Jael, 28, on ollut selibaatissa yli kaksi vuotta
www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000009790103.html
Jutusta pisti silmään tällainen viisaus:
"Tätä nykyä Jael identifioituu demiseksuaaliksi. Demiseksuaalisuus tarkoittaa, että fyysisen yhteyden lisäksi seksin harrastamiseen kaipaa myös tunnetason yhteyttä."
Anteeksi, mutta eikös tämä seksin tunnetaso ole ns. normaalia? Miksi tällainen määrittely "demiseksuaalisuus"?
Aika usein tuossakin toistuu tämä "minä minä". Tokihan sitä selibaattiaan pitää sitten korostaa peniskakkujuhlilla ja haastatteluilla ip-lehdille?
Kommentit (304)
Huolestuttavaa tämä ääripäiden ilmiö. Toisaalla mainostetaan miten kuka tahansa voi ja kannattaakin ryhtyä onlifansiksi ja toisaalta pitää olla suurin piirtein nunna. Ettekö te naiset ymmärrä miten meitä manipuloidaan?! Jokainen on oikeutettu tekemään omalla kehollaan mitä itse haluaa ja tuntuu hyvältä. Sairasta on tämä lokerointi ja aivopesu. Nauttiminen ja kieltäytyminen on ihan yhtä oikein ja henkilökohtaista. Ei tarvitse mitään moraalisaarnaa tai taakkaa mihinkään suuntaan. Tietenkin aikuisten ihmisten välillä ja suostumuksella. Nyt joku roti tähän juttuun missä naiset ei pysty olemaan voittajia teki niin tai näin! Ei tarvitse selitellä omaa s*ksuaalisuuttaan kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tuntuu, että tosi monesti irtosuhteissa kyse on miehen tyydytyksestä. Olen useasti ollut sellaisessa tilanteessa, ettei seksikumppaniani ole kiinnostanut, että tässä on toinenkin ihminen ja toisen ihmisen halut ja tarpeet.
Silloin seksin harrastamisesta jää jollakin tavalla hyväksikäytetty olo siis sellainen, ettei ole saanut arvoistansa kohtelua seksin toiselta osapuolelta."
???? Daaa? Kenelle tulee yllätyksenä että miehet eivät välitä muusta kuin munastaan??
En IKINÄ harrastaisi yhden yön juttuja 🤮🤢
No moni muu harrastaa. Se, että sinä olet seksuaalisesti rajoittunut, on sinun asiasi. Anna muiden kuitenkin nauttia äläkä tule arvostelemaan.
Naiset eivät halua irtosuhteita, vaan parisuhteen ja rakkauden. Miehet eivät tätä välttämättä ymmärrä. Nainen ei halua olla miehen panopatja, koska miestä ei kiinnosta naisen nautinto. Naiselle tunteet heräävät seksin kautta, eikä irtosuhteiden harrastaminen ole tämän vuoksi naiselle mahdollista.
Olen harrastanut irtoseksiä useiden naisten kanssa, eikä esim orgasmin tuottamisessa ole ollut mitään ongelmia. Riippuu niin naisesta. Ja tietysti miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tuntuu, että tosi monesti irtosuhteissa kyse on miehen tyydytyksestä. Olen useasti ollut sellaisessa tilanteessa, ettei seksikumppaniani ole kiinnostanut, että tässä on toinenkin ihminen ja toisen ihmisen halut ja tarpeet.
Silloin seksin harrastamisesta jää jollakin tavalla hyväksikäytetty olo siis sellainen, ettei ole saanut arvoistansa kohtelua seksin toiselta osapuolelta."
???? Daaa? Kenelle tulee yllätyksenä että miehet eivät välitä muusta kuin munastaan??
No moni muu harrastaa. Se, että sinä olet seksuaalisesti rajoittunut, on sinun asiasi. Anna muiden kuitenkin nauttia äläkä tule arvostelemaan.
Naiset eivät halua irtosuhteita, vaan parisuhteen ja rakkauden. Miehet eivät tätä välttämättä ymmärrä. Nainen ei halua olla miehen panopatja, koska miestä ei kiinnosta naisen nautinto. Naiselle tunteet heräävät seksin kautta, eikä irtosuhteiden harrastaminen ole tämän vuoksi naiselle mahdollista.
Olen harrastanut irtoseksiä useiden naisten kanssa, eikä esim orgasmin tuottamisessa ole ollut mitään ongelmia. Riippuu niin naisesta. Ja tietysti miehestä.
Ei voi pitää paikkaansa. Naiset sanovat aina, etteivät harrasta yhden illan juttuja, vaan etsivät parisuhdetta ja rakkautta. Miehet eivät myöskään osaa tyydyttää naista, vaan ovat ainoastaan oman nautintonsa perässä.
Vierailija kirjoitti:
Eniten jutussa hämmentää, että olen vain muutaman vuoden tuota Jaelia vanhempi, mutta tunsin itseni ihan mummoksi tuota lukiessa. Siis että tarvii tunteet että voi harrastaa seksiä ja yhden illan jutuista tulee paha mieli, ja tää olis jotenkin harvinaista? No ei kyllä ole, kavereissani ehkä 50/50 on niitä jotka on harrastaneet/harrastavat yhden illan juttuja ja tykkää siitä, ja niitä jotka ei harrasta eikä tykkää, vaan haluaa että on ne muut tunteet ensin.
Ihmettelin myös kohtaa, jossa kertoi ettei aio olla kolmatta vuotta seksittä, miten voi tietää että nyt tulee vastaan joku jonka kanssa tulee ne tunteetkin? Vai aikooko sittenkin vaan harrastaa jotain irtosuhteita parin vuoden tauon jälkeen...
No onhan tämä juttu hänelle hyvää mainosta. - Jolei sanotaanko yhdeksän kuukauden päästä ole ilmaantunut mahdollsiuutta harrastaa seksiä, niin voi rimpauttaa tutulle toimittajalle kertoen juttuaiheena olevan esimerkiksi miehet ovat sikoja kun näkee mussa vain pintaa eikä ymmärrä et mä oon oikeesti syvällisempi. Tai kuinka naisen halu on tabu, joten voisko joku mies pliis haluta mua, kun mä en saa julksiesti haluta ketään. Ja tai miehet pelkää vahvaa naista, eikä uskalla lähestyy...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi puhua kaikkien naisten puolesta.
Minäkin olen ollut 10 vuotta selibaatissa tahtomatta... perus narsisti nainen...
Vierailija kirjoitti:
Joo, naiset oikein kilvan ajattelevat, että lähdempäs tästä metsästämään miestä seksiin ja annan hänelle elämänsä parasta seksiä, että saa varmasti kunnon tyydytyksen!!1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen miehenä, että osa miehistä oikeasti saattaa aatella kirjoituksessasi kuvaamallasi tavalla, jossa esität, että naisilla heräisi miestä ("pano kumppaniaan") kohtaam tunteet seksin kautta.
- Tämä saattaisi ehkä paino sanalla ehkä selitttää sen miksi osa miehistä haluaa niin nopeasti päästä harrastamaan seksiä. Koka tällä tavoin ajatteleva mies on luultavsto myös parantumaton optimisti, jpka luulee myös, että jos hän vain pääsee mahdollsimman pian naisen kanssa harratsamaan seksiä, niin nainen ei enää kehtaisi, ainakaan kieltäytyä seuraavistakaan kerroista tai ainakin mahd. panosuhteesta hänen kanssa.
On itsestäni turhauttavaa kun edelleen turhauttaban usein kohtaa kirjoituksia, joissa kirjoittaja haluaa ylläpitää mielikuvaa, jossa mies kuin mies olsi aina valmis ja halukas seksiin.
- Ja ellei olsi, niin tämä antaisi naiselle oikeuden uhriutua; kyllä mies olsi valmis ja halukas jos olsin sitä tai tätä. Tai pitämään miestä (kaappi)homona) tai haluavan salata naiselta jotain (oman pienimunaisuutensa tai erektiovaikeutensa ja tai jonkun erityisen sairauden.
Mies, joka haluaisi vain kieltäytyä ilman sen eritysiempää perustetta seksistä on näille kirjoittajille aivanm mahdoton ajatus.
Kaksi vuotta on nuorelle ihmiselle pitkä aika, nostan kyllä hattua. Hienoa, että hän on löytänyt omat rajansa ja sellaisen elämäntyylin, joka on hänelle se paras.
Itse olen harrastanut seksiä viimeksi vuonna 2016 ja olen erittäin tyytyväinen tähän valintaani. Olen lapset jo tehnyt ja seksuaalisesti kokenut paljon enemmän kuin moni muu. Yhden illan juttuja en halua, eikä ole haluja seurustella, saati mennä enää naimisiin. Ikää on jo 48, joten vaihdevuodet vieneet halut oikein hyvin, elämä on hyvää näin.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi vuotta on nuorelle ihmiselle pitkä aika, nostan kyllä hattua. Hienoa, että hän on löytänyt omat rajansa ja sellaisen elämäntyylin, joka on hänelle se paras.
Itse olen harrastanut seksiä viimeksi vuonna 2016 ja olen erittäin tyytyväinen tähän valintaani. Olen lapset jo tehnyt ja seksuaalisesti kokenut paljon enemmän kuin moni muu. Yhden illan juttuja en halua, eikä ole haluja seurustella, saati mennä enää naimisiin. Ikää on jo 48, joten vaihdevuodet vieneet halut oikein hyvin, elämä on hyvää näin.
Hienoa joo mutta näin yli 30 vuotiaana tahtomatta totaalikokemattomana tuo kahden vuoden selibaatti 28 vuotiaan kertomana on -anteeksi nyt vain herkkänahkaisuuetni kuin rätti vasten- kasvojani. En ole katkera mutta kumminkin. Erityien pahalta tämä kokemattomuuteni itsestäni tuntuu kun en pysty hahmottamaan tai näkemään syytä, miksi näin on päässyt käymään. - Tai no en ole yrittänyt ostaa seksiä. Enkä ole päivystänyt lähiökuppilassa tai yökerhon sulkemisikaan narikassa, että josko joku laitamyötäsiessä oleva tarttuisi matkaan, ja raahannut häntä kotiini ja siellä sänkyyni ja yrittänyt riisua häneltä housuja jalasta, josko hän sitten olsi itse ymmärtänyt mitä tehdä kanssani; ellei olisi sitä ennen jo sammunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi pyhä yksinkertaisuus. Moni nainen harrastaa irtosuhteita. Itse pystyn vallan mainiosti harrastamaan irtosuhteita enkä näin kolme kuukautta sitten eronneena edes halua mitään vakavaa juttua. En kuitenkaan suostu olemaan vain panopatja vaan myös mä haluan osani nautinnosta.
Tämä oli jo toinen sun kirjoittama harhakuvitelma tähän ketjuun jonka mä näin. Sun logiikka ei oikein toimi koska jos naiset eivät halua irtosuhteita niin keiden kanssa miehet sitten niitä harrastaa? Toisten miesten vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP: "Anteeksi, mutta eikös tämä seksin tunnetaso ole ns. normaalia?"
Vastaan että ei ole. Tämän tietää jokainen ihminen joka vaatii tunnesiteen seksiin ja joka on joskus deittaillut. Pidetään suunnilleen jonain friikkinä jos haluaa tutustua ensin ja muodostaa tunneyhteyden ennen sänkyyn hyppäämistä.
Juuri näin. Olen itse aseksuaali, mahdollisesti demi, mutta enpä pääse edes tutkimaan voisiko seksuaalinen halu löytyä, kun kukaan ei halua tutustua rauhassa ilman seksiä niin pitkään kuin mitä tunnesiteen muodostuminen minulta vaatii.
Olen kuullut tämän niin monta kertaa, "siis sehän on normaalia että on tunteita ennen seksiä" - vaan eipä olekaan "normaalia" siinä mielessä että tämä olisi yleisintä. Aseksuaalina/mahdollisena deminä en tunne minkäänlaista seksuaalista vetovoimaa juuri tapaamaani mieheen, ja mieluiten olisimme ensin "romanttisia ystäviä" vaikkapa noin vuoden ajan, jotta voisi nähdä kehittyykö seksuaalisia tunteita. Ihan naurettavaa väittää että suurin osa ihmisistä jotenkin normaalisti deittailisi näin :D. Ystäväpiirissäni kaikki parit on syntyneet niin että ensin tapaillaan ja pannaan, ja sitten katsotaan tuleeko syviä tunteita.
Tässäkin sekoittuu kaksi osin erillistä asiaa - seksin harrastaminen ilman tunteita ja tunteiden kehittymisen nopeus. Itse en pystyisi seurustelemaan ihmisen kanssa, jolla tunteiden syttyminen kestää vuoden. Minulla ne syttyy paljon nopeammin, ja olisi aivan liian tuskallista elää yksipuolisten tunteiden suhteessa odottelemassa syntyykö niitä toisella ikinä vai ei.
Joo en todellakaan mäkään voisi odottaa vuotta. Itsellä syntyy tunteet nopeasti enkä voisi seurustella toisen kanssa joka vielä pohtii onko tunteita vai ei. En myöskään ymmärrä nykypäivän tapailukulttuuria kun voidaan tapailla kuukausia jopa yli vuosi ennen kuin aletaan seurustelemaan. Mä olen aina alkanut seurustella hyvin nopeasti. Seksiä pitää olla hyvin pian, että tietää toimiiko se homma.
harvempi varmaan vuotta meinaakaan odotettavaksi, mutta nykyään joku kuukausi -kaksi tuntuu olevan jo katastrofi. Jos haet tositarkoituksella seuraa ja toinen vaikuttaa potentiaaliselta, niin miksi sinne petiin pitää välittömästi rynnätä ja sitten toki kiireessä jatkaa metsästyspeliä jos heti ei tullut ilotulituksia. Itse olen introvertti ja mulle ajatuskin siitä, että joku änkisi ensitreffien jälkeen suoraan iholle ahdistaa. En tarvitse avioliittolupausta, vaan sitä että toinen tuntuu tutummalta ja turvalliselta. Ja se vaatii sitä tutustumista ja pientä tunteiden heräämistä alkuun. Kai aikuiset ihmiset osaa käydä leffassa, kävelyllä, syömässä, kahvilla etc ja tutustua toiseen. Sen vuoksi ei ole kiinnostanut pitkän suhteen jälkeen edes mihinkään tinderiin mennä, kun voin vain kuvitella sitä vonkauksen määrää ja prinsessaksi nimittelyä kun ei nopea eteneminen kelpaa. Nykykulttuurissa olet epänormaali, jos pano 2 viestin jälkeen ei kiinnosta.
Tämä,Niin surullista ettei ihmiset halua oikeasti tutustua toiseen, heti pitäisi hypätä sänkyyn ja harrastaa seksiä,sitten toinen ei enää kiinnostakaan, jää monta hyvää parisuhdetta kehittymättä kun ei haluta oikeasti tutustua toiseen ihmisenä ja persoonana viestitikin muuttuu heti seksuaalisävytteisiksi. Siksi olen itse sinkku ei kiinnosta yhden illan jutut eikä se että pitää heti ekojen tai toka treffien jälkeen hypätä sänkyyn, se on tämä nykymaailman inhottavuus kun kaikkea seksuaalisoidaan ja Uutisetkin on seksuaalisävytteisiä, ei kerrota että toiseen kannattaa tutustua rauhassa ja katsoa onko oikeasti sitä kemiaa.
Millä perusteella ne syntymättä jäävät parisuhteet olisi olleet hyviä, jos arvot ja suhtautuminen seksuaalisuuteen poikkeaa noin radikaalisti toisistaan?
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se kertoo jotain nykymaailman seksikeskeisyydestä, jos nuori nainen pitää kahden vuoden selibaattia (tai ei edes selibaattia vaan sitä ettei harrasta seksiä muitten kanssa) jonain erikoisena asiana. Oikeastaan ihan tervettä, että välillä julistetaan sen ainaisen seksiseksiseksin lisäksi myös, että ei seksiä. Ja että tosiaan, pukeutuminen ja tietynlainen käytös ei välttämättä tarkoita että ihminen oikeasti haluaa hypätä sänkyyn jokaisen kanssa.
Eihän tuossa jutussa seksittömyyttä sinänsä pidetty erikoisena asiana. JUttu käsitteli ilmiötä, jossa aiemmin seksiä paljon harrastanut päättääkin lopettaa sen, ja lisäksi avattiin syitä siihen tämän yhden ihmisen kohdalla. Aika monikin on pitkiä aikoja ilman seksiä ollessaan sinkku, mutta ei mitenkään erityisemmin julista olevansa selibaatissa. Tuossa jutussa taas nimenomaan se on se pointti.
Tuossa jutussahan oikeastaan henkilö tuntuu kyllästyneen mieskeiseen seksiin, eikä ihan selvinnyt, onko hän oikeasti demiseksuaali, vai onko vain kyllästynyt irtosuhteisiin ja kutsuu itseään demiseksuaaliksi alleviivatakseen, että jatkossa sitten vain oikeasti välittävän ja huomioivan kumppanin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi pyhä yksinkertaisuus. Moni nainen harrastaa irtosuhteita. Itse pystyn vallan mainiosti harrastamaan irtosuhteita enkä näin kolme kuukautta sitten eronneena edes halua mitään vakavaa juttua. En kuitenkaan suostu olemaan vain panopatja vaan myös mä haluan osani nautinnosta.
Tämä oli jo toinen sun kirjoittama harhakuvitelma tähän ketjuun jonka mä näin. Sun logiikka ei oikein toimi koska jos naiset eivät halua irtosuhteita niin keiden kanssa miehet sitten niitä harrastaa? Toisten miesten vai?
Älä yritä kääntää tätä. Tällä palstalla naiset muistuttavat koko ajan miehiä, että naiset eivät ole irtosuhteiden perässä, kuten miehet. Naiset haluavat vain parisuhteen ja rakkauden. Irtosuhteet eivät tuo naiselle tyydytystä, koska naisen täytyy tuntea olonsa turvalliseksi, halutuksi ja ei missään nimessä vain pelkän ulkonäön perusteella valituksi. Nainen kun ei katso samalla tavalla ulkonäköä, kuin miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se kertoo jotain nykymaailman seksikeskeisyydestä, jos nuori nainen pitää kahden vuoden selibaattia (tai ei edes selibaattia vaan sitä ettei harrasta seksiä muitten kanssa) jonain erikoisena asiana. Oikeastaan ihan tervettä, että välillä julistetaan sen ainaisen seksiseksiseksin lisäksi myös, että ei seksiä. Ja että tosiaan, pukeutuminen ja tietynlainen käytös ei välttämättä tarkoita että ihminen oikeasti haluaa hypätä sänkyyn jokaisen kanssa.
Eihän tuossa jutussa seksittömyyttä sinänsä pidetty erikoisena asiana. JUttu käsitteli ilmiötä, jossa aiemmin seksiä paljon harrastanut päättääkin lopettaa sen, ja lisäksi avattiin syitä siihen tämän yhden ihmisen kohdalla. Aika monikin on pitkiä aikoja ilman seksiä ollessaan sinkku, mutta ei mitenkään erityisemmin julista olevansa selibaatissa. Tuossa jutussa taas nimenomaan se on se pointti.
Tuossa jutussahan oikeastaan henkilö tuntuu kyllästyneen mieskeiseen seksiin, eikä ihan selvinnyt, onko hän oikeasti demiseksuaali, vai onko vain kyllästynyt irtosuhteisiin ja kutsuu itseään demiseksuaaliksi alleviivatakseen, että jatkossa sitten vain oikeasti välittävän ja huomioivan kumppanin kanssa.
Olisipa kiva lukea joskus miehistä tällaisia samanlaisia juttuja. Aina naiset kertomassa selibaateistaan ja seksistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP: "Anteeksi, mutta eikös tämä seksin tunnetaso ole ns. normaalia?"
Vastaan että ei ole. Tämän tietää jokainen ihminen joka vaatii tunnesiteen seksiin ja joka on joskus deittaillut. Pidetään suunnilleen jonain friikkinä jos haluaa tutustua ensin ja muodostaa tunneyhteyden ennen sänkyyn hyppäämistä.
Juuri näin. Olen itse aseksuaali, mahdollisesti demi, mutta enpä pääse edes tutkimaan voisiko seksuaalinen halu löytyä, kun kukaan ei halua tutustua rauhassa ilman seksiä niin pitkään kuin mitä tunnesiteen muodostuminen minulta vaatii.
Olen kuullut tämän niin monta kertaa, "siis sehän on normaalia että on tunteita ennen seksiä" - vaan eipä olekaan "normaalia" siinä mielessä että tämä olisi yleisintä. Aseksuaalina/mahdollisena deminä en tunne minkäänlaista seksuaalista vetovoimaa juuri tapaamaani mieheen, ja mieluiten olisimme ensin "romanttisia ystäviä" vaikkapa noin vuoden ajan, jotta voisi nähdä kehittyykö seksuaalisia tunteita. Ihan naurettavaa väittää että suurin osa ihmisistä jotenkin normaalisti deittailisi näin :D. Ystäväpiirissäni kaikki parit on syntyneet niin että ensin tapaillaan ja pannaan, ja sitten katsotaan tuleeko syviä tunteita.
Tässäkin sekoittuu kaksi osin erillistä asiaa - seksin harrastaminen ilman tunteita ja tunteiden kehittymisen nopeus. Itse en pystyisi seurustelemaan ihmisen kanssa, jolla tunteiden syttyminen kestää vuoden. Minulla ne syttyy paljon nopeammin, ja olisi aivan liian tuskallista elää yksipuolisten tunteiden suhteessa odottelemassa syntyykö niitä toisella ikinä vai ei.
Joo en todellakaan mäkään voisi odottaa vuotta. Itsellä syntyy tunteet nopeasti enkä voisi seurustella toisen kanssa joka vielä pohtii onko tunteita vai ei. En myöskään ymmärrä nykypäivän tapailukulttuuria kun voidaan tapailla kuukausia jopa yli vuosi ennen kuin aletaan seurustelemaan. Mä olen aina alkanut seurustella hyvin nopeasti. Seksiä pitää olla hyvin pian, että tietää toimiiko se homma.
harvempi varmaan vuotta meinaakaan odotettavaksi, mutta nykyään joku kuukausi -kaksi tuntuu olevan jo katastrofi. Jos haet tositarkoituksella seuraa ja toinen vaikuttaa potentiaaliselta, niin miksi sinne petiin pitää välittömästi rynnätä ja sitten toki kiireessä jatkaa metsästyspeliä jos heti ei tullut ilotulituksia. Itse olen introvertti ja mulle ajatuskin siitä, että joku änkisi ensitreffien jälkeen suoraan iholle ahdistaa. En tarvitse avioliittolupausta, vaan sitä että toinen tuntuu tutummalta ja turvalliselta. Ja se vaatii sitä tutustumista ja pientä tunteiden heräämistä alkuun. Kai aikuiset ihmiset osaa käydä leffassa, kävelyllä, syömässä, kahvilla etc ja tutustua toiseen. Sen vuoksi ei ole kiinnostanut pitkän suhteen jälkeen edes mihinkään tinderiin mennä, kun voin vain kuvitella sitä vonkauksen määrää ja prinsessaksi nimittelyä kun ei nopea eteneminen kelpaa. Nykykulttuurissa olet epänormaali, jos pano 2 viestin jälkeen ei kiinnosta.
Me ihmiset ollaan erilaisia. En todellakaan odottaisi kahta tai edes kuukautta, että on seksiä. Kyllä sitä voi olla vaikka heti. Tutustua toisiinsa monella tapaa. Olen 44v. ja olen aina ajatellut näin, että ei ole mulle ainakaan mikään nykypäivän juttu.
Sama juttu. Itselle on selvästi sopivin tyyli edetä seksiin nopeasti ja useimmat parisuhteeni - kymmenen vuoden avioliitto mukaan lukien - ovatkin alkaneet yhden yön jutusta. Joillakin menee niin päin, että seksiä ei pystytä harrastamaan ennen syvän tunneyhteyden luomista. Minulla niin päin, ettei syvää tunneyhteyttä synny ellei suhde ole edennyt fyysiseksi. En pysty rakastumaan ihmiseen, jos en vielä tiedä tuntuuko hänen intiimi kosketuksensa oikealta vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä yritä kääntää tätä. Tällä palstalla naiset muistuttavat koko ajan miehiä, että naiset eivät ole irtosuhteiden perässä, kuten miehet. Naiset haluavat vain parisuhteen ja rakkauden. Irtosuhteet eivät tuo naiselle tyydytystä, koska naisen täytyy tuntea olonsa turvalliseksi, halutuksi ja ei missään nimessä vain pelkän ulkonäön perusteella valituksi. Nainen kun ei katso samalla tavalla ulkonäköä, kuin miehet.
Oletko oikeasti noin yksinkertainen, että kuvittelet kaikkien naisten ajattelevan samalla tavalla? Täällä kirjoittaa paljon ihmisiä ja yksi on yhtä mieltä ja toinen toista mieltä. Sä tässä yrität kääntää asioita oman mielesi mukaan. Huomaa, että sulla ei ole minkäänlaista kokemusta naisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten jutussa hämmentää, että olen vain muutaman vuoden tuota Jaelia vanhempi, mutta tunsin itseni ihan mummoksi tuota lukiessa. Siis että tarvii tunteet että voi harrastaa seksiä ja yhden illan jutuista tulee paha mieli, ja tää olis jotenkin harvinaista? No ei kyllä ole, kavereissani ehkä 50/50 on niitä jotka on harrastaneet/harrastavat yhden illan juttuja ja tykkää siitä, ja niitä jotka ei harrasta eikä tykkää, vaan haluaa että on ne muut tunteet ensin.
Ihmettelin myös kohtaa, jossa kertoi ettei aio olla kolmatta vuotta seksittä, miten voi tietää että nyt tulee vastaan joku jonka kanssa tulee ne tunteetkin? Vai aikooko sittenkin vaan harrastaa jotain irtosuhteita parin vuoden tauon jälkeen...
Toki on melko paljonkin ihmisiä jotka eivät harrasta / halua yhdenillan juttuja, mutta demiseksuaalisuus ei liity mitenkään siihen harrastaako niitä vai ei. Ja demiseksuaalisuus on aidosti harvinaista.
Mutta onko tämäkään tyyppi sitten mikään demiseksuaali kun on kuitenkin yhdenillan juttuja harrastanut ja ilmeisesti aikoo tehdä niin jatkossakin pienen tauon jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko oikeasti noin yksinkertainen, että kuvittelet kaikkien naisten ajattelevan samalla tavalla? Täällä kirjoittaa paljon ihmisiä ja yksi on yhtä mieltä ja toinen toista mieltä. Sä tässä yrität kääntää asioita oman mielesi mukaan. Huomaa, että sulla ei ole minkäänlaista kokemusta naisista.
Sitten ei ilmeisesti ole monilla naisillakaan, koska täällä kiven kovaa väitetään varsinkin deittailuketjuissa, että naisia ei isona ryhmänä kiinnosta irtosuhteet. Ja näin on silloin näreiden oltava.
Toki on melko paljonkin ihmisiä jotka eivät harrasta / halua yhdenillan juttuja, mutta demiseksuaalisuus ei liity mitenkään siihen harrastaako niitä vai ei. Ja demiseksuaalisuus on aidosti harvinaista.