Jael, 28, on ollut selibaatissa yli kaksi vuotta
www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000009790103.html
Jutusta pisti silmään tällainen viisaus:
"Tätä nykyä Jael identifioituu demiseksuaaliksi. Demiseksuaalisuus tarkoittaa, että fyysisen yhteyden lisäksi seksin harrastamiseen kaipaa myös tunnetason yhteyttä."
Anteeksi, mutta eikös tämä seksin tunnetaso ole ns. normaalia? Miksi tällainen määrittely "demiseksuaalisuus"?
Aika usein tuossakin toistuu tämä "minä minä". Tokihan sitä selibaattiaan pitää sitten korostaa peniskakkujuhlilla ja haastatteluilla ip-lehdille?
Kommentit (304)
Vierailija kirjoitti:
Ai miksi määrittely? Koska porukka on sekaisin eikä ajattele enää omilla aivoillaan.
Ei, vaan koska on paljon helpompaa ja tehokkaampaa kommunikoida, kun löytää sanat sille mitä on jo.
Helppohan se on väheksyä muiden tarvetta käyttää näitä kuvailevia sanoja, jos itse on saanut deittailla ja kokea ihmissuhteita ilman halveksuntaa, haukkuja ja jatkuvaa torjuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin tässä pohtinut selibaattia. Voisin jopa pitää sitä yllä avioliittoon asti. Sen verran kyllästynyt miesten seksikeskeisyyteen. En tarvitse enää yhtään uutta panoa.
Mulla ei ole takana kuin yksi kokemus ja se riitti. Tajusin kerrasta että olen aseksuaali enkä yrittele mitään suhteita enää ellen tapaa aseksuaalimiestä. Suurin osa miehistä tämän kuultuaan luulee että aseksuaalisuuteni johtuu vain siitä että en ole päässyt kokemaan hänen maagista penistään vielä. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No otetaan nyt vielä ne muualla maailmassa niin tärkeät pronominitkin käyttöön, niin siis esittelenkö mä jatkossa itseni niin, että nimen lisäksi luettelen siihen perään "demiseksuaali, hetero, cis-mies, hän/hän? Ettei kukaan pelkkää loukkaavansa mua 😳
No sinänsä on ihan olennaista tietoa, onko hetero, bi vai homoseksuaali, että ainakin deitti-ilmoituksissa olisi syytä tuoda oma suuntautuminen ilmi jotenkin. Olen itse binainen, ja muiden naisten profiileista on välillä vaikea arvata, ovatko heteroita (koska joskus heteronaisetkin kalastelevat muiden naisten tykkäyksiä itsetuntobuustia hakiessaan) vai etsivätkö oikeasti naista. Joten on mielestäni hyvä idea mainita oma seksuaalinen suuntautuneisuus tai kertoa asia muuten, tyyliin "etsin miestä, joka on sitä-tai-tätä". Ja samoin on fiksua laittaa deitti-ilmoitukseen,
Miehet ovat epätoivoisia, yrittävät kaikkia, eivät he mitään tekstejä lue. Siksi nuo deittiäpit ovat *aatanasta.
Ai miksi määrittely? Koska porukka on sekaisin eikä ajattele enää omilla aivoillaan.