Jael, 28, on ollut selibaatissa yli kaksi vuotta
www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000009790103.html
Jutusta pisti silmään tällainen viisaus:
"Tätä nykyä Jael identifioituu demiseksuaaliksi. Demiseksuaalisuus tarkoittaa, että fyysisen yhteyden lisäksi seksin harrastamiseen kaipaa myös tunnetason yhteyttä."
Anteeksi, mutta eikös tämä seksin tunnetaso ole ns. normaalia? Miksi tällainen määrittely "demiseksuaalisuus"?
Aika usein tuossakin toistuu tämä "minä minä". Tokihan sitä selibaattiaan pitää sitten korostaa peniskakkujuhlilla ja haastatteluilla ip-lehdille?
Kommentit (304)
Ihmiset ovat nykyään niin aivottomia tunteettomia npc hahamoja että pitää keksiä sana normaalille toiminnalle.
En tiedä itkeäkö vai nauraa
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat nykyään niin aivottomia tunteettomia npc hahamoja että pitää keksiä sana normaalille toiminnalle.
En tiedä itkeäkö vai nauraa
Ihan niinku länsimaissa ei enää ajateltaisi omilla aivoilla vaan älypuhelimet ja algoritmit tekee ajattelun heidän puolestaan. Tästä ei hyvä seuraa...
Pääsenkö etusivulle koska olen ollut koko ikäni selibaatissa. Onkohan mullekin joku hieno termi olemassa? Tai on varmaan. Syrjäytynyt luuseri.
"Tuntuu, että tosi monesti irtosuhteissa kyse on miehen tyydytyksestä. Olen useasti ollut sellaisessa tilanteessa, ettei seksikumppaniani ole kiinnostanut, että tässä on toinenkin ihminen ja toisen ihmisen halut ja tarpeet.
Silloin seksin harrastamisesta jää jollakin tavalla hyväksikäytetty olo siis sellainen, ettei ole saanut arvoistansa kohtelua seksin toiselta osapuolelta."
???? Daaa? Kenelle tulee yllätyksenä että miehet eivät välitä muusta kuin munastaan??
Oma seksuaalinen identiteetti taitaa monella olla vähän hakusessa, ja päälle tekee sitten mieli olla esillä somessa....aiheesta kuin aiheesta.
Ja aina löytyy toimittaja, jolle kelpaa aiheeksi kiva KlikKlik-juttu.
Vierailija kirjoitti:
"Tuntuu, että tosi monesti irtosuhteissa kyse on miehen tyydytyksestä. Olen useasti ollut sellaisessa tilanteessa, ettei seksikumppaniani ole kiinnostanut, että tässä on toinenkin ihminen ja toisen ihmisen halut ja tarpeet.
Silloin seksin harrastamisesta jää jollakin tavalla hyväksikäytetty olo siis sellainen, ettei ole saanut arvoistansa kohtelua seksin toiselta osapuolelta."
???? Daaa? Kenelle tulee yllätyksenä että miehet eivät välitä muusta kuin munastaan??
En IKINÄ harrastaisi yhden yön juttuja 🤮🤢
Demiseksuaalisuus tarkoittaa sitä että ei edes tunne seksuaalista vetoa toiseen ihmiseen ennen kuin vahva tunneside on syntynyt.
Suurin osa ihmisistä EI ole demiseksuaaleja vaan voi kokea seksuaalista vetoa vaikkapa hyvännäköiseen tuntemattomaan ihmiseen baarissa. Se on ihan eri asia tekeekö sen ihmisen kanssa jotain vai ei (ja itse asiassa hyvin suuri osa ihmisistä myös tekee).
Demiseksuaalisuus on yksi aseksuaalisuuden muodoista ja liittyy siis seksuaaliseen suuntautumiseen / halun tuntemiseen, eikä niinkään seksuaaliseen käyttäytymiseen.
28-vuotias ja käyttäytyy kuin huomiohakuinen 12-vuotias? Tuo ei taida olla enää lisääntymiskykyinen. Hirvittäis sen lapsen puolesta.
"Anteeksi, mutta eikös tämä seksin tunnetaso ole ns. normaalia? Miksi tällainen määrittely "demiseksuaalisuus"?"
Ei? Ainahan kaikki hehkuttavat, että "baarista lähti mukaan pano", "oli kyllä hyvä tinderpano eilen"
Vai olitko ap itse neitsyt ennen kuin tapasit aviopuolisosi?
Vierailija kirjoitti:
AP: "Anteeksi, mutta eikös tämä seksin tunnetaso ole ns. normaalia?"
Vastaan että ei ole. Tämän tietää jokainen ihminen joka vaatii tunnesiteen seksiin ja joka on joskus deittaillut. Pidetään suunnilleen jonain friikkinä jos haluaa tutustua ensin ja muodostaa tunneyhteyden ennen sänkyyn hyppäämistä.
Juuri näin. Olen itse aseksuaali, mahdollisesti demi, mutta enpä pääse edes tutkimaan voisiko seksuaalinen halu löytyä, kun kukaan ei halua tutustua rauhassa ilman seksiä niin pitkään kuin mitä tunnesiteen muodostuminen minulta vaatii.
Olen kuullut tämän niin monta kertaa, "siis sehän on normaalia että on tunteita ennen seksiä" - vaan eipä olekaan "normaalia" siinä mielessä että tämä olisi yleisintä. Aseksuaalina/mahdollisena deminä en tunne minkäänlaista seksuaalista vetovoimaa juuri tapaamaani mieheen, ja mieluiten olisimme ensin "romanttisia ystäviä" vaikkapa noin vuoden ajan, jotta voisi nähdä kehittyykö seksuaalisia tunteita. Ihan naurettavaa väittää että suurin osa ihmisistä jotenkin normaalisti deittailisi näin :D. Ystäväpiirissäni kaikki parit on syntyneet niin että ensin tapaillaan ja pannaan, ja sitten katsotaan tuleeko syviä tunteita.
Ettäkö ihan kaksi vuotta selibaatissa, ooh mitali siitä. Ja oikein ihastuu kun tuntee kiintymystä, ooh toinen mitali siitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan että ei ole. Tämän tietää jokainen ihminen joka vaatii tunnesiteen seksiin ja joka on joskus deittaillut. Pidetään suunnilleen jonain friikkinä jos haluaa tutustua ensin ja muodostaa tunneyhteyden ennen sänkyyn hyppäämistä.
Juuri näin. Olen itse aseksuaali, mahdollisesti demi, mutta enpä pääse edes tutkimaan voisiko seksuaalinen halu löytyä, kun kukaan ei halua tutustua rauhassa ilman seksiä niin pitkään kuin mitä tunnesiteen muodostuminen minulta vaatii.
Olen kuullut tämän niin monta kertaa, "siis sehän on normaalia että on tunteita ennen seksiä" - vaan eipä olekaan "normaalia" siinä mielessä että tämä olisi yleisintä. Aseksuaalina/mahdollisena deminä en tunne minkäänlaista seksuaalista vetovoimaa juuri tapaamaani mieheen, ja mieluiten olisimme ensin "romanttisia ystäviä" vaikkapa noin vuoden ajan, jotta voisi nähdä kehittyykö seksuaalisia tunteita. Ihan naurettavaa väittää että suurin osa ihmisistä jotenkin normaalisti deittailisi näin :D. Ystäväpiirissäni kaikki parit on syntyneet niin että ensin tapaillaan ja pannaan, ja sitten katsotaan tuleeko syviä tunteita.
Voithan kokeilla hakea seuraa Facebookin a-romanttiset/demiseksuaalit ryhmistä. Sinne saa liittyä taiteilijanimelläkin.
Vierailija kirjoitti:
Demiseksuaalisuus tarkoittaa sitä että ei edes tunne seksuaalista vetoa toiseen ihmiseen ennen kuin vahva tunneside on syntynyt.
Suurin osa ihmisistä EI ole demiseksuaaleja vaan voi kokea seksuaalista vetoa vaikkapa hyvännäköiseen tuntemattomaan ihmiseen baarissa. Se on ihan eri asia tekeekö sen ihmisen kanssa jotain vai ei (ja itse asiassa hyvin suuri osa ihmisistä myös tekee).
Demiseksuaalisuus on yksi aseksuaalisuuden muodoista ja liittyy siis seksuaaliseen suuntautumiseen / halun tuntemiseen, eikä niinkään seksuaaliseen käyttäytymiseen.
Olen demimies ja opin sen tältä palsalta. Luulin olevani normiaseksuaali.
Vierailija kirjoitti:
Uutiskynnys ylittyy kun 28-vuotias epävakaa nainen ei ole saanut miestä sisäänsä 2 vuoteen? Eikö oikeasti ole mitään tärkeämpää tässä 3 maailmansodan ovensuulla?
Ilmeisesti se on olevinaan suurikin saavutus nykyajan panomaailmassa etenkin naisella. Miestä joka ollut koko elämänsä ilman taas ei noteeraa kukaan.
Miten se selibaatti määritellään? ilman seksiä 2 vuotta vai kokonaan koskemati omaan alakertaan 2 vuotta?
Jos se on eka niin ei ole ihmeellistä, jos se on toka niin hatunnosto .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uutiskynnys ylittyy kun 28-vuotias epävakaa nainen ei ole saanut miestä sisäänsä 2 vuoteen? Eikö oikeasti ole mitään tärkeämpää tässä 3 maailmansodan ovensuulla?
Ilmeisesti se on olevinaan suurikin saavutus nykyajan panomaailmassa etenkin naisella. Miestä joka ollut koko elämänsä ilman taas ei noteeraa kukaan.
Niin montakohan juttua tässä vuosien varrella on tehty juurikin sinkuista miehistä? Aika hiton monta. Saat säkin soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä, tämä ja vielä kerran tämä. Lukematon määrä kiinnostuksia on loppunut tasan siihen, kun en ole hypännyt sänkyyn viimeistään kolmansilla treffeillä. On haukuttu ties miksi kummajaiseksi myös. Tuntuu olevan täysin mahdotonta tavata ihminen joka haluaa ensin aidon romanssin, syvää välittämistä (ja itseni kohdalla myös sitoutumista) ja vasta sitten joskus seksiä. Ja onpa ikisinkkuna ihanaa kun sitten kokemustani mitätöidään juuri tällaisilla viesteillä, "häh kaikkihan haluaa tunteita, sehän on normaalia".
Katselin tässä viikonloppuna Heartstopper-sarjan Netflixistä ja siinä sen pääparin tarina kosketti, koska juuri tuollaista en ole saanut koskaan kokea. Että saisi ensin olla ystäviä, ja aidosti välittää toisesta, ja sitten homma muuttuisi romanttiseksi, mutta sittenkään ei olisi pakko harrastaa heti seksiä. Saisi sanoa sille toiselle että hei en ole vielä valmis ja se toinen vastaisi että se on ok ja oikeasti tarkoittaisi sitä. I would only want to do it if you wanted to, and if you didn't, I wouldn't either.
Eipä ole tällaista omalle kohdalle sattunut koskaan. Sitä odotellessa.