Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kunnon kuumeflunssassa töihin. :( Kertokaa kaikki vinkit joilla selviätte työpäivästä sairastuneena? Ps. moralisoijat vaietkoon, ette kerta kaikkiaan voi ymmärtää toisen tilannetta.

Pikkufirman huono puoli
17.08.2023 |

Olen töissä pienessä yrityksessä, jossa sairasloman pitäminen ei vain ole mahdollista. Mutta ei keskustella tästä vaan haluan vinkkejä miten jaksaa mahdollisimman tehokkaana töissä, kun on sairaana?

Itse otan kaksin kappalein Buranaa ja Panadolia, energiajuomaa ja karkkia pitkin päivää. Lounastauon nukun vessakopissa seinään nojaten. Tai nukkumisesta ei voi puhua vaan sellaisesta horroksesta. Ruoka ei kuitenkaan maistu.

Itse toivon aina, että taudit osuisivat lomaan niin saisi parannella rauhassa ja silloin paranee tosi paljon nopeammin. Mutta harvemmin osuu lomaan. :(

Miten te muut samassa tilanteessa olevat toimitte?

Kommentit (196)

Vierailija
101/196 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kannattaa ottaa lopputili ja etsiä oikeita töitä jossei voi kuumeessa olla saikulla. Tuota jos jatkat saat ennemmin tai myöhemmin sydänlihaksen tulehduksen. Mikää työ ei ole omaa elämää ja perhettä tärkeämpää.

Vierailija
102/196 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaippa se on vähintään kunniamerkin arvoista kun antaa henkensä firman puolesta. Näitä voisi sitten jaella EK itsenäisyyspäivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/196 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että yrityksen riskienhallinnassa on jotain pielessä jos yksikään työntekijä ei voi koskaan olla sairaana. 

Vierailija
104/196 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tauti uusii ja uusii ja olet kipeä 19 kertaa vuodessa kun leikit täydellistä ja maailman ahkerinta työntekijää... kunnes...

Vierailija
105/196 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lomapäiviä käyttämättä, kannattaa kysyä työnantajalta voiko käyttää lomapäiviä sairastamiseen. Itse säästän aina tästä syystä eli kesäisin pidän vain kaksi viikkoa kesälomaa ja kaksi viikkoa ja vuoden saikuille.

Vierailija
106/196 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä valtiolla, kuumetta 39.2. Äsken olin työterveyslääkärillä, sairauslomaa tämä päivä, tervetuloa huomenna uudestaan.

Vierailija
107/196 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ole sitä mieltä, että nykyään pelätään tauteja ihan tarpeettoman paljon. Taudit ovat osa elämää ja jokaisen pitää ne jossain vaiheessa sairastaa pois. Kyllä kuumeinenkin työtä pystyy tekemään, vaikkei kovemmassa kuumeessa ihan niin paljon kuin kuumeeton, mutta kuitenkin työt onnistuu.

Vierailija
108/196 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään se, että raahaudut työpaikalle, auttaa jo paljon. Itse yksinyrittäjänä en oikein saa tehdyksi pään huminalta nytkin sairaana mitään keskittymistä vaativaa, kun ei ole kukaan potkimassa perseellekään.

Vierailija
109/196 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kaikille pienillä työnantajilla raataville. Mikä on kuume-ennätyksesi töissä? Minulla 39,3. Oli todella vahvat lääkkeet.

Vierailija
110/196 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että yrityksen riskienhallinnassa on jotain pielessä jos yksikään työntekijä ei voi koskaan olla sairaana. 

Entäs työturvallisuus jos kuumeisena ja sairaana hortoilee työmaalla?

Vierailija
111/196 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei tuohon voi muuta sanoa kuin että jos et voi etänä tehdä, niin vaihda työpaikkaa.

Vierailija
112/196 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä valtiolla, kuumetta 39.2. Äsken olin työterveyslääkärillä, sairauslomaa tämä päivä, tervetuloa huomenna uudestaan.

En usko.

Vierailija
113/196 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaippa se on vähintään kunniamerkin arvoista kun antaa henkensä firman puolesta. Näitä voisi sitten jaella EK itsenäisyyspäivänä.

Nämä sairaana töihin tyypit ovat myös riski muille. Tulevat töihin tartuttamaan myös muut. Istuvat köhimässä kahvitauolla, vaikka olisi oma työhuonekin  käytössä.

Vierailija
114/196 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys kaikille pienillä työnantajilla raataville. Mikä on kuume-ennätyksesi töissä? Minulla 39,3. Oli todella vahvat lääkkeet.

39 oli mulla. pelottaa että tulee joskus enemmän ja ei osu loma-aikaan... :( meillä työnantaja suhtautuu tosi nihkeästi lomapäivien käyttämiseen sairastamisen ajaksi.

Vierailija
115/196 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiks teillä voi käyttää lomapäiviä silloin ku on liian sairas tehdäkseen töitä? kysy pomolt voiks ottaa lomapäivii sairauden ajaks. harmittaahan se tietysti sit kesäl ku ei oo lomaa ja olis terve ja kelit mut ihan perus duunarin elämää se.

Vierailija
116/196 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi arjen sankari joka kuvittelee olevansa korvaamaton. Kyllä sitten harmittaa ettei ajoissa tullut pidettyä sairaslomaa kun saa burnoutissa potkut.

Vierailija
117/196 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua ainakin v*tuttaisi, jos räkätautinen työkaveri olisi töissä teeskentelemässä työntekoa ja tartuttamassa muita.

Vierailija
118/196 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä maskia ja hanskoja, ei muiden vaan itsesi takia, ettet saa lisäpöpöjä.

Vierailija
119/196 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla 2 x Burana 400mg. Selviää sen 7h. Voi ottaa myös Panadil forte 1 kpl vaikka keskipäivällä. 

Vierailija
120/196 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuija.