Kunnon kuumeflunssassa töihin. :( Kertokaa kaikki vinkit joilla selviätte työpäivästä sairastuneena? Ps. moralisoijat vaietkoon, ette kerta kaikkiaan voi ymmärtää toisen tilannetta.
Olen töissä pienessä yrityksessä, jossa sairasloman pitäminen ei vain ole mahdollista. Mutta ei keskustella tästä vaan haluan vinkkejä miten jaksaa mahdollisimman tehokkaana töissä, kun on sairaana?
Itse otan kaksin kappalein Buranaa ja Panadolia, energiajuomaa ja karkkia pitkin päivää. Lounastauon nukun vessakopissa seinään nojaten. Tai nukkumisesta ei voi puhua vaan sellaisesta horroksesta. Ruoka ei kuitenkaan maistu.
Itse toivon aina, että taudit osuisivat lomaan niin saisi parannella rauhassa ja silloin paranee tosi paljon nopeammin. Mutta harvemmin osuu lomaan. :(
Miten te muut samassa tilanteessa olevat toimitte?
Kommentit (196)
Kohta ihan normaalia kun uusi hallitus pääsee vauhtiin
Et näytä välittävän omasta tai muiden terveydestä yhtään. Tuolla tyylillä sairastutat työkaverisi ja mahdolliset asiakkaat.
No jos saat vaikka sydänlihastulehduksen ja joudut henkihieverissä sairaalaan, niin toivottavasti silloinkin on työ se kaikkein tärkein juttu.
Vähän puoliteholla joutuu tekemään ehkä, mutta joskus on pakko.
Jos olet itse se yrittäjä ja muita työntekijöitä ei ole niin ymmärrän tuon. Palkkatyössä taas ei ole mitään syytä mennä kipeänä töihin.
Joskus on tosiaan pakko selviytyä. Sulla on hyvä suunnitelma.
Itse ottaisin buranaa ja Finrexiniä, mutta tuo energiajuoma taitaa jo korvata sen. Karkit korvaisin sitrushedelmillä ja mangomehu on tosi virkistävää kipeänä, kun mikään ei oikein maistu. Ymmärrän toki, jos työpaikalla ei voi hedelmäsalaattia valmistella.
Kun pääset kotiin, mene suoraa päätä nukkumaan.
Sano nyt vielä, että olet joku sihteeri?
Ei ole ollut ongelmia jaksaa, ihan normaalisti olen toiminut. Samalla lailla kuin terveenäkin. Vettä ehkä kannattaa juoda tavallista enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet itse se yrittäjä ja muita työntekijöitä ei ole niin ymmärrän tuon. Palkkatyössä taas ei ole mitään syytä mennä kipeänä töihin.
Nollasopparilla on mentävä tai palkkaa ei tule.
En koskaan mene kipeänä töihin. Ajattelen itseäni, en työnantajaani.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kaikkea pitäisi tänään saada tehtyä? Sulla on ihan hyvä suunnitelma. Panadolilla ja buranalla olo tulee yllättävän normaaliksi ja selviät kyllä. Ehkä yrittäisin pusertaa alkutyöpäivän aikana mahdollisimman paljon ja sitten, kun olo alkaa heikentyä, on jo paljon tehty. Karkit ja energiajuoma piristää ja joku suolainenkin olisi hyvä. Vaikka oliivit, sipsit tai keiton liemi tms, jos ei muuta pysty. Suola kohentaa usein oloa.
Terveellistä tai hyväksi sinulle tai muille tuo ei tietenkään ole, mutta en nytala moralisoida. Muistan itsekin yo-kirjoituksissa olleeni kunnon kuumeessa ja selviydyin. Läpikin meni koe, mutta enää en muista mikä ja millä arvosanoilla.
Sen verran itsekäs saa olla, että ajattelee omaa etua joissain tilanteissa ensin.
Esim. jos joku one In a milloin juttu, kuten vaikka joku tärkeä asia, joka siirtyisi pahasti sen takia että jää kotiin, on ok mielestäni ottaa sitä Buranaa ja mennä, jos kyseessä siis tavallinen nuhakuume, eikä mikään pahempi tarttuva tauti tyyliin vesirokko. Esim. ylppärit tai joku muu samantapainen.
Jos taas elokuva ilta, jättäisin suosiolla väliin vaikka buranalla saisi kuntoon siksi ajaksi.
Töihin meno vähän niin ja näin. Jos ei saa sairasajan palkkaa ja on muutenkin huono tuloinen ymmärrän jos yrittää flunssassa pusertaa päivän pari. Riippuu tietenkin minkälaisessa flunssassa. Jos oireet ns. näkyy koko ajan eli pärskii ympäriinsä, niin ei sitten missään tapauksessa, mutta hyvällä käsihygienialla, pärskimätyömyydellä ja buranalla ei niin paha.
Jos saa sairasajan palkkaa kannattaa jäädä aina kotiin kun tarvetta. Tosin siinäkin, pieni vastuu ja omatunto ei pahitteeksi, ettei käytä tekosyunäkään sitä että "haluan olla niin hyvä että en tartuta" kun yksi aivastus tuli aamulla.
Olet idiootti. Sairaana ei mennä töihin.
Muista nenäsuihke, jos on nenä tukossa. Pringlesit toimii itselleni kipeänä, kun eivät ole niin rasvaisia. Juotava jogurtti on myös hyvä ja pinaattikeitto. Termospulloon kuumaa vettä, hunajaa, inkivääriä ja sitruunaa. Auttaa flunssan oireisiin ja esimerkiksi kurkkukipuun. Maistuu myös haaleana, joten voit juoda sitä koko päivän. Mitä enemmän inkivääriä, sitä tehokkaampi juoma. Itse laitan mukilliseen parin sentin pätkän inkivääriä, pari teelusikallista hunajaa ja pari siivua sitruunaa. Inkivääri saa hautua 10 minuuttia tai vaikka kauemminkin ja sitten siivilöidään juomasta pois.
Vierailija kirjoitti:
Muista nenäsuihke, jos on nenä tukossa. Pringlesit toimii itselleni kipeänä, kun eivät ole niin rasvaisia. Juotava jogurtti on myös hyvä ja pinaattikeitto. Termospulloon kuumaa vettä, hunajaa, inkivääriä ja sitruunaa. Auttaa flunssan oireisiin ja esimerkiksi kurkkukipuun. Maistuu myös haaleana, joten voit juoda sitä koko päivän. Mitä enemmän inkivääriä, sitä tehokkaampi juoma. Itse laitan mukilliseen parin sentin pätkän inkivääriä, pari teelusikallista hunajaa ja pari siivua sitruunaa. Inkivääri saa hautua 10 minuuttia tai vaikka kauemminkin ja sitten siivilöidään juomasta pois.
Tuo nenäsuihke on muuten ehdoton. Otrivin Compia kuin suihkauttaa aamulla niin flunssan voi melkein unohtaa työpäivän ajaksi. Ainakin ne häiritsevimmät oireet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on sovittu työvuoro, niin pitäisi tulla.
Vierailija kirjoitti:
Joskus on tosiaan pakko selviytyä. Sulla on hyvä suunnitelma.
Itse ottaisin buranaa ja Finrexiniä, mutta tuo energiajuoma taitaa jo korvata sen. Karkit korvaisin sitrushedelmillä ja mangomehu on tosi virkistävää kipeänä, kun mikään ei oikein maistu. Ymmärrän toki, jos työpaikalla ei voi hedelmäsalaattia valmistella.
Kun pääset kotiin, mene suoraa päätä nukkumaan.
Heippa
Finrexiniä ja Buranaa ei voi ottaa yhtäaikas, ovat molemmat tulehduskipulääkkeitä. Seurauksena voi olla verenvuoto esim ruokatorvessa tai mahalaukussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo sovituilta vuoroilta saat palkan saikullakin.
Mitä kaikkea pitäisi tänään saada tehtyä? Sulla on ihan hyvä suunnitelma. Panadolilla ja buranalla olo tulee yllättävän normaaliksi ja selviät kyllä. Ehkä yrittäisin pusertaa alkutyöpäivän aikana mahdollisimman paljon ja sitten, kun olo alkaa heikentyä, on jo paljon tehty. Karkit ja energiajuoma piristää ja joku suolainenkin olisi hyvä. Vaikka oliivit, sipsit tai keiton liemi tms, jos ei muuta pysty. Suola kohentaa usein oloa.
Terveellistä tai hyväksi sinulle tai muille tuo ei tietenkään ole, mutta en nytala moralisoida. Muistan itsekin yo-kirjoituksissa olleeni kunnon kuumeessa ja selviydyin. Läpikin meni koe, mutta enää en muista mikä ja millä arvosanoilla.