Jael, 28, on ollut selibaatissa yli kaksi vuotta
www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000009790103.html
Jutusta pisti silmään tällainen viisaus:
"Tätä nykyä Jael identifioituu demiseksuaaliksi. Demiseksuaalisuus tarkoittaa, että fyysisen yhteyden lisäksi seksin harrastamiseen kaipaa myös tunnetason yhteyttä."
Anteeksi, mutta eikös tämä seksin tunnetaso ole ns. normaalia? Miksi tällainen määrittely "demiseksuaalisuus"?
Aika usein tuossakin toistuu tämä "minä minä". Tokihan sitä selibaattiaan pitää sitten korostaa peniskakkujuhlilla ja haastatteluilla ip-lehdille?
Kommentit (304)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina tarvinut henkisen yhteyden kumppaniin, en osaisi kuvitellakaan harrastavani seksiä jonkun tuntemattoman kanssa tai sellaisen ihmisen kanssa joka ei olisi seurustelukumppani. En ymmärrä miksi tällekkin pitää olla oma määritelmänsä, eikö se ole normaalia että ei harrasteta seksiä kenen tahansa kanssa vain seksin vuoksi?
Vai onko yhden yön jutut niin normaalia nykyään, että pitää olla määritelmä ihmisille jotka eivät niitä harrasta?? Minulla on ollut vain kaksi seksikumppania, ja molemmat ovat olleet pitkiä parisuhteita, olenko nyt sitten demiseksuaali? Seksiä harrastettiin vasta muutaman kuukauden tuntemisen jälkeen, koska se tuntui väärältä ilman henkistä yhteyttä. Kavereistani tämä oli outoa ja viivyttelyä, minusta ja kumppaneistani vain järkevää.
N27
No on outoa, seksiä kuuluu harrastaa viimeistään kolmansilla treffeillä tai toiselta menee kiinnostus. Seuraavalla kerralla anna aikaisemmin.
Heh, kyllä tuo mies on 10 vuotta pysynyt mun kanssa vaikka "annoin" vasta parin kuukauden tuntemisen jälkeen. Romantiikka on kuollutta ilmeisesti aika monille, eikä intiimillä yhteydellä ole sama merkitys kaikille.
Vierailija kirjoitti:
"Muutama viikko sitten Jael piti ystävilleen selibaattijuhlat – siis bileet, jossa juhlistettiin Jaelin kahden vuoden selibaattia. Ensimmäiset selibaattijuhlat Jael piti vuonna 2022 ensimmäisen selibaattivuotensa jälkeen."
En ihan heti keksi mitään säälittävämpää...
Vaikuttaa aika itsekeskeiseltä ihmiseltä, jos pitää juhlistaa sitä mitä omalla seksielämällään tekee. Olisi häiritsevää saada kutsu vastaavanlaisiin juhliin. Samaan aikaan surullista ja naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina tarvinut henkisen yhteyden kumppaniin, en osaisi kuvitellakaan harrastavani seksiä jonkun tuntemattoman kanssa tai sellaisen ihmisen kanssa joka ei olisi seurustelukumppani. En ymmärrä miksi tällekkin pitää olla oma määritelmänsä, eikö se ole normaalia että ei harrasteta seksiä kenen tahansa kanssa vain seksin vuoksi?
Vai onko yhden yön jutut niin normaalia nykyään, että pitää olla määritelmä ihmisille jotka eivät niitä harrasta?? Minulla on ollut vain kaksi seksikumppania, ja molemmat ovat olleet pitkiä parisuhteita, olenko nyt sitten demiseksuaali? Seksiä harrastettiin vasta muutaman kuukauden tuntemisen jälkeen, koska se tuntui väärältä ilman henkistä yhteyttä. Kavereistani tämä oli outoa ja viivyttelyä, minusta ja kumppaneistani vain järkevää.
N27
Olet 27-vuotiaana naisena erittäin harvinaisessa sarjassa, jos sinulla on ollut vain 2 seksikumppania.
Ilmeisesti. Tapasin nykyisen kumppanini 17-vuotiaana, ja ollaan oltu siitä asti yhdessä. En kyllä tunne ketään muuta, joka olisi samanlaisessa tilanteessa kuin minä, kaverit valittaa kun parisuhteen muodostus on niin vaikeaa nykyään. Kun tavattiin minulla oli ollut 1 poikaystävä ennen häntä, ja poikaystävä oli neitsyt.
Monilla Perähikiän Persu-Perteillä tuo aika on vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtoseksi, anteeksi nyt vain, on hyvin usein huonoa. Nuorena tuli se "ihanuus" koettua useamman kerran. Enää ei kiinnosta se paska ja siksipä oma "selibaatti" on kestänyt yli 10 vuotta. Omat kädet riittää. Mitalia en tarvitse.
Kumma juttu, kun kaikilla naisilla kuitenkin tuntuu sinkkunakin olevan osaavia seksikumppaneita vaikka muille jakaa. Aina on jänniä tarinoita suihkuavista orgasmeista ja uskomattoman taitavista suuseksin antajista jne... Ja nämä nimenomaan sinkkuajoilta, ei todellakaan parisuhteesta.
Mulla on ollut irtosuhteiden kanssa sekä hyvää että huonoa seksiä. Kerroin tuossa aiemmin, että pari kuukautta eron jälkeen harrastin seksiä varatun miehen kanssa. Pelkkää seksiä eikä mitään sitoumuksia. Olemme vanhat tutut tässä asiassa. Meillä on seksi aina sujunut. Mies tyydyttää myös mut eikä ajattele vain itseään. Saattoi jäädä tuohon yhteen kertaa tai sitten ei. Sen näkee sitten.
Myös parisuhteessa olen saanut sehä hyvää että huonoa seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Monilla Perähikiän Persu-Perteillä tuo aika on vuosikymmeniä.
Siihen ei vaan vaadita mitään erityisosaamista, että näin tapahtuu. Tuollaisella 28-vuotiaalla Jaelilla täytyy olla todella hyvä itsekuri, että muka on noin pitkään harrastamatta seksiä ihan omaksi huvikseen. Tosin eihän hän ole ollut, mutta ajatellaan, että on.
Onhan se uutisen arvoista kun sinkkunainen onnistuu pitämään haarat kiinni kokonaiset kaksi vuotta. Heh, naisten ongelmat..
M40
Ehkä tuo nainen huomasi, ettei seksi tee elämästä välttämättä parempaa eikä huonompaa. Se vain on. Seksi voi olla iso ja saavuttamaton asia, jos sitä ei ole päässyt kokeilemaan tai sitä on ollut vain ihan vähän. Kun on tarpeeksi saanut, niin huomaa, ettei se ole mikään välttämättömyys, eikä edes tarpeellinen asia elämässä. Joskus se voi olla hyvä lisä, mutta itse en ainakaan jaksa enää mitään säännöllistä jyystämistä viikosta ja kuukaudesta toiseen. Ja olen mies.
Ei taitaisi kiinnostaa sosiaalisessa mediassa, jos miehet keskustelisivat, miten ovat olleet kaksi vuotta selibaatissa.
Tällainen on sitten ilmoitusluontoinen asia. Mitä tuo asia edes muita koskettaa.
Eiköhän se ole jokaisen yksityis asia ja tuskin sellaisesta on edes kukaan kiinnostunut.
Eikö ole enää muuta kirjoituksen aihetta.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se uutisen arvoista kun sinkkunainen onnistuu pitämään haarat kiinni kokonaiset kaksi vuotta. Heh, naisten ongelmat..
M40
Oon tosi typerää tuoda julki tuollaista asiaa.
Olisi laittanut julkisuuteen vaikka, että ei ole kanyt pask al la kahteen vuoteen.
2 vuotta jo ilman munaa, ohho! Tiukkaa taitaa tehdä, kun siitä oikein pitää uutisoinnin arvoinen juttu väsätä.
Vierailija kirjoitti:
2 vuotta jo ilman munaa, ohho! Tiukkaa taitaa tehdä, kun siitä oikein pitää uutisoinnin arvoinen juttu väsätä.
Niinhän hän jutussa kertoi, että kolmansia juhlia ei enää tule. Eli kohta taas Tinderissä ja miehiä tulee noin 20-30 kappaleen vuositahtia.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä suurempi osa ihmisistä on demiseksuaaleja, kuin ei ole. Itse voin harrastaa seksiä "muuten vain", mutta minullekin sitten se on aivan eri tasolla sellaisen kanssa, johon on syvempi tunneyhteys. Kyllä on taas hulluilua, että kahden vuoden selibaatissa on jotain erikoista. Taitaa olla enempikin seksiriippuvainen, kuin demiseksuaali toi Jael. A-a:ssakin vietetään vuosipäiviä ja leivotaan kakku, kun on oltu niin ja niin kauan juomatta.
Suurin osa ihmisistä EI ole demiseksuaaleja. Tiedän koska olen itse, enkä ole löytänyt yhtään demiä itselleni kumppaniksi. Vain alloja on tullut vastaan.
Vierailija kirjoitti:
N27
Demiseksuaali ei ole määritelmä ihmiselle, joka ei harrasta yhden illan juttuja. Esim. itsekään en niitä harrasta, mutta en silti ole demiseksuaali. Tunnen kyllä seksuaalista halua jo ennen suhteen syvenemistä, mihin meneekin yleensä kuukausia.
Mä oon semiseksuaali. Välillä haluan seksiä ja välillä en. Silleen semisti.
Vierailija kirjoitti:
N27
Toistetaan nyt sinullekin: demiseksuaalin määritelmä ei ole "henkilö joka ei harrasta yhdenillanjuttuja", vaan henkilö joka ei ei koe lainkaa seksuaalista halua toiseen ihmiseen ennen kuin syvällinen ja merkityksellinen tunneside on muodostunut.
Ja ei, se ei ole normaalia jos normaalilla tarkoitetaan yleisintä. Suurin osa ihmisistä voi kokea / kokee edes joskus seksuaalista vetoa hyvännäköiseen ihmiseen vaikka tunnesidettä ei vielä ole. Voi olla ettei ole koskaan hypännyt tuntemattoman kanssa sänkyyn eikä silti ole millään tavalla demi. Jos taas et ole koskaan kokenut vetoa henkilöön jonka kanssa sinulla ei ollut tunnesidettä, olet demi.
Demiseksuaalisuus ei ole mikään keksitty määritelmä, vaan meitä on aina ollut ja nyt meille on sana joka kuvailee sitä miten me tämän asian koemme. Olisipa ollut myös silloin kun minä olin nuori, luulin että minussa on jotain vialla kun ei kiinnostanut paneskella (ja kyllä, yhä edelleen on länsimaissa yleisempää paneskella kuin olla paneskelematta). Vihdoin kun sain sanat sille mitä olen, omakin olo helpottui ja nyt voin kertoa muillekin: olen aseksuaali, ja demi.
Vierailija kirjoitti:
Pääsenkö etusivulle koska olen ollut koko ikäni selibaatissa. Onkohan mullekin joku hieno termi olemassa? Tai on varmaan. Syrjäytynyt luuseri.
Selibaatti on vapaaehtoista. Sinä olet incel.
"Muutama viikko sitten Jael piti ystävilleen selibaattijuhlat – siis bileet, jossa juhlistettiin Jaelin kahden vuoden selibaattia. Ensimmäiset selibaattijuhlat Jael piti vuonna 2022 ensimmäisen selibaattivuotensa jälkeen."
En ihan heti keksi mitään säälittävämpää...