Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jael, 28, on ollut selibaatissa yli kaksi vuotta

Vierailija
20.08.2023 |

www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000009790103.html

Jutusta pisti silmään tällainen viisaus:

"Tätä nykyä Jael identifioituu demiseksuaaliksi. Demiseksuaalisuus tarkoittaa, että fyysisen yhteyden lisäksi seksin harrastamiseen kaipaa myös tunnetason yhteyttä."

Anteeksi, mutta eikös tämä seksin tunnetaso ole ns. normaalia? Miksi tällainen määrittely "demiseksuaalisuus"?

Aika usein tuossakin toistuu tämä "minä minä". Tokihan sitä selibaattiaan pitää sitten korostaa peniskakkujuhlilla ja haastatteluilla ip-lehdille?

Kommentit (304)

Vierailija
81/304 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutiskynnys ylittyy kun 28-vuotias epävakaa nainen ei ole saanut miestä sisäänsä 2 vuoteen? Eikö oikeasti ole mitään tärkeämpää tässä 3 maailmansodan ovensuulla?

Ilmeisesti se on olevinaan suurikin saavutus nykyajan panomaailmassa etenkin naisella. Miestä joka ollut koko elämänsä ilman taas ei noteeraa kukaan.

Niin montakohan juttua tässä vuosien varrella on tehty juurikin sinkuista miehistä? Aika hiton monta. Saat säkin soittaa.

Jos mielestäsi ikiselibaatissa eläneistä miehistä on tehty paljon juttuja, niin miten ihmeessä naiset kehtaa tulla näiden "jo 2 vuotta selibaatissa"-juttujensa kanssa elvistelemään. Eihän tuollainen ole yhtään mitään.

Eihän siinä ole mitään kiinnostavaa, jos ihminen, joka ei löydä kumppania, on selibaatissa. Eihän siinä ole mitään omaa valintaa, vaan luonnonvalintaa.

On myös hienoa, että tuodaan ilmi, että tällaisia ihmisiä on olemassa ja silloin muutkin voivat olla sellaisia, eikä siinä ole mitään väärää. Tämä on tärkeää muille demiseksuaaleille.

Ja antaahan tämä toivoa kaikille, jotka inhoavat nykyajan seksipainoitteista elämää ja toisten hyväksikäyttöä seksin suhteen.

Vierailija
82/304 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse erosin keväällä ja suhteessa oli ollut viimeksi seksiä vähän yli vuosi sitten. No pari kuukautta eron jälkeen otin yhteyttä vanhaan tuttuun ja hän varattuna miehenä tarttui heti syöttiin. Oli kiihkeää seksiä ja erittäin innolla mies tyydytti mut kielellä. Ei ollut vain hänen nautinnostaan kyse. Mies haluaisi tavata uudestaan ja kyseli onko mulla fantasioita. Ehkä tapaamme, ehkä emme. Itse olen kyllä katsellut erästä sinkkumiestä, mutta kun en tiedä onko mies lainkaan musta kiinnostunut. Enkä mä uskalla lähestyä.

Joskus tuntuu kuin nämä asiat kasautuisivat. - Osa meistä pääsee harrastamaan seksiä useammankin kumppanin kanssa, vaikka eläisi ja olisi ns. varattu.

Kun taas osa meistä elää ja on itsekseen enemmän ja vähemmän aktiivisesti etsien kumppania; tai ainoastaan  haaveksiin omasta kumppanista ja hänenen kanssaan olemisesta ja elämisestä.

Unelmoiden ellei seksistä, niin kuten minä enemmän kuin nimenomaisesti seksitä niin (naisen) läheisyydestä ja kosketuksesta ja asioiden jakamisesta.....

Onneksi on kavereita ja ystäviä mutta olisihan se yksi ja erityinenkin enemmän kuin kiva löytää ja kohdata. 

No mä olen se sinkku joka saattaa jäädä ilman uutta kumppania. En mä ole mitään kuuminta kuumaa enkä kelpaa monellekaan miehelle. Tuo varattu mies on komea ja hyväkroppainen vielä 60-vuotiaanakin. Meillä oli pientä juttua ennen hänen nykyistä kumppaniaan ja seksi meillä on aina toiminut erittäin hyvin. Mies vain tuolloin aikoinaan vierasti meidän ikäeroa eikä meistä koskaan tullut paria. Mä kun olen miestä 17 vuotta nuorempi. Miehen avopuoliso on hänen kanssaan hyvin samanikäinen. No joku vetovoima mussa kuitenkin on kun oli heti valmis seksiin mun kanssa ja haluaa lisää. Ehkä vähän jännitystä elämään ja nuorempaa naista. Ja mahdollisesti fantasioiden toteuttamista kun sellaisista kerran multa kyseli ja kertoi oman fantasiansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/304 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Artikkelin kuvituskuvassa Jael kannattelee siittimen muotoon leivottua kakkua, joka viestii iloisesta ja luonnollisesta suhtautumisesta myös seksuaaliasioihin.

Aikoinaan iltapäivälehdet julkaisivat kuvitettuja uutisia leipomoista ja koditorioista eri puolilta maailmaa, useimmiten Saksasta, jotka valmistivat vastaavia tuotteita. Useimmiten siittimen muotoon leivottuja, mutta joskus myös vaginaa esittäviä leivonnaisia.

Vierailija
84/304 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Artikkelin kuvituskuvassa Jael kannattelee siittimen muotoon leivottua kakkua, joka viestii iloisesta ja luonnollisesta suhtautumisesta myös seksuaaliasioihin.

Aikoinaan iltapäivälehdet julkaisivat kuvitettuja uutisia leipomoista ja koditorioista eri puolilta maailmaa, useimmiten Saksasta, jotka valmistivat vastaavia tuotteita. Useimmiten siittimen muotoon leivottuja, mutta joskus myös vaginaa esittäviä leivonnaisia.

Kyllä ennen oli asiat niin paljon paremmin kun ei ollut meetoota ja muuta seksuaalikielteistä rummutusta!

Vierailija
85/304 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana! Tuollaisia rennon hauskoja leivonnaisia ja miksipä ei muutakin tarjottavaa soisi näkyvän useammin erilaisissa juhlissa ja arjen piristäjänä!

Näin se vain on! Rippijuhlat, häät ja hautajaiset muuttuisivat kuin taikaiskusta rennommiksi kun olisi tuollasia iloisia tarjottavia.

Vierailija
86/304 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakku on aivan ihana! Erityisesti vaaleapunaisista suonista kekseliäisyyspisteet!

Vierailija
87/304 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nami nami, omnomnom! Pippelikakun kuorrute vihjaa onnistuneeseen anaaliyhdyntään ulosteen ja siemennesteen värisine kreemeineen.

Vierailija
88/304 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut selibaatissa 9,5 vuotta. Olen 42-v eronnut nainen. Seuraa olisi kyllä tarjolla, mutta en ole kohdannut ketään, josta kiinnostuisin.

Vierailija
89/304 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti demi-poika ei edes runkkaa.

Sellainen olisi ollut rippi-pappini (n. v1970) ideaali: "Älkää tehkö sitä!"

Vierailija
90/304 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana! Tuollaisia rennon hauskoja leivonnaisia ja miksipä ei muutakin tarjottavaa soisi näkyvän useammin erilaisissa juhlissa ja arjen piristäjänä!

Näin se vain on! Rippijuhlat, häät ja hautajaiset muuttuisivat kuin taikaiskusta rennommiksi kun olisi tuollasia iloisia tarjottavia.

Niiden ympärille voisi rakentaa hauskoja hääleikkejä. Silmät sidottuna morsian valitsisi leipomuksen, joka kooltaan vastaisi sulhasen jäykistynyttä siitintä tai sulhasen pitäisi nuolla vaginan muotoon leivottua sultsinaa.

Vierailija
91/304 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalista on tehty epänormaalia.

Vierailija
92/304 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti mulle ei tule noin pitkää selibaattia. Viimeksi oli seksiä heinäkuun lopussa. Olen siis sinkkunainen, mutta näin 44v ja ylipainoisena ei vain kelpaa kovin monelle miehelle.

Kelpaat kuitenkin jollekkin ja todenäköisesti isolle määrälle miehiä jos vain haluat. Kuvittele että et olisi koskaan kelvannut kenellekkään. Et parisuhteeseen etkä edes hetken huviksi. Olisit täysin ilmaa kaikille ihmisille, eikä kukaan antaisi sinulle edes negatiivista huomiota.

Vierailija
93/304 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutiskynnys ylittyy kun 28-vuotias epävakaa nainen ei ole saanut miestä sisäänsä 2 vuoteen? Eikö oikeasti ole mitään tärkeämpää tässä 3 maailmansodan ovensuulla?

Ilmeisesti se on olevinaan suurikin saavutus nykyajan panomaailmassa etenkin naisella. Miestä joka ollut koko elämänsä ilman taas ei noteeraa kukaan.

Niin montakohan juttua tässä vuosien varrella on tehty juurikin sinkuista miehistä? Aika hiton monta. Saat säkin soittaa.

Jos mielestäsi ikiselibaatissa eläneistä miehistä on tehty paljon juttuja, niin miten ihmeessä naiset kehtaa tulla näiden "jo 2 vuotta selibaatissa"-juttujensa kanssa elvistelemään. Eihän tuollainen ole yhtään mitään.

Eihän siinä ole mitään kiinnostavaa, jos ihminen, joka ei löydä kumppania, on selibaatissa. Eihän siinä ole mitään omaa valintaa, vaan luonnonvalintaa.

On myös hienoa, että tuodaan ilmi, että tällaisia ihmisiä on olemassa ja silloin muutkin voivat olla sellaisia, eikä siinä ole mitään väärää. Tämä on tärkeää muille demiseksuaaleille.

Ja antaahan tämä toivoa kaikille, jotka inhoavat nykyajan seksipainoitteista elämää ja toisten hyväksikäyttöä seksin suhteen.

Ohis En minä osaa itseäni identifioida itseäni miksikään demiseksuaaliksi. Haluaisin ja olen halunnutt seksiä kumppanin kanssa saamatta sitä. Mutta toki vika on tietysti minussa, kun en ole rientänyt sitä ostamaan. Tai en ole ehdottanut seksin harrastamista yhdellekään kaverilleni tai ystävälleni tai muille läheisilleni. 

Vierailija
94/304 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP: "Anteeksi, mutta eikös tämä seksin tunnetaso ole ns. normaalia?" 

Vastaan että ei ole. Tämän tietää jokainen ihminen joka vaatii tunnesiteen seksiin ja joka on joskus deittaillut. Pidetään suunnilleen jonain friikkinä jos haluaa tutustua ensin ja muodostaa tunneyhteyden ennen sänkyyn hyppäämistä.

Juuri näin. Olen itse aseksuaali, mahdollisesti demi, mutta enpä pääse edes tutkimaan voisiko seksuaalinen halu löytyä, kun kukaan ei halua tutustua rauhassa ilman seksiä niin pitkään kuin mitä tunnesiteen muodostuminen minulta vaatii.

Olen kuullut tämän niin monta kertaa, "siis sehän on normaalia että on tunteita ennen seksiä" - vaan eipä olekaan "normaalia" siinä mielessä että tämä olisi yleisintä. Aseksuaalina/mahdollisena deminä en tunne minkäänlaista seksuaalista vetovoimaa juuri tapaamaani mieheen, ja mieluiten olisimme ensin "romanttisia ystäviä" vaikkapa noin vuoden ajan, jotta voisi nähdä kehittyykö seksuaalisia tunteita. Ihan naurettavaa väittää että suurin osa ihmisistä jotenkin normaalisti deittailisi näin :D. Ystäväpiirissäni kaikki parit on syntyneet niin että ensin tapaillaan ja pannaan, ja sitten katsotaan tuleeko syviä tunteita.

Tässäkin sekoittuu kaksi osin erillistä asiaa - seksin harrastaminen ilman tunteita ja tunteiden kehittymisen nopeus. Itse en pystyisi seurustelemaan ihmisen kanssa, jolla tunteiden syttyminen kestää vuoden. Minulla ne syttyy paljon nopeammin, ja olisi aivan liian tuskallista elää yksipuolisten tunteiden suhteessa odottelemassa syntyykö niitä toisella ikinä vai ei.

Vierailija
95/304 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten liikuttava yritys tuoda itseään julkisuuteen.

Vierailija
96/304 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan että ei ole. Tämän tietää jokainen ihminen joka vaatii tunnesiteen seksiin ja joka on joskus deittaillut. Pidetään suunnilleen jonain friikkinä jos haluaa tutustua ensin ja muodostaa tunneyhteyden ennen sänkyyn hyppäämistä.

Juuri näin. Olen itse aseksuaali, mahdollisesti demi, mutta enpä pääse edes tutkimaan voisiko seksuaalinen halu löytyä, kun kukaan ei halua tutustua rauhassa ilman seksiä niin pitkään kuin mitä tunnesiteen muodostuminen minulta vaatii.

Olen kuullut tämän niin monta kertaa, "siis sehän on normaalia että on tunteita ennen seksiä" - vaan eipä olekaan "normaalia" siinä mielessä että tämä olisi yleisintä. Aseksuaalina/mahdollisena deminä en tunne minkäänlaista seksuaalista vetovoimaa juuri tapaamaani mieheen, ja mieluiten olisimme ensin "romanttisia ystäviä" vaikkapa noin vuoden ajan, jotta voisi nähdä kehittyykö seksuaalisia tunteita. Ihan naurettavaa väittää että suurin osa ihmisistä jotenkin normaalisti deittailisi näin :D. Ystäväpiirissäni kaikki parit on syntyneet niin että ensin tapaillaan ja pannaan, ja sitten katsotaan tuleeko syviä tunteita.

Tässäkin sekoittuu kaksi osin erillistä asiaa - seksin harrastaminen ilman tunteita ja tunteiden kehittymisen nopeus. Itse en pystyisi seurustelemaan ihmisen kanssa, jolla tunteiden syttyminen kestää vuoden. Minulla ne syttyy paljon nopeammin, ja olisi aivan liian tuskallista elää yksipuolisten tunteiden suhteessa odottelemassa syntyykö niitä toisella ikinä vai ei.

Joo en todellakaan mäkään voisi odottaa vuotta. Itsellä syntyy tunteet nopeasti enkä voisi seurustella toisen kanssa joka vielä pohtii onko tunteita vai ei. En myöskään ymmärrä nykypäivän tapailukulttuuria kun voidaan tapailla kuukausia jopa yli vuosi ennen kuin aletaan seurustelemaan. Mä olen aina alkanut seurustella hyvin nopeasti. Seksiä pitää olla hyvin pian, että tietää toimiiko se homma. 

Vierailija
97/304 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joten liikuttava yritys tuoda itseään julkisuuteen.

siis uudelleen julkisuuteen, vuosi sitten oli perjantaidokkarissa, nyt iltapäivälehdessä eri aiheesta. Someura varmaan tähtäimessä, moni ei vain ymmärrä siinä eräällä tavalla "myyvänsä" itsensä, toki osa jopa haluaakin sitä.

Vierailija
98/304 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa jos tekee kuten parhaalta tuntuu. Mutta tuo kakku on ihan kauhea :D

En nyt miehenä lähde arvioimaan miltä kakku näyttää mutta en voi olla ajattelasta, että jos joku mies esitellyt julkisesti "pimpppi kakkua" , niin luulen, että se viimeistään olisi merkkinä, että tuolle seksistiselle miehen kanssa ei kukaan nainen halua harrastaa seksiä ja miehen tulsi hävetä moista naisia esineellistävää tapaansa. Kuvottava incell

Naisen tempauskena tarjota peniskakkkuavana on vain kertomus voimaantuneesta ja huumorintajuisesta naisesta.

Vierailija
99/304 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi piti kertoa julkisuuteen ? Omalla naamalla vielä. Huomion hakua vai mistä kyse. Itseäni ei haittaa yhtään vaikka mitään ei ole ollut aikoihin. 

Vierailija
100/304 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo en todellakaan mäkään voisi odottaa vuotta. Itsellä syntyy tunteet nopeasti enkä voisi seurustella toisen kanssa joka vielä pohtii onko tunteita vai ei. En myöskään ymmärrä nykypäivän tapailukulttuuria kun voidaan tapailla kuukausia jopa yli vuosi ennen kuin aletaan seurustelemaan. Mä olen aina alkanut seurustella hyvin nopeasti. Seksiä pitää olla hyvin pian, että tietää toimiiko se homma. 

harvempi varmaan vuotta meinaakaan odotettavaksi, mutta nykyään joku kuukausi -kaksi tuntuu olevan jo katastrofi. Jos haet tositarkoituksella seuraa ja toinen vaikuttaa potentiaaliselta, niin miksi sinne petiin pitää välittömästi rynnätä ja sitten toki kiireessä jatkaa metsästyspeliä jos heti ei tullut ilotulituksia. Itse olen introvertti ja mulle ajatuskin siitä, että joku änkisi ensitreffien jälkeen suoraan iholle ahdistaa. En tarvitse avioliittolupausta, vaan sitä että toinen tuntuu tutummalta ja turvalliselta. Ja se vaatii sitä tutustumista ja pientä tunteiden heräämistä alkuun. Kai aikuiset ihmiset osaa käydä leffassa, kävelyllä, syömässä, kahvilla etc ja tutustua toiseen.  Sen vuoksi ei ole kiinnostanut pitkän suhteen jälkeen edes mihinkään tinderiin mennä, kun voin vain kuvitella sitä vonkauksen määrää ja prinsessaksi nimittelyä kun ei nopea eteneminen kelpaa. Nykykulttuurissa olet epänormaali, jos pano 2 viestin jälkeen ei kiinnosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä