40+ ikäisiä, jotka eronneet "ihan hyvästä", sisarukselliseksi muuttuneesta suhteesta?
Kaipaisin kertomuksia, miten meni, kannattiko, jos niin miksi, ja jos ei, niin miksi ei. Mieheni kanssa siis pitkä suhde takana, lapsista nuorin enää asuu kotona. Suhteeni mieheni kanssa ns. toimii, eli siis arki sujuu, emme riitele oikeasti ikinä, välillä juttelemme niitä näitä (ei mitään syvällisiä keskusteluita kuitenkaan) ja naurammekin yhdessä joskus jollekin tilannekomiikalle tai vitseille. Kotityöt jaetaan tasaisesti, talous ok (tosin olisi ok vaikkemme yhdessä olisikaan, molemmat töissä). Mutta, intohimoa ei ole yhtään minun puoleltani, ja ihan kaikki keinot kokeiltu, mutta ei ole enää vuosiin kipinöinyt. Mies tuntee vetoa minuun, ja noin 1 x kk on elämää makkarissa, lähinnä velvollisuudentunnosta, mutta tästä en saa itse mitään. Mies on taitava kyllä, mutta kun en tunne minkäänlaista vetoa häneen, ei tekninen taitavuuskaan riitä. Ja mies on kyllä ihan normaalipainoinen ja hygienia kunnossa, eli vetovoiman puuttuminen ei johdu siitä. (Muihin kyllä koen vetoa, mutten silti ole ollut koskaan sängyssä kenenkään toisen kanssa.) Toisaalta olen ihan tottunut tähän intohimottomuuteen, mutta toisaalta mietin, että vielä(kö?) olisi ihanaa saada säpinää elämään, kokea perhosia vatsassa, kokea halua johonkuhun? Kaduttaako, jos turvallisen ja toimivan, sisaruksellisen suhteen lopettaa tällaisen takia? Haihattelenko?
Kommentit (1077)
Jos lähdet niin ei sit pidä katua jos miehesi ne nappaa jonkun nuoren. Monelle kavereilleni on näin käynyt. Noin nelikymppisillä miehillä riittää vientiä kun akateemisesti kouluttautuneilla naisilla alkaa kello tikittää.
En voi käsittää miksi parisuhteessa pitäisi riittää keskinkertaisuus. Ero oli elämäni paras päätös.
Olen mies ja taidan olla samanlaisessa tilanteessa että vaimoa ei kiinnosta enää mikään muu kuin tv-lääkärisarjat tai joogaaminen. Tehkää palvelus naiset ja ottakaa se ero ennemmin kuin kidutatte miehenne kuoliaaksi. Itse en halua lähteä, en pystyisi asumaan kerrostalossa eikä varaa jäädä taloon asumaan. Pakon edessä sitten.
Ja mitä puhetta ollut näistä nuorempien naisten "ottamisista" niin ymmärrän hyvin, eihän taas vaan palattaisi parin vuoden jälkeen samaan tilanteeseen eli kaverisuhteeseen. Itselle kyllä samanikäinen yhdessä olemisesta ja elämisestä kiinnostunut nainen olisi herkkua, mutta semmosen löytäminen tuskin onnistuu.
Itsellä on vielä kaikki himot ja halut sekä kyvyt tallella, jopa lisääntynyt iän myötä niin haluisin elää vielä kun pystyy. Nyt olen jo tottunut enkä ajattele kokoajan, mutta välillä ahistaakin.
Miten mä arvasinkaan taas, että kaikki kulminoituu seksiin. :D
Eihän teillä ole edes normaalia arkea, tuommoista hymähtely ja hyväksymistä lähinnä.
M46 kirjoitti:
Olen mies ja taidan olla samanlaisessa tilanteessa että vaimoa ei kiinnosta enää mikään muu kuin tv-lääkärisarjat tai joogaaminen. Tehkää palvelus naiset ja ottakaa se ero ennemmin kuin kidutatte miehenne kuoliaaksi. Itse en halua lähteä, en pystyisi asumaan kerrostalossa eikä varaa jäädä taloon asumaan. Pakon edessä sitten.
Ja mitä puhetta ollut näistä nuorempien naisten "ottamisista" niin ymmärrän hyvin, eihän taas vaan palattaisi parin vuoden jälkeen samaan tilanteeseen eli kaverisuhteeseen. Itselle kyllä samanikäinen yhdessä olemisesta ja elämisestä kiinnostunut nainen olisi herkkua, mutta semmosen löytäminen tuskin onnistuu.
Itsellä on vielä kaikki himot ja halut sekä kyvyt tallella, jopa lisääntynyt iän myötä niin haluisin elää vielä kun pystyy. Nyt olen jo tottunut enkä ajattele kokoajan, mutta välillä ahistaakin.
Komppaan tätä. Eka puoli vuotta ihmettelee tilannetta, kuin asuisi siskonsa kanssa. Toki parisänky jaetaan mutta peitto ei tietenkään "siskon" kanssa heilu. Ei edes kätellä, eikä "siskon" kanssa tietenkään edes halata. Siihen turtuu...
Itselläni lapsiluku täynnä ja piuhat poikki. Laskin että nelisen tonnia menee kuussa "siskoon" rahaa (olen siis varsin varakas). Alle 30v lapsia ei jaksa ja omanikäistä vapaata ja kunnollista naisseuraa ei varmaan tällainen äijä enää edes saa.
M47
Mihin menee neljä tonnia joka kuussa? Vaikka kävisin joka viikko kauneushoidoissa, ei siihen saa uppoamaan neljä tonnia.
Vierailija kirjoitti:
Mihin menee neljä tonnia joka kuussa? Vaikka kävisin joka viikko kauneushoidoissa, ei siihen saa uppoamaan neljä tonnia.
No en ole kytännyt. Vaimolla on rinnakkaiskortti luottokorttiini. Juoksevat kulut perheestä maksan myös. Vaimoni käy myös töissä eikä rahoita perheen elämää lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pitkää liittoa mutta miehistä O sen verran kokemusta että sanoisin jotta älä hyvä ihminen haihattele joutavia! Sinulla on unelmien parisuhde ja mies joita on vain harvalla. Ihan oikeasti.
Et tule saamaan etenkään keski-ikäisenä parisuhteeseen mitään kuumaa ja ihanaa adonista vaan tuollaiset miehet jahtaa kaksvitosia. Muut on sitten syystäkin sinkkuja, luonnehäiriöisiä (saattavat suostua sinua panemaan mutta samalla arvioivat mikä kaikki ulkonäössäsi on pielessä), alkoholisteja, varattuja pettäjiä jne.
Sinulla on sinua hyvin kohteleva mies joka vieläpä haluaa sinua: niitä on todella vaikea löytää nuorenakin, saati sitten yli nelikymppisenä kun ei ole kenenkään miehen ykkös tai edes kakkosvaihtoehto. Kyllä se niin on että kaikenikäiset vapaat miehet on keskimäärin kiinnostuneita max kolmikymppisistä. Olet vain nyt tottunut niin hyvään että elät vähän harhakuvitelmissa. Minä 40 + sinkkuna tiedän ruman totuuden.
Tämä.
Omalla kokemuksellani sanoisin lisäksi, että ihan hyvästä suhteesta ei kannata tai, vaan ainakin mennä terapiaan ja vaikka niille parisuhdeleireille.ensin. Eroon pitkästä suhteesta liittyy niin paljon monenlaista surua ja käytännön rasituksia, että ei siihen kannata pelkästään oman laimentuneen himon vuoksi lähteä. Lisäksi moni kaipaa takaisin, kun on saanut hetken pyöriä viettämässä jännää elämää sinkkuna, eikä se yleensä enää onnistu.
Sinulla on kuitenkin ilmeisen mukava mies, joka haluaa sinua, ja koska sinulla ei ole vaikkapa jatkuvaa vihaa tai muita murheita, jotka estävät hänen rakastamisensa ja vetovoiman palaamisen, kannataa unohtaa ajatus, että ruoho on muualla vihreämpää ja alkaa työstämään sitä omaa parisuhdetta ensin. ETENKIN jos on lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pitkää liittoa mutta miehistä O sen verran kokemusta että sanoisin jotta älä hyvä ihminen haihattele joutavia! Sinulla on unelmien parisuhde ja mies joita on vain harvalla. Ihan oikeasti.
Et tule saamaan etenkään keski-ikäisenä parisuhteeseen mitään kuumaa ja ihanaa adonista vaan tuollaiset miehet jahtaa kaksvitosia. Muut on sitten syystäkin sinkkuja, luonnehäiriöisiä (saattavat suostua sinua panemaan mutta samalla arvioivat mikä kaikki ulkonäössäsi on pielessä), alkoholisteja, varattuja pettäjiä jne.
Sinulla on sinua hyvin kohteleva mies joka vieläpä haluaa sinua: niitä on todella vaikea löytää nuorenakin, saati sitten yli nelikymppisenä kun ei ole kenenkään miehen ykkös tai edes kakkosvaihtoehto. Kyllä se niin on että kaikenikäiset vapaat miehet on keskimäärin kiinnostuneita max kolmikymppisistä. Olet vain nyt tottunut niin hyvään että elät vähän harhakuvitelmissa. Minä 40 + sinkkuna tiedän ruman totuuden.
Ei siihen intohimoon mutään kuumaa adonista tarvita. Ihan tavallinen mies on hyvä. Ja kyllä sellaisia löytyy joka iässä.
Löytyy, jos tavallinen 50+ mies kelpaa himojen herättäjäksi. Pitää vaan tiedostaa, että 40+ miehet ottaa toisella kierroksella 30-40-vuotiaan naisen.
M46 kirjoitti:
Naisena ja eronneena tässä ihmettelen: miksi sitten et itse eroa? Mikseivät miehet eroa, jos naisesta on tullut kylmä primadonna?
Itse ehdotin ap:lle terapiaa ja parisuhdeleirejä, jos ongelma on vain oma haluttomuus. Samaa ehdotan myös vastaavassa tilanteessa oleville miehille. Anna naiselle kaksi vaihtoehtoa: terapia (ja aktiivinen pyrkimys palauttaa hyvä seksielämä), tai ero.
Ja muuten: eron ottaminen puheeksi voi jo itsessään aiheittaa muutoksen, kun primadonna herää huomaamaan, että on menettämässä puolisonsa.
Ei seksin loppuminen pitkässä suhteessa ole mikään selviö, tämäkin on aihe, jota moni ei ymmärrä. Jos oma puoliso ei halua seksiä, se on erittäin painava syy hakea eroa.
Niin - jos ap päästät miehesi vapaalle eroamalla, biologia toimii siten että miehesi hakee naisia kategoriasta miehen ikä / 2 + 7. Eli 50v mies hakee naisia n. 32v
Ja myös löytää.
Sinulle kaava toimii toki toisinpäin eli (naisen ikä - 7) * 2 eli jos olet 40v, niin sinua katsovat miehet ovat n. 66v
Oletko tähän valmis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen intohimoon mutään kuumaa adonista tarvita. Ihan tavallinen mies on hyvä. Ja kyllä sellaisia löytyy joka iässä.
Löytyy, jos tavallinen 50+ mies kelpaa himojen herättäjäksi. Pitää vaan tiedostaa, että 40+ miehet ottaa toisella kierroksella 30-40-vuotiaan naisen.
Kun ei niitä noin vain oteta. Sitä paitsi osa 40+ miehistä menee vallan rakastumaan, ihan itsensä ikäiseen naiseen. SE on reaalimaailmaa. Ei tämän palstan jankutukset siitä että vain naisen iällä on väliä.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on eka suhteesi? Silloin kyllä ymmärrän tilannettasi, koska eihän sinulla ole vertailukohteita muista miehistä. Voisiko väliaikainen asumusero auttaa, saisit kokeilla yksin olemista.
Ja mies voisi etsiä nuoremman, jota seksikin kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei niitä noin vain oteta. Sitä paitsi osa 40+ miehistä menee vallan rakastumaan, ihan itsensä ikäiseen naiseen. SE on reaalimaailmaa. Ei tämän palstan jankutukset siitä että vain naisen iällä on väliä.
Maailma on täynnä 30+ vauvakuumeisia sinkkunaisia, jotka etsii sitoutumiskykyistä miestä. Ja ap:n mies on ilmiselvästi sellainen. SE on reaalimaailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos lähdet niin ei sit pidä katua jos miehesi ne nappaa jonkun nuoren. Monelle kavereilleni on näin käynyt. Noin nelikymppisillä miehillä riittää vientiä kun akateemisesti kouluttautuneilla naisilla alkaa kello tikittää.
En tajua, millä matematiikalla miehet nappaisivat tuosta vaan nuorempia naisua. Alle 55-vuotiaissa on miehiä enemmän. Johan nyt tilastoissa ja siellä kuuluisassa Prismassa näkyisi tämä trendi. Itse erosin viisikymppisenä ja hyvin on miesseuraa riittänyt. Nykyinen mies minua 6 vuotta nuorempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma on täynnä 30+ vauvakuumeisia sinkkunaisia, jotka etsii sitoutumiskykyistä miestä. Ja ap:n mies on ilmiselvästi sellainen. SE on reaalimaailmaa.
Kaikki 40+ miehet ei halua enää vauvarumbaan ottamaan mahdollisesti samaa riskiä siitä että seksi loppuu kun vauva on saatu. Osalla on jo isot lapset ja he näkevät tulevaisuudessaan ihan muita asioita kuin vaipanvaihtoa. Ihan oikeasti, voitte yrittää vaahdota nelikymppisille naisille hätää puseroon mutta se ei toimi. Kukaan ei saa uutta parisuhdetta halutessaan helpommin kuin nelikymppinen nainen.
Ja vaikka jotkut naiset täällä vaahtoavat taas sitä että hyviä yksilöitä ei ole tarjolla niin ei sekään pidä paikkaansa. Toki naisen itsensä pitää myös olla hyvä yksilö mutta jos on, kyllä riittää hyviä, itsensä ikäisiä miehiä. Jos on onnekas, kuten itse olen ollut, saattaa jopa kohdata elämänsä rakkauden vähän kypsemmällä iällä.
Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi väärän ihmisen kanssa, tai sovinnaiseen elämään, siihen että tekee vaan mitä kuuluu tehdä, tai pelkää mitä muut on mieltä. Jossain saattaa olla joku joka tekisi just sut todella onnelliseksi. Ja sinä hänet.
Ero ei kaduta, en palaisi siihen mihin jäätiin. Olisi pitänyt osata tehdä jotain aikaisemmin ettei olisi ajauduttu kuvailemaasi tilanteeseen. Jos ei puhuta ihan pelkästään fyysisestä vetovoimasta, niin omalla kohdalla tuntuu että halu kulkee yhdessä ihastus- ja rakkaustunteiden kanssa, ja kun rakkaus muuttuu sisarukselliseksi niin loppuu seksi.
Vierailija kirjoitti:
Niin - jos ap päästät miehesi vapaalle eroamalla, biologia toimii siten että miehesi hakee naisia kategoriasta miehen ikä / 2 + 7. Eli 50v mies hakee naisia n. 32v
Ja myös löytää.
Sinulle kaava toimii toki toisinpäin eli (naisen ikä - 7) * 2 eli jos olet 40v, niin sinua katsovat miehet ovat n. 66v
Oletko tähän valmis?
Oletko sinä valmis reaalielämään? Tilastojen mukaan miehet ovat keskimäärin hieman vaimojaan vanhempia, mutta tämä ikäero on keskimäärin kolme vuotta. Saattaa itku tulla, jos tuon kaavan kanssa lähtee riiuulle oikeuksiaan penäämään.
M46 kirjoitti:
Voisit sopia mulle
Toi on hyvä pointti että tunteeko itsensä yksinäiseksi jo siinä liitossa. Silloin on aika lähteä.