Missä tilanteessa huomasit ensimmäisen kerran että olet tullut vanhaksi?
Kommentit (190)
Muna ei noussu kaupan kassalla enää pystyyn.
Kun aloin pelätä, että kohta joudun johonkin hoitokotiin, jossa soitetaan humppaa ja jotain heili Tammerkosken sillalla -biisejä.
Deep Purple
Black Sabbath
Judas Priest
Iron Maiden
Dio
UFO
Thin Lizzy
Missä on vanhainkoti, jossa soi nämä. N 62
45-vuotiaana kun oman ikäluokan naiset alkoivat näyttää mummoilta.
P.S. Totuus ei pala tulessakaan, joten mieti sitä sinä joka raportoit sen edellisen viestini.
Lukion bileitten jatkoilla mirkkua saatellessa viikonloppuna.
M53
Olen pian nelikymppinen nainen, tähän mennessä tapahtunutta: kiinnostuminen esim politiikasta hieman huolestuttaa. Arvioin tosi huonosti myös ihmisten ikiä, eli suurin osa ihmisistä vaikuttaa jotenkin tosi nuorilta! Univelkaa ei enää kestä, vaan nukkuminen menee nykyään tarvittaessa aivan kaiken edelle. Sit muistan miten silloin nuorena ei esim säällä ollut mitään väliä ikinä kun oli kaveririennoista kysymys, jotenki tosi tylsää kun tollaset asiat nykyään merkkaa, että tietää pukeutua säähän sopivasti jne :D en silti ole jumahtanut tuntemaan tai näyttämään mitenkään vanhalta, lähinnä toi pääkoppa vaan on hieman asetuksiltaan muuttunut, muttei se ole kaikessa ollenkaan huono asia!
Vierailija kirjoitti:
Kun näkee puolialastoman nuoren miehen ja miettii että eikö tuon tule vilu näillä keleillä. Pistäisi nyt jotain pitkää paitaa ja housua päälleen.
Kiitos nauruista 🤣😂🤣😂
Kun piti hankkia lukulasit 46-v. Kun tuli vaihdevuodet 49v
Täytän tänä vuonna 60 vuotta. Olen viimeisen vuoden aikana rupsahtanut
Olen todella järkyttynyt miten olen vanhentunut aivan viimeisen vuoden aikana. Olen aina ollut nuorekas ja edelleen minulle sanotaan, että näytän 50-vuotiaalta. Olen aina kokenut itseni nuoreksi. Nyt on sanottava, että senioriteetti on lähempänä kuin ikinä. Olen syvästi järkyttynyt. Olen aidosti tulossa vanhaksi.
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä huomannut. N65
Hyvä sie. Olen samanikäinen ja kyllä olen huomannut, että en ole yhtä notkea kuin parikymppisenä. Tarttis varmaan tehdä jotain muutakin kuin lenkkeillä.
N65
Alle viisikymppisenä kun en enää pysynyt 5 vuotta nuoremman tuttavan kävelyvauhdissa. Pari vuotta myöhemmin sairaalareissulla kun nuori lääkäri ei tuntunut uskovan, että ymmärrän, mitä hänen kysymyksensä tarkoitti ja tiesin varmasti, etten ole kaatunut, vaikka jalan vamma olisi sopinut kaatumiseen.
Näin vanhoja luokkakavereitani, viimeksi oltiin nähty siloposkina lakkiaisissa. Jestas, he olivat vanhan näköisiä keski-ikäistyviä setiä ja tätejä. Siis sekä rumilla, että hyvännäköisillä oli selvästi jo ikääntymisen merkkejä, ei toki mitään selviä kumaraselkiä ja rollaattoreja, mutta kyllä huomasi, että elämää on jo eletty
Omaa vanhenemistani ei samalla tavalla huomaa, mutta siinä tajusin, että tuskinpa itsekään miltään tsirbulalta enää näytän
Ollaan siis 37
Kaksi asiaa:
- lattialla istuminen on ikävää ja siellä istuminen pidempään tuntuu kuin olisi jokainen lihas, nivel ja luu kipeytynyt
- kun huomasin, paljonko milleniumista on aikaa ja olin jo silloin työelämässä, kun tehtiin näitä Y2K-päivityksiä tietokoneisiin ja pelättiin, että suunnilleen lentokoneet tippuu. Realismia on se, että nyt on milleniumista saman verran aikaa kuin mun syntymästä vuoteen 1950. Eli esihistoriaan....
Hain työtä, otin yhteyttä työnantajaan. Luulin olevani pätevä ja kokenut juuri siihen työhän, mutta toisin kävi. Mies luurin toisessa päässä sanoi, että kuinka kehtaat hakea paikkaa, johon tarvitaan nuorta ja dynaamista ihmistä. Oli 43 vuotias. Olin nähnyt miehen, joka piti minua vanhana, mutta tuskin hän oli minua nuorempi. Onko yli 40 vuotias nainen vanha?
Kun finnit eivät enää ole naamassa ongelma vaan kaikenlaiset rasvaluomet, maksaläiskät, lisääntynyt karvoitus, rypyistä nyt puhumattakaan!
N50
Jalat on raskaat ja käveleminen työlästä nyt 67-vuotiaana. Muutama vuosi sitten vielä pyöräilin kilometritolkulla.
Olen ihan sama nuori 54v kuin aina ennenkin, maailma vaan muuttuu huonommaksi ympärilläni.
Ajatellaan vaikka nilkkasukkien laadun katastrofaalista romahdusta viime vuosina. Vuosikymmen sitten halvatkin markettisukat sujahtivat seisaaltaan jalkaan noin vaan, nykysukkia laittaessa joutuu istumaan alas että ne saa päälle ja pois. Järkyttävää laadusta säästämistä, oletan.
Kännykkäkameratkin ovat kehnoja. Tytär joskus ottaa minusta kuvia ja jotenkin se kuva vääristyy oudosti saaden minut näyttämään huonoryhtiseltä, väsyneeltä akalta. Filmiaikaan kuvat sentään olivat onnistuneita.
Mihin tämä maailma on menossa, kysynpähän vaan!?
Vierailija kirjoitti:
Täytän tänä vuonna 60 vuotta. Olen viimeisen vuoden aikana rupsahtanut
Olen todella järkyttynyt miten olen vanhentunut aivan viimeisen vuoden aikana. Olen aina ollut nuorekas ja edelleen minulle sanotaan, että näytän 50-vuotiaalta. Olen aina kokenut itseni nuoreksi. Nyt on sanottava, että senioriteetti on lähempänä kuin ikinä. Olen syvästi järkyttynyt. Olen aidosti tulossa vanhaksi.
Tämä! Minä täytän 60v ensi vuonna ja nyt vuoden sisällä olen tuntenut itseni vanhaksi perheen parissa, töissä, lenkillä, kaupassa ja lääkärissä.
Lapset on reilu kolmekymppisiä, enkä yhtäkkiä jaksa heidän seuraansa kovin pitkään. Liian erilaiset unirytmit ja jutut. Töissä suurin osa on parikymppisiä tytönheitukoita.
Lenkillä en jaksa enää reipasta vauhtia ja polviin/lonkkiin sattuu.
Kaupassa nuoremmat kävelee päin ja kaikki lääkärit on minua paljon nuorempia.
Silloin tunsin itseni vanhaksi, kun jokin nuori pojankloppi kommentoi baarissa minua mummoksi. Olin n. 50-vuotias.
Ei ollut kuin 2 vuotta siitä, kun joku nuorempi mies totesi minun olevan baarin vetävin ja tyylikkäin nainen…
Eli rupsahdin kait kahdessa vuodessa mummoksi. Se tuntui Tosi pahalta 😬😂😢.
M
Englanninkieliset sanat ei mene hetkessä päähän. Interference on tämän viikon kompastuskivi. Interferenceinterferenceinterference...
Puhumattakaan kielistä, joita on lukenut vasta 15 vuotta.
N63