Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Sterilisaation sivuvaikutukset***

Vierailija
28.09.2010 |

Mietin naisen sterilisaatiota. Lapsia on kolme ja ikää 30 vuotta.

Mitä sivuvaikutuksia, häiriöitä, vaivoja teille on tullut sen jälkeen? Millainen sterilisaatio tehtiin teille? Kuinka pian viimeisen synnytyksen jälkeen se tehtiin?

Oletteko olleet tyytyväisiä vai ei?

Kommentit (230)

Vierailija
81/230 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei ole kumppania :)

Vierailija
82/230 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle laitettiin klipsit nukutuksessa pari päivää sitten ja olen tyytyväinen. Olen kuullut hirveitä tarinoita siitä kun puudutuksesta huolimatta sattuu jumalattomat. Muutenkin kai essure ainoa mikä tehdään alakautta ja puudutuksesta. Mulla mentiin vatsapeitteiden läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-vuotiaana, laitettiin klipsit munanjohtimiin. Ei kerrassaan mitään sivuvaikutuksia ollut, olen ollut todella tyytyväinen. Itse toimenpidekin oli vaivaton. Nyt olen 46 eikä gynekologin mukaan (kuukausi sitten kävin) ole näkyvissä mitään merkkejä menopaussista. Niin ettei myöskään aikaisesta menopaussista voine puhua.

Vierailija
84/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tulla aikainen menopaussi! Se ei ole kivaa noin nuorena :( Se johtui jotenkin siitä että munasarjat voi harvinaisessa tapauksessa kuolla leikkauksen jälkeen. Tuleeko runsaammat kuukautiset leikkauksen jälkeen?

Kuolleet munasarjat!!!!!!

Vierailija
85/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisestä eli toisesta synnytyksestäni oli tuossa vaiheessa aikaa vuosi ja kolme kuukautta.

Vierailija
86/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä uitetaan pienenpienet vieterit munanjohtimiin, ja 3 kk kuluessa munanjohtimet arpeutuvat niin ettei raskaus ole enää mahdollinen. Ainoa miinus on tuo 3 kk odotteluaika, jolloin on käytettävä ehkäisyä. Toimenpide sattuu jonkin verran, mutta oli ihan siedettävä. Ei tarvita nukutusta eikä sairaalassaoloa. Voidaan tehdä periaatteessa vaikka ruokiksella. Mulla on jo 5 lasta joista vanhin 3-vuotias. Olen ollut erittäin tyytyväinen. Essure on luotettavampi kuin perinteiset sterilisaatiot, tosin jos toimenpide epäonnistuu tai naisella on rakennepoikkeamia, esim ylimääräisiä munanjohtimia, raskaus voi tapahtua.

Vierailija
87/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä aiheuta viiksiä tai näppylöitä. Se on hellävaraisempi munasarjoille koska toimenpide tehdään alakautta. En itse valitsisi kyllä laparoskooppista menetelmää. Nukutus on aina rankempi juttu. Jos kovasti pelkää kipua, se ei ehkä käy - toimenpiteen aikana mennään kohdunkaulan läpi skoopilla ja tuntuuhan se vähän. Asteikolla 0-10 tunsin ehkä 6-7 kipua hetkellisesti.

Vierailija
88/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo 5 lasta joista vanhin 3-vuotias.

Vierailija
89/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo siis nuorin 3-vuotias... tätä se teettää ku tekee liikaa lapsia...

Vierailija
90/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koska mies pelkää kuollakseen veitsiä.

Vierailija
91/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te sterilisoidut. Miksi juuri sinut steriloitiin, miksei kumppania?

Miksi viedä mieheltä mahdollisuus saada vielä lapsia, jos erotaan tai jää leskeksi.

Mies ei ollut kovin innoissaan, kun olin päätöksen tehnyt, mutta neljä lasta riittää minulle. Enempää en jaksa.

Vierailija
92/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siihen sen kummempaa syytä tarvitse. Jos mieskin haluaa, niin menkööt vapaasti.

Vierailija
93/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmen lapsen jälkeen en halua enempää lapsia, vaikka tulisikin uusi mies. Minulle lapsiluku on täynnä joten en halua olla enää hedelmällinen.

Tuo Essure kuulostaa paremmalta kuin tavallinen steri. Mutta paljonko Essure on maksanut teille?

Vierailija
94/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuotta sitten tehtiin sektion yhteydessä.

Ei kasva parta eikä ole vaihdevuosivaivoja.

Vierailija
95/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Essure kuulostaa paremmalta kuin tavallinen steri. Mutta paljonko Essure on maksanut teille?

olisiko ollut n. 80e. Alle satasen kuitenkin ihan varmasti.

Vierailija
96/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta erittäin kokenut vanhempi miesgyne jolla käyn, sanoi että naiselle todella voi tulla ikäviä seuraamuksia strerilisaatiosta. Kuten juuri hormoonivaihtelut, haluttomuutta aikainen menopaussi jne.

Kertoi, että moni potilaistaan on katunut toimenpidettä juuri oireiden takia ja sanonut, että jos olisi tiennyt mitä seuraa, ei olisi toimenpiteeseen mennyt.

Sanoi kyllä, että toki sen saan jos välttämättä haluan, mutta suositteli että mielummin tehtäisi miehelle, kun miehillä siitä ei ole mitään haittaa.

meillä siis tilanne että päätös on yksimielinen, kumpikaan ei halua lapsia enempää.

Miehen kanssa juteltiin ja hän totesi menevänsä toimenpiteeseen itse, koska se on miehelle helpomipi + ei tule niitä ikäviä seuraamuksia.

Kerroin tästä palstalla kerran aiemminkin ja silloin lääkärini haukuttiin epäpäteväksi ja täällä mammat yhdestä suusta vakuuttivat, ettei mitään ongelmia voi seurata.

Itse luottaisin ennemmin kokeneeseen lääkäriin, varsinkin kun hän varmasti enemmän juuri törmää niihin ongelma tapauksiin, kun naiset tulevat niiden takia lääkärin vastaanotolle.

Se, että täällä kirjoittaville muutamille toimenpide on ollut hyvä, ei tarkoita sitä että se sopisi kaikille. Saa nähdä millainen lynkkaus tälläkertaa tulee.

Vierailija
97/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sattuu kipuasteikolla 0-10 n. 6-7 hetkittäin".

Juuei.

Meille on ihan selvää se, että kuukautisten (kipuja ja epämukavuutta), raskauksien (oksensin 5 kk. putkeen x 2), synnytyksien (tuskaa!) ja synnytyksestä palautumisen (jälkisupistukset, imetyksen aloitus rinnanpäät ruvella, vessakäynnit jne. jne.) jälkeen meillä se on mies, joka tässä asiassa kyllä menee sinne "veitsen alle".

Ihania nämä "mutku mun mies on veitsikammoinen" =D - whaaaaat??? Kaiken tuon (em.) jälkeen kehtaakin sun miehesi valittaa tuollaisesta.

Vierailija
98/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sterilisaatio pettää noin 0,15 %:lla negatiivisesta sperma-analyysistä huolimatta. Siemenjohdinten päät saattavat kasvaa uudelleen yhteen.

Essuren mainitaan pettävän 0,2 %:lla.

Vierailija
99/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuu käyttämään hormonikorvaushoitoa vaikka ikää vasta 32 v.

Eihän tuo yleinen komplikaatio ole mutta mahdollinen kuitenkin.

Vierailija
100/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuin ei lasten hankkimiseenkaan. Kyseessä on kuitenkin koko loppuelämään vaikuttava asia. Miksi miehen olisi pakko mennä sterilisaatioon, jos kerran nainen sen nimen omaan haluaa? Tuo Essure ei menetelmänä oli mitenkään "rankka", ja varmuus on samaa luokkaa kuin miehen sterilisaatiossa.

Kaikkeen sitä nainen suostuukin yhteisen seksielämän vuoksi.. "Sattuu kipuasteikolla 0-10 n. 6-7 hetkittäin".

Juuei.

Meille on ihan selvää se, että kuukautisten (kipuja ja epämukavuutta), raskauksien (oksensin 5 kk. putkeen x 2), synnytyksien (tuskaa!) ja synnytyksestä palautumisen (jälkisupistukset, imetyksen aloitus rinnanpäät ruvella, vessakäynnit jne. jne.) jälkeen meillä se on mies, joka tässä asiassa kyllä menee sinne "veitsen alle".

Ihania nämä "mutku mun mies on veitsikammoinen" =D - whaaaaat??? Kaiken tuon (em.) jälkeen kehtaakin sun miehesi valittaa tuollaisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä