Miksi naiset katsoo maahan kun heitä vastaan kävelee kadulla
Miehenä yritän katsoa silmiin, mutta naiset ovat todella sulkeutuneita
Kommentit (128)
Ottaako ap itse katsekontaktin kadulla esim kaikkiin liivijengiläisen näköisiin raggareihin?
Jos nainen katsoo miestä silmiin, se ymmärretään tietyissä kulttuureissa naisen haluksi tulla raiskatuksi.
Kokemus on osoittanut, että miehet kuvittelevat naisen olevan ihastunut tai kiinnostunut, jos katsoo silmiin vastaantullessa, kaupan kassalla, kahvitauolla tai missä tahansa arkisessa normaalissa kanssakäymisessä. Ja auta armias, jos nainen hymyilee miehelle, niin sehän on jo suorastaan antautumista.
Kadulla en katso ketään silmiin, katson yleisesti, mutta katsen livahdaan johonkin muualle. Paras itsensäpuolustus. Kassalla, kaupassa, töissä toinen juttu. Ilman muuta katsekontakti myös. Kadulla on niin paljon häirintynyttä sakkia, että parempi katsoa puita ja pensaita. Miehet kadulla yleensä kuvittelevat, että jos katsot niitä, olet niistä kiinnostunut, vaikka katsoisit vaan kohteliaisuudesta. Siksi enää en katso. Kokemusta on. Olen kohteluas, mutta en halua herättä mielenkiintoa kadulla. Parempi vällää tämmöistä.
Vierailija kirjoitti:
Se tarkoittaa, että naista ei kinosta.
Älä puhu kaikkien naisten puolesta. Minä en uskalla katsoa, jos kiinnostaa. Muuten ei mitään ongelmaa.
Miksi sinun pitää katsella meitä silmiin kadulla. Ymmärrätkö, että tuo tuntuu ahdistavalta.
Ihan oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Kokemus on osoittanut, että miehet kuvittelevat naisen olevan ihastunut tai kiinnostunut, jos katsoo silmiin vastaantullessa, kaupan kassalla, kahvitauolla tai missä tahansa arkisessa normaalissa kanssakäymisessä. Ja auta armias, jos nainen hymyilee miehelle, niin sehän on jo suorastaan antautumista.
Niinpä ja on erityisen hankalaa, jos on luonnostaan hymyileväinen nainen Suomessa. Minulle aletaan osoittaa "vastakiinnostusta" tai sitten tuodaan esille koomisin sanakääntein, että on varattu. Ärsyttää, kun en todellakaan ole kiinnostunut. No, ainakin olen ikään kuin saanut kyseiset varatut tuntemaan olonsa haluttaviksi. 😂
Olen kadulla matkalla paikasta a paikkaan b. Keskityn täysin tähän yhteen tavoitteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun pitää katsella meitä silmiin kadulla. Ymmärrätkö, että tuo tuntuu ahdistavalta.
Ihan oikeasti.
Ajattelee olevansa hottis ja uskoo että naiset lakoavat hänen jalkojensa juureen jos luovat häneen katsekontaktin.
Tai sitten on lukenut palstalta että naiselta pitää saada signaali että voi lähestyä, ja hänelle katse on riittävä signaali.
Sinunlaistesi takia naiset katsovatkin maahan. Koska jos olet jo siitä itsekehun partaalla, mitä tekisit vielä sitten, kun joku katsoi sinua silmiin? Ma en lahjoittaa edelleenkin naisiin alentavasti suhtautuviin narsisteihin yhtainuttakaa katsetta. Teitä huomaa kadulla jo ryhdistä. Katse alas, luule mitä haluat edelleenkin ja pitää itseäni luomakunnan kuninkana. Minä katson taas ihmisgeeneilla varustunutta miestäni ihan miellelläni silmiin. Harvassa vaan ovat.
Sulkeutunut, kun ei tee niin kuin mies haluaa?
Vierailija kirjoitti:
Komeat miehet eivät kuvittele, ja siksi heihin voikin ottaa rennommin kontaktia. Yleensä nuo jotka kuvittelevat jokaisen katseen kiinnostuksen merkiksi ovat sellaisia joista näkee jo päällepäin että naisen saaminen on vaikeaa, ellei mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko kertoa oma päinvastainen kokemukseni:
Olin pitkään ollut ihastunut työkaveriini ja olin sen omasta mielestäni ilmaissut hyvin selkeästi hymyilemällä ja katsomalla silmiin aina kohdatessamme. Nauroin hänen jutuilleen (nauratti oikeasti) jne. Mitään aloitetta en kuitenkaan saanut. Lopulta pikkujouluissa menin itse tunnustamaan ihastukseni ja kiinnostus oli onneksi molemminpuoleista. Kun kysyin miksei ollut tehnyt asialle mitään, hän totesi ettei hänellä ollut aavistustakaan, että voisin olla hänestä kiinnostunut. Minä ihmeissäni selitin hymyilystäni ja katseistani, mutta hän kertoi minun olevan samanlainen kaikkien ihmisten kanssa. Hymyilen leveästi, katson silmiin ja nauran ihmisten jutuille. Ja näin itse asiassa onkin, en vain itse ollut sitä tajunnut ja tuskinpa meistä olisi koskaan tullut paria ilman minun selkeää aloitettani. Ei hän ole edes mikään perässä vedettävä ja aloitekyvytön mies, muttei näköjään ajatusten lukijakaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komeat miehet eivät kuvittele, ja siksi heihin voikin ottaa rennommin kontaktia. Yleensä nuo jotka kuvittelevat jokaisen katseen kiinnostuksen merkiksi ovat sellaisia joista näkee jo päällepäin että naisen saaminen on vaikeaa, ellei mahdotonta.
Juurikin päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin päinvastoin.
No ei todellakaan. Nuo miehet ovat sellaisia jotka eivät suunnilleen koskaan saa naisilta mitään huomiota, varsinkaan positiivista, ja kun joku vastaantulija sattuu vahingossa katsomaan silmiin niin heti olettavat että se on alku jollekin vuosisadan rakkaustarinalle. Ja puhun nyt kokemuksesta.
Ainakin tässä kaupungissa puolet vastaantulijoista on nistejä ja ties mitä arvaamattomia sekakäyttäjiä. Ei tosiaan tee mieli kiinnittää niiden huomiota millään tavalla, edes kohti katsomalla. Eikä muutenkaan voisi vastaantulijat vähempää kiinnostaa, miksi ihneessä niitä pitäisi silmiin katsoa?
Vierailija kirjoitti:
Aika psyko homma tuijottaa tuntematonta silmiin.. kylmikset.
Jatkuva maahan katsominen on normaalia???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika psyko homma tuijottaa tuntematonta silmiin.. kylmikset.
Jatkuva maahan katsominen on normaalia???
Maahan, ohi, sinne minne on menossa... Minne tahansa muualle kuin vastaantulijan silmiin.
Olennainen kysymys on minusta, että MIKSI pitäisi katsoa vieraita ihmisiä silmiin? Ihmisestä riippuen joku voi ottaa sen kiinnostuksenosoituksena, joku vit tui luna, joku alkaa miettimään "mikä minussa on vikana" jne. Helpompaa on, kun ei katsella vieraita silmiin. :D