Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Sterilisaation sivuvaikutukset***

Vierailija
28.09.2010 |

Mietin naisen sterilisaatiota. Lapsia on kolme ja ikää 30 vuotta.

Mitä sivuvaikutuksia, häiriöitä, vaivoja teille on tullut sen jälkeen? Millainen sterilisaatio tehtiin teille? Kuinka pian viimeisen synnytyksen jälkeen se tehtiin?

Oletteko olleet tyytyväisiä vai ei?

Kommentit (230)

Vierailija
121/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan olen lukenut aiheesta laajasti tieteellisiä artikkeleja ja keskutellut myös alan asiantuntijoiden kanssa. Toki miestenkin toimenpiteessä on riskejä, mutta niitä on edelleen vähemmän ja ne on yleisesti ottaen pienempiä kuin naisten. Mikään menetelmä ei muuta sitä tosiasiaa että naisten munanjohtimet ovat paljon syvemmällä kehon sisällä kuin miehen siemenjohtimet.

Siksi kun SINUN vanhempi miesgynesi sanoo niin?

Vierailija
122/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne riskit kerrota.

Mitä itse olen essuresta keskustellut gynekologini kanssa ja lukenut eri lähteistä, en todellakaan pelkää ko. toimenpidettä. En myöskään pelkää mm. autolla ajamista, lentokoneella matkustamista jne. Huonolla tuurilla mihin vain voi kuolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en miehenä sterilisaatioon suostuisi, vaikka nainen kuinka sitä vaatisi, oli riskiprofiili mikä tahansa.

Vierailija
124/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en miehenä sterilisaatioon suostuisi, vaikka nainen kuinka sitä vaatisi, oli riskiprofiili mikä tahansa.

Miksi ehkäisy on lähes aina naisen vastuulla?

Vierailija
125/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu, että naisen pitää nahoissaan kärsiä aivan kaikki mitä tulee lisääntymiseen ja nimenomaan ehkäisyyn.

Vierailija
126/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essure on mielestäni monella tapaa parempi vaihtoehto kuin perinteinen. Koska ei tarvita nukutusta eikä tehdä haavoja, riskit pienenevät. Ja koska ei mennä veitsen kanssa lähelle munasarjoja, on paljon epätodennäköisempää että tulisi mitään hormonaalisia ongelmia.

Joku kauhisteli Essuren kivuliaisuutta, niin kipu on erittäin lyhytaikaista. Kohdun kaula avataan vesisuihkun avulla hitaasti. Kohdussa tuntuu hetken aikaa, kun instrumenttia viedään tuubiin. Vertaisin tuntemuksia vaikkapa hampaan paikkaukseen/juurihoitoon puudutuksessa. Ei voi mitenkään verrata synnytykseen.

Jos on pahasti allerginen nikkelille, niin Essurea ei voida tehdä, eikä sitä tehdä, jos kipu käy sietämättömäksi.

Vierailija
127/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisääntymiskyvyn menettämisestä! Eri asia olisi, jos mies ei esim. suostu käyttämään kondomia. Ei naistakaan voi pakottaa sterilisaatioon, ei ketään ihmistä voi!

Miksi ehkäisy on lähes aina naisen vastuulla?

Vierailija
128/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastuulla? Osaan minä kondomia käyttää.

Minulla on mahdollisuus saada lapsia vielä n. 40 vuotta, naisella järkevästi max 5. Kenen valinta on siis suurempi?

Vierailija
129/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adverse

events, which prevented reliance on the Essure device for contraception, were

reported as follows: failure to place 2 micro-inserts in first procedure (14%), initial tubal

patency (3.5%), expulsion (2.2%), perforation (1.8%), or other unsatisfactory device

location (0.6%). All of the patients who experienced tubal patency at the 3-month HSG

were found to have bilateral occlusion at a repeat HSG performed at approximately 6

months after the E ssure procedure. In addition, all of the patients who chose to

undergo a second Essure procedure following a micro-insert expulsion achieved

successful micro-insert placement and were subsequently able to rely on the Essure

micro-inserts for contraception. The most frequent adverse events and side eects

reported as a result of the hysteroscopic procedure to place the Essure micro-inserts

were as follows: cramping (29.6%), pain (12.9%), nausea/vomiting (10.8%),

dizziness/lightheadedness (8.8%), and bleeding/spotting (6.8%). Hypervolemia occurred

in

Vierailija
130/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on menossa sterilisaatioon vaikka minä en asiaa vaadi, oikeastaan päinvastoin, hän haluaa ITSE.

Vierailija
131/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen järkevät vaihtoehdot ovat selibaatti, kondomit ja sterilisaatio. Naisilla mahdollisuuksien kirjo on huomatavasti laajempi.

Ja miksikö näin on?

Naisen panos on huomattavasti suurempi, nimittäin raskauden mahdollisuus.

Kumma juttu, että naisen pitää nahoissaan kärsiä aivan kaikki mitä tulee lisääntymiseen ja nimenomaan ehkäisyyn.

Vierailija
132/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
133/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen kannattaa varautua että yksi kerta ei välttämättä riitä. Jos menee yksityiselle kannattaa kysyä onko "takuu" eli saako uuden yrityksen samaan hintaan.

Vierailija
134/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essuren laiton yhteydessä annetaan lompakkoon laitettava kortti, jossa lukee seuraavaa:

Lääkärin tiedoksi

Tällä potilaalla on munanjohtimiin implantoitu nikkeli-titaaniseoksesta ja ruostumattomasta teräksestä valmistettu essure-mikroistute. Ennen kohdunsisäistä toimenpidettä tai kirurgista toimenpidettä kohdussa tai munanjohtimissa tai niiden lähettyvillä on otettava yhteys alla olevaan lääkäriin tai Conceptus Incorporatediin Yhdysvalloissa.

Endometriseen biopsiaan, kohdunkaulan laajennukseen, kohdunkaavintaan ja hysteroskopiaan sekä kohdunsarven ja munankohtimien diatermiatoimenpiteisiin voi liittyä riskejä. Näitä riskitekijöitä ei tunneta tällä hetkellä.

Essure-mikroistutteet ovat MRI-turvallisia ja röntgenpositiivisia. Essure-mikroistutteet ovat myös MRI-yhteensopivia lukuunottamatta lantionalueen kuvantamista, missä ne voivat aiheuttaa artefakteja.

Essure-mikroistutteiden vaikutusta keinohedelmöitykseen ei tunneta. Jos potilas tulee raskaaksi yhden tai useamman Essure-mikroistutteen käytön aikana, potilaan ja sikiön terveuteen ja raskauden jatkamiseen liittyviä riskitekijöitä ei tunneta.

Vierailija
135/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tullut yliherkäksi nikkelille / titaanille (onko mahdollista?) implanttien laiton jälkeen?

Vierailija
136/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätös oli helppo. En halua olla enää ikinä raskaana, minun lapsiluku on nyt täynnä.

Aluksi kuukautiset oli runsaammat, mutta ne nyt saattoi johtua muustakin kun sterilisaatiosta. Muita oireita en ole huomannut.

Vierailija
137/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuri kuolemanriski.

Vierailija
138/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei käy hormonaliset ehkäisytavat eikä kierukat. On nimittäin luonnostaan runsaat ja kivuliaat kuukautiset (se on muuten totaalista BS:ää että kivut häviäisivät ja vuoto vähenisi synnytyksen jälkeen).

No kuitenkin. Minulla on totaalisen täynnä lapsiluku 3 kpl. Esikoinen tuli itsekseen mutta toisella kertaa sitten tuli kaksi yhden hinnalla.

En enää halua lapsia, nämä riittävät minulle (joo jos olisi kaksoset tulleet ensin niin lasten tekeminen olisi jäänyt siihen).

Ikää minulla on 25-vuotta.

Kondomeita olemme käyttäneet, mutta vakisuhteessa koen ne vähän hölmöiksi, lisäksi niihin kuluu vähän liikaa rahaa.

Olen miettinyt tuota sterilisaatiota, koska minä olen se joka ei enää halua olla raskaana tai ylipäätään hommata lapsia. Ja kyllä, olen tämän asian kanssa ehdottoman varma.

Vierailija
139/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen viiden lapsen äiti ja kokenut sitä ja tätä ja nyt sterilisaation, kun mies pelkää veistä. Oukkidou. Hyvä, että naiset ei pelkää mitään, muuten jäisi lapset tekemättä.

Vierailija
140/230 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sterilisaatiossahan munanjohtimet katkaistaan tai tukitaan. Munasarjoille tai kohdulle ei tehdä mitään.

Minulle tehty 7v. sitten 34-vuotiaana (raskaus olisi todennäköisesti aiheuttanut minulle hengenvaaran) eikä mitään muutosta missään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi