ollenkaan, riippumatta sukupuolesta tai ulkonäöstä.
Jos miestä katsoo päin se heti luulee että haluan naimisiin, naida kuin aropupu,luulee että myyn itseäni tai jotain muuta sekopäistä joten parempi on katsoa joko läpi niin kuin ei näkisi lainkaan.
Siis oikeastiko jotkut naiset on sitä mieltä että jos nainen katsoo tuntematonta miestä silmiin niin se on sen miehen mielestä jo suostumus yhdyntään.
Ei siihen mitään ihmeellistä motiivia tarvita että ei toljottele jokaista vastaantulijaa silmiin. Itse katson ehkä sen verran etten törmää, oli mies tai nainen. Joistain oikein tuntee että toljottavat ja silloin saatan ihan kääntää päätä toiseen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehtoja: mies on komea = ujostuttaa ja nainen ei katso, mies on epämiellyttävä = nainen ei halua nähdä, mies on outo ja tulee kiusallinen tunne = nainen ei katso, mies on pelottava ja nainen ei katso, mies on tuntematon hiippari = nainen ei katso, mies on varattu = nainen ei katso. Mies on tarpeeksi erikoinen tai komea = nainen katsoo.
Vaihtoehto X: voisiko olla, että nainen ei käyttäydy miten käyttäytyy suhteessa mieheen ollenkaan?
Taii kehenkään muuhun ihmiseen, joka tulee vastaan, vaan ihan omasta itsestään käsin ei vain satu katsomaan vastaantulijoita, koska on ajatuksissaan tai muuten vaan ei huvita katsella ihmisiä?
Ihan lapsesta asti on opetettu, että pojat ja miehet on hyvin pahoja joten hyi hyi, kannattaa vältellä poikia ja miehiä.
Ymmärsit tahallisesti väärin. En elä siitä vastaantulevan miehen tai naisen katseesta käsin vaan olen oman elämäni pääosassa. Vaikea varmasti kaltaisesi hyväksyä, etteivät kaikki reagoi sinuun.
Itse tykkään tästä. Alempiarvoinen nainen katsoo maahan kun kohtaa luomakunnan kiistattoman kruununjalokiven. Jää aina hyvä fiilis :)
M35
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeastiko jotkut naiset on sitä mieltä että jos nainen katsoo tuntematonta miestä silmiin niin se on sen miehen mielestä jo suostumus yhdyntään.
Ei. Se on miesten mielestä niin joten parempi on ettei katso
Vierailija kirjoitti:
En katso vieraita silmiin. Oli mies tai nainen.
Mä oon usein ihan omissa ajatuksissani tai kuuntelen jotain. Enkä kyllä tykkääkään silmiin toljottavista äijistä.
N 30
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään tästä. Alempiarvoinen nainen katsoo maahan kun kohtaa luomakunnan kiistattoman kruununjalokiven. Jää aina hyvä fiilis :)
M35
Näytät hullulle ja nainen ei halua herättää huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35
Näytät hullulle ja nainen ei halua herättää huomiota.
Tollasten tyyppien kanssa 100% tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan olla rauhassa. Katsekontakiti tuntuu olevan miehille aina joku "kutsu".
Mistä kirjasta tämän luit?
Ihan omasta kokemuksesta puhun. Ja usein kun se mies on sellainen, että en halua tehdä lähempää tuttavuutta tai alkaa vaihtamaan sanaa, katson muualle. Koska jos katson silmiin, niin mies olettaa sen heti tarkoittavan, että haluan vähintään jutella. En halua.
Tämä, kyllä.
Jos vahingossa satut vilkasemaan, saati hymyilemään kohteliaisuuttasi, on mies heti pyytämässä numeroasi.
Kyllä tämä on nähty niin monesti että katselen ennemmin maahan.
Vierailija kirjoitti:
M35
Exäni otti kanssani siipeensä ja pitää minua täysin psykopaattina, koska pelkää että teen taas jotain. Joten se ei katso edes päin ja teeskentelee ettei tunne minua ettei provosoi. Se ei ole mikään kunnian osoitus vaan tyyppi pelkää ja halveksii sinua :D
Vierailija kirjoitti:
M35
Se vaan yrittää näyttää viattomalta samalla kun tavoittelee turvasumupulloa taskustaan ja miettii ovatko sakset oikeassa vai vasemmassa hihassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan olla rauhassa. Katsekontakiti tuntuu olevan miehille aina joku "kutsu".
Mistä kirjasta tämän luit?
Oletko vähän tyhmä? Ihan itse olen näin kokenut. Mistä kirjasta... :DD
Hah :D nuorena naisena tein sen virheen, että hymyilin miehille ystävällisesti kaupassa yms., koska luulin sen olevan kohteliasta. Sitten ihmettelin, kun he tulivat tekemään juttua ja pyytämään numeroa/kahville. Että miksiköhän katson maahan/poispäin.
Kommenteista päätellen ketään ei saa huomioida mitenkään. Pitää vaan katsoa maahan.
En katso epäkiinnostavia miehiä silmiin tai jos, mahdollista, päin ollenkaan.
Helsingissä kyllä ihan yleisesti opetetaan, että älä katso vastaantulijaa silmiin, voi vaikka olla joku huu mei den käyttäjä ja huu mei den käyttät voi alkaa räyhäämään.