Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko eronnut syystä, jota muiden on ollut vaikea sulattaa?

Vierailija
25.08.2023 |

Itse olen jättänyt hurmaavan unelmavävyn, joka oli myös alkoholisti. Äitini ei ymmärrä vuosia myöhemminkään, minkä vuoksi erosimme, eikä koskaan nähnyt hänessä mitään vikoja. Ei vaikka sai todistaa miehen kaatumista umpihumalassa siskontyttöni rippijuhlissa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan jää ihmettelemään muiden syitä eroon. Ennemmin ihmettelen miksi pysytään huonossa suhteessa? Mitä sellaisesta saa?

Vierailija
2/29 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin kumppanini tämän sairauden vuoksi. Sairaus muutti suhdetta niin paljon, että se  alkoi ottaa enemmän kuin se antoi. Vain kerran erehdyin töksäyttämään totuuden näin rehellisesti kaverini seurassa. Sittemmin opin selittämään asian hyväksyttävämmin sanankääntein ihmisille, jos se jostain syystä tulee puheeksi. Mutta totuus on, että jos hän olisi pysynyt terveenä, olisimme varmaan edelleen yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat taitavia kätkemään ongelmansa muilta ihmisiltä. Vain kodin seinien sisällä totuus paljastuu.

Vierailija
4/29 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavapiiri on ehkä vähän sulkeutunutta porukkaa, mutta kukaan ei ole ollut tilivelvollinen eronsa syistä. En ole ikinä keneltäkään kysynyt, miksi erositte.

Vierailija
5/29 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pettämistä oli asiasta tietävien vaikea sulattaa. Pari ystävyyssuhdetta meni sen takia poikki.  Mutta en halunnut alkaa valehtelemaankaan, kun ei uutta kumppania pystynyt muutenkaan selittämään.

Vierailija
6/29 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätin kumppanini tämän sairauden vuoksi. Sairaus muutti suhdetta niin paljon, että se  alkoi ottaa enemmän kuin se antoi. Vain kerran erehdyin töksäyttämään totuuden näin rehellisesti kaverini seurassa. Sittemmin opin selittämään asian hyväksyttävämmin sanankääntein ihmisille, jos se jostain syystä tulee puheeksi. Mutta totuus on, että jos hän olisi pysynyt terveenä, olisimme varmaan edelleen yhdessä.

Millä tavalla suhde muuttui?

Vierailija
7/29 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa tietää mikä tällainen sairaus on mikä saa hylkäämään toisen?

Vierailija
8/29 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkkinen kiinnostuksen herääminen samaa sukupuolta kohtaan eron syynä tuntuu nykyään olevan yleistä neljänkympin ylittäneillä.

Vierailija
9/29 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin taloudellisista syistä loppujen lopuksi. Herään töihin aamulla ja mies makaa sohvalla. Tulen kotiin mies makaa sohvalla. Ei tehnyt mitään jne. Vikan kerran, kun heräsin, niin ilmotin että suhde on ny loppu. Vuoden maksoin kaiken yksin eikä tyyppi tehnyt elettäkään, että ettis töitä tai tekemistä. EI olllut masentunut vaan laiska. Kauan kyllä jaksoinkin katsoa.

Kaverit sanoi, että eikö rakkaus mene kaiken edelle, että pienestä kyllä otit eron. No, kokeilkoot itse hoitaa kaikki asiat kahden edestä, kun yksinkin pärjään paremmin ja jää enemmän rahaa.

Vierailija
10/29 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtäkkinen kiinnostuksen herääminen samaa sukupuolta kohtaan eron syynä tuntuu nykyään olevan yleistä neljänkympin ylittäneillä.

Tämä muuten johtuu estrogeenitason laskusta. Monihan on lesboja ennen murrosikää.

Vierailija
11/29 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi selitellä miksi on eronnut. Itse en pahemmin selitellyt, totesin että mies lähti, mihin minä kodistani lähtisin. 

Vierailija
12/29 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samankaltainen tilanne kuin ap:llä, vakavia ongemia suhteessa, jotka eivät näy ulos koska mies osaa esiintyä asiallisesti.

Lähisukulaiset yrittivät a) puhua olemaan eroamatta b) syyllistivät ja pelotteluvat etten ehkä löydä uutta c) pitivät/osa pitää edelleen kauheana tekona, kun exä ei sentään ole tyyliin huumekuriiri tai muu rikollinen.

Kesti vuosia kerätä rohkeus lähteä.

Uudessa suhteessani olen ensi kertaa kokenut mitä on onnellinen ja terve parisuhde. Lievä katkeruus vaivaa yhä toisinaan siitä, etten saanut tukea erossa kaikkein lähimmiltäni, kun olisin tarvinnut.

Vierailija
13/29 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin taloudellisista syistä loppujen lopuksi. Herään töihin aamulla ja mies makaa sohvalla. Tulen kotiin mies makaa sohvalla. Ei tehnyt mitään jne. Vikan kerran, kun heräsin, niin ilmotin että suhde on ny loppu. Vuoden maksoin kaiken yksin eikä tyyppi tehnyt elettäkään, että ettis töitä tai tekemistä. EI olllut masentunut vaan laiska. Kauan kyllä jaksoinkin katsoa.

Kaverit sanoi, että eikö rakkaus mene kaiken edelle, että pienestä kyllä otit eron. No, kokeilkoot itse hoitaa kaikki asiat kahden edestä, kun yksinkin pärjään paremmin ja jää enemmän rahaa.

Tämähän on monille miehille ihan arkipäivää, vaan pysyvät suhteessa. Niin sen pimpan takia

Vierailija
14/29 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on monille miehille ihan arkipäivää, vaan pysyvät suhteessa. Niin sen pimpan takia

Kuka oikeasti pysyy parisuhteessa pimpan takia? Sulla ei taida olla ollut koko parisuhdetta.

Vierailija
15/29 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla suhde muuttui?

Merkittävin asia oli varmaan seksin pois jääminen. Monet muut hankaluudet olisi ehkä helpompi selvittää, jos seksuaalinen yhteys olisi säilynyt, mutta ilman sitä kaikki muu tuntuu paljon pahemmalta. Rakastajan sijaan oma rooli typistyi ymmärtäjäksi ja tukihenkilöksi, ja sellaista en parisuhteelta halua.

Vierailija
16/29 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän oli vaikea sulattaa sitä että erosin hänestä kun voin pahoin hänen kanssaan. Muilla ei ole ollut vaikeuksia ymmärtää.

Vierailija
17/29 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttavapiiri on ehkä vähän sulkeutunutta porukkaa, mutta kukaan ei ole ollut tilivelvollinen eronsa syistä. En ole ikinä keneltäkään kysynyt, miksi erositte.

Tämä onkin optimaalinen tilanne. Tärkeää on kuitenkin, että läheiset eivät tee oletuksia tai esim. hyysää jätettyä puolisoa, kun olettavat ettei ollut ns. pätevää syytä, tai ylipäätään pahoja ristiriitoja.

Vierailija
18/29 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nönnnönnönöö

Vierailija
19/29 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tervehdi humalaista. Ap:N äiti ilmeisesti itse alkoholisti.

Vierailija
20/29 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastuin kännykän ruudun välityksellä tiktok-muijaan, riitti 2 tämän kyseisen naisen tekemää tiktok-videota. Siihen loppui 16 vuoden yhdessäolo ex-vaimon kanssa.