Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä tilanteessa huomasit ensimmäisen kerran että olet tullut vanhaksi?

Vierailija
21.08.2023 |

Minkä ikäinen olit silloin?

Kommentit (190)

Vierailija
161/190 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viisikymppisenä ollut mitään kremppaa.Nyt kun olen 62 vuotias sen kyllä huomaa.Nivelrikko polvessa,lapsenlasten perässä juokseminen hidastuu.Ryppyjä ei paljon ole mutta naama on valahtanut alaspäin.

Vierailija
162/190 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en itse niin huomaa:), mutta ympäristö huomaa. Esim tänä aamuna eräs minua ehkä vanhempi tuntematon nainen sanoi minulle että uskallat pyörällä ajaa.....päässä välähti että tarkoittanee että olen liian vanha siihen:)......tai että kun olin samanikäisen 70 v ystäväni kanssa seisomassa pubissa ja kuuntelemassa musiikkia nuoren yleisön seassa ja tuolia tarjottiin......että sillee:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/190 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tajusin viettäväni perjantai-illan mieluiten kotona saunoen, karkkia syöden ja Hauskoja kotivideoita katsoen. Olin tällöin n. 11-13 v :D

t. pikkuvanha 29-vuotias

Vierailija
164/190 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenlapsen häissä.

Vierailija
165/190 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä 😅 

Mut missä tulee oleen vanhainkoti, jossa soi:

Lorna Shore

Motionless in White

Shadow of Intent

Bad Omens

Swallow The Sun 

Cattle Decapitation 

Insomnium 

Pendulum

Lamb of God

- jne jne......

Ihmettelee nainen 59v

Vierailija
166/190 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-kymppisenä kun hiukset harmaantui eikä enää luultu lapseksi kuten vuotta aikaisemmin.

Vierailija
167/190 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

45-vuotiaana kun oman ikäluokan naiset alkoivat näyttää mummoilta.

P.S. Totuus ei pala tulessakaan, joten mieti sitä sinä joka raportoit sen edellisen viestini.

Vähän sama juttu. Kävin luokkakokouksessa ja voi että kun kaikki muut näyttivät vanhoilta ja harmaantuneilta. En minä vaan. Näinhän siinä käy kun oman naaman näkee joka päivä peilistä mutta muita ei ole nähnyt kuin 30-v. sitten.

Vierailija
168/190 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla kun aamulla puin sukkia jalkaan seisaaltaan, niin vaikeaa oli, mutta vielä onnistui Olenko vanha, vaiko vain lihonut? Koitan nyt ensin vähän laihduttaa ja teen sitten lopullisen diagnoosin.

M60

Vierailija
169/190 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useassakin tilanteessa olen huomannut. Jossakin opiskelijariennoissa kun plus nelikymppisenä yritti sulautua menoon tuli vaan väistämättä täysin tätimäinen olo. Viisikymppisenä ei onneksi enää yhtään mikään ylimääräinen hengailu missään edes enää kiinnosta. Kotona viihtyy niin hyvin ettei sieltä juuri mihinkään halua lähteä. Joskus myös tarjottu esim. istumapaikkaa ja sen sellaista. 

Vierailija
170/190 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä 😅 

Mut missä tulee oleen vanhainkoti, jossa soi:

Lorna Shore

Motionless in White

Shadow of Intent

Bad Omens

Swallow The Sun 

Cattle Decapitation 

Insomnium 

Pendulum

Lamb of God

- jne jne......

Ihmettelee nainen 59v

No ihan missä vaan. Nykypäivänä esim. palvelutalossa itsenäisesti asuvilla on kuulokkeet, niillä moni kuuntelee musiikkia tai katsoo telkkaria. Kuulo nimittäin tahtoo heikentyä vanhana. Musiikkiahan ei ympäri vuorokauden soiteta missään. Välillä on musiikkituokioita tai konsertteja, joskus yhteislaulua. Turhaan tunnet huolta, koska sinulla on väärä käsitys siitä, mitä vanhustenhoito on. Sanot omaisille, mistä tykkäät, niin ne hommaa spotifyn ja siihen sopivat soittolistat.

Vierailija
171/190 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä ihan jo syntyessä tuli todettua että I'm too old for this shit.

Ikä tuli erikoisesti esiin asteittain.

30 mittariin, ja ei jaksanutkaan enää valvoa yötäpäivvä entiseen mallin.

40 mittariin, ja huomasi, että itkettää lukiessa, kunnes hommasi lukulasit.

50 mittariin, ja tuli todettua, että ei ole mitään järkeä ylipäätään olla edes olemassa.

Joten eiköhän ne ketarat siitä oikene, kun kroppa huomma, että mieli lähti jo.

Vierailija
172/190 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsenlapsen häissä.

Meidän mummo pääsee viikon kuluttua ensimmäisiin lapsenlapsihäihinsä ja hän on sentään jo 99-vuotias. 😆

Vierailija
173/190 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin jo ennen yhtätoista !

Vierailija
174/190 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jalka ei nouse yli metrin korkeuteen

Vierailija
175/190 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun tein uudet ennätykset niin yleisessä kuin ikämies- (+70) sarjoissa.

Vierailija
176/190 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumputtaessa piti alata vaihtamaan kättä.

Vierailija
177/190 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun tajusin, että esihenkilöni esihenkilön esihenkilö (korkea-arvoinen johtaja isossa firmassa siis) on nuorempi kuin minun lapseni. Olin silloin 58.

Vierailija
178/190 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyteen ja ulkonäköön liittyvät muutokset eivät ole saaneet minua tekemään johtopäätöksiä. Selvempiä vanhuuden ennusmerkkejä ovat

1) uusiin asioihin kohdistuvan kiinnostuksen (uteliaisuuden, innokkuuden) orastava hiipuminen 

- joskus kaikki vaikuttaa olevan nähty, luettu tai koettu 

- harmittavan harvoin löytyy jotain todella uutta, kiinnostavaa ja opettavaista - etsinnöistä huolimatta

- lomailu suuntautuu aiemmin hyviksi havaittuihin kohteisiin tai tapahtumiin, varma vanhuuden merkki

- en ole muuttunut negatiiviseksi, mutta aiempien vuosikymmenten intoa on vaikeaa saada aikaiseksi

2) seuran valikointi on tarkempaa

3) kulttuurin ja viihteen valikointi on tarkempaa

4) ärsyttää melusaaste ja normaalin (?) dynamiikan puute

- radion ja television tehosteäänet sekä mainokset, kirkonpolttomusiikki, tivolit, huvipuistot, jäähallit ja messut

* aivan apinameininkiä, ei pysty

- kyvyttömyys pysyä asiassa, vouhkaaminen, joka paikkaan leviävä ADHD-meininki

- julkisessa tilassa tai liikennevälineessä kovaan ääneen huutavat tai puhuvat ihmiset (ei alle 12 v)

Vierailija
179/190 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksittäiset kulmakarvat villiintyy kasvamaan pitkiksi.

Vierailija
180/190 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun syväkyykky ei enää ollut luonteva lepoasento. Tätä joudutti nilkan murtuma n. 40-vuotiaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän