Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kunnon kuumeflunssassa töihin. :( Kertokaa kaikki vinkit joilla selviätte työpäivästä sairastuneena? Ps. moralisoijat vaietkoon, ette kerta kaikkiaan voi ymmärtää toisen tilannetta.

Pikkufirman huono puoli
17.08.2023 |

Olen töissä pienessä yrityksessä, jossa sairasloman pitäminen ei vain ole mahdollista. Mutta ei keskustella tästä vaan haluan vinkkejä miten jaksaa mahdollisimman tehokkaana töissä, kun on sairaana?

Itse otan kaksin kappalein Buranaa ja Panadolia, energiajuomaa ja karkkia pitkin päivää. Lounastauon nukun vessakopissa seinään nojaten. Tai nukkumisesta ei voi puhua vaan sellaisesta horroksesta. Ruoka ei kuitenkaan maistu.

Itse toivon aina, että taudit osuisivat lomaan niin saisi parannella rauhassa ja silloin paranee tosi paljon nopeammin. Mutta harvemmin osuu lomaan. :(

Miten te muut samassa tilanteessa olevat toimitte?

Kommentit (196)

Vierailija
81/196 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei ole riskiä että voit tartuttaa muita henkilöitä niin tsemppiä työpäivään. Juo teetä ja ota buranaa ja c-vitamiinia. 

Vierailija
82/196 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti että sama firma korvaa sut hetkessä, että kannattako?

Itse olen töissä pk:ssa ja siellä kritisoi vanhat työntekijät jos ei tule kuumeessa töihin "mietin aina taloa ensin, kyllä puolikuntosena voi töitä tehdä." Joten tavallaan ymmärrän miksi olet kipeänä töissä, vaikkei kannatta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/196 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysit ettei moralisoida mutta moralisoin silti: ei niin mitään järkeä. Idiotismin huippu lähteä kipeänä töihin ja pitää omia työtehtäviä niin korvaamattomina, ettei voi kuumeisena olla poissa. Ellei kyse ole siitä että joku kuolee tai tulee miljoonatappiot poissaolosi takia, ei se ole sen väärti. Mutta mitäpä sinä kuuntelisit kun olet jo päättänyt että työpaikka kaatuu ilman läsnäoloasi ja menet sinne sairastuttamaan koko muun työyhteisön ja mahdolliset asiakkaat. Onnea valitsemallesi tielle...

Vierailija
84/196 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eihän se ole työntekijän vika, jos työnantaja ei salli sairasloman pitämistä! tämä on käytäntö joissakin pienissä yrityksissä eikä työntekijä voi siihen vaikuttaa. käytännössä jos jäisi saikuttamaan niin ei saisi palkkaa ja työnantaja irtisanoo. näes pienissä työpaikoissa ei tarvitse käyttää yyteetä irtisanomiseen eikä ole luottamusmiestäkään joka pitäisi työntekijän puolia. eikä kukaan uskaltaisi puolustaakaan koska saa äkkiä itsekin potkut. paljon helpompaa on mennä kipeänä töihin ja sinnitellä siellä. eikä muutkaan työntekijät tykkää siitä että joku jää saikulle koska se saikuttajan työ kaatuu sitten heidän niskaan. et olkaa hiljaa jos ette tiedä mistä puhutaan!

No kuka täysjärkinen edes menee sellaiseen firmaan töihin, jossa ei sallita sairaslomia? Kuulostaa aivan käsittämättömältä touhulta.

Vierailija
85/196 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tää on, ei kukaan mene oikeasti kipeänä töihin. Eihän nykyisin jengi tee töitä edes terveenä. 

Vierailija
86/196 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee puolikas päivä troppien voimin, ja loppupäivä kotona lepoa, kyllä se firman luukulle voi pistää lapun, että sairastapauksen vuoksi suljettu.

Aamullahan kuume yleensä on alempana kuin iltapäivällä. 

Vierailija
87/196 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eihän se ole työntekijän vika, jos työnantaja ei salli sairasloman pitämistä! tämä on käytäntö joissakin pienissä yrityksissä eikä työntekijä voi siihen vaikuttaa. käytännössä jos jäisi saikuttamaan niin ei saisi palkkaa ja työnantaja irtisanoo. näes pienissä työpaikoissa ei tarvitse käyttää yyteetä irtisanomiseen eikä ole luottamusmiestäkään joka pitäisi työntekijän puolia. eikä kukaan uskaltaisi puolustaakaan koska saa äkkiä itsekin potkut. paljon helpompaa on mennä kipeänä töihin ja sinnitellä siellä. eikä muutkaan työntekijät tykkää siitä että joku jää saikulle koska se saikuttajan työ kaatuu sitten heidän niskaan. et olkaa hiljaa jos ette tiedä mistä puhutaan!

No kuka täysjärkinen edes menee sellaiseen firmaan töihin, jossa ei sallita sairaslomia? Kuulostaa aivan käsittämättömältä touhulta.

ai sitkö ollaan mieluummin työttömänä 365 päivää vuodessa kuin viikko sairaana töissä?

Vierailija
88/196 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni pienessä yrityksessä työskentelevä menee.

Vierailija
89/196 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän miesflunssaan mitään hoitoa edes ole.

Jääkaappikylmä olut kädessä ja viltin alla sohvalla jääkiekkoa telkasta kyllä lievittää oireita !

Vierailija
90/196 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos saat vaikka sydänlihastulehduksen ja joudut henkihieverissä sairaalaan, niin toivottavasti silloinkin on työ se kaikkein tärkein juttu.

Sydänlihastulehdus on yllättävän yleinen, jopa sinulla on voinut olla se, flunssan yhteydessä voi tulla vaikka maksaisit sängyssä. Eli se voi mennä ohi huomaamatta. Itsekin olin töissä vasta ja olo oli hirveä, mutta kun olin yksin ja työpaikka oli lähempänä kuin terveysasema menin töihin, kyllä meillä pitää olla todistus jos palkkaa haluaa sairaslomalla, kiitos vaan kaikille aiempaa "kolme päivää omalla ilmoituksella" hyväksi käyttäjille. Joidenkin on vaikea tajuta ettei vain voi olla pois, kun ei halua palkanmaksajalle ongelmia 

Vierailija
91/196 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa täysin aivottomien idioottien touhulta. Kukaan tai mikään ei ole niin korvaamaton ettäkö pitäisi sairaana tehdä töitä. Itse en saikuta turhaan joten tulkoon palkaton ensimmäinen päivä, aivan sama. En ole laskenut raha-asioitani sen varaan että talouteni kaatuisi. Onhan lomautuksissakin viisi palkatonta päivää ennen kuin alkaa saada päivärahaa.

Kyllä se palkaton päivä tuntuu kun on töissä 25h/viikko sopimuksella. Helppo huudella jos on onnistunut saamaan kokopäivätyön, siitä on helppo säästää pahan päivän varalle. 

Vierailija
92/196 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin pienessä yrityksessä töissä, ainoana osastolla. Sairaana tehdään etätöitä sen, mitä jaksaa. Eli kiireisimmät pois alta ja monta taukoa olon mukaan. Täyttä 8 tuntia ei tule tehtyä kuitenkaan.

Vierailija
93/196 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on työsuojelurikos. Ilmoita liittoon. Ai niin, sinähän et säästösyistä kuulu, kuten ei monikaan sun alalla ja SIKSIHÄN TEITÄ KOHDELLAANKIN KUIN KARJAA.

Joo ,mahtava PAM auttaa?Kerrottiin että ei ole mahdollista pitää taukoja ,sieltä sanoivat että koettakaa kestää,siinä kaikki.Tuo liitto nimenomaan sallii että työntekijöitä kohdellaan kuin karjaa.

Vierailija
94/196 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, jos nyt leikitään että tämä olisi totta, niin ottaisin JOKO Finrexiniä TAI ibuprofeenia (mikäli mikään muu terveydellinen seikka ei estä niitä käyttämästä). Jos ne eivät käy, niin sitten parasetamolia. Lisäksi jotain vitamiinijuomia, sinkkiasetaattia, nesteytystabletteja, vettä, mehuja, teetä, smoothieita, keittoja tai ihan mitä tahansa ruokaa mikä vaan maistuu. Nenäsuihketta, yskänlääkettä ja kurkkutabletteja jos niille on tarvetta. Energiajuomat jättäisin ottamatta, ne käyvät ainakin itselläni pumpun päälle sen verran, että niitä juon vain täysin terveenä. Jos työtehtävissä on säätämisen varaa, niin mahdolliset fyysiset työt muille ja sairaana oleva tekee vain fyysisesti kevyempää työtä. 

Mutta oikeastihan sairaana ei työpaikalle mennä. Olen itse parasta aikaa vuosilomalla, jota olen odottanut kuukausitolkulla. Työkaverit olivat sairaana töissä ja kappas kun kävi niin, että minä sain tartunnan ja olen viettänyt koko loman kamalassa taudissa. Sinne meni matkat ja muut suunnitelmat. Ei ole paljoa asiaa työkavereille kun kohta palaan töihin.

Vierailija
95/196 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkitautina voi tulla sydänlihastulehduksen lisäksi muutakin, mm. keuhkoputkentulehdus tai keuhkokuume. Sydänlihastulehdus voi aiheuttaa myös pyörtymistä. Jos menetät tajusi ja ambulanssi tulee paikalle, niin lääkäri kirjoittaa saikkua.

Tai sitten selviät ilman jälkiseuraamuksia. Eihän niitä kaikille tule.

Vierailija
96/196 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison työpaikalla ole joku räkänokka pärskimässä. Puoliso toi taudin kotiin, sairasti itse pari päivää. Mulla on nyt menossa neljäs viikko. Tappion kärsii mun työnantaja, kun en pysty täyspainoisesti työhön. Multa tauti ei leviä minnekään, kun en käy missään tartuttamassa muita.

Vierailija
97/196 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolison työpaikalla ole joku räkänokka pärskimässä. Puoliso toi taudin kotiin, sairasti itse pari päivää. Mulla on nyt menossa neljäs viikko. Tappion kärsii mun työnantaja, kun en pysty täyspainoisesti työhön. Multa tauti ei leviä minnekään, kun en käy missään tartuttamassa muita.

Kaikki sympatiat sinulle (ja puolisollesi). Mulla kans tauti meneillään, tosin omalta työpaikalta saatu. Meni sitten oma ja puolison loma päin peetä kun sairaat ei voi pysyä kotonaan sairastamassa.

Vierailija
98/196 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei ole pelkästään se pystyykö itse tekemään töitä, vaan myös se tartuttaako muita.

Jos menet lääkkeiden voimalla väkisin töihin, voikin olla että parin päivän päästä olet yksin siellä töissä kun kaikki muut on samassa taudissa kotona sairastamassa.

Vierailija
99/196 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee puolikas päivä troppien voimin, ja loppupäivä kotona lepoa, kyllä se firman luukulle voi pistää lapun, että sairastapauksen vuoksi suljettu.

Ei kyllä tosiaakaan kaikissa firmoissa voi pistää kuumetta firman edelle. 

Vierailija
100/196 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että toisia ei pikkukuume hetkauta ja toiset jäävät sänkyyn, kun vähänkin lämpö nousee. Miten työnantaja voi työhaastattelussa selvittää onko hakija ns. saikuttelija vai hyvä tyyppi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan