Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kunnon kuumeflunssassa töihin. :( Kertokaa kaikki vinkit joilla selviätte työpäivästä sairastuneena? Ps. moralisoijat vaietkoon, ette kerta kaikkiaan voi ymmärtää toisen tilannetta.

Pikkufirman huono puoli
17.08.2023 |

Olen töissä pienessä yrityksessä, jossa sairasloman pitäminen ei vain ole mahdollista. Mutta ei keskustella tästä vaan haluan vinkkejä miten jaksaa mahdollisimman tehokkaana töissä, kun on sairaana?

Itse otan kaksin kappalein Buranaa ja Panadolia, energiajuomaa ja karkkia pitkin päivää. Lounastauon nukun vessakopissa seinään nojaten. Tai nukkumisesta ei voi puhua vaan sellaisesta horroksesta. Ruoka ei kuitenkaan maistu.

Itse toivon aina, että taudit osuisivat lomaan niin saisi parannella rauhassa ja silloin paranee tosi paljon nopeammin. Mutta harvemmin osuu lomaan. :(

Miten te muut samassa tilanteessa olevat toimitte?

Kommentit (196)

Vierailija
21/196 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet itse se yrittäjä ja muita työntekijöitä ei ole niin ymmärrän tuon. Palkkatyössä taas ei ole mitään syytä mennä kipeänä töihin.

Nollasopparilla on mentävä tai palkkaa ei tule.

Jos on sovittu työvuoro, niin pitäisi tulla.

No, ei tule. Ja suurin osa vuoroista ilmoitetaan tuntia ennen niiden alkua.

Vierailija
22/196 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän miesflunssaan mitään hoitoa edes ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/196 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on työsuojelurikos. Ilmoita liittoon. Ai niin, sinähän et säästösyistä kuulu, kuten ei monikaan sun alalla ja SIKSIHÄN TEITÄ KOHDELLAANKIN KUIN KARJAA.

Vierailija
24/196 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkitablettia kurkkua varten ja särkylääkkeitä joita täällä onkin ehdotettu ansiokkaasti. Lisäisin vielä juomapulloon vodkaa kevyenä siivuna. Ja sitten juot vielä lämmintä kahvia tai teetä.

Vierailija
25/196 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on yksi syy, miksi teen vain etätöitä. En halua tartuntaa tuollaiselta typerykseltä, joka ehdoin tahdoin tulee työpaikalle tartuttamaan muut. Sulle se saattaa olla pieni nuhakuume, kollegalle tai kollegan perheenjäsenelle sairaalareissu.

Vierailija
26/196 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kuumeessa on ihminen sen verran kipeä, että tuskin pääsee sängystä ylös.

Vierailija
27/196 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin heti valituksen, jos asiakaspalvelija selvässä taudissa töissä.

Vierailija
28/196 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vähintään testaa, ettei ole korona.

T. Nim. Kesän alussa oli paha korona ja koko kesä mennyt toipuessa jälkiseuraamuksista.

Vierailija
29/196 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on yksi syy, miksi teen vain etätöitä. En halua tartuntaa tuollaiselta typerykseltä, joka ehdoin tahdoin tulee työpaikalle tartuttamaan muut. Sulle se saattaa olla pieni nuhakuume, kollegalle tai kollegan perheenjäsenelle sairaalareissu.

Se tauti on tarttunut jo päiviä ennen kuin ap on tiennyt olevansa kipeänä. Lakatkaa mussuttamasta noita uhritarinoitanne.

Vierailija
30/196 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kuumeessa on ihminen sen verran kipeä, että tuskin pääsee sängystä ylös.

Minä vietän normaalia elämää 39 asteen kuumeessa. Tosi yksilöllistä miten heikko tai vahva kroppa on ja miten se kestää tauteja.

Vierailija
31/196 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän miesflunssaan mitään hoitoa edes ole.

Kalja, sohva sekä jääkiekkopeli telkasta vain lievittävät oireita !

Vierailija
32/196 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet itse se yrittäjä ja muita työntekijöitä ei ole niin ymmärrän tuon. Palkkatyössä taas ei ole mitään syytä mennä kipeänä töihin.

Kyllä pitäisi tulla palkka, jos työvuorosta on sovittu. Eri asia, jos työvuoroa ei ole sovittu vaan kyse on hälytystyyppisestä työstä.

Sairausajan palkka vaihtelevassa työajassa (työsopimuslaki 2 luku 11 )

-työntekijällä on oikeus sairausajan palkkaan, mikäli hän työkykyisenä olisi ollut töissä

-työvuorosta on merkintä työvuoroluettelossa

-työvuorosta on muutoin sovittu

-olosuhteisiin nähden voidaan muutoin pitää selvänä, että työntekijä olisi työkykyisenä ollut töissä (esim. töissä aina tiettynä viikonpäivänä)

Vierailija
33/196 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

särkylääkkeitä, juomaa, sinkkiä ja vitamiineja. illat ja yöt täyslepoa. ensisessä työpaikassani (pieni) ei saanut "mainostaa" että on kipeänä koska pomo olisi suuttunut. sairaana töissä käyminen pidentää tauteka tosi paljon. nyky työssäni saan pitää sairaslomaa ja paranen tosi paljon nopeammin. toki harvemmin tulen siellä kipeäksikään.

Vierailija
34/196 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. on luulosairas, mee töihin jos sulla töitä on.

Vierailija
35/196 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi saat alapeukkuja, tottahan se on että sovitusta työvuorosta saa palkan. Itse olen saanut.

Vierailija
36/196 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, se muutama kymppi joka sulle yhdestä työpäivästä jää käteen onkin keuhkokuumeen tai sydänlihastulehduksen arvoinen.

Vierailija
37/196 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tule, rikotaan lakia. Nollasopimuksellakin on oikeus sairasajan palkkaan jos on vuorot ollut sovittuna..

Vierailija
38/196 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En moralisoi, sanon vaan että jos et itse ole yrittäjä niin vaikuttaa kovin yksipuoliselta joustamiselta tuo työyhteisö. Toiset tekee sairaana töitä ja toiset kerää voitot

Vierailija
39/196 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos saat vaikka sydänlihastulehduksen ja joudut henkihieverissä sairaalaan, niin toivottavasti silloinkin on työ se kaikkein tärkein juttu.

Työn tekeminen ja verojen maksaminen on tärkeintä tässä maassa, tavallisen ihmisen olotilalla ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
40/196 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä ap ei ole olemassa mitään saumaa saikuttaa niin saatteko kenkää jos tuleekin eteen sairaus joka ei kysele vaan pakottaa? Tai tuollaisen pakkopuserruksen takia tulee esim sydänlihastulehdus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän