Kunnon kuumeflunssassa töihin. :( Kertokaa kaikki vinkit joilla selviätte työpäivästä sairastuneena? Ps. moralisoijat vaietkoon, ette kerta kaikkiaan voi ymmärtää toisen tilannetta.
Olen töissä pienessä yrityksessä, jossa sairasloman pitäminen ei vain ole mahdollista. Mutta ei keskustella tästä vaan haluan vinkkejä miten jaksaa mahdollisimman tehokkaana töissä, kun on sairaana?
Itse otan kaksin kappalein Buranaa ja Panadolia, energiajuomaa ja karkkia pitkin päivää. Lounastauon nukun vessakopissa seinään nojaten. Tai nukkumisesta ei voi puhua vaan sellaisesta horroksesta. Ruoka ei kuitenkaan maistu.
Itse toivon aina, että taudit osuisivat lomaan niin saisi parannella rauhassa ja silloin paranee tosi paljon nopeammin. Mutta harvemmin osuu lomaan. :(
Miten te muut samassa tilanteessa olevat toimitte?
Kommentit (196)
Tosi paljon "piristää" noi "ei sairaana saa mennä töihin, idootti" -kommentit, koska mulla ei ole rahaa ostaa lääkärintodistuksia ja ilman lääkärintodistusta ei voi olla töistä pois. nää huutelijat eivät vissiin tiedä mitä maksaa viikon saikkulaput yksityisellä lääkäriasemalla lapsiperheen budjetissa. :( TIEDÄN ettei töihin ja julkisiin kulkuneuvoihin saa mennä levittämään tautia mutta kun töistä ei ole mahdollista olla pois niin mitäs hittoa teet!!! työnantajaa viis veisaa taudin leviämisestä työpaikalla koska tietää että ihmiset eivät ole sen takia poissa. tietty työteho on mitä on mutta me jeesataan sairastavaa.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla 2 x Burana 400mg. Selviää sen 7h. Voi ottaa myös Panadil forte 1 kpl vaikka keskipäivällä.
sokerista juomaa päälle ja mielellään kofeiinipitoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän miesflunssaan mitään hoitoa edes ole.
Kalja, sohva sekä jääkiekkopeli telkasta vain lievittävät oireita !
Niin ja muijan pitää tarjoilla se kalja kylmänä kera herkkujen sinne sohvalle. Ja tuoda vitamiinia ja lääkkeitä ja paijata päätä. Kun muija on itse kipeä, saa hoitaa itse itsensä ja lapset vielä lisäksi, mies lähtee myrtsinä harrastuksiinsa.
Littoon et varmaan kuulu ja tietenkään teillä ei ole lakisääteistä työterveyshuoltoa niin tuo on seuraus ruskeakielisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Tosi paljon "piristää" noi "ei sairaana saa mennä töihin, idootti" -kommentit, koska mulla ei ole rahaa ostaa lääkärintodistuksia ja ilman lääkärintodistusta ei voi olla töistä pois. nää huutelijat eivät vissiin tiedä mitä maksaa viikon saikkulaput yksityisellä lääkäriasemalla lapsiperheen budjetissa. :( TIEDÄN ettei töihin ja julkisiin kulkuneuvoihin saa mennä levittämään tautia mutta kun töistä ei ole mahdollista olla pois niin mitäs hittoa teet!!! työnantajaa viis veisaa taudin leviämisestä työpaikalla koska tietää että ihmiset eivät ole sen takia poissa. tietty työteho on mitä on mutta me jeesataan sairastavaa.
Häh? Mikä on sellainen tuönantaja, jossa työntekijän pitäisi muka itse maksaa saikkulaput? Suomessa on lakisääteinen työterveys, johon pitää minimissään kuulua sairauden hoito ja sairaslomatodistukset. Vai asutko jossain muualla kuin Suomessa?
En ymmärtä apn logiikkaa. Pilkufirma on kohta lirissä, kun kaikki siellä ovat sairaana.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtä apn logiikkaa. Pilkufirma on kohta lirissä, kun kaikki siellä ovat sairaana.
Pikkufirmoissa kaikki ovat sairaana töissä. Työt kyllä edistyvät, vaikka hetken aikaa vähän normaalia hitaammin. Työnantajaa ei siksi sairastumiset haittaa, itse kun pysyttelee etäämmällä niin ei tartu.
Vahvat lääkkeet ja jotain sokerista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Mikä on sellainen tuönantaja, jossa työntekijän pitäisi muka itse maksaa saikkulaput? Suomessa on lakisääteinen työterveys, johon pitää minimissään kuulua sairauden hoito ja sairaslomatodistukset. Vai asutko jossain muualla kuin Suomessa?<
lakisääteinen minimi ei sisällä sairaudenhoitoa sorry vaan. pienet yritykset usein järjestävät minimin eli työterveystarkastukset vaan. itse haet ja maksat saikkulaput koko saikun ajalta ja niitä ei oikein julkiselta saa vaan ostat ne yksityiseltä. siksi usein mennään kipeänä töihin kun ei ole varaa pitää saikkua.
Mulle iski keuhkokuumeen ja 41,5 kuumeen. Ei kestänyt jalat alla ku taluttamalla. Näin kuumehoureita ja huusin yöllä sisätautipolilla. Kun sitten alkoi tauti talttua niin oli pelkkää iloa!
Vogelin Morga Detox-tee puhdistaa elimistöä tehokkaasti, mutta toimii parhaiten heti ensimmäisten flunssa-oireiden tultua.
Jos sitä ja Buranaa ottaa ajoissa, flunssaa ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Littoon et varmaan kuulu ja tietenkään teillä ei ole lakisääteistä työterveyshuoltoa niin tuo on seuraus ruskeakielisyydestä.
Lakisääteinen työterveyshuolto ei muuten sisällä sairaanhoitoa. Eli se saikkulapun saaminen ei lain mukaan ole työnantajan vastuulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Mikä on sellainen tuönantaja, jossa työntekijän pitäisi muka itse maksaa saikkulaput? Suomessa on lakisääteinen työterveys, johon pitää minimissään kuulua sairauden hoito ja sairaslomatodistukset. Vai asutko jossain muualla kuin Suomessa?<
https://www.suomi.fi/yritykselle/tyonantajuus/tyonantajan-velvollisuude…
Lue enemmän faktaa, luulet vähemmän.
Lääkärintodistuksen hankkiminen maksaa pienessä yrityksessä olevalle duunarille äkkiä päiväpalkan verran ja siksi moni menee mieluummin töihin tosi kipeänäkin. No tietysti oikea influenssa on ihan eri juttu mutta kuumeflunssa ei ole este töihin menemiselle.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärintodistuksen hankkiminen maksaa pienessä yrityksessä olevalle duunarille äkkiä päiväpalkan verran ja siksi moni menee mieluummin töihin tosi kipeänäkin. No tietysti oikea influenssa on ihan eri juttu mutta kuumeflunssa ei ole este töihin menemiselle.
juurikin näin t. duunari
Vahvat lääkkeet, sokeria ja kofeiinia.
Parempi niksi on kuitenkin vaihtaa isoon firmaan. Niissä saa pitää sairaslomaa ilman ikäviä seurauksia.
Vierailija kirjoitti:
miksi sairastamalla itsensä karaisseiden pitäisi olla steriilissä kuplassa itsensä herkiksi saattaneiden panttivankeja? taudit nyt vaan kuuluu elämään ja jossain vaiheessa ne kuitenkin pitää sairastaa pois. kannattaako kerryttää sellainen sairastamisvelka että alkaa jo taudit pelottamaan??
Tämä ei pidä paikkansa. Tartuntatauteja ei ole mikään pakko sairastaa *pois*. Kun on sairastanut tartuntataudin, puolustuskyky on sen jälkeen vain vähän aikaa koholla, mutta laskee jonkin ajan kuluttua perustasolle. Ei siis ole hyötyä siitä, että sairastaa.
Jos jokaiselta sairaspäivältä pitää hankkia lääkärintodistus(!), on aika vaihtaa työpaikkaa. Ymmärrän tuon, jos on itse yrittäjä mutta työntekijän ei tule suostua tuollaiseen.
Tiedäthän, miten vihaksuttu ja halveksittu olet työkavereidesi silmissä tästä eteenpäin.
Räkää ryystävä köhisijä, joka kuvittelee olevansa korvaamaton. Niitä on hautausmaat täynnä, eikä maailma ole pysähtynyt yhdenkään"korvaamattoman" takia.
Säästän kesälomasta kaksi viikkoa jotka käytän sitten, jos/kun syksyllä tai talvella iskee liian kova tauti työn tekemisen kannalta.
Lääkärintodistuksien ostaminen on nykyään tosi kallista, koska ne pitää hakea yksityiseltä ja saa päivän kerrallaan. Siksi mieluummin käytän lomaa sairastamiseen. Toki ensin koitan lääkkeiden voimalla kärsiä.
T. duunari pikkufirmassa