Kunnon kuumeflunssassa töihin. :( Kertokaa kaikki vinkit joilla selviätte työpäivästä sairastuneena? Ps. moralisoijat vaietkoon, ette kerta kaikkiaan voi ymmärtää toisen tilannetta.
Olen töissä pienessä yrityksessä, jossa sairasloman pitäminen ei vain ole mahdollista. Mutta ei keskustella tästä vaan haluan vinkkejä miten jaksaa mahdollisimman tehokkaana töissä, kun on sairaana?
Itse otan kaksin kappalein Buranaa ja Panadolia, energiajuomaa ja karkkia pitkin päivää. Lounastauon nukun vessakopissa seinään nojaten. Tai nukkumisesta ei voi puhua vaan sellaisesta horroksesta. Ruoka ei kuitenkaan maistu.
Itse toivon aina, että taudit osuisivat lomaan niin saisi parannella rauhassa ja silloin paranee tosi paljon nopeammin. Mutta harvemmin osuu lomaan. :(
Miten te muut samassa tilanteessa olevat toimitte?
Kommentit (196)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on yksi syy, miksi teen vain etätöitä. En halua tartuntaa tuollaiselta typerykseltä, joka ehdoin tahdoin tulee työpaikalle tartuttamaan muut. Sulle se saattaa olla pieni nuhakuume, kollegalle tai kollegan perheenjäsenelle sairaalareissu.
Se tauti on tarttunut jo päiviä ennen kuin ap on tiennyt olevansa kipeänä. Lakatkaa mussuttamasta noita uhritarinoitanne.
Tuo on näiden ympäriinsä sairaana pyörivien vakiokommentti.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on yksi syy, miksi teen vain etätöitä. En halua tartuntaa tuollaiselta typerykseltä, joka ehdoin tahdoin tulee työpaikalle tartuttamaan muut. Sulle se saattaa olla pieni nuhakuume, kollegalle tai kollegan perheenjäsenelle sairaalareissu.
Se tauti on tarttunut jo päiviä ennen kuin ap on tiennyt olevansa kipeänä. Lakatkaa mussuttamasta noita uhritarinoitanne.
Ei se tarttuvuus minnekään katoa vaikka alkaakin ennen oireita. Kipeänä tartuttaa yhtälailla.
Itse menin myös 2004 lievillä flunssan oireilla töihin ja sain sydänlihastulehduksen. Sydänkohtaus seurauksena sydämen pysyvä vaurio ja aivoihin tuli hapenpuutteesta vaurio. Nyt sairaseläkkeellä ja pieninkin rasitus saa pyörtymään. No eipä tarvitse enää töitä tehdä vaikka haluaisikin. Rahaakaan ei sen puoleen ole.
särkylääkkeitä jus noin ja tuplamäärä. energiajuomaa huiviin ja sokerista mukaan töihin. työpaikalla yrittää sitten selvitä ja taistella läpi päivän. huom paraneminen tosi paljon hitaampaa kuin jos saisi pitää sairaslomaa. kuivaa vaihtovaatetta, jos kuumeen lasku saa hikoilemaan.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet itse se yrittäjä ja muita työntekijöitä ei ole niin ymmärrän tuon. Palkkatyössä taas ei ole mitään syytä mennä kipeänä töihin.
Nollasopparilla on mentävä tai palkkaa ei tule.
Ei pidä paikkaansa. Nollasopparillakin saa kyllä korvaukset sairaspäivistä, mikäli vuorot on ehditty jo sopia.
Pari, kolme päivää kotona ja kunnon lepoa +tropit sillä ethän sairaana töissä saa juuri mitään aikaiseksi. Kun hoidat itsesi terveeksi niin työkin sujuu kunnolla ja olet taas oma iloinen itsesi Terveys ennenkaikkea . Ei kukaan ole niin tärkeä vai oletko sinä?
Olen maatalouslomittaja. Joskus on pakko mennä töihin edes aamuksi, vaikka kunto olisi mikä. Eläimet on hoidettava. Isäntäväki saattaa olla poissa kotoa ja olen ainoa, joka tietää mikä navetassa on tilanne. Ei sinne aamukuudelta saa ketään muuta järjestettyä.
Buranaa ja panadolia nassuun, elektrolyyttijuomaa pulloon, paketti nenäliinoja, kurkkupastilleja ja paljon ylimääräistä aikaa. Kyllä se siitä.
Aamutöiden jälkeen tunnustellen, että pystyisköhän sitä iltatöille, jos nukkuis väliajan vai pitäiskö luovuttaa ja siirtää vastuu jollekin muulle.
Provo? Jos meno on tuollaista, niin hae oikeasti parempi työpaikka.
Panadolia ei kannata suuria määriä popsia, koska siitä seuraa myrkytys ja maksan tuhoutuminen.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Etkö huomaa eroa tilanteissa? Sille ei mahda mitään, että tauteja leviää ennen kuin tietää olevansa kipeä. Nyt ap tietää olevansa kipeä, ja VALITSEE LEVITTÄÄ tautiaan. Tietoinen valinta. Minä minä minä minä, viis muista.
käyt jostain hakee vähä spiidi/vauhti/amffee tai tilaa lähimmästä kebab ravintolasta ruoka + tiedät kyllä vauhtii...
Nenäsuihkeella nokka auki, burana ja panadol säännöllisesti täydet satsit, hunajaa ja kuumaa vettä mukissa ja kurkkupastilleja sekä apteekin kurkkulääkkeitä.
Sitten toivotaan että kukaan asiakas ei kysy mitään ettei tarvi puhua. Yritetään olla yskimättä asiakastiloissa.
Ravintolatyöntekijä
Minut haukuttiin eilen, kun sanoin sairastuvani aina flunssaan kun aloitan työt. Sitten sopimustani ei jatketa saikkujen takia. Olisi kuulemma pitänyt mennä sairaana töihin palstalaisten mukaan.
Alkaisin ensi sijassa etsiä uutta työpaikkaa, mikäli olisin niin paskassa työpaikassa. Ei sitä tietysti välttämättä löydy helposti, mutta ainakin yrittäisin.
No eihän ap välttämättä ketään tartuta, onhan sitä muitakin yrityksiä kuin asiakaspalvelua. Ja jos on pieni firma kyseessä niin työkavereitakaan ei ole montaa eikä välttämättä tartte olla lähellä. Mutta eihän kipeänä silti kannattaisi mennä töihin.
Heti ensimmäisenä aamulla gramman panadoli ja sitten tunniksi vielä petiin. Kun panadoli alkaa vaikuttaa sen verran että pysyt jalkeilla, niin aamupala + burana 600 + jotakin mietoa opiaattia jos löytyy. Jos nenä vuotaa liikaa niin lisäksi duact. Tunnin päästä tästä olet niin hyvässä kunnossa kuin sinä päivänä tulet olemaan, eli liikkeelle.
Ensimmäinen romahdus tulee n. 5 tunnin kuluttua. Tässä kohtaa ota toinen panadoli loiventamaan, ja heti kun kuume alkaa nousta ja vilutus tuntua niin uusi burana+ setti ja pidä tunnin tauko. Tauon jälkeen on taas viitisen tuntia tehdä loput hommat ja selvitä kotiin horkkaamaan. Yötä vasten vielä päivän viimeinen burana niin on vähän kivempi nukkua.
Muista toimia koko päivä rauhallisesti ja kevennetysti. Pulssi ei saa kohota missään kohtaa, eli käytä kaikki konstit mitä keksit helpottaaksesi päivää. Ja tämä ohje on tosiaan niihin pakkotilanteisiin, pelkän tilipussin vuoksi ei kannata hengellään leikkiä.
Vierailija wrote:
Olen maatalouslomittaja. Joskus on pakko mennä töihin edes aamuksi, vaikka kunto olisi mikä. Eläimet on hoidettava. Isäntäväki saattaa olla poissa kotoa ja olen ainoa, joka tietää mikä navetassa on tilanne. Ei sinne aamukuudelta saa ketään muuta järjestettyä.
Buranaa ja panadolia nassuun, elektrolyyttijuomaa pulloon, paketti nenäliinoja, kurkkupastilleja ja paljon ylimääräistä aikaa. Kyllä se siitä.
Aamutöiden jälkeen tunnustellen, että pystyisköhän sitä iltatöille, jos nukkuis väliajan vai pitäiskö luovuttaa ja siirtää vastuu jollekin muulle.
Toi elektrolyyttijuoma kuulostaa hyvältä. Täytyy ottaa konstilistalle seuraavan kerran kun tauti iskee.
Vierailija wrote:
En koskaan mene kipeänä töihin. Ajattelen itseäni, en työnantajaani.
Tuollaiset itsekkäät saikuttajat saavat pikkufirmoista nopeasti potkut. Eivät myöskään saa edes työkavereilta sympatioita, koska saikuttajan takia muut joutuvat raatamaan toisenkin työt.
Vierailija wrote:
Heti ensimmäisenä aamulla gramman panadoli ja sitten tunniksi vielä petiin. Kun panadoli alkaa vaikuttaa sen verran että pysyt jalkeilla, niin aamupala + burana 600 + jotakin mietoa opiaattia jos löytyy. Jos nenä vuotaa liikaa niin lisäksi duact. Tunnin päästä tästä olet niin hyvässä kunnossa kuin sinä päivänä tulet olemaan, eli liikkeelle.
Ensimmäinen romahdus tulee n. 5 tunnin kuluttua. Tässä kohtaa ota toinen panadoli loiventamaan, ja heti kun kuume alkaa nousta ja vilutus tuntua niin uusi burana+ setti ja pidä tunnin tauko. Tauon jälkeen on taas viitisen tuntia tehdä loput hommat ja selvitä kotiin horkkaamaan. Yötä vasten vielä päivän viimeinen burana niin on vähän kivempi nukkua.
Muista toimia koko päivä rauhallisesti ja kevennetysti. Pulssi ei saa kohota missään kohtaa, eli käytä kaikki konstit mitä keksit helpottaaksesi päivää. Ja tämä ohje on tosiaan niihin pakkotilanteisiin, pelkän tilipussin vuoksi ei kannata
Opiaattia flunssaan?? No poistaahan se mahdollisen yskän, mutta vähän oudolta kuulostaa...
Vierailija wrote:
Sano nyt vielä, että olet joku sihteeri?
Itse olen joutunut sihteerinä olemaan töissä todella kipeänä. Muuten olisi peruuntunut satojen ihmisten kokoukset (olivat kaikki pois töistään tämän kokouksen vuoksi, ns. luottamustehtävä) en siis vaan voinut jättää työpäivää tekemättä vaikka kova kuume. Muuten olisi usempi sata ihmistä ollut poissa töistään turhaan pari päivää ja joutuneet ottamaan toisetkin pari päivää vapaata kun olisin tervehtynyt. Mukana lääkäreitä yms. Sihteerin työ nimenomaan voi olla työ mikä vaikuttaa suureen määrään ihmisiä ja heidän töihinsä ja taas monien esim sydänleikkausten peruuntumiseen jne jne
No jos työ on noin paljon tärkeämpää kuin oma terveys niin tsemppiä tulevaan.