Kunnon kuumeflunssassa töihin. :( Kertokaa kaikki vinkit joilla selviätte työpäivästä sairastuneena? Ps. moralisoijat vaietkoon, ette kerta kaikkiaan voi ymmärtää toisen tilannetta.
Olen töissä pienessä yrityksessä, jossa sairasloman pitäminen ei vain ole mahdollista. Mutta ei keskustella tästä vaan haluan vinkkejä miten jaksaa mahdollisimman tehokkaana töissä, kun on sairaana?
Itse otan kaksin kappalein Buranaa ja Panadolia, energiajuomaa ja karkkia pitkin päivää. Lounastauon nukun vessakopissa seinään nojaten. Tai nukkumisesta ei voi puhua vaan sellaisesta horroksesta. Ruoka ei kuitenkaan maistu.
Itse toivon aina, että taudit osuisivat lomaan niin saisi parannella rauhassa ja silloin paranee tosi paljon nopeammin. Mutta harvemmin osuu lomaan. :(
Miten te muut samassa tilanteessa olevat toimitte?
Kommentit (196)
sairastin koronan ja kävin töissä. oli lievä tauti, selvisin hyvin ilman läåkettä. :) käytin viimeiset koronatestit pois mitä mulla oli ja pos tulos tuli. mut meni jo ohi. varmaan sama tauti kiertäå työpaikalla.
Miksi pitää mennä kipeänä töihin?
Sellainen sankaritarina
Ei ihme, että tauti kiertää siellä työpaikalla, sinähän sitä kävit tartuttamassa.
Taudit todella voi viedä kaikki voimat. Ensin voi mennä selkä ja sitten tulla influ. Ei kivaa. Apteekin tuotteille on varmasti kysyntää.
Tälläistä se on kun ei tarvitse itse maksaa terveydenhuoltomenojaan. Mitään vastuuta ei kannata ottaa terveydestään, kyllä yhteiskunta maksaa. Suomi on sairaiden paratiiisi.
Kerran jossain pikkuliikkeessä oli selvästi tautinen aspassa. Huomatessa käännyin kannoillani ja häivyin, ja todellakin jaoin tiedon mokomasta ällötyspaikasta. En ikinä enää menisi sinne. Tursotti siihen tyyliin, että oli jo muutama päivä mennyt asiakkaita tartutellessa.
No oliko tehokas työpäivä?
Kun olet terve käytä edes 10 minuuttia ja mieti miten asian voi järjestää jos joudut sairaalaan.
Jos homma menee päin helvettiä kun olet osastolla niin ei ole kovinkaan valoisa tulevaisuus firmalla.
Mites lomat?
Vierailija wrote:
Olet idiootti. Sairaana ei mennä töihin.
Suomen hallitus haluaa, että jatkossa mennään poistamalla ensimmäisen sairauspäivän palkan.
Mitä siitä tulee kun Burana laskee kovan kuumeen väkisin niin vaatteet kastuu ihan läpimäriksi, ja se sellainen inhottava oudon kemikaalimainen haju ja maku.
Itse kuumeillut viime sunnuntaista asti korkeimmillaan 39 asteen kuumeessa, ja vaikuttaisi että syynä on jokin mitä olen syönyt, koska oksensin maanantai-aamuyöllä ja aamulla muutaman kerran. Minulle on erittäin harvinaista oksentaa.
Sen jälkeen ruokahalu on ollut huonoa, mutta mitä olen syönyt ja juonut, on pysynyt sisällä.
Tänään vasta näyttäisi että ehkä menee viimein ohi, ilman buranaakin aamulämmöt alle 38. otin kumminkin vielä 400 buranan päiväksi mikä tiputti lämmöt 36,7 asteeseen.
Että vihaan ihmisten itsekkyyttä. Jos on itse perusterve niin ei sitä tajua millainen riski flunssakin voi olla jollekin syöpäpotilaalle tms. joiden on myös pakko liikkua julkisilla tai käydä kaupassa tai ap:n firmassa.
Karma kohdatkoon ap:n.
Vierailija wrote:
Päivystyksessä flunssaiset hoitajat ja lääkärit laittaa vaan maskin kasvoille ja ongelma on tällä ratkaistu. Tervetuloa!
Anteeksi, että häiritsen uhriutumistasi, mutta miten maski auttaa kuumeeseen?
Vierailija wrote:
Kerran jossain pikkuliikkeessä oli selvästi tautinen aspassa. Huomatessa käännyin kannoillani ja häivyin, ja todellakin jaoin tiedon mokomasta ällötyspaikasta. En ikinä enää menisi sinne. Tursotti siihen tyyliin, että oli jo muutama päivä mennyt asiakkaita tartutellessa.
Mitäpä luulet, että jatkossa tapahtuu, kun hallitus poistaa lainsäädännöstä ensimmäisen sairaspäivän palkan? Se tulee koskemaan juuri kaikkein pienituloisimpia, joilla ei ole varaa jäädä flunssassa töistä pois. Tulemme näkemään jatkossa monessa paikassa tautisia aspassa. Jokainen saa jatkossa nauttia, kun pikkaisen vatsavaivainen tarjoilija tuo ruuan, jonka valmisti räkäinen keittiötyöntekijä. Kiittää saa hallitusta.
Vierailija wrote:
Päivystyksessä flunssaiset hoitajat ja lääkärit laittaa vaan maskin kasvoille ja ongelma on tällä ratkaistu. Tervetuloa!
Iljettävää.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mitäpä luulet, että jatkossa tapahtuu, kun hallitus poistaa lainsäädännöstä ensimmäisen sairaspäivän palkan? Se tulee koskemaan juuri kaikkein pienituloisimpia, joilla ei ole varaa jäädä flunssassa töistä pois. Tulemme näkemään jatkossa monessa paikassa tautisia aspassa. Jokainen saa jatkossa nauttia, kun pikkaisen vatsavaivainen tarjoilija tuo ruuan, jonka valmisti räkäinen keittiötyöntekijä. Kiittää saa hallitusta.
Luulenpa että käy kuten ennustat. Suututtaa tosi paljon. Ystävälläni on läheinen jolle ei missään nimessä saa tarttua nämä muille lähinnä epämiellyttävät taudit, henki voi mennä. Jos ihmiset sairastaisi kotonaan pahimmat ajat niin eivät nämä tarttuisi ja leviäisi niin paljon. Koronan aikaan sen huomasi, jäi tavalliset flunssat sairastamatta niin usein. Ja luulin, että korona opettaisi ihmisiä olemaan tartuttamatta muita siinä missä pesemään kädet, mutta tuntuu molemmat monilta jo unohtuneen. Ällöttää, vtutttaa, harmittaa.
eihän se ole työntekijän vika, jos työnantaja ei salli sairasloman pitämistä! tämä on käytäntö joissakin pienissä yrityksissä eikä työntekijä voi siihen vaikuttaa. käytännössä jos jäisi saikuttamaan niin ei saisi palkkaa ja työnantaja irtisanoo. näes pienissä työpaikoissa ei tarvitse käyttää yyteetä irtisanomiseen eikä ole luottamusmiestäkään joka pitäisi työntekijän puolia. eikä kukaan uskaltaisi puolustaakaan koska saa äkkiä itsekin potkut. paljon helpompaa on mennä kipeänä töihin ja sinnitellä siellä. eikä muutkaan työntekijät tykkää siitä että joku jää saikulle koska se saikuttajan työ kaatuu sitten heidän niskaan. et olkaa hiljaa jos ette tiedä mistä puhutaan!
miksi sairastamalla itsensä karaisseiden pitäisi olla steriilissä kuplassa itsensä herkiksi saattaneiden panttivankeja? taudit nyt vaan kuuluu elämään ja jossain vaiheessa ne kuitenkin pitää sairastaa pois. kannattaako kerryttää sellainen sairastamisvelka että alkaa jo taudit pelottamaan??
lääkettä ja paljo ja sokerista juotavaa. noi on ne vanhat pikku firmojen duunareiden konstit. on vaan ihan tuskaisia ne viimeiset tunnit kun kuume vaan nousee ja se on jatkunut jo monta päivää.
ihan kiva kun ne jotka saavat pitää sairaslomaa huutelee täällä duunareille ja syyttää vastuuttomiksi.
Älkää välittäkö noista huutelijasyyttelijöistä. Ne ovat niitä sarjasaikuttajia, jotka saavat kenkää ensimmäisenä. Ihan hyvä, että sarjasaikuttajan tilalle saa sellaisen työkaverin, josta on oikeasti apua eikä aina saikuttamassa.
Kuulostaa täysin aivottomien idioottien touhulta. Kukaan tai mikään ei ole niin korvaamaton ettäkö pitäisi sairaana tehdä töitä. Itse en saikuta turhaan joten tulkoon palkaton ensimmäinen päivä, aivan sama. En ole laskenut raha-asioitani sen varaan että talouteni kaatuisi. Onhan lomautuksissakin viisi palkatonta päivää ennen kuin alkaa saada päivärahaa.