miksi naisille on niin paljon tärkeämpää seurustelukumppanin ammatti, kuin miehille?
Tinderissä kun kysyn mikä sai matchin aikaan, niin vastauksessa on usein mukana myös ammatti.
Kommentit (649)
Vierailija kirjoitti:
Mistä se koulutus on takeena? Ihminen voi olla ihan täys kuspää, vaikka ois kuinka tohtori. Aika puusilmäistä hommaa
Ei se ole tae mistään mutta onhan nyt eri ammatteja valinneilla kuitenkin keskimääräisiä eroja. Vaikkapa taiteilija, kirjanpitäjä ja lastentarhanopettaja voivat olla toki ihan samanlaisiakin mutta todennäköisyys että ovat on aika pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin tämän palstan naisten mielestä asia menee näin:
-Miehen koulutustaso kertoo miehen luonteesta ja arvomaailmasta.
-Miehen työ kertoo miehen luonteesta ja arvomaailmasta.
Naisten mielestä siis se mikä koulutustaso miehellä on ja mitä työtä mies tekee kertoo sen minkälainen mies on. Mitä korkeammin kouluttautunut mies on niin sitä parempi luonne ja arvomaailma miehellä on naisten mielestä.
Itse miehenä taas ajattelen ihan eritavalla, minun mielestä naisen koulutustaso tai se mitä työtä hän tekee ei kerro naisen luonteesta tai arvomaailmasta mitään. Tässä on sukupuolilla yksi iso eroavaisuus minun mielestä.
Tässä on hassua juuri se, että päätelmä miehen luonteesta pitää tehdä epäsuorasti.
Haluan koulutetun ja hyvätuloisen miehen koska se kertoo luonteesta ja arvomaailmasta.
VERTAA:
Haluan miehen jolla on oikeanlainen luonne ja arvomaailma.
Syy on selvä. Naiset eivät halua myöntää että miehen raha ja status kiinnostavat, siksi tämä pitää kääntää niin että luonteesta ja arvomaailastahan tässä oli kyse.
Ota huomioon että me neurologisesti normaalit on juteltu irl ihmisten kanssa ja ihan itse huomattu kannattaako sen amispojan kanssa jatkaa juttua vai ei.
Ongelmaksi tämä muodostuu siinä vaiheessa, jos sen yhden amispojan (tai niiden muutamien amispoikien) perusteella tulee sivuutettua kaikki muutkin amispojat tutustumatta ja antamatta edes mahdollisuutta. Jos joku syrjii romaneja tai somaleita aiemmin tapaamiensa ikävien tyyppien perusteella, kyse on rasistisesta yleistyksestä. Samanlaista ennakkoluuloa kohdistettuna koulutustasoon jotkut pitävätkin sitten muka hyvinkin fiksuna toimintana.
Eri koulutus- ja ammattiryhmien välillä on varmasti keskimääräisiä eroja. Keskiarvoihin tuijottaminen piilottaa kuitenkin suuren hajonnan jokaisen ryhmän sisällä. Ihmisillä on monenlaisia taustoja ja vaihtelevia syitä päätyä tiettyyn koulutukseen tai ammattiin. Puolisoehdokkaita kannattaisi etsiä asettaen etusijalle yhteensopivat luonteet ja toiveet elämästä jne. välittämättä koulutustasosta ja muista sivuseikoista. Ei niin päin, että karsitaan ensin epäoleellisilla kriteereillä, jotka vain jossain määrin korreloivat oleellisten asioiden kanssa.
Niin ja olen itse maisterintutkinnon suorittanut nainen, joten en puhu amispoikien puolesta vain oman etuni tähden.
Kannattaa kuitenkin huomata että se että ihminen kysyy toisen kolutusta tai ammattia ei suoraan tarkoita että hän tekisi sen perusteella heti ratkaisevan valinnan siitä kelpaako se toinen vai ei. Eiköhän se ole useimmiten vain yksi kysymys muiden joukossa joilla halutaan selvittää että millainen ihminen se toinen on. Ihan samoin kuin kysytään hyvin usein että mistä paikkakunnalta toinen on kotoisin vaikka eihän sekään kerro yhteensopivuudesta mitään.
Mulla ei ole vakituista työpaikkaa. Välillä olen kotona ja välillä töissä.
Ja tuntuu, että kun olen töissä niin silloin olen väsynyt enkä jaksa edes seurustella kenenkään kanssa.
Nykyään ihmisillä on kaikenlaisia vaatimuksia töissä käymisen, ulkonäön ja varallisuuden suhteen joten on helpompaa olla yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten mielestä siis se mikä koulutustaso miehellä on ja mitä työtä mies tekee kertoo sen minkälainen mies on. Mitä korkeammin kouluttautunut mies on niin sitä parempi luonne ja arvomaailma miehellä on naisten mielestä.
Itse miehenä taas ajattelen ihan eritavalla, minun mielestä naisen koulutustaso tai se mitä työtä hän tekee ei kerro naisen luonteesta tai arvomaailmasta mitään. Tässä on sukupuolilla yksi iso eroavaisuus minun mielestä.
Tässä on hassua juuri se, että päätelmä miehen luonteesta pitää tehdä epäsuorasti.
Haluan koulutetun ja hyvätuloisen miehen koska se kertoo luonteesta ja arvomaailmasta.
VERTAA:
Syy on selvä. Naiset eivät halua myöntää että miehen raha ja status kiinnostavat, siksi tämä pitää kääntää niin että luonteesta ja arvomaailastahan tässä oli kyse.
Ota huomioon että me neurologisesti normaalit on juteltu irl ihmisten kanssa ja ihan itse huomattu kannattaako sen amispojan kanssa jatkaa juttua vai ei.
Ongelmaksi tämä muodostuu siinä vaiheessa, jos sen yhden amispojan (tai niiden muutamien amispoikien) perusteella tulee sivuutettua kaikki muutkin amispojat tutustumatta ja antamatta edes mahdollisuutta. Jos joku syrjii romaneja tai somaleita aiemmin tapaamiensa ikävien tyyppien perusteella, kyse on rasistisesta yleistyksestä. Samanlaista ennakkoluuloa kohdistettuna koulutustasoon jotkut pitävätkin sitten muka hyvinkin fiksuna toimintana.
Eri koulutus- ja ammattiryhmien välillä on varmasti keskimääräisiä eroja. Keskiarvoihin tuijottaminen piilottaa kuitenkin suuren hajonnan jokaisen ryhmän sisällä. Ihmisillä on monenlaisia taustoja ja vaihtelevia syitä päätyä tiettyyn koulutukseen tai ammattiin. Puolisoehdokkaita kannattaisi etsiä asettaen etusijalle yhteensopivat luonteet ja toiveet elämästä jne. välittämättä koulutustasosta ja muista sivuseikoista. Ei niin päin, että karsitaan ensin epäoleellisilla kriteereillä, jotka vain jossain määrin korreloivat oleellisten asioiden kanssa.
Niin ja olen itse maisterintutkinnon suorittanut nainen, joten en puhu amispoikien puolesta vain oman etuni tähden.
Kannattaa kuitenkin huomata että se että ihminen kysyy toisen kolutusta tai ammattia ei suoraan tarkoita että hän tekisi sen perusteella heti ratkaisevan valinnan siitä kelpaako se toinen vai ei. Eiköhän se ole useimmiten vain yksi kysymys muiden joukossa joilla halutaan selvittää että millainen ihminen se toinen on. Ihan samoin kuin kysytään hyvin usein että mistä paikkakunnalta toinen on kotoisin vaikka eihän sekään kerro yhteensopivuudesta mitään.
Ja tuntuu, että kun olen töissä niin silloin olen väsynyt enkä jaksa edes seurustella kenenkään kanssa.Nykyään ihmisillä on kaikenlaisia vaatimuksia töissä käymisen, ulkonäön ja varallisuuden suhteen joten on helpompaa olla yksin.
Jos ei seurustele niin voi nukkua koko viikonlopun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VERTAA:
Ja tuntuu, että kun olen töissä niin silloin olen väsynyt enkä jaksa edes seurustella kenenkään kanssa.Nykyään ihmisillä on kaikenlaisia vaatimuksia töissä käymisen, ulkonäön ja varallisuuden suhteen joten on helpompaa olla yksin.
Jos ei seurustele niin voi nukkua koko viikonlopun.
Naapurissa asuu yh-isä ja se on todella tarkka siivoamisesta eli olisi täysi painajainen.
Jaa, onko se naisille tärkeää? Itselleni ei ainakaan ole.
Mies joka on kokki ja haukkuisi mun tekemät ruoat, ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Mies joka on kokki ja haukkuisi mun tekemät ruoat, ei kiitos.
Ensi kerralla voisit laittaa sitä ja sitä maustetta vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset etsii elättäjää.
No onko sinusta siihen?
Ei ja kiitos feminismin ei tarvitsekaan olla. Feminismi vapautti miehet!
Miksi miehet sitten kynsin ja hampain vastustaa feminismiä? Ja vihaavat feministejä?
Noidenhan pitäisi olla miesten kannalta pelkastään hyviä asoita, jos ne kerran vapauttaa miehet.
Onko miehet typeriä, kun vastustavat ja halveksivat feministejä(kuten sinäkin pohjimmiltasi) vaikka he tuovat miesten elämään pelkkää onnea ja iloa?
Miesten kannattaa alkaa joukolla kannattamaan feminismiä.
On olemassa feminismiaate joka on arvokasta, ja sitten sitä intersektionaalista feminismiä jota meillä Vihreät ajaa, jota ei voi kuin suuresti vihata.
Tiedätkö edes, mitä intersektionaalinen feminismi tarkoittaa?
Marxisfeminismiä.
Sinulla on vielä kaksi arvausta jäljellä.
Joita ei tarvita. Samaa kriittisen teorian mädättämää postmodernia sontaa.
No, poliisi on ehkä vähän pelottava mun mielestä.
Palomies on tarkka paloturvallisuudesta ja mulla on ehkä muutama vaate liikaa asunnossa.
Kokki, joka arvostelisi mun tekemiä ruokia, mielestäni osaan tehdä hyvää ruokaa enkä haluaisi kuulla, että asia ei olekaan niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on hassua kuinka naiset näkevät asiat siten kuin haluavat nähdä.
Ainoa mitä naiset näkevät on rahan käyttäminen kauneuteen. Vaatteet, meikki, rakennekynnet, kauneushoidot. Kaikki sellainen mikä vaatii nimenomaan rahaa muttei vaivannäköä.
Kuitenkin jos katson naapureiden vaimoja täällä kalliilla alueella (asun pikkuasunnossa täällä, en ole rikas), huomion kiinnittää sporttiset kropat ja luonnonkauneus.
Kyllä se menee niin että menestyvät miehet naivat naisia jotka ovat ollaat kauniita aina, ja ovat pitäneet huolta terveydestään sporttaamalla ja välttämällä sokerimässyttelyä. Tiimalasikroppa ja pitkät sääret on saatu geenien kautta, pyöreä pylly liikunnalla. Kasvot ovat nätit myös hikilenkillä ja saunanraikkaana.
"Virittelijänaisia", eli tavallisia punkeroita jotka yrittävät saada kauneutta silareilla ja lisukkeilla, naivat muunlaiset miehet. Nämäkin naiset kaunistuisivat enemmän sporttaamalla ja syömällä terveellisesti (mieluiten alun perinkin, niin ei tarvitsisi korjailla rahalla huonojen elämäntapojen seurauksia), mutta heidän kulttuuriinsa kuuluu laiskuus. Unelmana on istua kauneushoidossa ja päästä autolla oven eteen. He naivat miehiä joiden unelmana on saada rahaa jotta pystyisi ostamaan hienon auton jolla leveillä kavereille, ja järjestämään bileitä joissa pääsee näyttämään kuinka massia riittää.
Tämä keskustelu todellakin paljastaa, etä enemmistö palstanaisista asuu lähiöissä ja kuuluu matalampaan sos. luokkaan. Siksi käsitys kauniista naisista on sellainen kuin se on.
Miten pihalla sä voitolla??
Juuri nuo vaatteet, rakennekynnet, meikkaaminen (varsinkin) ym juuri kysyykin sitä vaivannäköä.
Minulla on rahaa, mutta en halua nähdä vaivaa meikatakseni joka aamu tai että vaivautuisin raahautumaan jonnekin kynsistudiolle taitattamaan kynsiäni. Saavat kyllä kelvata ihan kotikonsteilla.
Kauniiden ja istuvien vaatteiden etsiminen käy työstä. Paljon helpompaa on vetäistä se kerran ostettu riepu päälle, näytti miltä näytti.
Luuletko oikeasti, että hieno ja pyntätty aina viimeisen päälle oleva ulkonäkö vaatii vain rahaa? No ei, vaan se vaatii aikaa ja paljon.
Suomalaisten pottunokkien kohdalla varmasti vaaditaan aikaa, vaikka hukkaan sekin taitaa mennä. Minä valitsin ulkomaalaisen vaimoni huolella ja saan vielä näin vuosienkin jälkeen olla tyytyväinen, että hänelle riittää kevyt ehostus näyttääkseen vieläkin kauniimmalta kuin saunanraikkaana.
😂
Kyllä minustakin rakastamani mies näyttää onneksi kauniilta - ja ihan ilman meikkiä. Sitä se rakkaus teettää.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, onko se naisille tärkeää? Itselleni ei ainakaan ole.
Sinua ei siis haittaa vaikka nainen olisi pappi tai rekkakuski. Jos haluaisitte lapsia, niin saisit olla hyvin aktiivinen isä, kun vaimo on paljon pois kotoa.
Naiset tekee kyllä luonne analyysejä ammatin perusteella. Naiset ajattelee niin monimutkaisesti, että miehet ei ymmärrä miten naiset ajattelee. Ja naiset on aina yksilöitä, osa juoksee rahan perässä, osa ei. Itse tykkään kaljuista miehistä ja osa ilmeisesti pitkätukkaisista.
Vierailija kirjoitti:
Naiset tekee kyllä luonne analyysejä ammatin perusteella. Naiset ajattelee niin monimutkaisesti, että miehet ei ymmärrä miten naiset ajattelee. Ja naiset on aina yksilöitä, osa juoksee rahan perässä, osa ei. Itse tykkään kaljuista miehistä ja osa ilmeisesti pitkätukkaisista.
Musta olisi ollut kiinnostunut yksi kalju mies, mutta itselläni on muutamia raskausarpia mitä en halua näyttää niin olen ajattelut olla yksin.
Miehet ei ymmärrä mitä kaikkea naisten päässä liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta olisi ollut kiinnostunut yksi kalju mies, mutta itselläni on muutamia raskausarpia mitä en halua näyttää niin olen ajattelut olla yksin.
Miehet ei ymmärrä mitä kaikkea naisten päässä liikkuu.
Fakta on, että jos seurustellaan niin jossain vaiheessa vaatteita voi joutua ottamaan pois.
Myös naiset häpeää jotain juttuja vartalossaan tai että ei ole vakituista työpaikkaa tai omistuasuntoa eikä uskalla alkaa seurustelemaan sen takia.
Ja mies luulee, että syy oli hänessä, että on liian lyhyt tai väärä ammatti tai jotain muuta.
Riittää, että on edes JOKU ammatti, ainakin itselle. Siksi sitä tulee kysyttyä, koska jos vastaus on ettei ole ammattia niin se oli siinä.
Työskentelen itse ammatillisen perustutkinnon voimin, enkä odota muilta sen enempää. En vain enää jaksaisi seurustella sellaisen henkilön kanssa, joka ei välitä lainkaan kouluttautumisesta tai tekee töihin pääsystä itselleen tahallaan mahdollisimman vaikeaa. Yksi kerta riitti.
Mulla ei ole naisena vakituista työpaikkaa eikä omistusasuntoa. Juu, kyllä tajuan sen, häpeän ja olen loppuelämäni yksin. No, aina kun olen töissä niin saan levätä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole naisena vakituista työpaikkaa eikä omistusasuntoa. Juu, kyllä tajuan sen, häpeän ja olen loppuelämäni yksin. No, aina kun olen töissä niin saan levätä.
Hallitus vetää sellaiset leikkaukset läpi syksyllä, että ei edes jaksa ajatella mitään seurustelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän voi kysyä niinkin, että kumman valitset veljeksistä: NHL:ssa pelaavan jääkiekkoilijan vai paikallisessa kiinteistönhuoltoyhtiössä toimivan huoltomiehen?
Käsi sydämellä voin sanoa, että tuossa tilanteessa aina huoltomies. Oma urani on minulle tärkeä, joten en todellakaan muuttaisi pitkin poikin maailmaa kotiäitinä vaikka rahaa tulisi ovista ja ikkunoista.
Kaikki eivät halua olla kotona ja elää miesten rahoilla, usko tai älä.
Mutta käsi sydämellä, et kelpuuttaisi huoltomiestä.
Mies ei saa koskaan alittaa naista rahan ja statuksen osalta.
Meillä on kyllä menty laidasta toiseen. Olen ollut työtön, jolloin mies on ollut tietysti paremmin tienaava ja päinvastoin. Miten ihmeessä te inkkelit jaksatte jankuttaa tuosta rahasta, vaikka tavalliset naiset hierovat teidän nokkaanne siihen ulosteeseen, mitä tuotatte ja kertovat sen vääräksi kerta toisensa jälkeen?
Se jos jompi kumpi on väliaikaisesti työtön tai opiskelija, ei riitä.
Nyt haetaan sitä että mies on ainakin lähtökohtaisesti pysyvästi alemman statuksen ammatissa jossa tienaa vähemmän.
Esim. nainen lääkäri, mies lähihoitaja. Tai nainen juristi, mies kunnan virkailija.
Ne suhteet eivät vain toimi pitemmän päälle erilaisista arvoista ja mielenkiinnon kohteista johtuen. Serkkuni on duunari ja hän nai juristinaisen. Liitto kesti muistaakseni viisi vuotta.
Mutta sitten kuitenkin suhteet joissa mies on se juristi ja nainen duunari, toimivat.
Koska miehen itsetunto ei kestä koulutetumpaa naista. Toki ystävissänikin on heti kaksi tapausta joissa nainen on akateeminen ja mies ei ja hyvin ovat kestäneet. Ei nää höpinät täällä vastaa todellisuutta. Todellisuutta on se että fiksu mies normaaleilla sosiaalisilla taidoilla menee kaupaksi aina.
Kukapa sellaisia jaksaisi kauaa katsella, jos mitään muuta esilletuotavaa ei parisuhteessa ole, kuin osoittaa olevansa korkeammin koulutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetyttää se, ettei miehiä kiinnosta naisessa edes ammatti. Ammatti kuitenkin kertoo ihmisestä aika paljon. Ammatti kun kuitenkin yleensä valitaan mielenkiinnonkohteiden mukaisesti. Onko käsillä tekijä, tietokonenörtti, ns. lukumies, joku taiteellinen hippi vai mikä, kyllä ammatit kertoo siitä sopiiko omat arvot ja ajatusmaailmat yhteen.
Miehenä arvostan enemmän monipuolisuutta ja erilaisia taitoja joilla pärjää elämässä. Sellainen olen itsekin ja hyvä ratkomaan ongelmia. Ammatti tai koulutus ei kerro noista juuri mitään.
Mä olen taitava laittamaan ruokaa, mutta en mä kyllä halua miestä joka arvostelee mitä osaan ja mitä en.
Ilmeisesti koulutustasostasi huolimatta et tiedä mitä eroa on arvostamisella ja arvostelulla.
Anonyymilla palstalla? Mitä hyötyisin valehtelemisesta? Tälläkin hetkellä olen Teams-palaverissa. Mutta mitä ilmeisimmin et osannut kertoa, mitä hyötyä minulle olisi siitä, että panostaisin nykyistä enemmän ulkonäkööni.