Jael, 28, on ollut selibaatissa yli kaksi vuotta
www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000009790103.html
Jutusta pisti silmään tällainen viisaus:
"Tätä nykyä Jael identifioituu demiseksuaaliksi. Demiseksuaalisuus tarkoittaa, että fyysisen yhteyden lisäksi seksin harrastamiseen kaipaa myös tunnetason yhteyttä."
Anteeksi, mutta eikös tämä seksin tunnetaso ole ns. normaalia? Miksi tällainen määrittely "demiseksuaalisuus"?
Aika usein tuossakin toistuu tämä "minä minä". Tokihan sitä selibaattiaan pitää sitten korostaa peniskakkujuhlilla ja haastatteluilla ip-lehdille?
Kommentit (304)
Vierailija kirjoitti:
Miksi piti kertoa julkisuuteen ? Omalla naamalla vielä. Huomion hakua vai mistä kyse. Itseäni ei haittaa yhtään vaikka mitään ei ole ollut aikoihin.
Ehkä tuon voi tulkita niin, että seksittömälle elämälle voi välillä yrittää myös nautaa tai ainakin virnistää. - Kun taas meistä tahtomattaa selibaatissa elävistä miehsitä kertovista jutuista tulee ainakin itselleni tosinaan mieleen, jotenkin kuva miehistä, jotka ovat monesti vähän reppanoita ja tai piiloagressiivisia. - Ikäänkuin mon meistä kuvittelisi. että meillä olisi jokin erityinen oikeus saada seksiä haluamaltamme naiselta (tai mieheltä). Mutta tuo oikeus olisi meiltä ksymättä evätty pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP: "Anteeksi, mutta eikös tämä seksin tunnetaso ole ns. normaalia?"
Vastaan että ei ole. Tämän tietää jokainen ihminen joka vaatii tunnesiteen seksiin ja joka on joskus deittaillut. Pidetään suunnilleen jonain friikkinä jos haluaa tutustua ensin ja muodostaa tunneyhteyden ennen sänkyyn hyppäämistä.
Juuri näin. Olen itse aseksuaali, mahdollisesti demi, mutta enpä pääse edes tutkimaan voisiko seksuaalinen halu löytyä, kun kukaan ei halua tutustua rauhassa ilman seksiä niin pitkään kuin mitä tunnesiteen muodostuminen minulta vaatii.
Olen kuullut tämän niin monta kertaa, "siis sehän on normaalia että on tunteita ennen seksiä" - vaan eipä olekaan "normaalia" siinä mielessä että tämä olisi yleisintä. Aseksuaalina/mahdollisena deminä en tunne minkäänlaista seksuaalista vetovoimaa juuri tapaamaani mieheen, ja mieluiten olisimme ensin "romanttisia ystäviä" vaikkapa noin vuoden ajan, jotta voisi nähdä kehittyykö seksuaalisia tunteita. Ihan naurettavaa väittää että suurin osa ihmisistä jotenkin normaalisti deittailisi näin :D. Ystäväpiirissäni kaikki parit on syntyneet niin että ensin tapaillaan ja pannaan, ja sitten katsotaan tuleeko syviä tunteita.
Tässäkin sekoittuu kaksi osin erillistä asiaa - seksin harrastaminen ilman tunteita ja tunteiden kehittymisen nopeus. Itse en pystyisi seurustelemaan ihmisen kanssa, jolla tunteiden syttyminen kestää vuoden. Minulla ne syttyy paljon nopeammin, ja olisi aivan liian tuskallista elää yksipuolisten tunteiden suhteessa odottelemassa syntyykö niitä toisella ikinä vai ei.
Joo en todellakaan mäkään voisi odottaa vuotta. Itsellä syntyy tunteet nopeasti enkä voisi seurustella toisen kanssa joka vielä pohtii onko tunteita vai ei. En myöskään ymmärrä nykypäivän tapailukulttuuria kun voidaan tapailla kuukausia jopa yli vuosi ennen kuin aletaan seurustelemaan. Mä olen aina alkanut seurustella hyvin nopeasti. Seksiä pitää olla hyvin pian, että tietää toimiiko se homma.
harvempi varmaan vuotta meinaakaan odotettavaksi, mutta nykyään joku kuukausi -kaksi tuntuu olevan jo katastrofi. Jos haet tositarkoituksella seuraa ja toinen vaikuttaa potentiaaliselta, niin miksi sinne petiin pitää välittömästi rynnätä ja sitten toki kiireessä jatkaa metsästyspeliä jos heti ei tullut ilotulituksia. Itse olen introvertti ja mulle ajatuskin siitä, että joku änkisi ensitreffien jälkeen suoraan iholle ahdistaa. En tarvitse avioliittolupausta, vaan sitä että toinen tuntuu tutummalta ja turvalliselta. Ja se vaatii sitä tutustumista ja pientä tunteiden heräämistä alkuun. Kai aikuiset ihmiset osaa käydä leffassa, kävelyllä, syömässä, kahvilla etc ja tutustua toiseen. Sen vuoksi ei ole kiinnostanut pitkän suhteen jälkeen edes mihinkään tinderiin mennä, kun voin vain kuvitella sitä vonkauksen määrää ja prinsessaksi nimittelyä kun ei nopea eteneminen kelpaa. Nykykulttuurissa olet epänormaali, jos pano 2 viestin jälkeen ei kiinnosta.
Tämä,Niin surullista ettei ihmiset halua oikeasti tutustua toiseen, heti pitäisi hypätä sänkyyn ja harrastaa seksiä,sitten toinen ei enää kiinnostakaan, jää monta hyvää parisuhdetta kehittymättä kun ei haluta oikeasti tutustua toiseen ihmisenä ja persoonana viestitikin muuttuu heti seksuaalisävytteisiksi. Siksi olen itse sinkku ei kiinnosta yhden illan jutut eikä se että pitää heti ekojen tai toka treffien jälkeen hypätä sänkyyn, se on tämä nykymaailman inhottavuus kun kaikkea seksuaalisoidaan ja Uutisetkin on seksuaalisävytteisiä, ei kerrota että toiseen kannattaa tutustua rauhassa ja katsoa onko oikeasti sitä kemiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti mulle ei tule noin pitkää selibaattia. Viimeksi oli seksiä heinäkuun lopussa. Olen siis sinkkunainen, mutta näin 44v ja ylipainoisena ei vain kelpaa kovin monelle miehelle.
Kelpaat kuitenkin jollekkin ja todenäköisesti isolle määrälle miehiä jos vain haluat. Kuvittele että et olisi koskaan kelvannut kenellekkään. Et parisuhteeseen etkä edes hetken huviksi. Olisit täysin ilmaa kaikille ihmisille, eikä kukaan antaisi sinulle edes negatiivista huomiota.
Kukaan ei antaisi negatiivista huomiota? Olet varmaan mies jos sellaista vastapuolelta kaipaat. Miehet näet antavat täysin tuntemattomillekin naisille HYVIN herkästi negatiivista huomiota.
Media voisi alkaa tehdä jotain oikeita ja merkityksellisiä juttuja ja lopettaa tuon paskansa rummuttamisen, mitä on viimeiset 10 vuotta ollut. Ensin salihuorat perseineen, sitten kehopositiivariläskikasat ja ighupakot ja nyt nämä omanelämänsä huoratja antihuorat. Moniakaan nettijulkaisuja ei voi enää edes selata kun paskaa vyöryy verkkokalvoille.
Irtoseksi, anteeksi nyt vain, on hyvin usein huonoa. Nuorena tuli se "ihanuus" koettua useamman kerran. Enää ei kiinnosta se paska ja siksipä oma "selibaatti" on kestänyt yli 10 vuotta. Omat kädet riittää. Mitalia en tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Irtoseksi, anteeksi nyt vain, on hyvin usein huonoa. Nuorena tuli se "ihanuus" koettua useamman kerran. Enää ei kiinnosta se paska ja siksipä oma "selibaatti" on kestänyt yli 10 vuotta. Omat kädet riittää. Mitalia en tarvitse.
Mutta monta kertaa silti piti kokea ja kenties myös itse haluta ellei peräti vaatia sitä? - En kadu sitä, että en yrittänyt nuorempana tai jopa yrittänyt puoliväksin seksiä kenenkään kanssamutta aina josksu harmittaa kun ei ole saanut kohdata häntä, jonka kansse olisi voinut edetä ja harrastaa seksiä yhteisestä ja jaetusta halusta.
Vierailija kirjoitti:
laatua harvemmin löytää nuorena kun miehillä on laukeeminen tärkeintä.
laatu löytyy vasta ajan kanssa jos hyvin käy.
Jos hän on ollut 2 vuotta selibaatissa, sitä ennen 10 vuotta suhteita ja nyt hän on 28, niin aika aktiivista aikaa on nuoresta pitäen ollut. Selibaatti voi olla hyvä valinta välillä kasvaa ja kehittyä ilman ihmisuhdepyörityksiä.
Tuota selibaattia ei sitten sanana ymmärretä mitenkään. Ihminen ei ole selibaatissa, jos ei harrasta seksiä toisen ihmisen kanssa. Selibaatissa oleva ihminen ei harrasta seksiä ollenkaan, edes itsensä kanssa.
Olen sataprosenttisen varma, että jos tuo nainen laitettaisiin valheenpaljastuskoneeseen, niin hänen viimeisin seksikertansa paikantuisi perjantai-iltaan.
"Opin itsestäni ja seksuaalisuudestani paljon", oi miksi aina tätä samaa... Tuo lause ei menisi miehen sanomana ikinä naisille läpi.
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu, kun kaikilla naisilla kuitenkin tuntuu sinkkunakin olevan osaavia seksikumppaneita vaikka muille jakaa. Aina on jänniä tarinoita suihkuavista orgasmeista ja uskomattoman taitavista suuseksin antajista jne... Ja nämä nimenomaan sinkkuajoilta, ei todellakaan parisuhteesta.
taitaa seuraavalla kerralla lentää kunnon laastia!. kun on vähän 2 vuoden aikana kerääntynyt nestettä pussukoihin...
Mitä ihmeellistä Jaelin selibaatissa? Naiset eivät harrasta irtosuhteita, vaan haluavat parisuhteen ja rakkauden. Naiset siis odottavat aina selibaatissa, kunnes saavat rakkauteen perustuvan monogamisen parisuhteen.
Minä olen aina tarvinut henkisen yhteyden kumppaniin, en osaisi kuvitellakaan harrastavani seksiä jonkun tuntemattoman kanssa tai sellaisen ihmisen kanssa joka ei olisi seurustelukumppani. En ymmärrä miksi tällekkin pitää olla oma määritelmänsä, eikö se ole normaalia että ei harrasteta seksiä kenen tahansa kanssa vain seksin vuoksi?
Vai onko yhden yön jutut niin normaalia nykyään, että pitää olla määritelmä ihmisille jotka eivät niitä harrasta?? Minulla on ollut vain kaksi seksikumppania, ja molemmat ovat olleet pitkiä parisuhteita, olenko nyt sitten demiseksuaali? Seksiä harrastettiin vasta muutaman kuukauden tuntemisen jälkeen, koska se tuntui väärältä ilman henkistä yhteyttä. Kavereistani tämä oli outoa ja viivyttelyä, minusta ja kumppaneistani vain järkevää.
N27
Vierailija kirjoitti:
taitaa seuraavalla kerralla lentää kunnon laastia!. kun on vähän 2 vuoden aikana kerääntynyt nestettä pussukoihin...
Luulisin että hän kuitenkin itsetyydyttää.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina tarvinut henkisen yhteyden kumppaniin, en osaisi kuvitellakaan harrastavani seksiä jonkun tuntemattoman kanssa tai sellaisen ihmisen kanssa joka ei olisi seurustelukumppani. En ymmärrä miksi tällekkin pitää olla oma määritelmänsä, eikö se ole normaalia että ei harrasteta seksiä kenen tahansa kanssa vain seksin vuoksi?
Vai onko yhden yön jutut niin normaalia nykyään, että pitää olla määritelmä ihmisille jotka eivät niitä harrasta?? Minulla on ollut vain kaksi seksikumppania, ja molemmat ovat olleet pitkiä parisuhteita, olenko nyt sitten demiseksuaali? Seksiä harrastettiin vasta muutaman kuukauden tuntemisen jälkeen, koska se tuntui väärältä ilman henkistä yhteyttä. Kavereistani tämä oli outoa ja viivyttelyä, minusta ja kumppaneistani vain järkevää.
N27
No on outoa, seksiä kuuluu harrastaa viimeistään kolmansilla treffeillä tai toiselta menee kiinnostus. Seuraavalla kerralla anna aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisin että hän kuitenkin itsetyydyttää.
Silloin hän ei ole selibaatissa.
Vierailija kirjoitti:
N27
Olet 27-vuotiaana naisena erittäin harvinaisessa sarjassa, jos sinulla on ollut vain 2 seksikumppania.
Me ihmiset ollaan erilaisia. En todellakaan odottaisi kahta tai edes kuukautta, että on seksiä. Kyllä sitä voi olla vaikka heti. Tutustua toisiinsa monella tapaa. Olen 44v. ja olen aina ajatellut näin, että ei ole mulle ainakaan mikään nykypäivän juttu.