Jos kuolisit nyt kotiisi, kauanko arvelet, että kuluisi aikaa siihen, että joku alkaisi ihmetellä onko jotain vialla?
Kommentit (105)
Tämän kysymyksen olisi voinut rajata yksinasuville. Nyt kaikki vastaajat löytyvät lähes heti.
Asumme miesystäväni kanssa eri paikkakunnilla ja töitä pystyn tekemään etänä.
Uskon, että lähes parikin viikkoa voisi mennä. Kaikki ovat nykyään niin kiireisiä, eivätkä ihmiset ole sillä tavalla kontaktissa keskenään, että voisivat helposti kysellä toisiltaan onko joku nähnyt tavoittamattomissa olevaa henkilöä.
Voisi mennä vuosia. Ehkä joku huoltoyhtiön ihminen löytäisi joskus, kun haju leviäisi. Tai sitten ei koskaan. Perhettä ei ole, olen työtön.
Vierailija kirjoitti:
Olen 39-vuotias mieskoodari ja deadlinet on tavallisesti 6kk välein ja edellinen oli kolme vikkkoa sitten, joten 5kk menisi täällä maatuessa.
Sama juttu paitsi olen muutaman vuoden vanhempi. Tosin tänä aamuna olisin halunnut nukkua pidempään, niin jo asiakkaalla oli hätä ohjelmien kanssa aamutuimaan.
Eli ei kovin pitkään.
Tapaan siskon ja kummipojan tänään yhdeltä
Tällä hetkellä perhe kyllä heti huomaisi. Jos asuisin yksin niin työpaikalla kyllä heti huomattaisiin, jos en tulisi töihin ja tulisivat etsimään. Myös sisarukset ja äiti varmaan ihmettelisivät jos olisin monta päivää hiljaa Whatsapp ryhmässä
Maanantaina ihmeteltäisiin miksi en ole töissä. Tai viimeistään tiistaina (meillä on silloin tiimipalaveri, muutoin työ on itsenäistä etätyötä, joten maanantaina poissaoloa ei välttämättä edes huomattaisi). Sukulaiset alkaisivat ihmetellä asiaa ehkä viikon kuluttua viimeistään.
Vierailija kirjoitti:
Harrastetaan juuri seksiä miehen kanssa. Jos nyt kuolisin tähän sen alle ihan liikkumattomaksi ruumiiksi, niin varmaan se sitten aamulla sen huomaisi, kun en olekaan aamukahvia keittänyt.
Sormet putosivat näppäimiltä, ja hiiren kuulas heijastus katosi.....
Missä sun läppäri/ puhelin on???
Vierailija kirjoitti:
Tä on mun pahin pelkoni koska olen erakko enkä halua että rakas kissani jää ilman ruokaa. Varmaan parissa viikossa ruumiini alkaa haista.
Tunsin henkilön joka kuoli niin että kissa jäi yksin. Kaksi vuorokautta meni ennenkuin joku tuli ja tajusi tilanteen. Kuukautta myöhemmin kissalta putosi osa karvoituksesta, oli raukka niin stressaantunut. Sai kyllä karvat takaisin ja uuden kodin.
Muutama tunti. Puoliso tulisi laittamaan saunaa päälle tähän huoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastetaan juuri seksiä miehen kanssa. Jos nyt kuolisin tähän sen alle ihan liikkumattomaksi ruumiiksi, niin varmaan se sitten aamulla sen huomaisi, kun en olekaan aamukahvia keittänyt.
Tästä on pakko antaa 1/5. Edes kesken seksin ei voi poistua mammapalstalta.
Korkeintaan 1 vuorokausi. Asun yksin, läheiset soittavat joka päivä.
Muutaman tunnin kuluessa varmaan alkaisi puoliso ihmetellä, miksi nyhjään tässä huoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maanantaina töissä. Mutta ei nekään tietäisi kehen pitäisi ottaa yhteyttä tai miksi en ole töissä.
Käsittääkseni, työpaikoilla pitää olla työntekijän henkilötietojen yhteydessä, LÄHIMMÄN OMAISEN NIMI, ja omaisen yhteystiedot.
Jo siksikin, että töissä voi sattua vaikka minkälaisia työtapaturmia.
Joista omaisille tulee tiedottaa ja ilmoittaa heti, mikäli työntekijä on hengen vaarallisesti loukkaantunut.
Että lähimmät omaiset, kuten puoliso ja lapset, voivat käydä jättämässä
jäähyväiset puolisolle ja isålle.
Ei kyselleet omaisia kun työsopimus tehtiin.
Ehkä puoli tuntia tai pari tuntia. Mies on viereisessä huoneessa ja alkaisi ihmetellä miksi täällä huoneessa on hiljaista. Mutta varmaan hän huomaisi tai kuulisi kovan kolauksen kun rojahtaisin tuolilta alas ja näkisi heti..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni lähti käymään lähikaupassa (200m) eli max 15 minuuttia.
Onko miehesi katkokävelijä - vai miksi 200 metrin matkaan menee neljännestunti?
Oletko näitä joiden mielestä puolisokin kerkee pettää kauppareissulla kaupan kassan kanssa jos kaupassa käyntiin menee yli 15min, kun matkaan menee vaan minuutti pari mutta itse kauppaan menee 10min?
Tai jos työmatka kotiin kestää 5min pitempää, kuin normaalisti niin sen aikana on petetty jonkun kanssa?
En ehtisi mätänemään.
Perhe alkaisi aika nopeasti ihmettelemään, että mihin äiti meni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maanantaina töissä. Mutta ei nekään tietäisi kehen pitäisi ottaa yhteyttä tai miksi en ole töissä.
Käsittääkseni, työpaikoilla pitää olla työntekijän henkilötietojen yhteydessä, LÄHIMMÄN OMAISEN NIMI, ja omaisen yhteystiedot.
Jo siksikin, että töissä voi sattua vaikka minkälaisia työtapaturmia.
Joista omaisille tulee tiedottaa ja ilmoittaa heti, mikäli työntekijä on hengen vaarallisesti loukkaantunut.
Että lähimmät omaiset, kuten puoliso ja lapset, voivat käydä jättämässä
jäähyväiset puolisolle ja isålle.Ei kyselleet omaisia kun työsopimus tehtiin.
Yleensä sairaalasta ilmoittavat tuollaiset. Ja jos on kuollut töissä niin poliisi ilmoittaa kotia.
Ja jos ei ole tiedossa lähempien tietoja jos vievät sairaalaan ja olet siis elossa niin saavat kyllä selville poliisin kautta lähiomaisen tiedot jos sairaalalla ei niitä tietoja ole. Yleensä poliisi tulee paikan päälle kertomaan.
Töistä alettaisiin soitella sunnuntaina klo 14, kun miettisivät, että onko tuo unohtanut iltavuoron vai onko pomo merkannut listaan väärin. En tiedä, huolestuisivatko vai ajattelisivatko vain, että viikonloppu on venähtänyt eikä minua kiinnosta tulla töihin tai ilmoitella itsestäni. Keskiviikkona voisi äitini alkaa ihmetellä, kun en vastaa puhelimeen. Ehkä tulisivat torstaina soittamaan ovikelloa.
En tiedä todellakaan kuka oisi kiinnostunut minun olemassa olostani, ehkä haju rappukäytävävään sitten kun alkaa haisee.
Olen työkyvyttömyyseläkkeellä oleva sinkku mies 51v. Vanhemmat kuolleet ei sisaruksia ja ystäviin yhteydessä noin kerran pari viikossa. Välillä pidempi aika hiljaiseloa. Varmaan alkaisi naapurit jossain vaiheessa haistamaan rappukäytävään tulevaa hajua. Tietysti kun vastikkeet sitten maksamatta. Eiköhän joku koputtelisi ovea ja avaimella tulisi asuntoon.