Kunnon kuumeflunssassa töihin. :( Kertokaa kaikki vinkit joilla selviätte työpäivästä sairastuneena? Ps. moralisoijat vaietkoon, ette kerta kaikkiaan voi ymmärtää toisen tilannetta.
Olen töissä pienessä yrityksessä, jossa sairasloman pitäminen ei vain ole mahdollista. Mutta ei keskustella tästä vaan haluan vinkkejä miten jaksaa mahdollisimman tehokkaana töissä, kun on sairaana?
Itse otan kaksin kappalein Buranaa ja Panadolia, energiajuomaa ja karkkia pitkin päivää. Lounastauon nukun vessakopissa seinään nojaten. Tai nukkumisesta ei voi puhua vaan sellaisesta horroksesta. Ruoka ei kuitenkaan maistu.
Itse toivon aina, että taudit osuisivat lomaan niin saisi parannella rauhassa ja silloin paranee tosi paljon nopeammin. Mutta harvemmin osuu lomaan. :(
Miten te muut samassa tilanteessa olevat toimitte?
Kommentit (235)
Opioidit toimii hyvin silloin. Niitä ainakin itse ottaisin jos olisi pakko tehdä töitä sairaana.
ET VOI STANA OLLA TOSISSAAN! Koittakaa nyt ymmärtää, että kipeenä EI Mennä töihin! Se sairastuttaa kaikki muutkin ja sitten onki kiva pikku kierros valmiina ja koko aika joku on poissa täistä. Mitä luulette saavuttavanne sillä, paitsi hölmön maineen?
plus, mahdolliset asiakkaat, niiden työkaverit ym.ym..
Kuumetta alentavaa särkylääkettä, lämmintä juomaa, hunajaa. Ja pysyttelet kaukana muista työntekijöistä, mikäli se on mahdollista. Toivottavasti sulla viikonloppu vapaa. Pikaista paranemista!
Kuule kertoo useimmin että on tulehdus . Sairaana mikäli on tarttuva tauti tai muu ei voi mennä työpaikalle tartuttamaan toisia. Se on yritykselle suuri tappio kun kaikki sairastuu kuka tekee työt ! Et voi tartuttaa päiväkotia et kaupan myyjiä et potilaita . Et voi kuljettaa viruksia bakteereita ruokiin etkä astioihin. Palkkaat sijaisen siihen tai työnantaja palkkaa . Kunnon kuumetauti kestää jopa 4-7 päivää.
Kuumeen lisäksi olet lääkehumalassa ja vaaraksi ympäristölle kuin työkavereille ja itsellesi. Aiheutat vain työtapaturmia etkä ole selväjärkinen. Työssä ei muutenkaan nukuta muuten kuin jos on tehty tupla vuorot . Holtitonta lääkkeiden käyttöä yhdessä energiajuoma kofeiinin kanssa !! Mene kotiisi nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pikkufirmoissakin sairaslomaa saa ja pystyy pitämään. Ellet sitten ole firman omistaja, hänellä ei tietenkään ole mahdollisuutta sairastamiseen kotona.
Miksi ei olisi? Jos on työntekijöitä, ne kyllä pärjää ilman pomoa paikalla, oletettavasti aikuiset ihmiset. Jos on firmansa ainoa työntekijä, niin sitten vaan hommat seis pariksi päiväksi.
Kukaan ei ole korvaamaton. Ja parempi pari päivää levossa kuin päiväkausia vajaakykyisenä töissä. Parantuminen on paljon nopeampaa, kun pari ekaa päivää lepää.
Et sitten kyllä enää influenssassa mene töihin kun ei meinaa voimat riittä mennä edes vessan asti oksentamaan...
Vierailija kirjoitti:
Et sitten kyllä enää influenssassa mene töihin kun ei meinaa voimat riittä mennä edes vessan asti oksentamaan...
Oikea influnenssa jysähtää omalle kohdalle niin harvoin että ei haittaa ja osa ei edes koskaan sitä joudu sairastamaan. Siis oikea influenssa eikä mikään raju kuumetauti mitä moni pitää influenssana.
Mun pomo suuttuu ihan jumalattomasti jos joku on pois ja jo siksi kynnys jäädä kuumeen takia kotiin on liian korkea.
Vierailija kirjoitti:
No jos saat vaikka sydänlihastulehduksen ja joudut henkihieverissä sairaalaan, niin toivottavasti silloinkin on työ se kaikkein tärkein juttu.
Muttakun ei saa MORALISOIDA!!!!
Vierailija kirjoitti:
Ei influenssa aiheuta oksentamista. Vatsataudit on ihan eri asia ja eri virukset.
Vierailija kirjoitti:
Kohta ihan normaalia kun uusi hallitus pääsee vauhtiin
Ei työantaja halua, että sairas tartuttaa koko työporukan.
Kyllä pikkufirmoissakin sairaslomaa saa ja pystyy pitämään. Ellet sitten ole firman omistaja, hänellä ei tietenkään ole mahdollisuutta sairastamiseen kotona.