Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä tilanteessa huomasit ensimmäisen kerran että olet tullut vanhaksi?

Vierailija
21.08.2023 |

Minkä ikäinen olit silloin?

Kommentit (222)

Vierailija
201/222 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutut opiskelukaverit lähtivät yliopistosta. Minä jäin vielä 25-vuotiaana.

Vierailija
202/222 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista ikää, mutta lääkärien etunimet alkoivat olla Aleksia, Tuukkaa, Joonasta jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/222 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

18vuotiaana sai luvan ostaa alkosta!!!

Vierailija
204/222 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee mieli mäkättää vähäpukeisille nuorille joiden paikat vilkkuu että äkkiä kotiin siitä laittamaan vaatetta päälle. 

Vierailija
205/222 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen jälkeen kun täytin 59. Vanhenin lähes samantien 10 vuotta. Mikään ei ole sen jälkeen ollut entisellään. Olen niin loppu ja väsynyt, että en usko jaksavani enää pitkään. 

Nauti 😍😍😍🥰🥰🥰😘😘😘

Vierailija
206/222 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tv:stä tuli  kiinnostava elokuva joka alkoi kello 23. En jaksanut valvoa siihen asti. 

Vierailija
207/222 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku soittaa yhdeksän jälkeen illalla,se tarkoittaa pahoja uutisia.

Rakko ei tyhjene enää kunnolla,vaikka kuinka pinnistää niin viimeiset tipat tulee pikkareihin.

Tupakalla ei pääse enää kyykkyyn muttei jaksa seistäkään ja on hankalaa,ellei ole tuolia lähellä (arvatkaapa muuten monta kertaa olen lopettanut!).

Normalissa tunnistaa hammastahnan ja ripsivärin,muttei juuri muuta.

Vaikka Crocsit ovat rumat ne ovat niin mahdottoman mukavat.

T.47v

Vierailija
208/222 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin päälle 40 kun firmamme talvitapahtumassa paikallisen jääkiekkojoukkueen (liigajoukkue) pelaaja oli kutsuttu käymään ja suorittamaan lapsille arvontaa. Katsoin että tuohan on ihan lapsi, voisi olla vaikka oma poika :-)))))

Vierailija
209/222 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusikymppisenä lopetin rakkaan moottoripyöräharrastuksen. Ei näe kunnolla vaikka lasit, refleksit hidastuneet eikä pääkään käänny enää kuin pöllöllä konsanaan, selkä puutuu kädet puutuu ja kaikki puutuu, ei kestä kylmää, ei kestä kuumaa ja kun on toi sohvakin himassa. Päätin myydä kaluston pois kun vielä hengissä !

Vierailija
210/222 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täytin 50 ja tajusin etten ole enää nelikymppinen😭.

Vierailija
211/222 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen pystyi aamuerektion aikana ripustamaan täyden vesiämpärin "kahvaan" Enää ei pysty kun polvet ei kestä !

Vierailija
212/222 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset katosi yhtäkkiä nyt 48 vee mikäli on pysyvää, omalla äidillä lähtenyt vasta 56 niin en ajatellut et näin aikaisin.

Vierailija
213/222 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksoin Raskasta Joulua konsertin  pehmeiden penkkien takia mutta kun yleisö usutettiin ylös ja heiluttamaan käsiä,en pystynyt.  Selkää särki ja olkapäitä särki.

En todellakaan voisi enää seistä festareilla lavan edessä ja heiluttaa sytkää!

Vierailija
214/222 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieleltäni olen ollut aina erilainen ja vanhempi kuin muut. Nyt vajaa 50 vee. Edelleen ihmettelen monien aikuisten lapsellista käytöstä.

Toi on kyllä harmi. Tunnen monia ns. "vanhoja sieluja". Olleet kuin heinäseipään nielleitä jo lukioikäisinä. Elämässä tarvitaan leikkiä ja "lapsenmieltä". Leikki ja lapsellisuus on luovuuden suuri lähde. Se ei sulje pois millään tapaa vastuuntuntoa ja järkevyyttä.

Tuosta ei kuitenkaan voi vetää johtopäätöksiä siihen, että vanhat sielut olisivat kaikki seipään nielleitä. Itse olen aina ollut vanha sielu, mutta myös lapsenomainen heittäytyjä ja hassuttelija. Omalla kohdallani se vanhasieluus näyttäytyy enemmän taipumuksessa pohdiskeluun, mielenkiinnon kohteissa ja mummoharrastuksissa.

Ihmettelen kyllä joidenkin lapsellista käytöstä, mutta itselle se sana merkitsee juuri tuota vastuunkannon puutetta ja kyvyttömyyttä oppia esim. asioiden ennakointia, ei leikkimielisyyttä. Lapsenmielisyys ja vanhasieluisuus eivät todellakaan ole automaattisesti keskenään ristiriidassa, vaikka oma kokemuksesi näin kertookin. 

Itse huomaan olevani "vanha" lähinnä rypyistä, koska olen aina ollut outo sekoitus mummokarkkeja ja sellaista suussa pirskahtelevaa fizzpop-tikkaria.

Vierailija
215/222 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytän tänä vuonna 60 vuotta. Olen viimeisen vuoden aikana rupsahtanut

Olen todella järkyttynyt miten olen vanhentunut aivan viimeisen vuoden aikana. Olen aina ollut nuorekas ja edelleen minulle sanotaan, että näytän 50-vuotiaalta. Olen aina kokenut itseni nuoreksi. Nyt on sanottava, että senioriteetti on lähempänä kuin ikinä. Olen syvästi järkyttynyt. Olen aidosti tulossa vanhaksi.

Tämä! Minä täytän 60v ensi vuonna ja nyt vuoden sisällä olen tuntenut itseni vanhaksi perheen parissa, töissä, lenkillä, kaupassa ja lääkärissä. 

Lapset on reilu kolmekymppisiä, enkä yhtäkkiä jaksa heidän seuraansa kovin pitkään. Liian erilaiset unirytmit ja jutut. Töissä suurin osa on parikymppisiä tytönheitukoita. 

Lenkillä en jaksa enää reipasta vauhtia ja polviin/lonkkiin sattuu. 

Kaupassa nuoremmat kävelee päin ja kaikki lääkärit on minua paljon nuorempia.

Tämä 59-60- ikävuoden taite on kamala. Vielä 50- vuotta täyttäessäni mikään ei tuntunut miltään. Koin itseni nuorekkaaksi. Nyt kun täytän 60 v vielä tämän vuoden aikana, tilanne on täysin erilainen. Ikä näkyy, ikä tuntuu ja ikä painaa. Ja se fakta, ettei tästä enää ikinä nuorennuta.

50-vee ei tuntunut missään; matkusteltiin balit ja vietnamit ja nautittiin, syötiin ulkona ja istuttiin iltaa terdeillä.

60 + käytiin aurinkorannikolla, ihan vaan tuttuja moikkaamassa. Molemmat iha loppu kun kotiin päästiin ja oltiin sitä mieltä että ei enää ikinä. Ainakaan tuonne. Samalla hiipi mieleen ajatus, että mitenkähän sitä toipuisi jostain Hel-Bangokok-Chiang Mai-lennosta ja osaisiko sitä enää nauttia seikkailla siellä? Vai onko nyt reissut reissattu? En ala.

Samalla huomasin että olin muuttunut näkymättömäksi, tai ainakin turhakkeeksi. Nuoret tarjoilijat ja baarikypparit ihmettelee suuresti mielessään, että minkä takia herrajesta tuon ikäinen enää poistuu jostain palveluasunnostaan yhtään mihinkään? Eikö niillä ole niissä jotain asukastiloja missä voi yhdessä kattoa telkkaria?? Olemme siis 62v.

En sano että saadaan huonoa palvelua, mutta sukupolvien kuilu on ammottava.

Välillä naurattaa ja välillä vituttaa. 
Vanheneminen on joka tapauksessa ihan -itun paskamaista, ihan aina!

Vierailija
216/222 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en päässyt rappusia ylös ilman kaidetta.

N62

Vierailija
217/222 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun näkee puolialastoman nuoren miehen ja miettii että eikö tuon tule vilu näillä keleillä. Pistäisi nyt jotain pitkää paitaa ja housua päälleen.

Mulla tulee tätinaisen ajatukset päähän ja tekee mieli huudella törkeyksiä. Vanhuuden merkki tämäkin. En mä nuorena ollut näin härski.

N44

Kun näkee puolialastoman nuoren miehen ja miettii että eikö tuon tule vilu näillä keleillä. Pistäisi nyt jotain pitkää paitaa ja housua päälleen.

Tuo on paras!1

Joo oon vanha enkä ossaa lainata 

Vierailija
218/222 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

47 v: Kun hyvät yöunet loppuvat siihen, että joku paikka on puutunut tai jumissa liiasta makaamisesta. Ei tämä ennen tällaista ollut.

Vierailija
219/222 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kävelee äijäköörin ohi ja ne käyttäytyy neutraalisti.

Vierailija
220/222 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 vuotiaana kun kummassakin olkapäässä diagnosoitu nivelrikko ja toisessa myös kietäjäkalvosinoireyhtymä. Sinne asti sai treenata ilman vaurioita salilla.