Kunnon kuumeflunssassa töihin. :( Kertokaa kaikki vinkit joilla selviätte työpäivästä sairastuneena? Ps. moralisoijat vaietkoon, ette kerta kaikkiaan voi ymmärtää toisen tilannetta.
Olen töissä pienessä yrityksessä, jossa sairasloman pitäminen ei vain ole mahdollista. Mutta ei keskustella tästä vaan haluan vinkkejä miten jaksaa mahdollisimman tehokkaana töissä, kun on sairaana?
Itse otan kaksin kappalein Buranaa ja Panadolia, energiajuomaa ja karkkia pitkin päivää. Lounastauon nukun vessakopissa seinään nojaten. Tai nukkumisesta ei voi puhua vaan sellaisesta horroksesta. Ruoka ei kuitenkaan maistu.
Itse toivon aina, että taudit osuisivat lomaan niin saisi parannella rauhassa ja silloin paranee tosi paljon nopeammin. Mutta harvemmin osuu lomaan. :(
Miten te muut samassa tilanteessa olevat toimitte?
Kommentit (196)
Kaippa se on vähintään kunniamerkin arvoista kun antaa henkensä firman puolesta. Näitä voisi sitten jaella EK itsenäisyyspäivänä.
Kuulostaa siltä että yrityksen riskienhallinnassa on jotain pielessä jos yksikään työntekijä ei voi koskaan olla sairaana.
Ja tauti uusii ja uusii ja olet kipeä 19 kertaa vuodessa kun leikit täydellistä ja maailman ahkerinta työntekijää... kunnes...
Jos on lomapäiviä käyttämättä, kannattaa kysyä työnantajalta voiko käyttää lomapäiviä sairastamiseen. Itse säästän aina tästä syystä eli kesäisin pidän vain kaksi viikkoa kesälomaa ja kaksi viikkoa ja vuoden saikuille.
Olen töissä valtiolla, kuumetta 39.2. Äsken olin työterveyslääkärillä, sairauslomaa tämä päivä, tervetuloa huomenna uudestaan.
Minä ole sitä mieltä, että nykyään pelätään tauteja ihan tarpeettoman paljon. Taudit ovat osa elämää ja jokaisen pitää ne jossain vaiheessa sairastaa pois. Kyllä kuumeinenkin työtä pystyy tekemään, vaikkei kovemmassa kuumeessa ihan niin paljon kuin kuumeeton, mutta kuitenkin työt onnistuu.
Pelkästään se, että raahaudut työpaikalle, auttaa jo paljon. Itse yksinyrittäjänä en oikein saa tehdyksi pään huminalta nytkin sairaana mitään keskittymistä vaativaa, kun ei ole kukaan potkimassa perseellekään.
Kysymys kaikille pienillä työnantajilla raataville. Mikä on kuume-ennätyksesi töissä? Minulla 39,3. Oli todella vahvat lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä että yrityksen riskienhallinnassa on jotain pielessä jos yksikään työntekijä ei voi koskaan olla sairaana.
Entäs työturvallisuus jos kuumeisena ja sairaana hortoilee työmaalla?
Joo ei tuohon voi muuta sanoa kuin että jos et voi etänä tehdä, niin vaihda työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä valtiolla, kuumetta 39.2. Äsken olin työterveyslääkärillä, sairauslomaa tämä päivä, tervetuloa huomenna uudestaan.
En usko.
Vierailija kirjoitti:
Kaippa se on vähintään kunniamerkin arvoista kun antaa henkensä firman puolesta. Näitä voisi sitten jaella EK itsenäisyyspäivänä.
Nämä sairaana töihin tyypit ovat myös riski muille. Tulevat töihin tartuttamaan myös muut. Istuvat köhimässä kahvitauolla, vaikka olisi oma työhuonekin käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys kaikille pienillä työnantajilla raataville. Mikä on kuume-ennätyksesi töissä? Minulla 39,3. Oli todella vahvat lääkkeet.
39 oli mulla. pelottaa että tulee joskus enemmän ja ei osu loma-aikaan... :( meillä työnantaja suhtautuu tosi nihkeästi lomapäivien käyttämiseen sairastamisen ajaksi.
eiks teillä voi käyttää lomapäiviä silloin ku on liian sairas tehdäkseen töitä? kysy pomolt voiks ottaa lomapäivii sairauden ajaks. harmittaahan se tietysti sit kesäl ku ei oo lomaa ja olis terve ja kelit mut ihan perus duunarin elämää se.
Taas yksi arjen sankari joka kuvittelee olevansa korvaamaton. Kyllä sitten harmittaa ettei ajoissa tullut pidettyä sairaslomaa kun saa burnoutissa potkut.
Kyllä mua ainakin v*tuttaisi, jos räkätautinen työkaveri olisi töissä teeskentelemässä työntekoa ja tartuttamassa muita.
Käytä maskia ja hanskoja, ei muiden vaan itsesi takia, ettet saa lisäpöpöjä.
Aamulla 2 x Burana 400mg. Selviää sen 7h. Voi ottaa myös Panadil forte 1 kpl vaikka keskipäivällä.
Sitten kannattaa ottaa lopputili ja etsiä oikeita töitä jossei voi kuumeessa olla saikulla. Tuota jos jatkat saat ennemmin tai myöhemmin sydänlihaksen tulehduksen. Mikää työ ei ole omaa elämää ja perhettä tärkeämpää.