Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä tilanteessa huomasit ensimmäisen kerran että olet tullut vanhaksi?

Vierailija
21.08.2023 |

Minkä ikäinen olit silloin?

Kommentit (190)

Vierailija
81/190 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies.

Kun täytin 30 iski ikäkriisi ja ajattelin että elämän loppupuoli oli jo alkamassa.

Viisikymppisenä tapasin nykyisen puolisoni, minua paljon nuoremman ja tunsin itsenikin jälleen nuoreksi, hänelle siitä suuri kiitos!.

Nyt olen 72 ja tunnen itseni henkisesti kolmekymppiseksi. Ikä on vain numero ja itsensä vanhaksi tunteminen on

usein vain korvien välissä. En tarkoita tätä kaikkien kohdalla, mutta positiivinen mieli auttaa ainakin henkisesti moneen ongelmaan.

Loppu tulee sitten aikanaan kun on tullakseen mutta siitä murehtiminen ei auta yhtään vaan pahentaa.

Sairaalaankin olen joutunut aivoinfarktin ja diabeteksen takia mutta lääkärit ja hoitajat ihannoivat positiivista asennettani ja ehkä juuri sen vuoksi

sainkin hieman "parempaa" hoitoa (ainakin henkisesti). 

Elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa...

Voi ei just tuonkaltaisia vanhuksia on paljon sit jotka kuvittelee että kaikkia nuoria naisia kiinnostaa kurttukaulat ja pälvikaljut🤣👍

Sä et ainakaan kiinnostaa ketään.

Vierailija
82/190 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 50. Muutuin "näkymättömäksi" 

Näin siinä käy. Ei käänny enää ohikävellessä vastakkaisen sukupuolen päät perään. Sitä on vain sellainen hahmo liikenteessä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/190 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinkohan lähennellyt 60v kun polvi alkoi vaivata, ajattelin vain johtuvan rasitukseata, olin välillä työtön ja välillä puoli vuotta töissä, sitten kerran menin työttömien terveystarkastukseen ja valitin polvea, otettiin röntgen kuvat, nivelrikko. olin kuitenkin eläkkeelle asti liiton rahalla. Nykyään 66v on jotenkin vanha olo enkä viitti käydä kun kaupassa ja pakollisissa menoissa.

Vierailija
84/190 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mäkkärin myyjä kysyi tyttäreltä "mitä sulle?" Ja minulta "mitä teille?" 

Vierailija
85/190 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä tämä sääliitvä kommenttisi liittyy heidän onneliseen elämäänsä???

Oletko vain kateellinen kun omat asiasi eivät ole hyvin. Ole rauhassa, tuo mies ei tule sinua ikinä vikittelemään, hänellä on paljon parempi rakastava puoliso.

Onko luetun ymmärtämisessä jotain vikaa, niinkuin tuntuu nykyään teillä koulutytöillä nykyään olevan.

Vierailija
86/190 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hyppäsin nelikymppisenä muka ketterästi 1 metrin pudotuksen betonikiveykselle. - Jousitusta ei ollutkaan :(

Vierailija
87/190 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä joku aika sitten, esimiehenä sanoi - Olet muita vanhempi , kuin me muut, väsyt helmommin-. Hän on itse mua pari vuotta nuorempi ja on useampi suunnilleen saman ikäisiä,

Vierailija
88/190 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieleltäni olen ollut aina erilainen ja vanhempi kuin muut. Nyt vajaa 50 vee. Edelleen ihmettelen monien aikuisten lapsellista käytöstä.

Toi on kyllä harmi. Tunnen monia ns. "vanhoja sieluja". Olleet kuin heinäseipään nielleitä jo lukioikäisinä. Elämässä tarvitaan leikkiä ja "lapsenmieltä". Leikki ja lapsellisuus on luovuuden suuri lähde. Se ei sulje pois millään tapaa vastuuntuntoa ja järkevyyttä.

Maharishi Mahesh Yogi, TM-guru, oli mitä ilmeisimmin melko "vanha sielu", koska hindujen merkittävimpiin hengellisiin johtajiin kuuluva silloinen Shankaraatshaarya , monistisen (tarkemmin: ei-dualistisen) advaita-vedaanta -koulukunnan nokkamies, valitsi hänet yrittämään levittää yksinkertaista mutta tehokasta meditaatiotekniikkaa koko Tellukselle. Oman TM-opettajani mukaan M. oli käytökseltään kuin pikkupoika. Kun spirituaalinen evoluutio saavuttaa yksilössä huippunsa, hän tajuaa erityisen selvästi ettei biologisella elämällä oikeastaan ole juuri muuta tarkoitusta kuin itsensä (siis biologisen elämän) tekeminen tarpeettomaksi yksilön osalta.

Vierailija
89/190 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä tämä sääliitvä kommenttisi liittyy heidän onneliseen elämäänsä???

Oletko vain kateellinen kun omat asiasi eivät ole hyvin. Ole rauhassa, tuo mies ei tule sinua ikinä vikittelemään, hänellä on paljon parempi rakastava puoliso.

Onko luetun ymmärtämisessä jotain vikaa, niinkuin tuntuu nykyään teillä koulutytöillä nykyään olevan.

Jotenkin meni sekaisi nää kommentit mutta tää kuuluu tähän sutkaukseen

Voi ei just tuonkaltaisia vanhuksia on paljon sit jotka kuvittelee että kaikkia nuoria naisia kiinnostaa kurttukaulat ja pälvikaljut🤣👍

Vierailija
90/190 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun todellinen itsesi, sielu, or whatever, on ikuinen, syntymätön ja kuolematon. Vain fyysinen keho kuluttaa kromosomien telomeerit loppuun, jolloin sen kyky vastustaa entropiaa lakkaa lopullisesti. Hindujen "Uusi testamentti", Bhagavad-giitaa eli Herran (= Krishnan) laulu, toteaa mm. näin:

Ei ole koskaan ollut aikaa, jolloin minä tai sinä tai nämä ruhtinaat eivät olisi olleet olemassa. Sellaista aikaa ei tulekaan, että me lakkaisimme olemasta. Aivan samoin kuin inkarnoituva olemus [dehī] kulkee lapsuuden, nuoruuden ja vanhuuden kautta, samoin se myös siirtyy toiseen kehoon. Viisas ei tällaisesta innostu. Oi Arjuna, fyysiset asiat, jotka tuottavat kylmää ja kuumaa, nautintoa ja tuskaa, tulevat ja menevät sitten ohi. Ne ovat ohimeneviä, joten opettele sietämään niitä, oi Bhārata [Arjuna]. Oi sinä parhain ihmisistä, viisaat, joille onni ja onnettomuus ovat yhtä ja samaa, eivät järkyty näistä, koska he (viisaat) kuuluvat ikuisen elämän piiriin [amritattvaan]. (2.12–15)

-----

Ruumiissa asuja hylkää kuluneen kehonsa ja pukeutuu uuteen aivan samalla tavoin kuin joku vaihtaa kuluneen vaatteensa uuteen. Aseet eivät voi sitä vahingoittaa, eikä tuli polttaa. Vesi ei sitä kastele, eikä tuuli kuivata. Sitä ei voi leikata tai polttaa, kastella tai kuivata. Se on ikuinen, kaiken kestävä, pysyvä, liikkumaton ja alkuperäinen. Se on ilmentymätön, ei ajateltavissa oleva ja muuttumaton. Tämän tiedostaessasi sinun ei enää pitäisi surra. (2.22–25)

Ei minulta. x

Vierailija
91/190 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa, kun lääkäri oli minua huomattavasti nuorempi.

No just toi. Kun ne näyttää lukioikäisiltä.

Vierailija
92/190 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin näyttää tyttärelle miten äiti hyppää keinusta.  Jalat tärähti kipeästi ja selkää vihlaisi ikävästi. Olin 30-vee ja tajusin,että miun hyppimiset on nyt hypitty🙁.

Vierailija
93/190 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5-vuotiaana kun minut pakotettiin omanikäisten seuraan jotka riehuivat ja mekkaloivat ihan vain ääntä pitääkseen. Siitä lähtien olen aina kokenut olevani vanhempi kuin ikäni näyttää. Nyt olen 39 ja viihdyn parhaiten eläkeikäisten ihmisten kanssa. 

Hah! Mulla on tasan sama muisto tarhasta!

-toinen joka viihtyy paremmin huomattavasti vanhempien ihmisten kanssa

Vierailija
94/190 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luettelen jollekulle bändejä ja biisejä, eikä kuulijalla ole hajuakaan siitä, mistä puhun. Silloin olo tuntuu vanhusmaiselta.

Vierailija
95/190 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sain seurakunnalta onnittelukortin ja kutsun 80 vuotta täyttävien syntymäpäiville.

Vierailija
96/190 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täytin erään yhtiön lomaketta, ja piti laittaa rasti ruutuun, mitä etuutta hakemus koskee. Ja ainut oikea vaihtoehto oli: vanhuuseläke. Silloin iski totuus lujasti tajuntaan. Ikää oli 65 v.

Vierailija
97/190 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kun NRJ tai radio rock vaihtuu ylenaikaiseen ja merisäähän.

-Kylmät kädet Ry

Vierailija
98/190 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun luettelen jollekulle bändejä ja biisejä, eikä kuulijalla ole hajuakaan siitä, mistä puhun. Silloin olo tuntuu vanhusmaiselta.

Siis tää on niiiin totta. Porukat kattoo vähä kieroon ku on ihan fiiliksissä nirvanasta, 2 unlimitedistä jne

-Kylmät kädet Oy

Vierailija
99/190 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmikymppisenä kun löysin ekan harmaan hiuksen ja pigmenttiläiskiä kasvoista. Toisaalta jo sekin, että tajuaa, että ei ole enää joku kaksikymppinen nuori eli kulttuurimme ihanneiässä.

Vierailija
100/190 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen kommentti? Kerroin omasta onnellisesta elämästäni enkä kaipaa asiatonta kommenttia siihen.

Minulla on asiat kunnossa enkä kuvittele teistä nuorista  yhtään mitään. Olen ollut puolisoni kanssa onnellisesti  yhdessä  jo yli 22 vuotta.

Onkohan sinulla edes ikää noin paljon? En ymmärtänyt että vauva.fi tarkoittaa että täällä keskustelevat lapset.

Omat lapsenikin ovat nelikymppisiä ja heilläkin on lapsia. Mutta se ei tarkoita minun pitäisi tuntea itseni vanhaksi nuoria  naisia jahtaavaksi kaljupäiseksi kurtuksi jota en noilta ominaisuuksilta kuitenkaan ole.

No Suomi nousuun kyynisyydellä ja negatiivisilla aseteilla tai sitten positiivisilla ja iloisilla mielellä, se on jokaisen oma valinta iästä huolimatta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi