Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Sterilisaation sivuvaikutukset***

Vierailija
28.09.2010 |

Mietin naisen sterilisaatiota. Lapsia on kolme ja ikää 30 vuotta.

Mitä sivuvaikutuksia, häiriöitä, vaivoja teille on tullut sen jälkeen? Millainen sterilisaatio tehtiin teille? Kuinka pian viimeisen synnytyksen jälkeen se tehtiin?

Oletteko olleet tyytyväisiä vai ei?

Kommentit (230)

Vierailija
101/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää 2010 kärsiä helvetillistä kipua? Olen jonossa sterilisaatioon ja vain nukuttamalla. Kaksi helvetillisen kivuliasta synnytystä takana ja kaksi erittäin kivuliasta kierukanlaittoa (hormoni/kupari) takana.

Vierailija
102/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei essure st:tä voi tehdä nukutuksessa? Miksi pitää 2010 kärsiä helvetillistä kipua? Olen jonossa sterilisaatioon ja vain nukuttamalla. Kaksi helvetillisen kivuliasta synnytystä takana ja kaksi erittäin kivuliasta kierukanlaittoa (hormoni/kupari) takana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta erittäin kokenut vanhempi miesgyne jolla käyn, sanoi että naiselle todella voi tulla ikäviä seuraamuksia strerilisaatiosta.

Olen käynyt useilla eri gynekologeilla ja kysynyt asiaa. Lähes aina nimenomaan vanhemmat miesgynet pelottelevat noilla, naiset ja nuoremmat miehet eivät.

Vierailija
104/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kyseessä olisi harvinainen tapahtuma, se ei tippaakaan lohduta silloin kun osuus omalle kohdalle.

mutta erittäin kokenut vanhempi miesgyne jolla käyn, sanoi että naiselle todella voi tulla ikäviä seuraamuksia strerilisaatiosta.

Olen käynyt useilla eri gynekologeilla ja kysynyt asiaa. Lähes aina nimenomaan vanhemmat miesgynet pelottelevat noilla, naiset ja nuoremmat miehet eivät.

Vierailija
105/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essure-sterilisaatiosta, jossa sivuvaikutukset ovat selvästi harvainaisempia kuin "perinteisessä".

Hellä on ehkä ehtinyt olla potilaana sellaisia joille on käynyt ikävästi Vaikka kyseessä olisi harvinainen tapahtuma, se ei tippaakaan lohduta silloin kun osuus omalle kohdalle.

Vierailija
106/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mstäköhän johtuu että Suomi on poikkeus noissa sterilointitilastoissa. Muualla Euroopassa miesten sterilointi on yleisempää mutta Suomessa naisten.

Vierailija
107/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää 2010 kärsiä helvetillistä kipua? Olen jonossa sterilisaatioon ja vain nukuttamalla. Kaksi helvetillisen kivuliasta synnytystä takana ja kaksi erittäin kivuliasta kierukanlaittoa (hormoni/kupari) takana.

Itse en olisi mennyt koko toimenpiteeseen, jos olisi tarvinnut nukuttaa. Valitsin hetkellisen kivun mieluummin kuin nukutuksen.

Vierailija
108/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut enemmän huono-onnisia potilaita kuin vanhemilla naisgyneillä.

Kirjoitin, että "vanhemmat miesgynet pelottelevat noilla, naiset ja nuoremmat miehet eivät". Naisgynekologien kohdalla en siis määrittänyt ikää.

Vierailija
109/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menossa, toimenpide (Essure) oli Kivulias, todella. Mutta mitään puudusta ei kuulemma voi antaa (?) toinen vaihtoehto olisi ollut nukutus... ihmettelen kun onhan niitä jos jonkinalaisia kivunlievitysmenetelmiä... mutta no, tämä lienee yksillöllistä millainen kipu on.

Kierukka jouduttiin poistamaan toimenpiteessä, ei saanut toista implanttia ammuttua kierukan "ohi".

Toipuminen vei loppupäivän, oli maha kipeänä ja voin aika huonosti (kipu tekee mut pahoinvoivaksi).

Nyt sitten odotellaan tuloksia, menkat alkoi heti aikataulun mukaan normaalisti ja olivat vähemmän kivuliaat kuin 10 vuotta sitten jolloin viimeksi ollut omat hormonit "käytössä".

t tässä vaiheessa ihan tyytyväinen

niin ja miksi minä eikä mies... siksi koska minä en halua lapsia enää, missään olosuhteissa, mies ei ole varma

Mietin naisen sterilisaatiota. Lapsia on kolme ja ikää 30 vuotta. Mitä sivuvaikutuksia, häiriöitä, vaivoja teille on tullut sen jälkeen? Millainen sterilisaatio tehtiin teille? Kuinka pian viimeisen synnytyksen jälkeen se tehtiin? Oletteko olleet tyytyväisiä vai ei?

Vierailija
110/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut enemmän huono-onnisia potilaita kuin vanhemilla naisgyneillä.

Kirjoitin, että "vanhemmat miesgynet pelottelevat noilla, naiset ja nuoremmat miehet eivät". Naisgynekologien kohdalla en siis määrittänyt ikää.

en osaa vastata siihen miksi juuri miesgyne kertoi riskeistä mitä sterilisaatioon liitty. Fakta kun nyt kuitenkin on että siihen niitä riskejä liittyy, olkoonkin harvinaisia, mutta paljonko lohduttaa jos osuu omalle kohdalle 30 vuotiaana menopaussi?

Luulisin, että myös gynen ns. suuntautuminen vaikuttaa asiasta tietoisuuteen. Eli ainakin tämä oma gyneni on erikoistunut hormonikorvaushoitoihin, lapsettomuushoitoihin ja vaihdevuosiongelmiin.

Hänen potilaikseen siis ehkä hakeutuu enemmän näitä joilla ongelmia on tullut.

Mutta jokainen voi tehdä päätöksensä ihan itse, minulle riitti tietoisuus riskistä, en halua sitä ottaa ja syödä pahimmassa tapauksessa hormoneja loppu ikäni.

Meillä onneksi mies on niin järkevä, etten pelkää miehisyytensä puolesta vaikkei siittiöitä enää nesteeseen tulekaan.

Vierailija
111/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nykyisessä sterilisaatiomuodossa ihan yhtä pienet/isot kuin naisillakin.

Riskitöntä toimenpidettä ei toki olekaan. Raskauskin on riski - terveellekin naiselle.

Vierailija
112/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on jopa se pahin, kuolemanriski, jota miesten toimenpiteessä ei ole käytännössä ollenkaan.

Riskitöntä toimenpidettä ei toki olekaan. Raskauskin on riski - terveellekin naiselle.

Vierailija
113/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä puhut edelleen laparoskopiassa/nukutuksessa tehtävästä sterilisaatiosta..

Kyllä on edelleen miesten riskit huomattavasti pienemmät Naisilla on jopa se pahin, kuolemanriski, jota miesten toimenpiteessä ei ole käytännössä ollenkaan.

Vierailija
114/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätys!!

Vierailija
115/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. tulee komplikaatioita joiden vuoksi joudutaankin leikkaamaan.

Vierailija
116/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessus kun on vaikeaa tää ymmärtäminen joillakin.

Riskitöntä toimenpidettä EI OLE sen paremmin miehellä kuin naisellakaan.

Vierailija
117/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Overabsorption of fluid. Rarely, women in the clinical studies absorbed too much of the fluid used to expand the uterus during the placement procedure. This can result in shortness of breath or the need for medication to get rid of the excess fluid. If this condition is not treated by your doctor immediately, serious complications can occur, including death.

Vierailija
118/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen sterilisaation (myös essurella) sisältää enemmän riskejä, koska naisten elimet on syvemmällä kehossa ja munasarjojen normaali toiminta on varsin tärkeää normaaliole fysiologialle.

Vierailija
119/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun SINUN vanhempi miesgynesi sanoo niin?

Vierailija
120/230 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hoito ei ole asianmukaista. Kuten tuossa allakin sanotaan "IF this condition is not treated by your doctor immediately..".

Olisipa kiva nähdä jotain faktaa/tilastoa (lähdeviitteineen!), kuinka moni todellakin on kuollut Essuren seurauksena. Veikkaanpa, että huomattavasti vaarallisempaa on esim. autolla ajaminen..

Essurekin on aiheuttanut kuolemaan johtaneita komplikaatioita Overabsorption of fluid. Rarely, women in the clinical studies absorbed too much of the fluid used to expand the uterus during the placement procedure. This can result in shortness of breath or the need for medication to get rid of the excess fluid. If this condition is not treated by your doctor immediately, serious complications can occur, including death.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä